Autor Wątek: Jak rozpoznąć czy silnik ma popychacze hydrauliczne  (Przeczytany 13536 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jak rozpoznąć czy silnik ma popychacze hydrauliczne
« dnia: Lipiec 16, 2004, 07:59:06 am »

Bardos#779

  • Gość
jak w temacie, bez rozbierania silnika na cześci.

Jak rozpozn?ć czy silnik ma popychacze hydrauliczne
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 16, 2004, 13:19:30 pm »

Wydra707

  • Gość
Ale w Polonezie, czy tak ogólnie? Jak w Polonezie, to chyba wszystkie Plusy miały już hydrauliczne kasowanie. Poza tym - na ucho. WyraŹnie słychać różnicę w klekotaniu tuż po włączeniu i po rozgrzaniu silnika - choć u mnie trzeba przejechać kawałek. Oczywiście, słuchasz przy wciśniętym sprzęgle, bo skrzynia huczy :-(

Pozdrawiam
Paweł Rajewski

Jak rozpozn?ć czy silnik ma popychacze hydrauliczne
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 16, 2004, 15:58:47 pm »

Lodówa#1826

  • Gość
Wszystkie polonezy caro plus mają hydrauliczne popychacze :) Niewiem jak jest z roverami a hydrauliki nie mają gle i gli(zwykłe nie plusy). Jak napisał Wydra707 silnik każdego poloneza bez hydtrauliki wydaje typowy dzwiek "klepanie" a gdy zawory mocno rozregulowane to dopiero zaworki klepią!!!! :D

Jak rozpozn?ć czy silnik ma popychacze hydrauliczne
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 16, 2004, 21:55:05 pm »

Woj-o#772

  • Gość
Chyba nie słyszeliście jak chodzi silnik Mrozia ;). Z roverkiem pomylić można a to zwykłe OHV Abimex :)

A co do tej hydrauliki  czy da się obaczyc to fizycznie oczkami np po nadlewach w bloku albo śrubkach jakiś??

Jak rozpozn?ć czy silnik ma popychacze hydrauliczne
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 16, 2004, 22:14:51 pm »

Lodówa#1826

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
A co do tej hydrauliki czy da się obaczyc to fizycznie oczkami np po nadlewach w bloku albo śrubkach jakiś??
Ciekawe pytanie kolego Woj-o :) Jeszcze można oczkami przeczytać instrukcje obsługi :D A ja mam 2 pytanie: w poldku hydrauliczne popychacze są między wałkiem rozrządu a laską popychacza czy może w dŹwigience zaworowej?? A co do ostatnich tematów o peugeotach. Od roku mam praktyki w ASO peugeota....... brak słów. WyobraŹcie sobie że peugeot 206 niema hydraulicznych popycaczy a polonez.... JE MA !! :) A jeśli chodzi o koloesi którzy tak jadą z poldkami to niemam słów. Może te ich pierdzioty są szybsze ale części... przykładowo do 307 tarcze w aso kosztują jedyne ale to jedyne 700zł  :shock:  słabo?? A serwis nieczym się nie różni od zwykłego warsztatu. Mają tylko dobre narzędzia i smary a pozatym... nic.

Jak rozpozn?ć czy silnik ma popychacze hydrauliczne
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 16, 2004, 22:15:13 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "Woj-o#772"
Chyba nie słyszeliście jak chodzi silnik Mrozia ;). Z roverkiem pomylić można a to zwykłe OHV Abimex :)

To jakie on mu luzy zaworów ustawił, że tak idealnie pracuje ? Chyba to nie jestem tajemnica ?

A sam silnik poznasz po rodzaju zastosowanego wtrysku. W silnikach z hydrauliką występuje tylko Bosh (jednopunkt) i Delphi (wielopunkt). Teoretycznie w ostatnich Abimexach jako opcja była hydraulika, lecz w praktyce jako opcja pozostała.

