Autor Wątek: sportowy zbiornik paliwa- w bagażniku  (Przeczytany 12447 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

sportowy zbiornik paliwa- w bagażniku
« dnia: Grudzień 19, 2011, 01:55:36 am »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Witam
muszę przenieść zbiornik do bagażnika.
sportowe zbiorniki tzw. bezpieczne stosowane m.in. w drifcie i kjs są dość drogie http://www.rallyshop.pl/index.php?k635,uklad-paliwowy-zbiorniki-paliwa więc odpada. Jakie rozwiązanie polecacie jako tańszy zamiennik?

Tak sobie pomyślałem czy można użyć jako zbiornika:

opcja 1
plastikowej kasety/zbiornika wodnego do przyczep campingowych?


koszty ok 140-200zł + trzeba byłoby napchać tam specjalnych gąbek żeby paliwo na zakrętach nie kołysało na boki.

opcja 2
zbiorniki od łodzi motorowych?




ceny od 150-500zł w zależności od pojemności zbiornika. Zbiornik typowo paliwowy do montażu na opaski metalowe bądź plastikowe. Zawsze jakby ktoś się czepiał to jest papier na zbiornik (homologacja/atest). zbiornik również nie posiada przegród wewnątrz więc dodać trzeba gąbkę.

opcja 3
zbiornik metalowy z maszyn rolniczych?


ceny ok. 200zł Ponad to łatwo dospawać dyszę /króciec lub nagwintować otwór wlewowy itd. minus to gabaryty- przeważnie za duży co by się kwalifikowało do kolejnej przeróbki skrócenia- a to nie bardzo wchodzi w grę.

opcja 4
znany patent z kanistrem/ jako zbiornik paliwa?

ładnie pasuje. podobnie jak wyżej można coś nawiercić i przyspawać. Minus to mała pojemność

zbiorniki samochodowe nie bardzo pasują w bagażniku przez ich kształt.
chyba ze od uno i starego polo 2 po modyfikacjach. Od trabanta ciężko już dostać. 

oczywiście nie mam zamiaru startować w żadnych zawodach - chodzi mi jedynie o to żeby przenieść zbiornik do bagażnika - (potrzebne miejsce pod spodem) :d
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2011, 01:58:19 am wysłana przez El-Portero2 »
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: sportowy zbiornik paliwa- w bagażniku
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 19, 2011, 07:14:53 am »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Najlepiej złap spawarkę i kawałek blachy i sobie zrób jaki trzeba :D
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: sportowy zbiornik paliwa- w bagażniku
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 19, 2011, 09:33:10 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6593
  • Płeć: Mężczyzna
Może mieć problem z uszczelnieniem czegoś takiego.

Niedostosowany zbiornik w kabinie może nie przejść BK jeśli to cię interesuje, kanister na pewno nie przejdzie.

Nie wiem jak w drifcie ale w KJSach spec zbiornik jeszcze nie był mi konieczny nawet przy stanie 10 litrów.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: sportowy zbiornik paliwa- w bagażniku
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 19, 2011, 09:47:40 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
poszukaj na amerykanskim ebayu. sa tam fajne "sportowe" zbiorniki za duzo bardziej atrakcyjna cene. wpisz "fuel cell"
to ja, byly Marcin#839

Odp: sportowy zbiornik paliwa- w bagażniku
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 19, 2011, 11:13:13 am »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
z Trabanta :)

Odp: sportowy zbiornik paliwa- w bagażniku
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 19, 2011, 11:22:55 am »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
http://allegro.pl/trabant-czesci-zbiornik-skrzynia-cwiartka-resor-i1997820107.html

Tu masz z Trabanta za dwie stówki. ;) Faktycznie, mało ich, ten jest jedyny na Allegro. Ale jeszcze pojeździj po szrotach, może coś w Lęborku mają... ;D

Tu też możesz podzwonić:

http://allegro.pl/trabant-czesci-tylna-szyba-i1990727353.html
http://allegro.pl/trabant-601-1-1-czesci-przednia-szyba-wysylka-24h-i1990727354.html

Gdybym miał bliżej z Koszalina do Szczecina to bym Ci przywiózł ten bak... Ale a nóż widelec mało będzie wołał i wysyłka tania się trafi. ;)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2011, 11:29:36 am wysłana przez Despero »
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: sportowy zbiornik paliwa- w bagażniku
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 19, 2011, 11:26:57 am »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
trzeba szukać, dzięki
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: sportowy zbiornik paliwa- w bagażniku
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 19, 2011, 11:34:21 am »

piciek

  • Gość
trochę głupi pomysł, ale jakby toroidalny zbiornik na LPG w miejscu koła przerobić na PB?

