FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => CAŁA POLSKA => Wątek zaczęty przez: AndrzejP w Listopad 16, 2023, 12:32:24 pm

Tytuł: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: AndrzejP w Listopad 16, 2023, 12:32:24 pm
Swoją drogą to w nawiązaniu do stref ekologicznych itp. --> we Francji mają takie strefy, identyfikacja pojazdów za pomocą naklejek ( do wyrobienia na www.certificat-air.gouv.fr za kilka euro). Polonez z LPG dostaje "1", czyli prawie max ( max to "0"). A u nas niby chcą się wzorować na rozwiązaniach zachodnich, ale kurde auta z gazem wyeliminowali z dopuszczonych...
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Listopad 16, 2023, 13:07:34 pm
Bardzo mnie rozczarowały ostatnie doniesienia o SCT w warszawie. Naiwny człowiek myślał, że dzięki dalszym konsultacjom społecznym pomysł na ta strefe się zmieni i ją zminimalizują a tutaj dodatkowo rozszerzenie. Dodatkowo ponieważ mieszkam przy samej granicy strefy (ale po złej stronie) to nie dotyczy mnie okres karencji 4 letniej i moja Xantia 1994r diesel już nie wjedzie, gdziekolwiek miałbym jechać będe zmuszony wybrać trase dookoła lub najbardziej zatłoczone ulice przelotowe na skraju SCT. No dramat.

Śmiem wątpić, że to nic nie zmieni praktycznie. Codziennie dojeżdzam do ścisłego centrum i samochody tak stare jak mój praktycznie nie są spotykane tutaj na ulicy.

Jedyne co to zmieni i to niestety negatywnie to podejrzewam, że ceny aut którym brakuje rocznika na dane euro lub jest blisko limitu będą strasznie tanieć bo w popłochu ludzie bedą wyprzedawać to co mają. Znacząco się zwiększy podaż i chęc pozbycia się auta więc ceny autmatycznie poszybują w dół.
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 16, 2023, 14:08:28 pm
Jak to nic nie zmieni? Nie wjedzie plebs, taki jak Ty (w ich przekonaniu oczywiście, bez obrazy). Centrum ma być dostępne dla młodych, dynamicznych, w nowych samochodach i drogich ciuchach, co dobrze wyglądają na instagramie, a nie dla biedoków, co ich nie stać na samochód z salonu, zegarek rolexa i gacie calvin kleina. Po prostu w imieniu prawa podzielono ludzi jak wielogatunkowe bydło, na lepszych i gorszych, z dobrą, uniwersalną wymówką (przecież chodzi o wasze zdrowie i bezpieczeństwo).

O to w tym tylko i wyłącznie chodzi, a nie jakieś pieprzenie o ekologii. W końcu stare auta to promil ruchu samochodowego w wawie, i już udowodniono, że nie mają żadnego wpływu na zanieczyszczenie powietrza.

W radiu Jacek Karaczan  Karaczun - pseudo-ekolog ze stowarzyszenia "Miasto Jest Nasze", które ostatnio ma duży wpływ na forsowanie SCT, boleje, że cała Warszawa nie jest objęta strefą, i deklaruje, że będą walczyć o to, aby w przyszłości tak się stało.
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Listopad 16, 2023, 15:31:07 pm
Naiwny człowiek myślał, że dzięki dalszym konsultacjom
Bez protestu paraliżującego miasto nic się nie zmieni. Niestety władza umie tylko tak rozmawiać. A w PL ludzie mają mentalność niewolnika i zawsze mówią "trudno".
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 16, 2023, 22:47:25 pm
Oczywiście, że władza chce rozmawiać.  :d Konsultacje społeczne, przynajmniej w moim mieście, były organizowane w dzień roboczy, w godzinach ok. 12-13. Informacja o konsultacjach widniała na stronie urzędu miasta (której nikt nie odwiedza). A, że wszyscy wtedy są w pracy, i dodatkowo nikt o tych konsultacjach nie wie (z wyjątkiem grup eko-aktywistów), to potem wyniki są jakie są, że na 0,001% mieszkańców przeprowadzono konsultacje, i wszyscy jednogłośnie opowiedzieli się za tym, że samochody to złoo i trzeba je wymieść z ulic.

To wszystko jest już u podstaw zorganizowane od dupy strony. Cieszy mnie, że coraz liczniej powstają grupy na FB, które zrzeszają osoby, które widzą co się dzieje, i próbują w zorganizowany sposób działać przeciw stawianiu świata do góry nogami, jak np. miało to miejsce we Wrocławiu, gdzie na konsultacje dotarli faktycznie mieszkańcy miasta, którzy wypowiadali się przeciwko tym strefom.

Bez zwołania grupy ludzi, oraz regularnego śledzenia biuletynów, niezrozumiałych ogłoszeń gdzieś w najdalszych zakątkach strony urzędu miasta, ani rusz. Niestety eko-świry mają jedną przewagę: najczęściej nie pracują, więc mogą się swobodnie wybrać na "konsultacje", bez brania zwolnienia z pracy.
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: ceva w Listopad 16, 2023, 23:17:04 pm
(https://i.postimg.cc/K485w2Tj/IJk-Ihr-L3y-Vo-RR4-Dmpx-WWh9y9a1-WAMl-Iq.jpg) (https://postimg.cc/K485w2Tj)
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: lesor#1973 w Listopad 17, 2023, 12:52:25 pm
Mam się za graciarza i miłośnika gratów ale cieszę się, że coraz mniej syfodizli będzie mi smrodzić pod sklepem w Warszawie.
Może panu złomnikowi nie robi, gdy wdycha sadzę z dizla, niech se wdycha. Dizel jest do ciężarówek i do autobusów, lokomotyw i traktorów. Na autostradach, krajówkach albo w polu.
Coprawda mam dizla w kombi ale ma dpf i nie zamierzam go usuwać a używam do przemieszczania na długich dystansach.
Z rury poloneza też nie leci tlen i zapach fiołków. Ani z dwutaktów. Mam kilka, czasem się zaciągnę.
Trochę jestem zdziwiony, że nikt nie czuje różnicy. Może dlatego, że do przyszłej SCT się "czasem zapuszcza" albo "dojeżdża do pracy".

W harmonogramach widzę wielką niedogodność, szczególnie ekonomiczną, tym bardziej, że im nowszy samochód, tym bardziej awaryjny i drogi w utrzymaniu serwisowym. Polaków nie stać na taki przeskok.
Z trzeciej strony - najgłośniej krzyczą ci, którzy mają kilka złomów.
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: lesor#1973 w Listopad 17, 2023, 12:59:04 pm
Bez protestu paraliżującego miasto nic się nie zmieni. Niestety władza umie tylko tak rozmawiać. A w PL ludzie mają mentalność niewolnika i zawsze mówią "trudno".