Pozdrawiam

Jak rozpozn?ć czy silnik ma popychacze hydrauliczne
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 16, 2004, 22:18:12 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "Lodówa"
Cytuj (zaznaczone)
A co do tej hydrauliki czy da się obaczyc to fizycznie oczkami np po nadlewach w bloku albo śrubkach jakiś??
Ciekawe pytanie kolego Woj-o :) Jeszcze można oczkami przeczytać instrukcje obsługi :D A ja mam 2 pytanie: w poldku hydrauliczne popychacze są między wałkiem rozrządu a laską popychacza czy może w dŹwigience zaworowej?? A co do ostatnich tematów o peugeotach. Od roku mam praktyki w ASO peugeota....... brak słów. WyobraŹcie sobie że peugeot 206 niema hydraulicznych popycaczy a polonez.... JE MA !! :) A jeśli chodzi o koloesi którzy tak jadą z poldkami to niemam słów. Może te ich pierdzioty są szybsze ale części... przykładowo do 307 tarcze w aso kosztują jedyne ale to jedyne 700zł  :shock:  słabo?? A serwis nieczym się nie różni od zwykłego warsztatu. Mają tylko dobre narzędzia i smary a pozatym... nic.

Nie wstrzynaj draki - ok ?!! Wszyscy znamy opinię na ten temat.

Co do hydrauliki to w nowych Fordach ustawia się zawory raz na 100 tys km.

Jak rozpozn?ć czy silnik ma popychacze hydrauliczne
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 16, 2004, 22:36:57 pm »

Lodówa#1826

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Nie wstrzynaj draki - ok ?!! Wszyscy znamy opinię na ten temat.




Sorry :sad:  Cofam  wszystko co napisałem na temat peugeotów. Szkoda blokowac następny post  :(

Jak rozpozn?ć czy silnik ma popychacze hydrauliczne
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 16, 2004, 22:42:19 pm »

MLP

  • Gość
Czasami tak głupio gadacie że uszy więdną.

Jasne że lepsze rozwiązanie jestbez hydrauliki.
Kiedyś np. fiat 1,6 - 2.0 DOHC wymyślił regulację zaworów na płyrkach i to rozwiązanie okazuje się byc najprostrze i najmniej awaryjne.
Z popychaczami hydraulicznymi jest tyle srania żeby je poprawnie ustawić a poza tym jak zmienimy olej na inny to istnieje ryzyko zatkania zaworka i popychacz nie działa jak powinien czego skutkim mogą być wypalone zawory.

Większość nowych aut ma regulację albo za pomocą śruby albo na płytkach.
Jest to rozwiązanie bez awaryjne.

A wiecie że nowe silniki mają łańcuszek rozrządu zamiast paska?

Terz byście skrytykowali a tak naprawdę znowu łańcuch nie ma prawa się urwaś i jest wzasadzie bezawaryjny.

Najpierw trzeba rospatrzeć wszystkie za i przeciw żeby się wypowiadać.

I jeszcze jedno były poldki GLI z silnikami na hydraulicznych zaworach,
Z tego co się orientuję to chyba jakaś partia ATU przed plusem.


Pozdrawiam

Jak rozpozn?ć czy silnik ma popychacze hydrauliczne
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 16, 2004, 22:58:02 pm »

Lodówa#1826

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
A wiecie że nowe silniki mają łańcuszek rozrządu zamiast paska?


Ja akurat jestem za łańcuchem. Niema zagrożenia uszkodzenia silnika bo łańcuchy praktycznie się nie urywają jak paski  :twisted: !! Jestem również zwolennikiem gaŹnika i mechanicznej pompy paliwa :P Lubie autka w których co jaiś czas trzeba coś wyczyścić[dysze w gaŹniku, pompa paliwa] lub wyregulować[gażnik]

Cytuj (zaznaczone)
Terz byście skrytykowali


Czy ktoś coś skrytykował??

Pozdrawiam lodówa

Jak rozpozn?ć czy silnik ma popychacze hydrauliczne
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 17, 2004, 08:26:17 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
nie wyobrazam sobie mojego silnika (rover) z takim dlugim lancuchem zamiast paska :-), chyba ze przerobili by go inaczej, lancuch jest glosniejszy i sie tez wyciaga, jak sie pilnuje stanu paska to nie ma prawa sie zerwac,
lubisz autka przy ktorych trzeba cos zajzec sprawdzic ?? dzieki paskowi masz wlasnie ta mozliwosc  :lol:
popychacze wole hydrauliczne nawet jak zaczna troche klepac to niech se klepia, u ojca jak kupilismy rovera 214 Si przy przebiegu 90 tys. troche klepaly, teraz tez klepia  a ma 190 tys. :-) i co przez ten czas ile razy bym musial ustawiac
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Jak rozpozn?ć czy silnik ma popychacze hydrauliczne
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 17, 2004, 11:07:05 am »