Odp: sportowy zbiornik paliwa- w bagażniku
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 19, 2011, 12:30:03 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
a może zbiornik z skutera?
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: sportowy zbiornik paliwa- w bagażniku
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 19, 2011, 15:23:43 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Oryginalny zbiornik wsadź do bagażnika
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: sportowy zbiornik paliwa- w bagażniku
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 19, 2011, 17:44:56 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
trochę głupi pomysł, ale jakby toroidalny zbiornik na LPG w miejscu koła przerobić na PB?
teraz mam lpg w kole ;-)

a może zbiornik z skutera?
myślałem już o tym i o quadzie 
zbiornik jest za mały ;-) 

Oryginalny zbiornik wsadź do bagażnika

chciałem, jest za duży[szeroki,płaski], trzeba skrócić go i podnieść.

----------------------------------------------------
Najlepsze rozwiązanie to chyba będzie ze zbiornikiem od trabanta albo z tym kwadratowym od łodzi. 
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: sportowy zbiornik paliwa- w bagażniku
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 20, 2011, 14:58:54 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
LPG w cygaro. Oryginalny zbiornik w koło zapasowe ...
Albo jeszcze prościej zrobić podłogę bagążnika na płasko i podwiesić pod spodem zbiornik. Będzie o wysokość koła wyżej i nie będzie w aucie czuć benzyny w razie czego...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: sportowy zbiornik paliwa- w bagażniku
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 20, 2011, 22:16:10 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 457
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Nie wiem jak w drifcie ale w KJSach spec zbiornik jeszcze nie był mi konieczny nawet przy stanie 10 litrów.

przy drifcie majac nawet i 20l w zbiorniku lecac dłuższe łuki albo przejscie z lewa na prawej  skutkowalo tym ze pompa nie lapala paliwa

zbiornik 5l z karnistra rozwiazal problem raz na zawsze i moglem krecic do ostaniej 0,1l paliwa :)

17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: sportowy zbiornik paliwa- w bagażniku
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 20, 2011, 22:29:02 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6593
  • Płeć: Mężczyzna
Robiłem przejście z prawa na lewo na tyle że lecąc w lewo już był bok i jeszcze problemu nie było.

Ewentualnie można zastosować zbiornik bez przegród gdyby zastosować bardzo mały np. pół litrowy zbiornik pośredni do którego wlewała by się benzyna ,a w zbiorniku pośrednim pracowałaby pompa. Takie rozwiązanie jest np. w Mercedesie 190 dzięki czemu przy pojemności tanku chyba 100 litrów można latać bokiem praktycznie bez benzyny.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 10:52:17 am wysłana przez Sparrow »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: sportowy zbiornik paliwa- w bagażniku
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 21, 2011, 20:20:32 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Nie wiem jak w drifcie ale w KJSach spec zbiornik jeszcze nie był mi konieczny nawet przy stanie 10 litrów.

przy drifcie majac nawet i 20l w zbiorniku lecac dłuższe łuki albo przejscie z lewa na prawej  skutkowalo tym ze pompa nie lapala paliwa

zbiornik 5l z karnistra rozwiazal problem raz na zawsze i moglem krecic do ostaniej 0,1l paliwa :)



Chcę dać większy zbiornik niż kanister 5-10l do tego musi być zamontowany tzw. "swirl pot" zbiorniczek przelewowy wyrównawczy

zainstalowany według tego schematu


taki swirl pot (surge tank- zbiorniczek przelewowy/wyrównawczy można zrobić samemu

niektórzy robią go z butli po gaśnicy lub z jakiegoś większego lżejszego filtra paliwa.