Święte słowa.
Tacy np.  Francuzi (Francji NIEMAAAAA) co chwila wychodzą na protesty, żeby okazać nieadowolenie a władza wiedziała, kto ją wybierał, kto czuwa
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 17, 2023, 13:24:58 pm
Cytuj (zaznaczone)
Może panu złomnikowi nie robi, gdy wdycha sadzę z dizla, niech se wdycha. Dizel jest do ciężarówek i do autobusów, lokomotyw i traktorów. Na autostradach, krajówkach albo w polu.
Coprawda mam dizla w kombi ale ma dpf i nie zamierzam go usuwać a używam do przemieszczania na długich dystansach.

Noo, mam nadzieję, że nie będziesz hipokrytą i po wprowadzeniu tych stref nie będzie co chwilę wyjątków w postaci "aaa dzisiaj pada, zimno jest, odpalę klekota i przejadę te 500m do paczkomatu, bo paczka ciężka"... choć wiem, że to nadzieje płonne, bo wiem, jacy są ludzie.

Diesli nie lubię, nigdy nie miałem i nie chcę mieć, ale brzydzi mnie dzielenie ludzi na lepszych i gorszych w zależności od grubości portfela, a tylko w tym kierunku to idzie, bo już wklejałem linki obrazujące, że zakaz wjazdu dla paru procent samochodów do strefy w celu poprawy jakości powietrza to jak usiłowanie podniesienia stanu rzeki dolewaniem raz dziennie szklanki wody do jeziora. Żeby chociaż te "stare diesle w agonalnym stanie technicznym", stanowiły jakieś 50 procent ogółu samochodów, gdyby to był 2000 rok, jeszcze MOŻE by miały sens takie argumenty, ale w 2023 roku, kiedy te starocia to promil aut, naprawdę ktoś wierzy w takie bzdury?
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: lesor#1973 w Listopad 17, 2023, 13:41:36 pm
Do paczkomatu jeżdżę zawsze "po drodze". Nie dizlem.

Nie brzydzi Cię dzielenie ludzi na lepszych i gorszych w zależności od grubości portfela poprzez obowiązkowe OC?
OC powinno być dobrowolne.  Nie wolno zmuszać biednych ludzi do płacenia. Ile wypadków powodują biedni ludzie w tanich samochodach (jak piszesz - jest ich promil) a ile bogole, wykształciuchy, celebryci i kadra menadżerska "służbówkami"?
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 17, 2023, 13:45:30 pm
A co ma piernik do wiatraka?

Czyli, jak już mamy jeden przepis, który nie jest idealny, to wprowadźmy kilka kolejnych głupich, niedopracowanych i w tym wypadku-kompletnie bezsensownych, to będzie lepiej, tak?

Cytuj (zaznaczone)
Do paczkomatu jeżdżę zawsze "po drodze". Nie dizlem.

No to z pewnością się nigdy nie zapomnisz, i nie będziesz potrzebował odpalić smroda na chwilę, żeby przejechać krótki dystans z jakiegokolwiek powodu. W końcu będziesz zawsze pamiętał, co napisałeś na peteku, i będziesz się tego trzymał. Masz odpowiedź na wszystko, winszuję  <spoko>
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: AndrzejP w Listopad 17, 2023, 16:36:46 pm
https://wykop.pl/link/7277477/nie-dla-strefy-czystego-transportu
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: mp79 w Listopad 18, 2023, 05:39:19 am
mam nadzieję, że z czasem nie dojdą do wniosku, że LPG należy dodawać kilka procent gazów od krów, czy odzyskiwać poprzez specjalne zbiorniki zasysające je w publicznych toaletach
Ha ha ha, towar odbierany z budów w plastikowych bardachach dostanie drugie życie dzięki użytkownikom aut z LPG 😂

protestu paraliżującego miasto
Właśnie na tym polega problem polskich protestów, polegający na blokowaniu przejazdów - że główni prowokatorzy tych protestów najmniej na tym cierpią. Pojadą sobie spokojnie objazdami, nie tracąc swojego wolnego czasu ani swoich pieniędzy, a wy sobie protestujcie 🤭
Dlaczego nie widać blokad sejmu, urzędów miast? Jest demokracja, czy jej nie ma?!
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Listopad 18, 2023, 11:19:35 am
Widać . Były np w Łodzi protesty pod UMŁ. Akurat siedzą w strefie 0 centrum
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Listopad 18, 2023, 11:52:47 am
A tranzytem przez Wawe S-kami będzie można jeździć każdym rocznikiem?
Ja na szczęście mieszkam na Bemowie (pewnie długo się nie naciesze strefa bez sct), ale ogólnie to myślę czy by się nie wynieść na stałe z Wawy bo i tak już jest stracona.

Co do protestów, to przydałby się przejazd kolumną starych samochodów przez miasto w ramach zaprotestowania i nagłośnienia tematu. Tylko kto to zorganizuje 😐 Od razu mówię że to raczej powinien być ktoś "sławny" a nie zwykły przysłowiowy Mirek, bo się zjawi tylko on i jego mama w Seicento 😆
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Listopad 18, 2023, 12:52:53 pm
A tranzytem przez Wawe S-kami będzie można jeździć każdym rocznikiem?
A cholera wie. Wszystko zależy, jak daleko zostanie rozszerzona strefa, a że jeszcze zostanie, jest niemal pewne. Zobaczymy, co przyniesie przyszłość i czy te chore pomysły ostatecznie wejdą w życie. Jeśli wejdą, to kwestią czasu jest, gdy kolejne "nowoczesne i postępowe" miasta, dołączą do tej inicjatywy i później sprawa już pójdzie gładko. Poczekajmy spokojnie, jak już uformują nowy rząd, nie ten pisowski, tylko ten drugi i wtedy sytuacja będzie jaśniejsza. Jeśli rzeczywiście czeka nas przy okazji zalew tanich jak barszcz samochodów na "gnojowicę" to może chociaż będzie można sobie kupić jakiegoś taniego dupowoza do tyrania na co dzień i w zimie. Takie auto będzie się zostawiać przed strefą, a dalej to wiadomo, taksówki i te sprawy. No chyba, że takie "cwane" pomysły, zostaną skutecznie zablokowane poprzez konieczność płacenia corocznie sporej sumy za takiego rodzynka, wtedy już będzie pozamiatane. Zobaczymy za jakiś czas.
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 18, 2023, 13:41:27 pm
Ja mam nadzieję, że koniec końców, po wprowadzeniu tych idiotyzmów, szybko wyjdzie na jaw, jak to było bezsensowne, i strefy zostaną zniesione. Kasa będzie zmarnowana, producent znaków i kamer zarobi, więc będzie można spokojnie za kilka lat powiedzieć, że to był niewypał i ze strefami się rozstać.