Bardos#779

  • Gość
i zadaj tu człowieku pytanie a awanture masz gotowa :)

ale do rzeczy, prawda jest co napisał Woj-o o silniki Mrozia, na sluch odróżnic nie da rady. Ja mam zwyklego Abimexa z 95 roku, ale gdzies czytalem ze czasem sie pojawialy w tych autach popychacze hydraulicze. Chcialem to sprawdzic zanim rozbiore klawiature (wymianiam uszczelniacze na zaworach) bo potem inaczej sie reguluje zawory. Po pracy silnika niestety nie dam rady odróznic bo pracuje dziwnie cicho, moze dlatego ze nie ma na przyklad luzu na zaworach albo dlatego ze ma popychacze hydrauliczne. Auto kupilem 2 miechy temu i jeszcze do silnika nie zagladalem. Stad moje watpliwosci. Poniewaz wszystkie mije dotychczasowe Poldki mialy zwykle popychacze wiec nie wiem jak z zewnatrz odroznic i czy to wogole jest mozliwe. Dzis w sklepie gosc mi powiedzial, ze Poldki z hydraulika maja juz takie paski rozrzadu jak w Plusach, czyli o innym zarysie zebów. Nie wiem czy to prawda. Moze bede mial okazje sie dzis o tym przekonac.

Jak rozpozn?ć czy silnik ma popychacze hydrauliczne
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 17, 2004, 22:31:53 pm »

Lodówa#1826

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
popychacze wole hydrauliczne nawet jak zaczna troche klepac to niech se klepia, u ojca jak kupilismy rovera 214 Si przy przebiegu 90 tys. troche klepaly, teraz tez klepia a ma 190 tys. :-) i co przez ten czas ile razy bym musial ustawiac


To jest właśnie plus przemawiający za hydraulicznymi popychaczami ala ich awaryjność to duży minus :(

polonez -usterki
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 27, 2006, 17:25:48 pm »

andy

  • Gość
czesc mechanik wymienił mi uszczelke pod głowic?   i prawie od razu zawory mi klepały  a teraz jest coraz gorzej silnik nierówno pracuje zawory coraz bardziej klepia a z rury wydechowej słychać jakby to był ciagnik poradzcie mi co mam robić i czy długo tak moge jezdzić zeby sie nic nie stało ?pewnie mechanik wtedy co? zle zrobił  byłem teraz u mechanika i mówi mi ze trzeba wymienic wałek rozrzadu ale nie gwarantuje że bedzie dobrze i mówi że lepiej kupić stary wałek rozrzadu i przej?c na reczne ustawianie zaworów .Prosze poradzcie co mam zrobic w tej sytuacji .[shadow=black][/shadow]

Jak rozpozn?ć czy silnik ma popychacze hydrauliczne
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 27, 2006, 23:24:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
najprosciej zdjac oslone zaworow i wcisnac jeden zawor
jak odskoczy odrazu i jest luz to zwykly popychacz
jak zostanie w pozycji wcisniecia to jest hydrauliczny
no i hydrauliczne nie maja luzow (znaczy jak maja luzy to trzeba juz poprawic)

andy
walki w PLUSach sa dosc powaznie obrabiane powierzchniowo i nie sadze by sie starly krzywki
po co wymieniales uszczelke pod glowica ? bo jezeli poszedl ci pasek ,to zniszczyly sie co najmniej dwa popychacze hydrauliczne po 35pln sztuka
jezeli zmieniales uszczelke z innego powodu niz pasek to wystarczy jedynie ustawic zawory
a zrobisz to tak ,ze jezeli jest luz zaworowy to dokrecasz srobe az luz zniknie i jeszcze 2 obroty wkrecasz
klepanie zaworami powinno zniknac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Jak rozpozn?ć czy silnik ma popychacze hydrauliczne
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 28, 2006, 12:07:20 pm »

mati_lecha#332

  • Gość
Ja mam Caro 1.6 GLI abimex , rocznik 1995. Jak daję do regulacji to zawsze mechanik mówi ,że u mnie zaworów się nie reguluje, bo mam regulację hydrauliczno-mechaniczn?. Nie wiem nigdy o co mu chodzi, bo przecież w tym roczniku zawory trzeba regulować. Inny mechanik z kolei normalnie skasował za regulację i nic nie mówił ,że nie trzeba regulowac u mnie.
Czy były jakies serie zwykłego Caro z jakimi? wynalazkami tego typu?

