FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Artykuły => Wątek zaczęty przez: Mariusz# w Luty 24, 2008, 10:51:13 am

Tytuł: Montaż Elektrycznych szyb w polonezie
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Luty 24, 2008, 10:51:13 am
Przedstawiam parę cennych wskazówek jak zamontować elektryczne szyby w polonezie CARO/ATU +
Pierwszym krokiem w moim przypadku było zdjęcie osłony zegarów oraz wyjęcie zegarow i zlokalizowanie kostki pod którą można by podpiąć zasilanie szyb.
(http://img212.imageshack.us/img212/4490/zaczeelektrycznychszybst0.th.jpg) (http://img212.imageshack.us/my.php?image=zaczeelektrycznychszybst0.jpg)
Z racji że szyby które kupiłem były gołe jak święty turecki zaistniała konieczność dorobienia wszelkiej maści przewodów między innymi zasilającego.
(http://img297.imageshack.us/img297/617/obraz005ul0.th.jpg) (http://img297.imageshack.us/my.php?image=obraz005ul0.jpg)
W  momencie gdy już mamy taki przewód należy go przeciągnąć  przy ściance bocznej wewnątrz słupka w niżej wskazany sposób
(http://img186.imageshack.us/img186/9369/obraz006kp3.th.jpg) (http://img186.imageshack.us/my.php?image=obraz006kp3.jpg)
tak aby wyszedł w miejscu zaślepek na przełączniki zaślepki należy wcześniej wyjąć:)
(http://img247.imageshack.us/img247/4180/obraz007gt5.th.jpg) (http://img247.imageshack.us/my.php?image=obraz007gt5.jpg)
po przeciągnięciu przewodów należy je wpiąć do kostki mamy w niej 2 plusy z czego jeden stały 2 po przekręceniu stacyjki( podświetlanie ideogramów) oraz oczywiście masa
(http://img120.imageshack.us/img120/4857/obraz008cy2.th.jpg) (http://img120.imageshack.us/my.php?image=obraz008cy2.jpg)
gdy już się z tym uporamy zabieramy sie za demontaż drzwi, o sposobie zdjęcia boczku nie pisze bo chyba każdy wie jak to zrobić
(http://img148.imageshack.us/img148/6961/kopiaobraz041mn4.th.jpg) (http://img148.imageshack.us/my.php?image=kopiaobraz041mn4.jpg)
 Przystępujemy do wyjęcia starej prowadnicy jest to trochę kłopotliwe z racji że po odkręceniu z niej szyby, szyba zaczyna nam wpadać do środka drzwi przez co skutecznie uniemożliwia wyjęcie prowadnicy. Radze zblokować szybę w położeniu górnym wkładając pomiędzy nią a blachę poszycia drzwi kawałek styropianu. Po wyjęciu starej prowadnicy czas na włożenie prowadnicy  z silnikiem elektrycznym. Robi się to bardzo przyjemnie wchodzi bez problemów. w miejsce śrub po starej prowadnicy wkręcamy nową trzyma się ona tylko na 2 śrubach, góra i dół za pomocą których regulujemy prowadzenie szyby przy zamykaniu i otwieraniu, przesuwając mocowanie prowadnicy w lewo lub w prawo w zależności jak szyba się domyka czy opuszcza. Należy przed regulacją pamiętać  o wcześniejszym zamocowaniu szyby. ja jeszcze owinąłem silnik gąbką w celu zmniejszenia jego hałasu oraz wyeliminowania zjawiska obijania się o blachy drzwi.
(http://img187.imageshack.us/img187/9233/kopiaobraz052le1.th.jpg) (http://img187.imageshack.us/my.php?image=kopiaobraz052le1.jpg)
Postanowiłem trochę ulepszyć projekt i zamocować trochę inaczej osłonę spirali przez co silnik wypycha ją pod mniejszym kątem.
(http://img297.imageshack.us/img297/12/kopiaobraz051cd6.th.jpg) (http://img297.imageshack.us/my.php?image=kopiaobraz051cd6.jpg)
Gdy już mamy wyregulowana prowadnicę przystępujemy do przeciągnięcia przewodów do słupka w aucie. Wszystkie przewody moim zdaniem należy puścić w peszlu z racji iż mogą się one nagrzewać, bowiem układ ten nie jest wyposażony w żaden wyłącznik termiczny.
(http://img247.imageshack.us/img247/8583/kopiaobraz046qd6.th.jpg) (http://img247.imageshack.us/my.php?image=kopiaobraz046qd6.jpg)
(http://img174.imageshack.us/img174/654/kopiaobraz045oa5.th.jpg) (http://img174.imageshack.us/my.php?image=kopiaobraz045oa5.jpg)
należy założyć boczek drzwiowy a w miejsce otworu po korbce od szyb wedle uznania zamocować zaślepkę, jak ktoś nie ma pomysłu to podsuwam taki
(http://img262.imageshack.us/img262/7996/kopiaobraz050ys6.th.jpg) (http://img262.imageshack.us/my.php?image=kopiaobraz050ys6.jpg)
wygląda i prezentuje się to tak
(http://img262.imageshack.us/img262/800/kopiaobraz048zo7.th.jpg) (http://img262.imageshack.us/my.php?image=kopiaobraz048zo7.jpg)
Wszystkie przewody od silników el. szyb ciągniemy do słupka w sposób analogiczny jak przewód zasilający. gdy już mamy wszystkie przewody czas podłączyć je pod sterowanie. W moim przypadku były to przełączniki od Renault 19 -  są lepsze od FSO z racji że mają mocniejsze styki  problem jest tylko z podświetlaniem z którym też sobie poradziłem
(http://img295.imageshack.us/img295/8192/kopiaobraz053nd5.th.jpg) (http://img295.imageshack.us/my.php?image=kopiaobraz053nd5.jpg)
efekt końcowy przedstawia się następująco
(http://img262.imageshack.us/img262/6953/kopiaobraz093dq8.th.jpg) (http://img262.imageshack.us/my.php?image=kopiaobraz093dq8.jpg)
efekt razem z zegarami
(http://img262.imageshack.us/img262/4344/kopiaobraz069tf3.th.jpg) (http://img262.imageshack.us/my.php?image=kopiaobraz069tf3.jpg)

proszę moderatora o zamknięcie tematu i umieszczenie go w dziale artykuły po 28 lutego z racji może jakiś sugestii lub spraw o których zapomniałem napisać.