Ile nam międzyczasie napsują nerwów, i utrudnią komunikację na lata, oraz, że to nie powinno w ogóle wyjść poza fazę pomysłu jakiegoś eko-oszołoma, to już inna sprawa.
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Listopad 18, 2023, 15:58:57 pm
No cóż, póki co, niektórym już pot po plecach zaczyna spływać.
https://spidersweb.pl/autoblog/alfa-romeo-159-diesel-nie-do-sprzedania/
A tymczasem na przeciwnym biegunie:
https://spidersweb.pl/autoblog/haker-znalazl-wskazowki-ze-tesla-wprowadzi-abonamenty/
W tym pierwszym artykule coś tam wspominają, że Gdańsk również szykuje się do wprowadzenia SCT. Czyli jak mówiłem, reszta będzie powoli małpować od innych. Ciekawe tylko, czy Bałtyk to też obejmie? Bo przecież te statki tak smrodzą  <lol2>
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: lesor#1973 w Listopad 20, 2023, 12:26:39 pm
A co ma piernik do wiatraka?

Piernik ma do wiatraka tyle, że jeśli pytasz czy mnie brzydzi ewentualny przepis o PSEUDO dzieleniu na bogatszych i biedniejszych, to ja pytam o sprawiedliwość innego przepisu, który mnie oburza.
Nie przesadzaj z tym dzieleniem. Samochód spełniający kryteria kosztuje nie więcej, lub niewiele więcej niż niespełniający.

Cytat: Daniel#1984
Czyli, jak już mamy jeden przepis, który nie jest idealny, to wprowadźmy kilka kolejnych głupich, niedopracowanych i w tym wypadku-kompletnie bezsensownych, to będzie lepiej, tak? 

Nie. Nie imputuj mi.
Jestem najgorętszym orędownikiem, postulatorem i promotorem "belgijskiego" rozwiązania opłat za parkowanie, tj. pierwsze 15 lub 30 minut za darmo (po wpisaniu nr rej. w parkomacie) w miejsce głupio wprowadzonej opłaty od początku, gdyż to zniechęca do robienia zakupów "na mieście" a za tym idzie mniejszy podatek z małych sklepów/usług, które znikają, bo nie ma klienteli, gdyż nie ma gdzie parkować.

Cytuj (zaznaczone)
Do paczkomatu jeżdżę zawsze "po drodze". Nie dizlem.

No to z pewnością się nigdy nie zapomnisz, i nie będziesz potrzebował odpalić smroda na chwilę, żeby przejechać krótki dystans z jakiegokolwiek powodu. W końcu będziesz zawsze pamiętał, co napisałeś na peteku, i będziesz się tego trzymał.
Nie przeżywaj już tak bardzo. Nie mam dizla, który nie wjeżdża do planowanej strefy i na razie nie zamierzam kupować żadnego trupa (znaczy grata, bo zabytka chętnie) i stawać się bojownikiem złomków.
Mam, jak wspomniałem dizla Euro5, którego odpalania na krótkie dystanse unikam jak ognia, gdyż mam się za świadomego użytkownika samochodów, do którego dokupiłem małą miejską benzynkę. A nawet jakbym odpalił, to dpf sobie sadzą zapcham a nie Tobie - nos; spróbuję jednak zapamiętać i odkładać 1zł za każde odpalenie smroda na chwilę, przekażę Ci na najbliższym zlocie. Dowiaduj się  :d

Cytat: Daniel#1984
Masz odpowiedź na wszystko, winszuję  <spoko>

Moim zdaniem, pojazdy powinny móc sobie jeździć dotąd, dokąd pozwala im stan techniczny, a emisja spalin jest zgodna z homologacją producenta, przy tym emisja powinna być rzetelnie badana.
Rdza - zamiast przepisów - wyeliminuje graty.
Ale popatrzmy też na rzeczywistość, plaga kradzieży katalizatorów i dpf, właściwie już z przyzwoleniem społecznym, celowe wypruwanie katalizatorów i zastępowanie ich strumienicą, nie wspominając o DPF, to norma, podobnie jak jazda ze zmatowiałymi reflektorami albo źle wyregulowanymi albo z xenonami zrobionymi z chinesium... Znasz kogoś, kogo to oburza?
A może wpadnij do mnie do roboty, gdy sąsiad odpala e46 330d na przelocie i grzeje go pod oknem? Jakieś rady zamiast powinszowania?
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: ceva w Listopad 20, 2023, 14:26:34 pm
https://autogaleria.pl/strefa-czystego-transportu-warszawa-felieton?fbclid=IwAR3O1AB1s_Oe1WVMFawdDfvrWnr3GLVIdn0Z3Agn1BuIb7_mKtXh_3o18OU
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 20, 2023, 15:23:56 pm
Aleś się rozpisał. Według mnie, u Ciebie punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia. Ciekawe, co się stanie, jak odkryjesz, że plany SCT są dalekosiężne, i Twój w pełni legalny diesel stanie się nielegalny? A jak się podoba pomysł wprowadzenia stref tylko dla elektryków?

Cytuj (zaznaczone)
Nie. Nie imputuj mi.

Kiedy czytając Twoje wypowiedzi nie da się odnieść innego wrażenia? Wydaje się, że zdajesz sobie jednak trochę sprawę, że SCT jest kretyńskie, niedopracowane, wiesz już, że w Niemczech powoli z tego rozwiązania rezygnują, ale z drugiej strony się z nich cieszysz, że chcą je wprowadzić.

Cytuj (zaznaczone)
Samochód spełniający kryteria kosztuje nie więcej, lub niewiele więcej niż niespełniający.

No, jasne, faktycznie  :d

Albo nie wiesz, o czym piszesz, albo trollujesz dla jaj, żeby było śmiesznie na forum i coś się działo w ten nudny, listopadowy dzień, tym bardziej jak czytam taki akapit:

Cytuj (zaznaczone)
Ale popatrzmy też na rzeczywistość, plaga kradzieży katalizatorów i dpf, właściwie już z przyzwoleniem społecznym, celowe wypruwanie katalizatorów i zastępowanie ich strumienicą, nie wspominając o DPF, to norma, podobnie jak jazda ze zmatowiałymi reflektorami albo źle wyregulowanymi albo z xenonami zrobionymi z chinesium... Znasz kogoś, kogo to oburza?

Że co?

Czyli, że jak ukradną mi katalizator (na co jako społeczeństwo przyzwoliliśmy, bardzo proszę panie złodzieju, oto mój katalizator :D ), to SCT uratuje miasto, bo będę musiał parę tysięcy składać na zakup nowego, i później kolejnego, jak znowu mi ukradną?

A złotówki odkładane za odpalanie trupa, zamiast mi przekazywać, proszę dobrowolnie wysłać na jakikolwiek, dowolny komitet walczący z takimi kretynizmami, jak strefy czystego transportu - może być jedna ze wspomnianych w tym temacie :)

Cytuj (zaznaczone)
A może wpadnij do mnie do roboty, gdy sąsiad odpala e46 330d na przelocie i grzeje go pod oknem? Jakieś rady zamiast powinszowania?

