Autor Wątek: Problem przy odpalaniu  (Przeczytany 4952 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem przy odpalaniu
« dnia: Październik 15, 2011, 23:20:47 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Jak odpalam samochód to mam spadek napięcia, kręci rozrusznik i nagle spada na sekundę napięcie że potrafi się radio wyłączyć. Czy to jest wina regulatora napięcia? Polonez Atu abimex, kable WN, świece wymienione i moduł zapłonowy(na 2 gary chodził).

Odp: Problem przy odpalaniu
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 15, 2011, 23:58:59 pm »

EmpTy212

  • Gość
Jak ci przy odpalaniu wszystko gaśnie tak jak mówisz, że radio wyłącza to akumulator albo skończył żywot albo za mała pojemność i trzeba kupić większy. No chyba, że masz gdzieś na lini rozrusznik akumulator. Sprawdź czy na innym akumulatorze jest to samo i jeśli nie będzie różnicy to trzeba przewertować kabelki. Sprawdź też czy jest ładowanie dobre bo możesz mieć nie doładowywany akumulator i potem nie ma siły kręcić.

Ps: Regulator napięcia nic tu nie ma do gadania bo on jest w alternatorze i nie pozwala mu przekroczyć pewnych wartości podczas ładowania.
« Ostatnia zmiana: Październik 16, 2011, 00:00:49 am wysłana przez EmpTy212 »

Odp: Problem przy odpalaniu
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 16, 2011, 00:02:52 am »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Właśnie kręci bez problemów, tylko jest spadek napięcia 1 sekundowy przygasa wszystko radio zrobi reset czyli wyłącz włącz i zapali silnik.

Odp: Problem przy odpalaniu
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 16, 2011, 00:16:11 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1680
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Zaraz zaraz, a czy przypadkiem Atu już nie miało tego bajeru co wyłączał zbędne odbiorniki podczas rozruchu (światła, dmuchawę itd)
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Problem przy odpalaniu
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 16, 2011, 00:29:33 am »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Raczej nie miało bo wcześniej tak nie było, a światła się ciągle świecą.

Wrzuciłem filmik jak to wygląda
http://www.youtube.com/watch?v=RhBIbbTbBrM.
« Ostatnia zmiana: Październik 16, 2011, 13:13:32 pm wysłana przez PiatasE »

Odp: Problem przy odpalaniu
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 16, 2011, 13:14:26 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Są dalsze objawy teraz podczas jazdy go szarpie i tak jak by miał zgaś ale nie gaśnie i światła przygasają, czyli spada napięcie. Jadę dzisiaj do mechanika bo objawy te zaczęły się po wymianie modułu zapłonowego.

Odp: Problem przy odpalaniu
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 16, 2011, 13:28:58 pm »

Online Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1946
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
To że radio gaśnie przy kręceniu rozrusznikiem nie jest raczej niczym dziwnym, mam to samo u siebie i nie tylko w polonezie. Nowsze samochody mają przekaźnik który wyłącza dosłownie wszystko co jest nie potrzebne przy rozruchu aby dać pełną moc no rozrusznik.

Odpalaj przy wyłączonych światłach, to raz - szkoda prądu :p dwa, takie objawy miałem chwile po remoncie, problemem były zużyte szczotki na rozruszniku, które się co jakiś czas zawieszały i objawiało się mniej więcej podobnie jak u Ciebie.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Problem przy odpalaniu
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 16, 2011, 14:03:48 pm »

Offline DaMaGe

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1263
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GLI `2000
u mnie w w/w przypadku winny byl akus...przy rozruchu wylaczalo sie radio, dmuchawa itd...po zmianie aku na nowy radio caly czas gra...sprobuj podmienic aku na inny pewny...

Odp: Problem przy odpalaniu
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 16, 2011, 14:46:39 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
To że radio przygasa to jest już pikuś, podczas jazdy go szarpie.

Odp: Problem przy odpalaniu
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 16, 2011, 16:19:58 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
A jakie masz ładowanie ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Problem przy odpalaniu
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 16, 2011, 16:35:53 pm »

kazko kk

  • Gość
U mnie też się radio wyłącza, dmuchawa itp.I też mam Atu abimex i dzisiaj jak zgasł mi parę razu to jak go odpalam to wszystkie kontrolki gasną nie widać ich wskaźnik paliwa i rezerwy i dopiero jak silnik zapali to się włączają.Co to może być?

Odp: Problem przy odpalaniu
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 16, 2011, 17:44:39 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
A jakie masz ładowanie ?

13.5v bez obciążenia, mierzone właśnie u mechanika.

Odp: Problem przy odpalaniu
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 16, 2011, 17:47:54 pm »

kazko kk

  • Gość
Uuuu słabiutko regulator do wymiany lub szczotki w nim.

Odp: Problem przy odpalaniu
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 16, 2011, 20:23:06 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
To jeszcze pytanie, jaki regulator napięcia wziąć? Na allegro jest kilka, jezpol, magneti marelli, auto power elektronic 6 i 9 diodowy i jeszcze jakieś.

Odp: Problem przy odpalaniu
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 17, 2011, 13:52:17 pm »

kazko kk

  • Gość
A regulator masz w ogóle wymienny?Bo są różne rodzaje alternatorów w polonezie z wbudowanym regulatorem niewymiennym i z wymiennym regulatorem.Jak masz wymienny to bierz APE-Auto Power Electronic

Odp: Problem przy odpalaniu
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 17, 2011, 17:28:07 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
W minusą są wymienne w plusach są dopiero wbudowane.

Odp: Problem przy odpalaniu
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 21, 2011, 07:49:58 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
regulator bierz elmotowski - prawdopodopodobnie masz 2 usterki jedna to regulator druga to zawieszające się szczotki rozrusznika. wymień regulator jak szarpanie podczas jazdy ustąpi to pozostaje rozrusznik (ten podczas jazdy pozostaje w spoczynku i nie ma wpływu na prace silnika)
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Problem przy odpalaniu
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 25, 2011, 09:35:04 am »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
widze mamy podobne problemy. u mnie dluzej musze krecic. wszystko ladnie ladowanie pod obciazeniem do 14.2/13.8. lecz do mometu gdy sie nagrzeje i wlaczy wiatrak spada ponizej 12. Czy wiatrak robi gdzies zwarcie?? nigdy tak nie mialem. Caro + 1.6gli.

do tego jak sie nagrzeje a jeszcze nie chodzi wiatrak a wlacze halogeny lub tylne przeciwmglowe to tez spada ladowanie... coo to kuur jest.
coraz bardziej mysle by go sprzedac
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Problem przy odpalaniu
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 25, 2011, 16:56:08 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Powiem szczerze że jeszcze nie zwalczyłem problemu bo nie mam czasu dopiero w ten weekend podziałam. A ładowani u mnie bez odciążenia jak później sobie swoim miernikiem mierzyłem miałem 14.3v, a światła, dmuchawa na 3 i ogrzewanie tylnej szyby robiły 13 V z kawałkiem. Teraz będę wymieniał po kolei i zacznę od regulatora, później szczotki i na końcu rozrusznik, chociaż jeszcze dobrze było by naładować akumulator i zobaczyć czy problem z odpalaniem minie.

Odp: Problem przy odpalaniu
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 25, 2011, 19:14:03 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
no to takie ladowanie bez obciazenia jest prawidołowe.