Autor Wątek: Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V  (Przeczytany 34065 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 25, 2004, 21:29:20 pm »

Czaku

  • Gość
Cytat: "zuczek"
witam! mam! 16.16v rovera! niestety jescze! nie w aucie! osobiscie posiadam poloneza 1,5.gle czyli jescze na gazniku! chcialbym zamontowac w nimwlasnie ten silnik! powiedzcie mi drodzy Panowie! jak wam sie to widzi? i wogule ile mnie to wszytko moze wyniesc!?? za raszre czesci?

Wiec tak musisz najpierw zmienic belke pod silnikiem a tu jest 1 problem bo rover bylrobiony tylko na szerokim zawiasie a ty pewnie masz waska zawieche, nastepnie musisz przespawac mocowanie akumulatora na 2 strone, nastepnie musialbys zmienic bak paliwa bo poldoroverze jest inny do tego dochodzi zmiana wydechu na ten od rovera gdyz poczatek wydechu idzie po lewej stronie a do tego dochodzi cala instalka elektryczna wiec jest tego troszke duzo do przerabiania :D

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 26, 2004, 08:34:36 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
witam! mam! 16.16v rovera!

Ile chcesz to go od ciebie odkupię jeśli z papierami oczywiście.

Jeśli chodzi o przekładkę zamiast zwykłego OHV to w cenzura kasy i roboty. W Poldroverze jest inne praktycznie wszystko związane z silnikiem i przednim zawieszeniem. Jedynym sensownym rozwiązaniem byłoby kupić jakiegoś poldrovera z zajechanym silnikiem i wtedy robić przekładkę.

W zwykłym poldku robora jest wykonalna ale naprawdę trudna. Spytaj AndrewSa ile kosztowało go czasu i pieniędzy wsadzenie tego silnika do Fiata. W polonezie będzie niewiele łatwiej.

PS. Jeśli ten silnik jest bez osprzętu to zapomnij. Same podzespoły do tego silnika cię zjedzą finansowo.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 26, 2004, 11:26:53 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytuj (zaznaczone)
W zwykłym poldku robora jest wykonalna ale naprawdę trudna. Spytaj AndrewSa ile kosztowało go czasu i pieniędzy wsadzenie tego silnika do Fiata. W polonezie będzie niewiele łatwiej.


dokladnie wiazka elektryczna itp. itd. trzeba dodac ze ja bylem w komfortowej sytuacji bo mialem wszystkie czesci z rozbitego poldorovera ojca
mam chyba gdzies na plycie archiwalne forum z fso ptk to czarne wiec moze uda mi sie odswiezyc ten watek :-)

sprawdzalem moj fiat nie zapalil na kompie od rovera 214 Si byc moze to wina immo
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 26, 2004, 11:42:00 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
sprawdzalem moj fiat nie zapalil na kompie od rovera 214 Si byc moze to wina immo

Teraz to siębędziesz chwalił  ;) ale rok czasu musiałem cię o to prosić :twisted: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 26, 2004, 17:06:18 pm »

BartekGTi

  • Gość
cos dla tych ktorzy chca sie pobawic w 1.6 rovera-jesli ta karoseria jest zdrowa to w niej chyba jest duzo mniej przerobek niz w zwyklej od polskiego silnika. http://www.allegro.pl/show_item.php?item=30179448

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 26, 2004, 17:44:02 pm »

zuczek

  • Gość
wiec tak mam papiery na ten silnik! mam wogule rovera z ktorego jest ten silnik wyjety! zawieszenie ma szerokie (1994) jesli chodzi o tumik to niewidze problemu w przelozeniu pierwszej czesci na druga strone! interesuje mnie najbradziej jak ten silnik pasuje do szkryzni! czy jest identyczny jak 1.4?? i jak si ema mocowanie silnika rovera a mocowanie serii!

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 26, 2004, 22:37:23 pm »

Bodzioo

  • Gość
mocowanie roverka jest pozione chyba a w sserii masz tam ustawione pod konkretnym kontem więc bez wymiany belki się nie obędzie

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 26, 2004, 22:47:37 pm »

anonim

  • Gość
skrzynia ma inny walek sprzeglowy i kolnierz. pod maska wspolne dla 1.4 i 1.5/1.6 sa jedynie wygluszenie, chwyt powietrza i zbiornik spryskiwacza :D

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 27, 2004, 08:40:01 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
, chwyt powietrza

Które to.

No nie zapominajmy jeszcze o pompie hamulcowej i serwie (ale przewód łączący jest już chyba inny).  AAAAamortyzatory też i przekładnia kierownicza, no i końcówki drążków. A i jeszcze wachacze.
Na tym chyba się kończą podobieństwa.

Co do wydechu to nie taka prosta sprawa. Kolektor wydechowy jest inny niż w ROverze. POzzatym zupełnie inny niż w poldku. CHyba że masz kontówkę i spawarę to se poradzisz.
Z kolektorem ssącym można jakoś sobie poradzić bo na fotach na AK taki kolektor właśnie miało osławione ATU 1,6.
Niemniej jednak napewno będziesz potrzebował inną belkę pod silnik, drążek stabilizatora (do 1,4 albo 1,9), skrzynię biegów dedykowaną do 1,4. Resztęmożna jakoś dorobić.
jeśli chodzi o spasowanie skrzyni i silnika to nie powinno mieć znaczenia.