Poszedłbym mu przekazać parę informacji na temat tego, jak hałas może wpływać na Twoje wrażliwe bębenki uszne, i spróbować uzgodnić kompromis, t.j granie tego auta poza obrębem zamieszkania, a nie czekał na państwowe regulacje, które zabronią mu w ogóle tego samochodu używać  :P

Cytuj (zaznaczone)
Moim zdaniem, pojazdy powinny móc sobie jeździć dotąd, dokąd pozwala im stan techniczny, a emisja spalin jest zgodna z homologacją producenta, przy tym emisja powinna być rzetelnie badana.
Rdza - zamiast przepisów - wyeliminuje graty.

Czyli zgadzasz się, że wprowadzany przepis jest głupi, ale międzyczasie się z niego cieszysz, no i przy okazji można się trochę potłuc w temacie na forum, skoro w plująca olejem z tłumika zajechana benzyna 1.0 turbo, mająca w fabrycznej instrukcji obsługi dopuszczalne spalanie oleju 1L/1000KM wjedzie sobie do centrum bez problemu bo cyferka w cepiku się zgadza, a powiedzmy, astra F z LPG, w doskonałej kondycji czy seicento na jednopunkcie spełniająca na gazie kryteria wyższe, niż zakładała fabryka nie wjedzie - wszystko jest spoko.
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Listopad 20, 2023, 19:13:26 pm
Amen!

Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Listopad 20, 2023, 20:07:00 pm
Pół żartem pół serio skrót FSO można tutaj rozwinąć jako Forum Specjalnej Opieki lub Forum Społecznej Opozycji


Oczywiście proszę traktować to z dystansem i szacunkiem ale sporadycznie zaglądam na inne fora motoryzacyjne i tam zdecydowana większość uchyla czoła nad prawem i przepisami i naprawdę mało komu w głowie aby się sprzeciwiac.
Pochwalam i zarazem trochę bym ponegowal co po niektóre posty ale chyba zbyt mało książek przeczytałem aby wtrącać się w dyskusję. Temat mocno drazliwy i czasochłonny. Nawet wspólne złoty i inne imprezy musiałyby trwać dłużej niż rok aby każdy sobie nawzajem wyjaśnił to i owo.
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Listopad 20, 2023, 21:46:12 pm
sporadycznie zaglądam na inne fora motoryzacyjne i tam zdecydowana większość uchyla czoła nad prawem i przepisami i naprawdę mało komu w głowie aby się sprzeciwiac.
Dziwisz się? W środowisku motoryzacyjnym, uchodzimy (uchodziliśmy?) za biedaków i wieśniaków, więc wypada nam tutaj trzymać pewne "standardy", dlatego nie podoba nam się pomysł, że stare graty nie mogą wjeżdżać do centrów naszych wspaniałym miast, tudzież inne ciekawe ekologiczne pomysły.
A poważnie, to jak mawiają, syty głodnego nie zrozumie, więc nie dziw się ,że jak ktoś ma lepsze auto, albo stać go na "przymusową" wymianę na lepsze, to nie będzie miał z podobnymi pomysłami problemów. Ale idąc takim tokiem rozumowania, to zaraz każą ci montować nowoczesne sedesy z automatycznymi wagami, ważącymi ilość oddawanego "stolca" żebyś czasem za dużo nie żarł i nie tył, oraz przy okazji, nadmiernie nie zanieczyszczał planety. A to wszystko oczywiście, w trosce o dobro planety i twoje zdrowie. Ekologia ekologią, ale jak widzę, że wszędzie dookoła trują, a tylko my, w naszej części świata, mamy realizować jakieś durnoty, to coś tu jest nie tak. A że ;udzie się nie buntują, to już jest normalne, w dzisiejszych czasach. Myślisz, że mieszkańcy Warszawy będą tłumnie protestować? Może jakaś tam grupa, tak, ale większość ma kasę i stać ich na podporządkowanie się takim fanaberiom.
Edit: Nowy film na temat strefy u Moto Doradcy.
https://www.youtube.com/watch?v=sehKqwuV4BE
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Listopad 21, 2023, 10:17:11 am
Nie podoba mi się to jak łatwo się poddaja
Nie patrzy na grubość portfela tylko na tok myślenia i uleglosc idiotycznym przepisom.

Czy mają więcej pieniędzy? Raczej zdecydowanie więcej długów niż mogłoby się wydawać. Większość snobów żyje na kreche a o nie terminowym płaceniu faktur i rachunków nie wspomnę.
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 21, 2023, 14:30:20 pm
Nie podoba mi się to jak łatwo się poddaja
Nie patrzy na grubość portfela tylko na tok myślenia i uleglosc idiotycznym przepisom.

Czy mają więcej pieniędzy? Raczej zdecydowanie więcej długów niż mogłoby się wydawać. Większość snobów żyje na kreche a o nie terminowym płaceniu faktur i rachunków nie wspomnę.

A to te polskie snoby, czy te zachodnie? Ci, których nie dotyczą takie przyziemne problemy, jak nas, co nam beemka na przelocie smrodzi niesamowicie i truje mamę ziemię pod nosem?  ;>

https://wydarzenia.interia.pl/zagranica/news-jachty-samoloty-i-inwestycje-oxfam-bogaci-nie-pomagaja-klima,nId,7160379
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Listopad 21, 2023, 15:30:09 pm
Jedni i drudzy.


Przypuszczam, że ta beemka na przelocie mniej smrodzi niż VW czy Opel ze sprawnym DPFem i katalizatorem.
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Listopad 21, 2023, 21:40:34 pm
Czy mają więcej pieniędzy? Raczej zdecydowanie więcej długów niż mogłoby się wydawać. Większość snobów żyje na kreche a o nie terminowym płaceniu faktur i rachunków nie wspomnę.
O to właśnie chodzi. Najlepsi to są Ci, co mówią że oni to mają przejebane, bo jak tylko stracą pracę to ich komornicy od leasingów dojadą. A w ogóle to samochody zmieniają co 2 lata, żeby uciec z kosztami - nie płacić podatku. I tak oto sami sobie pętle na szyje zakładają w złotej klatce.

Ogólnie to większość p0laczków żyje ponad stan od 10 do 10, bez żadnych oszczędności/z długami. Zepsuje się samochód albo ząb, aj waj! Chwilówka i spirala zadłużenia leci w najlepsze.

Jakim trzeba być zjebem żeby uważać dużego diesla na przelocie za coś niedobrego,przecież niema praktycznie lepszego dźwięku jak takie 6 garów na wolnym wydechu  <spoko> Zwłąszcza, gdy wracając do domu muszę wdychać tą "ambrozję" wydostającą się rur wydechowych ich samochodów.

