GŁÓWNE KATEGORIE FORUM > Napęd

naprawa półosi sztywnego mostu napędowego.

(1/2) > >>

wrb#1974:
mam dwie półosie do mostu F 132. na obu wielowpusty są w porządku. zniszczone są natomiast obsady łożysk.  wytarte i skorodowane głęboko, żadna nie ma właściwej średnicy. pytanie brzmi- jak naprawiać? czy dać do napawania i szlifowania, czy powlec chromem technicznym i szlifować. czy napawanie zaszkodzi wytrzymałości w stopniu budzącym obawy? Caro- do normalnej jazdy. półoś fi 30mm, łożysko 30x65x21- CBK 086, luz C4.

KGB:
ile brakuje materialu ? napawanie generalnie byloby spoko, zwlaszcza ze teraz to robiliby pewnie plazma, ale czy zrobia to po srednicy (i wazne przeciez za ile)

wrb#1974:
brakuje 0.4 mm, część współpracująca z simerringiem ma wytarte dwa kanały, też wymaga naprawy. druga półoś jest głęboko pordzewiała, też ma kanały od simerringa.

mareks#1181:
Osobiście jak miałem taki problem, to posmerałem elektrodą w miejscu ubytku wzdłuż i w szerz , potem młotkiem obstukałem z umiarem i wyczuciem i pod kontrolą coby łożysko z oporem weszło i tak założone też działało. Tylko z wyczuciem trzeba to zrobić, bo jak za dużo będzie napawane to podczas nabijania łożysko może pęknąć. No ale to robiłem w zamierzchłych czasach, jak były trudności z częściami. Bo innym razem to oddałem do fachowca, napawał i dotoczył do odpowiedniego wymiaru.

KGB:

--- Cytat: wrb#1974 w Maj 31, 2021, 00:37:41 am ---brakuje 0.4 mm, część współpracująca z simerringiem ma wytarte dwa kanały
--- Koniec cytatu ---
a mialo to byc takie jakosciowe, wytrzymalsze od FSO ;]

oprocz napawania zakladam jeszcze takie sposoby rozwiazania problemu :
 
1. toczenie na fi28 i dobor lozyska o zblizonych parametrach nosnosci,
trzeba posiedziec z katalogiem i poszukac takiego d28 i D nie wiekszym niz 65 - moze takie nie istniec i wtedy bedzie problem,
to najtansza i najprostsza opcja

2. toczenie na fi28 i dorobienie tulejki fi28/fi30 z mocniejszej stali,
wcisniecie na goraco i szlifowanie srednicy zewnetrznej na wymiar,
wszystko zostaje fabryczne, czyli lozysko i simering

3. toczenie na fi29 i dorobienie tulejki fi29/fi35 oraz dobor lozyska d35,
znowu moze byc problem z lozyskiem,ale moze byc mniejsze niz fi35,
z kolei w trucku lozysko stozkowe ma d40 i D73  (w osobowym PN d30 i D72)
ten punkt to wlasciwie rozwiniecie drugiej opcji w poszukiwaniu lozysk - warto sprawdzic dostepnosc lozysk zanim zamowi sie dorobienie tulei

4.zaleznie od tego jakiej dlugosci sa polosie Fiata, mozna rozwazyc zastapienie ich polosiami Poloneza,
oczywiscie idziemy w strone wydluzenia, czyli w gre wchodzi szeroki most, badz most z Trucka, ktory jest miedzy szerokim a waskim - jednak nie wiem,jakiej dlugosci ma polosie,
w trucku srednica osadzenia lozyska to fi40, wiec jest z czego toczyc

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej