FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: MroziuFSO w Październik 21, 2012, 23:26:50 pm
-
witam w swoim polonezie mam zwykłą przekładnię natomiast kupiłem taką jakby z mocowaniem na coś, boję się ze moze nie pasować? Co o tym myślicie?wiec tak przekładnia zamontowana (zuzyta) w moim polonezie wygladą jak ta po lewej a ta jaką kupiłem i chcę zamontować po prawej, czy będą jakies komplikacje w montazu? (http://imageshack.us/a/img17/4603/przekladniazfszczecin.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/17/przekladniazfszczecin.jpg/)
no i modle się zeby zacna nakrętna o rozmiarze 30 poszła... chyba zostanie palnik... w ostatecznosci cięcie flexem...
-
ta czarna to przekladnia ze wspomaganiem
-
tyle to ja wiem, pytanie czy mogę ją normalnie włozyc do auta bez wspomagania, nie montując go ;)
-
mozesz ,
tylko zatkaj otwor wejsciowy i wyjsciowy,zeby ci olej sie nie wylal
-
ok wielkie dzieki kolego! :)
-
Trzeba jeszcze przegub krótszy do połączenia z kolumną kierownicy, a po za tym kierownica będzie chodzić ciężej bo w przekładni ze wspomaganiem jest inne przełożenie
-
przelozenie jest bardzo zblizone,
normalnie na zgaszonym silniku chodzi ciezej,bo trzeba w niej olej przetlaczac,
wiec dobrze jest zalac niewielka ilosc oleju ,jezeli chce sie jej uzywac bez pompy
-
Ale jeśli wcześniej nie mialeś wspomagania to musisz ciąć ściane grodziową,oraz musisz mieć krótszy wałek pomiędzy przekladnią a kolumną kierowniczą ;)
-
Dokładnie, musi wyciąć większy otwór w ścianie grodziowej, ciekawe czy w wspornik pedałów wejdzie? Zmienić łącznik kolumny kierowniczej no i założyć gumową osłonę.
-
Dokładnie, musi wyciąć większy otwór w ścianie grodziowej
Nic nie musi ciąć. Z tego co wiem to caro wychodziły z dużym otworem (różniły się tyko gumy uszczelniające ścianę grodziową). Ja wsadzałem do mojego poldka kompletne wspomaganie, i jedyne co to zaopatrz się w krótszy wałek, jak wyżej pisał kolega i gumę uszczelniającą ścianę grodziową tam gdzie wchodzi przekładnia. Ja do mojego kupiłem taką na forum.
-
/
Dokładnie, musi wyciąć większy otwór w ścianie grodziowej
Nic nie musi ciąć. Z tego co wiem to caro wychodziły z dużym otworem (różniły się tyko gumy uszczelniające ścianę grodziową). Ja wsadzałem do mojego poldka kompletne wspomaganie, i jedyne co to zaopatrz się w krótszy wałek, jak wyżej pisał kolega i gumę uszczelniającą ścianę grodziową tam gdzie wchodzi przekładnia. Ja do mojego kupiłem taką na forum.
jesteś w błędzie kolego, od 1995/6 roku ściany grodziowe maja powiększony otwór... miałem 95 rok, abimex i lucas i już miał większy otwór w ścianie grodziowej,
a co do wałków to są dwa rodzaje, dla JKC i ZF.
-
modle się zeby zacna nakrętna o rozmiarze 30 poszła... chyba zostanie palnik... w ostatecznosci cięcie flexem...
co Ty wygadujesz? na ch.... ją ruszać? i tak wąsa nie zdejmiesz bo siedzi na kurewskim wcisku
poza tym idiotyczny pomysł montować tą przekładnie jak nie masz wspomy. Będzie chodzić ciężej dlatego że tak naprawdę są w niej dwie przekładnie zębate, a w zwykłej jest tylko jedna ślimakowa. Poza tym ona musi być smarowana pod ciśnieniem, bez tego szybko złapie luzy. No i jest dużo cięższa.
Sprzedaj ją i kup ode mnie zwykłą bez wspomy za 50zł i jeszcze zarobisz na tym :)
-
przekładnia juz dawno wymieniona ze zwykłem na zwykłą. Problem ustał lecz pozostał mi ostatni juz problem. To w innym temacie ;)
-
bynajmniej miałem 95 rok
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
-
Sprzedaj ją i kup ode mnie zwykłą bez wspomy za 50zł i jeszcze zarobisz na tym :)
Albo niech kupi pompę wspomagania, przewody ciśnieniowe i będzie miał wspomaganie hehe:D
-
Panowie, czy przekładnia z wąskiego caro to ten sam typ, co w atu minusie? Nadszedł czas wymiany tego elementu w moim (luz 46 stopni i ledwo da się obracać kierownicą w prawo...).
-
przekładnie były te same. Czasami różnił się tylko wąs w zależności jak był zrobiony ogranicznik skrętu (czasami na belce czasami na podłużnicy)