FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: wieniek w Luty 11, 2012, 12:49:42 pm
-
witam wszystkich forumowiczów.
Jestem posiadaczem poloneza atu plusa i mam dwa problemy. Pierwszy dotyczy lewarka skrzyni biegów zaczął on się obracać na łączeniu. Więc wymieniłem komplet plastikowo-gumowych elementów zmontowałem
lecz to nic nie pomogło dalej lewarek się obraca ( lecz trzyma się dobrze na miejscu). Nasuwa się z tym moje pytanie. Co jest zjeb***. Drugie pytanie morze dla poniektórych problem jest błahy. Postanowiłem przy okazji wymienić płyn w wspomaganiu (wspomaganie typu JKC) . Jak spuścić płyn z układu ? Bo nigdzie nie mogę dojrzeć żadnego korka spustowego.
Za wszelkie sugestie z góry dziękuję
-
Nie ma korka spustowego. Po prostu rozpinasz przewód w miarę najniżej i kręcisz pompą (najlepiej ręcznie). Co do lewarka - on ma się kręcić. Jedynym elementem ograniczającym ten ruch jest druga osłona gumowa (ta montowana na tunelu). Podkreślam słowo "ograniczającym".
-
Dokładnie, to ma się obracać, dopiero jak Ci wajcha nie połączona ze skrzynia zostaje w ręku, to wtedy jest problem.
-
nie kręcisz pompą tylko kierownicą w skrajne połozenia z lewa do prawo aż plyn zostanie całkowicie wypchniety
-
hejka tez mam problem z tym lewarkiem i tez mam dwa pytania
1. jaki to jest ten zestaw naprawczy czy to to http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-lewarka-zmiany-biegow-polonez-i2287712828.html ?
2. Czy jest to duży problem z wymianą i jak to mniej wiecej przebiega?
-
Problem jest ze zdemontowaniem lewarka i późniejszym wciśnięciem plastiku/ zabezpieczenia przed wyskoczeniem na miejsce. Ile k... ch.... i p... usłyszał mój samochód przy demontażu lewarka to nie sniło się fizjologom. Generalnie potrzebne są płaski śrubokręt (i to nie jeden) i duuużo cierpliwości. Lewarek jest nakładany na metalowy pręt i od dołu blokowany tym plastikowym gównem z ząbkami. Musisz zdemontować konsolę środkową (taki urok plusa) śrubki masz pod przyciskiem od awaryjnych i zegarkiem, musisz wyjąć panel nawiewów i radio, reszta to chyba zatrzaski ale nie jestem pewien, nie pamiętam już ;). Później walczysz z lewarkiem, jak mu się przyjrzysz to będziesz wiedział o co z nim chodzi ;)
-
oki super ale zestaw dobry znalazłem tak? <mysli>
-
Tak, to właśnie znajduję się na tym pręcie na którym jest montowana cała reszta lewarka.
-
Ja zawsze siadam na środku i ciągnę do siebie. Jeszcze się nie zdarzyło, żeby nie zeszło.
Wg mnie łatwiej jest to najpierw poukładać w dźwigni i potem nacisnąć złożone na skrzynię na jakieś WD czy smar.
Do zrobienia w 10 minut. W Plusie najdłużej trwa zdjęcie mieszka z tego wszystkiego.
-
mały śrubokręt krzyżak w sensie bączek(krótki), w plusie śrubki odkręca się wkładając łapę najpierw od jednej potem od drugiej strony tunelu, ja akurat się trochę poharatałem ale ile zaoszczędziłem czasu na zdejmowaniu tej czarnej ramki, najpierw trzeba namacać śruby paluchem, lewarek zdejmujemy przez ściągnięcie tulejki sprężystej plastikowej w dół małym śrubokrętem płaskim, zakładamy wkładając wszystko do środka poza skrzynią i całość nabijamy na drążek w skrzyni, albo ręką albo gumowym młotkiem
-
Nic na siłę, wszystko młotkiem <spoko> Pierścień zabezpieczający wyciągniesz małym płaskim, a jeszcze lepiej jakimś szpikulcem. Ma on cztery nacięcia i najlepiej wbić się w jedno z nich i wyciągnąć pierścień w dół w stronę skrzyni, po czym ściągasz drążek bez problemu. Montaż też bez nadmiaru siły. Pakujesz cały zestaw plastików i gumek do dźwigni, zamykasz to pierścieniem i wciskasz na posmarowany wazelinką drążek wystający ze skrzyni aż poczujesz, że wskoczył na swoje miejsce i nie da się go zdjąć do góry.
-
oki dzieki Wam wszystkim sprawdze która metoda jest dobra , wymienię i dam jescze znać