Mam w pracy kilku takich, którzy mają diesle na wolnym wydechu... Myślę, biorąc pod uwagę całokształt, że im bliżej encyklopedycznego "zjeba" niż do normalnego człowieka  <spoko>
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Listopad 22, 2023, 00:16:01 am
Znalezione przypadkiem hahahahaha xD

(https://images92.fotosik.pl/697/20435773b504fa91med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/20435773b504fa91)
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Listopad 22, 2023, 00:30:57 am
Na fejsie widziałem takie z Fredem Flinstonem.
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 22, 2023, 10:55:13 am
Można powiedzieć, że po ponad 60 latach spełniła się marzenie Gomułki, który uważał, że samochód to zbędna burżuazja, a każdemu mieszkańcowi Stolycy wystarczy rower  <cwaniak2> Dobrze, że nie chwytają się pomysłu z kapustą kiszoną zamiast imperialistycznej cytryny (przecież transport morski takich frykasów to niewyobrażalne ilości CO2, a jeszcze jak pakują kontenery w folię, wręcz mordowanie rzadkiej żąkątki plamistej), ale on sam dał sobie podobno spokój, kiedy towarzysze podali mu do herbaty kiszonkę.
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: lesor#1973 w Listopad 22, 2023, 16:10:00 pm
Jakim trzeba być zjebem żeby uważać dużego diesla na przelocie za coś niedobrego,przecież niema praktycznie lepszego dźwięku jak takie 6 garów na wolnym wydechu  <spoko>
Hamuj piętą.

Aleś się rozpisał. Według mnie, u Ciebie punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia. Ciekawe, co się stanie, jak odkryjesz, że plany SCT są dalekosiężne, i Twój w pełni legalny diesel stanie się nielegalny? A jak się podoba pomysł wprowadzenia stref tylko dla elektryków?

Danielu, siedzę w dwóch punktach, mieszkam i żyję zarówno w miejscu ze strefami i w miejscu bez nich. Mój dizel niedługo nie będzie legalny w sct i po prostu nie będę wjeżdżał, tak jak nie wjeżdżam od pięciu lat poprzednim.
Pomysł stref tylko dla elektryków mi się nie podoba, podobnie, jak zakaz wjazdu na warszawską starówkę, gdyż kiedyś sobie mogłem podjeżdżać pod drzwi tamże a źli ludzie zrobili z tego  strefę bez samochodu ale nie o tym.
W przeciwieństwie - widzę i czuję skutki dizla na przelocie, wyrażam swoje niezadowolenie. Przeszkadza mi to nie mniej niż podróż windą z palącym.
Z drugiej strony odczuję w kieszeni wprowadzenie sct tak, jak odczuwam strefy płatnego parkowania.

Mam rozterki, których inni najwyraźniej nie mają.
Jestem tu w mniejszości.
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: banned w Listopad 22, 2023, 16:18:31 pm
Można powiedzieć, że po ponad 60 latach spełniła się marzenie Gomułki, który uważał, że samochód to zbędna burżuazja, a każdemu mieszkańcowi Stolycy wystarczy rower  <cwaniak2> Dobrze, że nie chwytają się pomysłu z kapustą kiszoną zamiast imperialistycznej cytryny (przecież transport morski takich frykasów to niewyobrażalne ilości CO2, a jeszcze jak pakują kontenery w folię, wręcz mordowanie rzadkiej żąkątki plamistej), ale on sam dał sobie podobno spokój, kiedy towarzysze podali mu do herbaty kiszonkę.

Chiny już poważnie myślą o przestawieniu kontenerowców z ropy na amoniak, i tak samo z samochodami. Jeżeliby do produkcji amoniaku użyć energii słonecznej, wówczas emisję CO2 można zredukować do zera bez użycia silników elektrycznych i baterii.
Tytuł: Odp: Odp: Polonez a norma Euro.
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 22, 2023, 17:58:29 pm
Mnie też przeszkadza smród diesli, jedyny jaki lubiłem, to smród jelcza PR110, który mnie woził po Puławach do szkoły. A petrolheadem nie jestem, bo każde auto gazuję z lubością, aż niektórzy myślą, że w poprzednim wcieleniem byłem Niemcem.  :d Ale mimo to nie podoba mi się jakikolwiek pomysły regulowania przez państwo prawa do tego, czym mam prawo wozić tyłek i gdzie ma prawo wjechać, i tyle, szczególnie, jeśli stoją za tym cele, wynikające z badań wyjętych z tyłka, nie mające żadnego związku z rzeczywistością, a więc będące kłamstwem, więc mam podejrzenie nadużywania tych przepisów do innych celów, co już przedstawiłem w tym wątku. No i chyba wszystko, bo będę się już powtarzał.

We Wrocławiu ludzie ruszyli tyłek, i poszli na "konsultacje społeczne" w sprawie SCT, jak to wyglądało:

https://www.youtube.com/watch?v=jwxiGD_mFUE

Konsultacje społeczne zostały wprowadzone jako wentyl bezpieczeństwa, żeby władza nie robiła wbrew ludziom, co się jej żywnie podoba. Hm.
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Listopad 22, 2023, 19:03:24 pm
Niezłe te konsultacje, tylko jakoś mi się nie wydaje, żeby oni tam cokolwiek z kimkolwiek konsultowali. Zwykły protest, która da tyle, co inne zwykłe protesty, czyli wielkie gówno. Takie sprawy załatwia się w referendach,a le jak jest u nas z referendami to wiadomo. Tylko że gdyby rzeczywiście większość mieszkańców była przeciwna  ruszyli by dupy, to przynajmniej było by czarno na białym, na papierze, a tak, to se postoją i tyle. A zresztą, śmiem twierdzić, że sprawa jest z góry ugadana i żaden protest nic nie da. Strefy wprowadzą na pewno, a przynajmniej w większych miastach, powiedzmy, wojewódzkich, ale jak długo te strefy będą u nas funkcjonować, aż zaczną je likwidować, to nie wiadomo. Pewnie dotąd, aż zarobi ten, kto ma zarobić, lub gdy zaczną się spore straty z tytułu odpływu ludzi spoza stref.
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: mareks#1181 w Listopad 23, 2023, 07:10:16 am
No to może czas pomyśleć o przerabianiu naszych kochanych autek fsowych na elektryki. Jakaś firma na zachodzie ma już proponować przerabianie dostawczaków diesli na elektryki, koszt to około 20 tyś euro.  Ale jak by tak człowiek sam pokombinował to może by się dało o wiele taniej. Bo jak tak dalej pójdzie z tymi strefami to czarna rozpacz. A może chodzi władzy o to, żeby naród wynosił się z centrów miast i na obrzeżach się budował. Co by skutkowało wzrostem cen dziełek, materiałów budowlanych itp. Co w konsekwencji daje wzrost wpływu z podatków.
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: AndrzejP w Listopad 23, 2023, 09:49:59 am
W UK mają gotowe zestawy do przerabiania Garbusów.
W którymś z krajów Skandyniawii, facet przerobił Chevy Impalę na elektryka wsadzając cały wózek od Tesli + część osprzetu i do tego resztę sprzętu od chińczyków.
W PL chyba kilka maluchów na prąd też jeździ, ale o ile dobrze kojarzę to na zwykłe akumulatory.