PS. Ile kosztował cię ten silnik jeśli nie tajemnica.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 27, 2004, 12:16:21 pm »

anonim

  • Gość
tak jak kilka osob juz tu napisalo imho ta przerobka nie ma sensu. warto by sie brac za cos takiego tylko jesli mamy jakas ciekawa bude (df, borewicz, przejsciowka itd) i jesli mamy dawce czesci.
najprosciej by bylo kupic 1.4 z zajezdzonym silnikiem (nie trudno bedzie takie znalesc, ludzie wogole nie dbaja o te silniki), wymienic silnik, kompa i smigac :).

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 27, 2004, 12:18:51 pm »

zu

  • Gość
hmm? czyli skrzynia w 1.4 jest inna niz w 1.5? a skrzynia od 1.4 podejdzie do 1.6r? z mocowaniem belki sie liczylem ze czeba bedzi ezmieniac! wydech to jak mowi nieproblem ! spawara do łapy i sie zrobi z rur! na gientarce! to ju zsa szczeguly! najbawazniejsze to wogule zamocowac ten silnik!i go odpalic! hmm pmusze sobie jakos z tym poradzic! przeecierz niebede kupował poloneza 1.4 zeby wsadzic silnik 1.6 :) :)
 heh! silink mnie kosztowal 1800zl przejechane ma ok 70tys !

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 27, 2004, 22:22:21 pm »

piotrekw2

  • Gość
Chcę kupić takie autp najlepiej Atu 1,6 16V gdzie można jak ktoś wie niech da znać....
proszę. Ma 122 konie???

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 27, 2004, 23:47:19 pm »

anonim

  • Gość
zu[czek]: skrzynia od 1.4 rozni sie od skrzyni do 1.5 walkiem sprzeglowym i kolnierzem, reszta czyli trybiki i inne bebechy sa niestety takie same :)

piotrekw2: taki poldek byl jeszcze nie dawno na allegro, po tjuniku optycznym i o ile dobrze pamietam cena byla cos kolo 10 tysiecy. silnik ma 111 koni i 145Nm@3500, pojemnsc 1577 o ile sie nie myle

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 27, 2004, 23:54:15 pm »

anonim

  • Gość
co prawda aukcja sie skonczyla, ale jeszcze popatrzec mozna:

poldek 1.6 16v

jak widac niewiele drozszy od poldka 1.4 16v  z tego samego roku.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 28, 2004, 01:05:25 am »

zuczek

  • Gość
czyli jakby przlozyc kolniez i walek sprzeglowy to podejdzie do 1.6 rovera?? i czy poza mocowaniem silnika to sa wszykie przerobki?? takie powazniejsze? (nielicząc wydechu)??

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 28, 2004, 08:28:42 am »

Adam

  • Gość
silnik u niemca z osprzetem mozna kupic za 100-200 euroi mozna pokombinowac majac komletyn nawet z chlodnica i skrzynia itd

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 28, 2004, 14:34:05 pm »

zuczek

  • Gość
nie  nie! ja chce zachowac polonezowska skrzynie! wiec pytanie moje jest take czy da si ezmeinic kolnierz iwalek od poldorowera i czyu do 1.6 , 16v bedzie to pasowalo! aha i jak z chlodnica? moze dalo by sie zaadoptowac miedziana od poloneza??

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 28, 2004, 20:10:06 pm »

anonim

  • Gość
chlodnice mozesz sobie zamontowac dowolna, byleby pasowala i miala podobna pojemnosc, jesli bedzie za mala bedzie sie po prostu szybciej grzal.
masz sprzeglo do tego silnika? bo tak btw to nowe kosztuje cos kolo 400 pln (chyba 500 z wymiana)

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 28, 2004, 23:06:38 pm »

OLO35

  • Gość
OOO wysoko mierzysz. Widziałem w poldku zamontowane 1.8 16V. Był dosc długi. Belka pod chłodnicą było odchudzona to szerokosci koniecznej do podtrzymania chłodicy. Do tego b. długie dr. reakcyjne zamocowane tuz przy zaczepie holowniczym.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 30, 2004, 09:00:27 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "zuczek"
czyli jakby przlozyc kolniez i walek sprzeglowy to podejdzie do 1.6 rovera?? i czy poza mocowaniem silnika to sa wszykie przerobki?? takie powazniejsze? (nielicząc wydechu)??

Kołnierza i wałka sprzęgłowego nie przełożysz. TO jest jako całość w skrzyni. lepiej poszukać skrzynki do 1,4 kompletnej. Powinno wszystko podejść do 1,6 spokojnie. w końcu te silniki różnią się tylko pojemnością i elektroniką.


Cytuj (zaznaczone)

silnik u niemca z osprzetem mozna kupic za 100-200 euroi mozna pokombinowac majac komletyn nawet z chlodnica i skrzynia itd  

Kto mi kupi jeden taki z papierami ;). nie musi być kompletny byleby był blok, głowica i komputer sterujący.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.