Autor Wątek: COOL DOWN :|  (Przeczytany 6299 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

COOL DOWN :|
« dnia: Sierpień 15, 2004, 15:01:26 pm »

paroos#1831

  • Gość
Chyba nie dziala mi wentylator chlodnicy. Sprawdzilem wszystkie mozliwosci, jakie tylko dalem rade (z wyjatkiem tej w trakcie jazdy) przy temp. powyzej 90 i ani drgnal. Co ciekawe silnik mi sie nie przegrzewa w trakcie jazdy...
Teraz pytanie: jak sprawdzic sam wentylator, niezaleznie od instalacji sam. (do czego podlaczyc i jak).
I pytanie dodatkowe(na celujacy   ;)  ): co jeszcze mam sprawdzac, zanim stwierdze, ze to sam wentylator padl (co sie chyba zadko zdarza)?

Re: COOL DOWN :|
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 15, 2004, 15:35:12 pm »

Lodówa#1826

  • Gość
Cytat: "paroos"
Chyba nie dziala mi wentylator chlodnicy. Sprawdzilem wszystkie mozliwosci, jakie tylko dalem rade (z wyjatkiem tej w trakcie jazdy) przy temp. powyzej 90 i ani drgnal. Co ciekawe silnik mi sie nie przegrzewa w trakcie jazdy...
Teraz pytanie: jak sprawdzic sam wentylator, niezaleznie od instalacji sam. (do czego podlaczyc i jak).
I pytanie dodatkowe(na celujacy   ;)  ): co jeszcze mam sprawdzac, zanim stwierdze, ze to sam wentylator padl (co sie chyba zadko zdarza)?


Jeśli sie niem yle to jest jakiś przełącznik(coś w rodzaju termostatu), który przy okrslonej temperaturze włącza wentylator. To chyba mogła ci paść bo wentylator to żadkość :P

COOL DOWN :|
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 15, 2004, 16:01:43 pm »

paroos#1831

  • Gość
Wiec nadal pozostaje pytanie, jak to sprawdzic (bo nie wybieram sie do elektryka) i jak sprawdzic sam wentylator. Przyszlo mi do glowy jeszcze jedno pytanie: zakladal ktos wylacznik dodatkowy, ktorym mozna by recznie wlaczyc wentylator z tablicy? Bo podobno u mnie wentylator jest podlaczony do wylacznika wlaczajacego nawiew (przynajmniej tak mowil poprzedni wlasciciel, ale na ten przelacznik wentylator tesh nie reaguje), tylko nie wiem jak by to moglo byc zrobione...?

COOL DOWN :|
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 15, 2004, 16:08:39 pm »

sztywny13

  • Gość
U dołu chłodnicy jest czujnik włączający wentylator. WeŹ odłącz od niego kabelki i zewrzyj razem. Powinien się włączyć wentylator. Przeważnie padają właśnie te czujniki.

COOL DOWN :|
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 15, 2004, 16:37:52 pm »

paroos#1831

  • Gość
A jak najlatwiej podlaczyc wentylator pod wylacznik na desce? Jest jakies miejsce od strony deski, gdzie te kabelki przebiegaja, czy trzeba ciagnac od termostatu?

COOL DOWN :|
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 15, 2004, 16:52:18 pm »

sztywny13

  • Gość
Musiałbyś pociągnąć kabelki od czujnika najlepiej i na nich zrobić włącznik żeby po włączenia zamykał obwód.

COOL DOWN :|
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 15, 2004, 18:25:57 pm »

Czaku

  • Gość
Musisz ciagnac kable od czujnika do deski a najlepiej zaloz sobie do tego wlacznik od dmuchayw ten 2 stopniowy  jesli masz 2 wentylatory

COOL DOWN :|
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 15, 2004, 20:35:06 pm »

Chudson

  • Gość
Nie do czujnika bo tam idzie  duży prąd ( zresztą daleko ) poprostu do przekaŹnika ciągniesz ( w starych poldkach sterowany jest on masą więc podpinasz do masy przekaŹnika )

COOL DOWN :|
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 15, 2004, 22:17:16 pm »

walo

  • Gość
Cytat: "Chudson#1423"
Nie do czujnika bo tam idzie  duży prąd ( zresztą daleko ) poprostu do przekaŹnika ciągniesz ( w starych poldkach sterowany jest on masą więc podpinasz do masy przekaŹnika )



Bez urazy ale jeszcze nie słyszalem zeby przez czujnik w chłodnicy szedl duzy prad.
Ten czujnik jest w obwodzie  niskopradowym steruje on przekaznikiem od wentylatora i wlasnie przez przekaznik plynie duzy prad i wlasnie dlatego najlepiej jest sie podlaczyc pod ten czujnik zeby zrobic zalaczanie w kabinie.

