Autor Wątek: zmiana bębnów na tarcze z tyłu  (Przeczytany 6079 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zmiana bębnów na tarcze z tyłu
« dnia: Lipiec 06, 2009, 14:40:17 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Witam
Jako że  bęben wygląda ciulowo w  Poldku  zrodził mi się pomysł na wymianę tego  na tarcze. I teraz moje pytanie jak co i z czym tylko po kolei.
rozumie że półoś zostaje trzeba z niej zbić pierścień łożysko i  co dalej?
czy jest możliwość zastosowania na tyle układu Lucasa na tarczach  czy tylko stary typ zacisku?
linka ręcznego pewnie też inna
jak z korektorem siły hamowania pozostaje w układzie w niezmienionej pozycji?
czy w przypadku zacisków jest konieczność zastosowania jakiś węży doprowadzających do nich płyn czy na starych sztywnych miedzianych? ale to raczej chyba nie przejdzie. ewentualnie w jaki sposób to połączyć.
i najważniejsze pytanie czy w ogóle jest sens to robić, czy nakład odbije się na efekcie hamowania czy raczej nie.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

zmiana bębnów na tarcze z tyłu
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 06, 2009, 15:20:46 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Napewno bedzie lepiej wyglądać :P Tez jestem ciekaw bo ostatnio też dużo nad tym myśle, ale co i z czego to nimom pojęcia.

zmiana bębnów na tarcze z tyłu
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 06, 2009, 16:08:05 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Marcin czy po założeniu tej Mikody nacinanej przy hamowaniu słyszysz takie niby lekkie łopotanie czy masz cisze jak na  fabrycznej tarczy FSO. Bo moim zdaniem powodują to te nacięcia.
A co do tyłu to niech ktoś napisze to będziemy działać :P
Sprawdziłem w katalogu  do tyłu są węże elastyczne tak więć wymagają zmiany też węże od trójnika na moście oraz połączenie ich z elastycznymi
linka hamulcowa jest inna ale to nie problem
pozostaje kwestia tarcz zacisków i złożenia tego wszystkiego do kupy na półosi i do mostu.
niema możliwości zastosowania zacisku Lucasa bo nie zgra się go z linką hamulcową więc pozostaje tylko stary typ zacisku
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

zmiana bębnów na tarcze z tyłu
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 06, 2009, 16:14:42 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Jak nie chcesz mieć problemów z ręcznym i zapiekającymi się tłoczkami w starych zaciskach, to sobie odpuść. Jak chcesz mieć z tyłu tarcze i dobry ręczny, to zobacz w odpowiednim temacie jak to rozwiązał Bocian_s#313 :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

zmiana bębnów na tarcze z tyłu
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 06, 2009, 16:17:41 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
to co zrobił bocian widziałem.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

zmiana bębnów na tarcze z tyłu
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 06, 2009, 16:33:30 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ja mam z tyłu tarcze i poza sprawnie działającym nożnym na tył, to ręczny nadaje się tylko jako postojowy :?
Osobiście wolałbym bębny, bo przy sprawnym ręcznym można sprowokować "boka" :twisted:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

zmiana bębnów na tarcze z tyłu
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 06, 2009, 16:34:50 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
no to fakt  że ręczny tu ma zaletę ale bęben wygląda fuj. nic to przyjże się bliżej rozwiązaniu bociana  bo na zdjęciach to  nie zawiele widać i może zastosuje się taki sam patent
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

zmiana bębnów na tarcze z tyłu
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 06, 2009, 17:27:54 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
ja myślałem nad tylnymi zaciskami z passata b5. trzeba tylko dorobić płytki na półośki i wtedy na tył też powinny podejść tarcze mikoda. Koszta są jednak duże, więc moim zdaniem jest to troche nieopłacalne, tym bardziej przy seryjnym silniku

zmiana bębnów na tarcze z tyłu
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 06, 2009, 21:18:49 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
trzeba jeszcze jakoś obejść sprawę różnych skoków gwintów na przewodach hamulcowych w starym i nowym układzie. No i półośki też są inne - jak założysz na nie tarcze to będą za daleko odstawać - jarzmo nie wejdzie, chyba że z podkładkami, ja jestem w trakcie takiej przeróbki tzn. most lukasa już przerobiłem na tarcze, ale teraz zostaje mi załozyć pompę od lukasa i zaciski na przód i szukam tylko jednej przejściówki z gwintami nowe/stare :mrgreen:
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

zmiana bębnów na tarcze z tyłu
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 07, 2009, 10:46:52 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "graczol1"
teraz zostaje mi załozyć pompę od lukasa i zaciski na przód i szukam tylko jednej przejściówki z gwintami nowe/stare :mrgreen:


ja kupiłem zestaw do zarabiania przewodów hamulcowych za 45 zł.
Jak zakładałem z przodu zaciski lucasa (mam stary typ hamulców), to żeby mieć odpowiednie końcówki, kupiłem za 8 zeta krótki przewód metalowy i z niego wziąłem końcówki.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

zmiana bębnów na tarcze z tyłu
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 07, 2009, 14:25:11 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
czyli mówisz że na półoś  z bębna to  tarcza za bardzo nie podejdzie bo będzie odstawała? więc musi być z  wąskiego mostu. Jednym słowem chyba  będzie większy problem niż by się to zdawało.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

zmiana bębnów na tarcze z tyłu
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 07, 2009, 15:39:49 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
nie może być z wąskiego mostu tylko z szerokiego mostu na tarczach, chyba że półośki od lukasa ztoczyć od czoła pare milimetrów.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

zmiana bębnów na tarcze z tyłu
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 07, 2009, 18:03:13 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
To półośki od lukasa są inne niż do starego układu - do tarcz ?
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

zmiana bębnów na tarcze z tyłu
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 07, 2009, 22:16:44 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
DF, a niby dlaczego je od Ciebie kupowałem :mrgreen:
BARTEK#1925 super pomysł mi podsunąłeś!!! przecież ja mam tylko jedną końcówkę do zarobienia, chyba newet sam to sobie zrobie :mrgreen:
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

zmiana bębnów na tarcze z tyłu
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 08, 2009, 13:05:54 pm »

gucio

  • Gość
Cytat: "BARTEK#1925"
Jak nie chcesz mieć problemów z ręcznym i zapiekającymi się tłoczkami w starych zaciskach, to sobie odpuść.


rodzice mieli poloneza z 90r. problemy, które opisujesz występowały do momentu gdy ja i brat zrobiliśmy prawko. 3 lata mim jeździłem i ani razu nie zapiekły się tłoczki a ręczny był rewelacyjny.