Wszystko rozbija się o kasę i kwestię magazynowania energii - może w końcu pojawią się sensowne rozwiązania.

Oczywiście nadal pozostaje kwestia źródła prądu do ładowania - przy el. węglowych i drogim prądzie to wszystko jest o kant dupy rozbić.
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Listopad 23, 2023, 12:33:15 pm
Jedna os napędzana prądem, druga os może napedzac jakąś pradnice/ładowarkę podczas jazdy. No ale po co tak robić skoro ludzi trzeba oglupiac i mają ładować w domu i płacić za prąd
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 23, 2023, 14:46:31 pm
Co jak co, ale w życiu bym nie chciał przerabiać swojego poloneza na poloneza z downem. I w zimie zastanawiać się, na co mogę sobie pozwolić, na ogrzewanie, czy słuchanie muzyki  <co>

Bardzo chętnie przerobiłbym to auto na każde alternatywne źródło energii, które wykorzystuje oryginalny silnik, np. jakiś czas temu myślałem o zabawie z HHO. Ale napęd elektryczny uważam za przejściową, głupią modę, dodatkowo napędzoną mediami i ogólnym ogłupieniem ludzi, którą trzeba przeczekać. Zabije je albo zdrowy rozsądek, albo ceny energii, albo do czasu pierwszego pożaru elektryków, który odbije się np. spaleniem części miasta, bądź dużych zabudowań, kiedy elektryki stojące obok siebie zaczną płonąć np. w piętrowym garażu.

Za parę lat zajrzę do tego tematu, żeby sprawdzić, czy miałem rację. Muszę sobie ustawić przypominajkę - time machine, czyli stronę, która dokładnie za kilka lat wyśle mi linka do tematu.  :]

Cytuj (zaznaczone)
Jedna os napędzana prądem, druga os może napedzac jakąś pradnice/ładowarkę podczas jazdy. No ale po co tak robić skoro ludzi trzeba oglupiac i mają ładować w domu i płacić za prąd

Perpetum mobile? Tego jeszcze nie wynaleziono.
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: lesor#1973 w Listopad 23, 2023, 16:07:15 pm
No to może czas pomyśleć o przerabianiu naszych kochanych autek fsowych na elektryki. Jakaś firma na zachodzie ma już proponować przerabianie dostawczaków diesli na elektryki, koszt to około 20 tyś euro.  Ale jak by tak człowiek sam pokombinował to może by się dało o wiele taniej.
Elektryk ma sens jeśli ktoś ma panele i korzystny, dla ładowania w dzień, sposób użycia samochodu.
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: Majonez w Listopad 23, 2023, 16:37:46 pm
Cała nadzieja w wodorze, tak ta technologia też ma sporo problemów, ale jakieś światełko w tunelu jest, https://youtu.be/BfNBo0M5FWU?feature=shared&t=1164
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Listopad 23, 2023, 22:30:23 pm
Przecież tu nie chodzi o ekologię...
Jakby liczyła się ekologia to by samochody z LPG miały taryfę ulgową w tych strefach i jakieś inne czynniki. Po prostu chcą ujebac samochody na tyle ile się da i uj :/ masz jeździć zbiorkomem albo iść z buta. A najlepiej jakbyś nie oddalał się dalej niż 15 minut od miejsca zamieszkania. Niestety to już nie są teorie spiskowe :/
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: Morfina w Listopad 23, 2023, 23:26:12 pm
https://www.olx.pl/d/oferta/audi-a6-allroad-1-9tdi-2001r-CID5-IDVsuAa.html przeglądam ogłoszenia i uczciwy opis,w Krakowie już się boją
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Listopad 23, 2023, 23:52:09 pm
Ogłoszenia się dopiero posypią, a jak dojdzie do tego wprowadzenie stref w innych miastach, to potencjalny klient zastanowi się dwa razy, nim kupi auto bez prawa wjazdu do strefy i ceny mogą jeszcze spaść. Za to ceny nowszych (nowych) aut, jeszcze poszybują, bo ludzie, chcąc się zabezpieczyć do przodu, zaczną wybierać takie, by maksymalnie długo móc ich używać. Oczywiście, w miarę posiadanego budżetu.
Ale jak widać, jeszcze tego nie wprowadzili, a już się zaczyna sraczka. Całej reszcie dojebią podatek od starszych aut i kółko się zamknie. Już chyba wyraźnie widzicie, że u nas każdy nowy pomysł, służy jedynie drenowaniu ludziom kieszeni, a kolejne rządy wspierają tylko wszelakie korporacje i ich interesy, bo czymże są "uznani" producenci aut, jeśli nie korporacjami?
Ludzie się za bardzo nie buntują, to będą wprowadzać kolejne mądre pomysły i tego już nie zatrzymamy. Nikt nie zabroni nikomu posiadania samochodu, ale tak to utrudnią, że tylko najbogatszych będzie stać, a reszta sama zrezygnuje, czy to z biedy, czy już po prostu będzie miała dość ciągłych obciążeń i nowych przepisów.
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: lesor#1973 w Listopad 24, 2023, 09:34:14 am
Przecież tu nie chodzi o ekologię...
Jakby liczyła się ekologia to by samochody z LPG miały taryfę ulgową w tych strefach i jakieś inne czynniki.
Czy możesz podać jakieś żródło o "ekologii LPG" ? Nie ekonomii...
w dokumencie:
https://www.kobize.pl/uploads/materialy/materialy_do_pobrania/monitorowanie_raportowanie_weryfikacja_emisji_w_eu_ets/WO_i_WE_do_monitorowania-ETS-2022.pdf (https://www.kobize.pl/uploads/materialy/materialy_do_pobrania/monitorowanie_raportowanie_weryfikacja_emisji_w_eu_ets/WO_i_WE_do_monitorowania-ETS-2022.pdf)
emisja CO2 wygląda podobnie:

Gaz ciekły             63,10
Benzyny silnikowe 69,30
Benzyny lotnicze    70,00
Paliwa odrzutowe   71,50
Olej napędowy (w tym olej opałowy lekki) 74,10
[kg/GJ]
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Listopad 24, 2023, 11:22:05 am
Jak bedę w domu to odkopie moją prace dyplomową, bo miałem tam właśnie porównanie emisji tego samego samochodu z zasilaniem benzyna / lpg / cng.
Postaram się to przytoczyć tutaj, bo to było całkiem sensowne opracowanie naukowe, na które sie powoływałem.
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 24, 2023, 12:11:33 pm
To czekamy, bo ja mogę powrzucać porównania ze stron internetowych, a książki "instalacje gazowe w samochodach"... nie mam pod ręką. No i nie chce mi się znowu tłuc w tym temacie, bo pogoda się poprawiła i jest po co wyjść na dwór, porobić coś konstruktywnego.