Odp: Jak rozpoznąć czy silnik ma popychacze hydrauliczne
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 30, 2012, 23:01:53 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odkopię trupa...

Pytanie padło ale odpowiedzni nie udzielono.

Tak się składa że ja o OHV wiem tyle że były montowane do fiatów i polonezów.

Teraz siostrzeniec kupił GSI i kicha toto niemiłosiernie i klepie. Wojtas ocenił ze może być to gsi posadzone na silniki ze sztywnymi zaworami. Tylko pytanie jak rozróznić że faktycznie nie ma tam hydrauliki. Da się to jakoś ocenić bez rozbierania...

A może wałek umiera...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Jak rozpoznąć czy silnik ma popychacze hydrauliczne
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 31, 2012, 09:03:25 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Ciężkawo rozpoznać w klasycznych silnikach poloneza, które mają hydropopychacze, a które zwykłe popychacze szklankowe, bo Koreańczycy modyfikując nieco ten silnik, poszli po najmniejszej linii oporu i przewidzieli po prostu zastąpienie klasycznych szklanek popychaczami wyposażonymi w hydrauliczną kompensację luzu zaworowego bez zmian innych elementów napędu zaworów, łącznie po zostawienie śrub regulacyjnych w dźwigienkach zaworowych.
Na pewno blok silnika musi się różnić od tych z napędem zwykłym dodanym kanałem olejowym, który zasila popychacze, choć nie jestem do końca pewien, czy popychacze hydrauliczne w Polonezie pracują na nadciśnieniu oleju (jak w Roverze), czy są samozasilające się (łykają same olej który je omywa i blokują w sobie bez konieczności zasilania nim pod ciśnieniem).

Jeśli chodzi o silnik rovera, to ma on wszystkie zawory z hydropopychaczami, które muszą pracować na nadciśnieniu oleju. W tym silniku nieszczęśliwie rozwiązano kanały olejowe, zasilające popychacze  i łożyska ślizgowe wałków rozrządu jako półodlewy w górnym monolicie (skrzynce) wałków rozrządu, którą przykręca się do głowicy na "żywca", bez żadnych uszczelek (tylko dedykowane, drogie specyfiki płynne, uszczelniacze - Loctite). Powoduje to po paru latach, gdy silnik się nieco krzywi i rozjeżdża (jest wykonany z aluminium), że się to rozszczelnia i popychacze zaczynają klepać, ale nie z racji swego defektu, ale z powodu spadku ciśnienia smarowania w rozrządzie, olej po prostu ucieka bokiem przez nieszczelności i przez to zwiększa się hałaśliwość napędu zaworów.
Same popychacze w Roverze są prostej konstrukcji i są trwałe, ale największy problem w tym silniku to właśnie kłopot z utrzymaniem szczelności kanałów olejowych w rozrządzie, wymaga to, niestety, iście kosmicznej dokładności górnego czoła głowicy i czoła skrzynki zaworów. Należy też mieć na uwadze to, że skrzynkę ta utwierdza kilkanaście śrub, które niestety, przechodzą na wskroś przez kanały olejowe, dla tego też nieszczelność czoła łba śruby powoduje uciekanie ciśnienia oleju przez nią i powyższe problemy.
Silnik rovera jest kłopotliwy i problematyczny z racji ww. powodów i nietypowej konstrukcji (skrzynkowo - warstwowa), łączona przez długie i cienkie śruby (430 mm długości), które odpowiadają zarówno za sztywność silnika jak i szczelność połączenia jego elementów.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odp: Jak rozpoznąć czy silnik ma popychacze hydrauliczne
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 31, 2012, 15:19:43 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
Teraz siostrzeniec kupił GSI i kicha toto niemiłosiernie i klepie

ale na zimnym czy i na ciepłym też??
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Jak rozpoznąć czy silnik ma popychacze hydrauliczne
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 31, 2012, 21:00:46 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 601
    • Coupé Plus
czy te kołki na magistrali nie kwalifikują silnika jako z hydro-popychaczami?
bo mnie wydaje się ze tak