W ten sposób nie ważne w jaki zakręt czy wzniesienie wiedziesz paliwa będzie zawsze fulli i nie będzie przerywać  bo ten zbiorniczek stale będzie wypełniony paliwem. [1 el. pompa paliwa będzie brała z baku pompując do zbiorniczka a 2 pompa będzie pompować z tego swirl pot'a na zasilanie silnika - powrót paliwa przez swirl pot do zbiornika]. 

ten surge tank zamontuje w bagażniku za raz przy zbiorniku (podobnie jak tu ->

W bagażniku
1) zbiornik paliwa -
2) pompa el. nr1 - 
3) surge tank -
4) pompa el. nr2 -

w komorze silnika
5) filtr paliwa -
6) regulator ciśnienia -
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: sportowy zbiornik paliwa- w bagażniku
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 22, 2011, 01:05:13 am »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
ja miałem zbiornik zrobiony z webasto z autobusu i zewnętrzną pompe paliwa 3 bary
http://imageshack.us/photo/my-images/97/dscn5262z.jpg/
Sprzedam za stówke, w 100% szczelny i latając pełnym bokiem nie było problemu z przelewaniem się chyba że było poniżej 1l ale tak nikt nie jeżdzi. dla estety do ponownego pomalowania i trzeba wspawać króciec od powrotu bo urwałem przy wyjmowaniu
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Odp: sportowy zbiornik paliwa- w bagażniku
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 24, 2011, 13:28:58 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Przy okazji dyskusji o zbiornikach. Przy wykonywaniu samodzielnie nowego zbiornika z jakiego materiału powinien on być ? Zwykła czarna blacha może być ? Chodzi o korozję. Co prawda fabryczne zbiorniki wspaniale rdzewieją... Ale może aluminium lub inny nieżelazny materiał ? Żywica itp może być zastosowana do benzyny ?
Ja ścigać się nie będę ale myślę o zrobieniu małego zbiorniczka do odpalania jedynie gdy używa się LPG.
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: sportowy zbiornik paliwa- w bagażniku
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 25, 2011, 08:09:16 am »

Offline ajk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 208
    • 90' SLE
Ze względu na koszta i obróbkę polecam blachę.
Zwykłe żywice się nie nadają. Na forach modelarski / szkutniczych podane są informacje gdzie kupić odpowiednie żywice.   

Odp: sportowy zbiornik paliwa- w bagażniku
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 27, 2011, 08:20:34 am »

Offline Smar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 135
Mam w rajdówce układ jaki opisuje ElPortero. Zrobione tak: orginalny zbiornik z atu  w miejscu koła, obrócony o 90stopni (wlew z tyłu koło tablicy). Do tego zbiornik pośredni 1l, wyspawany z blachy 0,8mm, w kształcie walca o średnicy 8cm, wysokości 30cm. Paliwo wpływa króćcem na górze i ciągnie drugim wpuszconym prawie do samego dna. 
Na foto zaraz po podłączeniu, teraz nie ma już takiego bałaganu ;) Zbiornik pośredni widoczny po prawej stronie, pomalowany minią.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c7836d82b87ba21c.html
Caro 1.5 GLI ("Zielony" - poległ); Caro 2.0 GLE (Poldoford - poszedł w świat); Caro 1.9D (Klekot - sprzedany); Caro 2000 DOHC (Czarny - poległ); Borewicz 2000 DOHC ("Czarnobyl"- jeździ u Hoffmana );
Caro 1.6 16v (Groszek)

Odp: sportowy zbiornik paliwa- w bagażniku
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 27, 2011, 16:13:00 pm »

Offline Smar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 135
Dodam jeszcze, że żeby przejść BK zbiornik i pozostałe elementy układu paliwowego powinny być oddzielone od przedziału pasażerskiego przegroda z niepalnego materiału (najprościej zbiornik zakryć blachą a przewody puścić w rurze alu, takiej kominowej ;))
Caro 1.5 GLI ("Zielony" - poległ); Caro 2.0 GLE (Poldoford - poszedł w świat); Caro 1.9D (Klekot - sprzedany); Caro 2000 DOHC (Czarny - poległ); Borewicz 2000 DOHC ("Czarnobyl"- jeździ u Hoffmana );
Caro 1.6 16v (Groszek)