Przecież wiadomo, że LPG jest bardziej "zieloną energią" niż benzyna, stąd nawet na początku brano pod uwagę wjazd do SCT dla aut z LPG. No ale już wspominaliśmy, że tu nie chodzi o ekologię, a o trzymanie biedaków z dala od strefy dla arystokracji  :d Byłoby tych aut za dużo. Dopuścili za to auta na CNG do wjazdu do strefy. A jak wygląda cena 1m3 CNG aktualnie? 9,53zł... Parę lat temu różnica była kosmetyczna pomiędzy cenami tych paliw, i sam czytałem o możliwości przerobienia auta na CNG. :/
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Listopad 24, 2023, 14:25:40 pm
Danie#1984l napisal: Perpetum mobile? Tego jeszcze nie wynaleziono

Może i wynaleziono ale zrezygnowano zapewne odrazu. Zbyt wiele korzyści dla ludzi z tego tytulu
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Listopad 24, 2023, 15:49:14 pm
Może i wynaleziono ale zrezygnowano zapewne odrazu. Zbyt wiele korzyści dla ludzi z tego tytulu

Na pewno :)
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Listopad 24, 2023, 16:58:35 pm
Podobnie jak ze zderzakiem Łągiewki. Niby nie opatentowany a wykorzystywany w Formule 1 chyba gdzieś jeszcze
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 26, 2023, 12:22:50 pm
Ciekawostka w temacie:

Cytuj (zaznaczone)
Szukając danych na potrzeby modelowanie atmosferycznego znalazłem stronę konsultingu Ricardo, który jak okazuje się robił symulację dyspersji zanieczyszczeń po wprowadzaniu SCT na potrzeby miasta Warszawy https://www.ricardo.com/en/case-studies/assessing-the-impacts-of-clean-transport-zones-in-warsaw we wrześniu 2023. W całej prezentacji najciekawsze są te dwa obrazki pokazujące symulowane stężenie NO2 dla SCT i zmianę w stężeniu do stanu bez SCT.

Całość: https://wykop.pl/artykul/7006159/skutecznosc-warszawskiej-sct-na-poziomie-2-3-ukryta-analiza-dla-um-warszawa

W sumie, pokrywa się to z tym, o czym wspomniałem wcześniej - okresie zamarcia ruchu w czasie początków covidu, i braku spektakularnej poprawy jakości powietrza w miastach.
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: banned w Listopad 26, 2023, 16:56:50 pm
Cała nadzieja w wodorze, tak ta technologia też ma sporo problemów, ale jakieś światełko w tunelu jest, https://youtu.be/BfNBo0M5FWU?feature=shared&t=1164

Nie cała:

https://www.ammoniaenergy.org/articles/gac-group-ammonia-combustion-engines-in-china/
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: banned w Listopad 26, 2023, 17:00:22 pm
i braku spektakularnej poprawy jakości powietrza w miastach.

Oni tam mają inny punkt widzenia:
Cytuj (zaznaczone)
Our assessment showed the LEZ to be very effective at reducing exceedances of the European NO2 annual limit value, with the introduction of Euro 4 (for Petrol) and Euro 6 (for Diesel) removing all exceedances at monitoring locations within the zone itself.

For all the assessed LEZ options, the benefits were shown to outweigh the costs of introducing the LEZ.
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Listopad 29, 2023, 20:58:43 pm
Artykuł z Gazety Wrocławskiej:

https://gazetawroclawska.pl/strefa-czystego-transportu-tylko-dla-bogaczy-konsultacje-byly-udawane-a-konkretne-argumenty-odbijaly-sie-jak-od-sciany/ar/c1-18116049

Wrocław póki co najlepiej się opiera tym kretynizmom,a przynajmniej ma mocny głos, i ludzie aktywnie uczestniczą w dyskusjach (jeśli w ogóle je można tak nazwać):
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Grudzień 01, 2023, 00:15:42 am
https://youtube.com/shorts/iudCdl-Fxds?si=lguj18tEOXnlE8GV
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: mp79 w Grudzień 02, 2023, 03:17:02 am
Nie ma co pieprzyć, że ocieplenie klimatu to wymysł ekoświrów, ale żeby w ramach działań proekologicznych zakazywać jeżdżenia samochodem (ciekawe, że limuzyny do wożenia politykierów nie są elektryczne, lecz spalinowe - a podobno to właśnie oni tak nam wpajają troskę o klimat), ustawiać  wiatraki do mielenia ptaków, czy zasierać panelami pola uprawne, na których można produkować żywność... Pod płaszczykiem walki z globalnym ociepleniem, niemiecka UE napędza sprzedaż niemieckim producentom.
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Grudzień 02, 2023, 10:03:56 am
Globalne ocieplenie to nowa forma wiary. A jak mówił rabin, na wierze najlepiej zarabiają ci, którzy ją głoszą ;]
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: mp79 w Grudzień 02, 2023, 14:09:47 pm
Świadomość, że globalne ocieplenie ma miejsce i niezaklinanie rzeczywistości, że jest inaczej - to jedno.
Nabijanie kabzy cwaniakom, którzy przekonują, że nabijanie im kabzy jest formą walki z globalnym ociepleniem - to już całkiem inna broszka.
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Grudzień 07, 2023, 23:15:44 pm
No niestety STC przyjęte w wawie 😬😬 nagle się zdrowiem ludzi przejmują 😂 najlepsze jest to, że omijając strefę ludzie będą musieli nadrobić drogę i dzięki temu... spalą więcej paliwa i wyemitują więcej szkodliwych cząsteczek 😆😆
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: ceva w Grudzień 07, 2023, 23:41:31 pm
No niestety STC przyjęte w wawie 😬😬 nagle się zdrowiem ludzi przejmują 😂 najlepsze jest to, że omijając strefę ludzie będą musieli nadrobić drogę i dzięki temu... spalą więcej paliwa i wyemitują więcej szkodliwych cząsteczek 😆😆
I ch..j w excelu się zgadza, wyimaginowane ekspertyzy tym bardziej...
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Grudzień 08, 2023, 00:33:39 am
No niestety STC przyjęte w wawie
Ktoś miał co do tego jakieś wątpliwości? Bo ja nie. Dopiero co mi się mignął jakiś nagłówek z Rafałem, który powiedział, że bez SCT się w Wawie poduszą.
I ch..j w excelu się zgadza, wyimaginowane ekspertyzy tym bardziej...
Ależ oczywiście, że tak. Ma się zgadzać "na papierze" jak to się kiedyś mówiło, a że w rzeczywistości jest całkiem odwrotnie, to nikogo to nie obchodzi. Napiszą że jest ekologicznie, to jest i tyle. Poczekajcie jeszcze chwilę, to będziemy świadkami lepszych akcji.
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Grudzień 08, 2023, 00:50:58 am
No niestety STC przyjęte w wawie 😬😬 nagle się zdrowiem ludzi przejmują 😂 najlepsze jest to, że omijając strefę ludzie będą musieli nadrobić drogę i dzięki temu... spalą więcej paliwa i wyemitują więcej szkodliwych cząsteczek 😆😆

Nie jest niczym nowym, skoro coś jest wymyślane przez idiotów w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.

