i cała polska w temacie. Dzieki święty, za info. pozdrawiam
[ Dodano: 14 Paź 2009 22:16 ]
dobra jeszcze tylko jedna rzecz. czy ta szerokopasmowa podlacza sie do seryjnego kompa czy jak to to tam dziala??
Nie ma sensu podłączać afr do seryjnego ecu.
Szerokopasmową ustawisz dokładnie za pomocą piggy-back tzw. świńki odpowiedniej dawki paliwa dla każdego zakresu obrotów. Jak wstawiasz turbo i większe wtryski to komp seryjny nie połapie się i dlatego stosuje się takie patenty.
Schemat wygląda mniej/więcej tak:
Seryjne ecu <- piggy-back <- sygnał z MAF i AFR.
Świnka po prostu zmienia parametry z MAF (przepływka) i mapy wtrysków które ustawiasz na podstawie logów z AFR a następnie podaje do seryjnego ecu.
święty zwykłe sondy lambda też niektóre posiadają 5 kabelków
Chodzi generalnie o to że sonda lambda jest niezbyt precyzyjna i podaje wskaźnik od 0 do 1V a AFR podaję dokładnie (charakterystyka pracy liniowa) od 0 do 5V i dlatego ją się stosuje.
Jak chodzi o cenę AFR to dzisiaj do wyrwania za nawet 250zł z ebay (wliczyłem przesyłkę).
Miło
święty że zaglądnąłeś na forum, bo tylko na motonews Cię widać.