W Puławach robili "remont" Domu Chemika. Zerwali z podłóg w całym budynku grube, ciężkie płyty w idealnym stanie, po czym wywieźli je na wysypisko. Zastąpili je jakieś 20 razy tańszymi płytkami typu "gres" z castoramy.

Kiedy usiłowaliśmy zablokować ten "remont", tłumaczyli w wywiadach, że marmur jest miękki i się wyciera, a poza tym taki jest projekt, zapłacone już, a inaczej unia nie da pieniędzy, jak teraz go przerwiemy.

A cały ten cyrk był potrzebny, bo firma, która robiła remont, była oczywiście wyłoniona w ustawionym konkursie, i siedzieli w niej sami znajomi królika.

SCT to taki sam przewał, tylko, że na większą skalę. No i prezydent Trzaskacz będzie szczęśliwy, bo bohatersko pokonał ustawą problem korków w mieście, i biedoty, co pchała się tam, gdzie nie powinna, zamiast siedzieć na d... w domu i pić piwo.
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: mp79 w Grudzień 08, 2023, 06:29:27 am
Teraz - żeby udowodnić, że nie są hipokrytami - powinni przegłosować ustawienie w Warszawie farmy wiatrowej do ładowania elektryków, np. na Starym Mieście - bo to osiedle jest dość wysoko położone i wyeksponowane. Turbiny wiatrowe można tak dobrać, żeby ustawić je z wykorzystaniem już istniejącej zabudowy i lepiej zagospodarować przestrzeń, bez konieczności masowego wyburzania i budowania od podstaw.  <co jest>
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: jacek2 w Grudzień 08, 2023, 07:48:21 am
Ciekawe kiedy ktoś przejrzy na oczy i się opamięta z tą głupotą dot SCT.....
Rece opadają jak się widzi głupotę w narodzie. Polak zawsze mądry po szkodzie..... <do bani> <blee>
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Grudzień 08, 2023, 11:23:18 am
Najgorsze w tym wszystkim jest użycie schematu -

1. Wprowadźmy głupi pomysł, przez który ucierpia ludzie a zyska ktoś inny - ludzie wkurzeni
2. Potem zróbmy go jeszcze głupszym - ludzie jeszcze bardziej wkurzeni
3. Ostatecznie na ostatniej prostej wprowadzimy pierwsza wersje, żeby było że dla ludzi się ugieliśmy i słuchamy ich głosu.

no i nie dosć że wprowadzili coś głupiego, to jeszcze sie ludzie cieszą. Niestety zapewne w przyszłorocznych wyborach nie będzie to miało wpływu na wyniki...
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: -Marcin- w Grudzień 08, 2023, 11:28:59 am
No dokładnie tak jest. Zobaczyli że pierwsze plany wzbudziły jakieś tam (małe bo małe ale jednak) protesty, więc zmienili plany na bardziej radykalne, potem podczas głosowania zmienią na plany pierwotne, żeby ludzie "odetchnęli" z ulgą że mogło być gorzej 😂

Tak czy siak, podjerzewam ze tak tego nie zostawią i będę stopniowo dołączać kolejne strefy, żeby żaba gotowała się powoli.

Tak w ogóle to nie znam Warszawiaka (urodzonego w wawie) który by te strefy popierał, to głównie napływowi chcą być tacy "postępowi".
Ogólnie napływowym, ktorzy przeprowadzili się z "lasu"różne rzeczy przeszkadzają. Np na grupach Bemowo co chwila jest post że im przeszkadza np lotnisko Bemowo, że samoloty latają. Z tym że kupując mieszkanie obok musieli miec świadomość że jest lotnisko i latają samoloty  <lol2> <rotfl2>
Lub hałas samochodow bo kupili sobie mieszkanie przy ruchliwej ulicy  <rotfl2>
Tytuł: Odp: Strefy czystego transportu
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Grudzień 08, 2023, 14:06:02 pm
A ja znam sporo osób "z Warszawy" (choć wiem, że sporo tam przyjezdnych), którzy robili krecią robotę: pseudo-aktywiści ze stowarzyszenia "Miasto jest nasze". Nie zapomnijcie im tego - podobnie jak stania i protestowania przeciwko "niskim cenom mandatów" przed jego podwyższeniem. Mówię to z przykrością, bo kiedyś miałem kontakty z tym stowarzyszeniem, kiedy jeszcze zajmowało się ochroną ciekawej architektury, a nie "dowalaniem kierowcom", bo ich aktualne działania skupiają się na tym, żeby jak najbardziej dokręcić śrubę znienawidzonym kierowcom "blachosmrodów".

OFC jedynie dołożyli cegiełkę, bo już dawno było zaklepane obrzydzanie ludziom posiadania własnych czterech kółek, chyba, że są prosto z taśmy produkcyjnej.

Ciekawe, że w takim ekspresowym tempie, jak SCT, nie udaje się przeprowadzić zmian w kierunku ekologii, które nie mają widocznego wyraźnego zysku dla kogoś, jak: zamiana soli sypanej na ulice na bardziej ekologiczne zamienniki (tego tematu aktywiści się podjęli na chwilę jakoś w 2013 roku, ale wyszło, że z tego kasy nie będzie, więc się momentalnie wycofali, łapki piesków i zasolenie gleby/rzek już nie jest istotne), zaprzestanie betonowania przestrzeni publicznej co do centymetra, mającej zgubne skutki dla ratowania zasobów wody, nakłonienie pato-deweloperów do zadbania o odpowiednią ilość zieleni na terenach przez nich zabudowywanych, zakazanie patologicznej zabudowy terenów, które zdecydowanie nie są do tego przeznaczone i likwidują nawet niewielkie tereny zielone w centrach miast, czy nawet głupie zasadzenie nowych drzew. Jak się nie da na czymś zarobić, to taką ekologię ekolodzy mają w dupie. Wszystkie te problemy zeszły na bok, teraz na tapecie są tylko kierowcy i ich mordercze samochody.