COOL DOWN :|
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 15, 2004, 22:26:59 pm »

Chudson

  • Gość
Masz racje przez przekaŹnik płynie duży prąd - ale nie przez styki sterujące przekaŹnika do których trzeba się podpiąć. Prąd tam płynie (przyznaje racje )  taki sam jak na czujniku a  pozatym  przekaŹnik jest dużo bliżej kabiny i nie trzeba tak wymyślnie przewodów ciągnąć.
Zresztą to ten sam przewód  jest tylko do czujnika dalej tak to wygląda :

..................................WENTYLATOR---->minus .......
............................................ |...............................
............................................ |...............................
MASA ----->czujnik-----> przekaŹnik ---->PLUS.........
 ............................................|...............................
............................................ |...............................
........................................... PLUS..........................
nie jestem tylko pewien czy wentylator jest sterowany plusem a minus ma stały czy na odwrót

COOL DOWN :|
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 16, 2004, 00:08:17 am »

drucik#1814

  • Gość
[/quote]


Bez urazy ale jeszcze nie słyszalem zeby przez czujnik w chłodnicy szedl duzy prad.
[/quote]

a ja nawet widziałem.
Robiłem kiedyś, (nawet nie tak dawno) poldka, w którym nie było przekaŹnika do wentylatora. Baaaardzo stary był ten poldi. Facecik co 3 miesiące wymieniał czujnik, aż mu to przerobiłem i niestety jest spokój.

COOL DOWN :|
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 16, 2004, 10:34:53 am »

Chudson

  • Gość
No tak jeżeli niema przekaŹnika to płynie tam duży prąd bo idzie on prosto do silnika wentylatora, ale jeśli jest przekaŹnik to prąd jest taki sam na  czujniku jak i na wejściu sterującym przekaŹnika.

COOL DOWN :|
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 17, 2004, 22:56:58 pm »

paroos#1831

  • Gość
W takim razie moze byc problem...
Po lewej stronie jest 5 przekaznikow (swiatla: drogowe, mijania, przeciwmgielne, sygnal, tylna szyba) i innych nie widze. Gdzie mozna jeszcze szukac przekaznika od wentylatora? Bo zaczynam podejrzewac, ze nie posiadam takowego. Czy wtedy bezpiecznie bedzie podlaczac to pod zwykly wylacznik (duzy prad) i gdzie mozna te kable najblizej (deski)znalezc?

PS. Ktore swiatla sa przeciwmgielne? Bo u mnie wylacznik od przeciwmgielnych nic nie wlacza...

COOL DOWN :|
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 17, 2004, 23:04:13 pm »

Czaku

  • Gość
Mi sie wydaje ze jest to w przekazniku z  ogrzewaniem tylniej szyby

COOL DOWN :|
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 17, 2004, 23:56:53 pm »

Przemek#1844

  • Gość
mam taki wylacznik - jeszcze stary wlasciciel go popelnil, ale go nie zdejmowalem bo moze zie przydac - olej ten przekaznik i ciagnij kabelek od czujnika i wajdz do kabiny z ktoras z linek to wyjdziesz z lewej strony kierownicy i pod spodem wpakuj sobie pstryczek (znaczy w okolicy cięgna ssania)

no a schemat zasilania juz masz - sprawdz najpierw moze co bedzie jak przytkniesz kabelek idacy od przelacznika w strone akumulatora (tj. do przekaznikow) do masy - jak ci ruszy went to przlacznik kropniety (15 zloty i 5 minut roboty) a jak nie to sprawdz tez ten kabelek caly a jak nie to potem potraktuj zacisk wentylatora pradem (znaczy plusem) i juz wiesz co nie dziala

ale swoja droga jak ci sie nie grzeje w lecie w miescie to dziwne... jak mi sie przepalil przewodzik to moment i bylo ponad 100C na swiatlach a wczesniej ponad 90C w drodze ale to jeszcze mniej roboty niz przelacznik

COOL DOWN :|
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 18, 2004, 11:51:08 am »

Chudson

  • Gość
Aby sprawdzić który to przekaŹnik odłączasz czujnik  i zwierasz kabelki nasłu"ch*"ąc który będzie się załączał (cykał )

Ale niejest to przekaŹnik od tylnej szyby - przekaŹnik niemoże przecież obsługiwać dwóch różnych rzeczy

COOL DOWN :|
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 18, 2004, 11:51:38 am »

drucik#1814

  • Gość
przemx !!  "ciagnij kabelek od czujnika "
Ludzie nie róbcie takich rzeczy. Potem wychodzi na to, że każdy natępny właściciel, zamiast naprawić, łączy na "krótko". Efekt? Przyjechał do mnie Ajk i musiałem wyciąć pół wiadra niepotrzebnych zdublowanych przewodów. Wiem, że tak łatwiej. Dla Was. Ale nie dla tego , kto to będzie potem naprawiał. Warto więc chyba poświęcić kilka minut na sprawdzenie. PrzekaŹnik do wentylatora będzie żółty lub z oznavczeniem 542. Powinny być dwa takie. Jeden do trąbki, drugi do wiatraka.
Zresztą po grubości przewodó na czujniku na chłodnicy można się skapnąć jakie prądy tam płyną. Zchyba nie trzeba tłumaczyć grubości przewodu w zależności od prądów. Jeśli jest cieniutki - to trzeba szukać przekaŹnika - jeśli gruby - trzeba go założyć....

COOL DOWN :|
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 18, 2004, 14:23:55 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
Ludzie nie róbcie takich rzeczy. Potem wychodzi na to, że każdy natępny właściciel, zamiast naprawić, łączy na "krótko".

Dokładnie ja do dziś dnia nie wiem do czego idzie kilka kabli.

Ale obawiam się następny (narazie nieprzewidywany) właściciel miałby naprawdę spore problemy aby dojść gdzie idą te kable, które ja założyłem. Ale staram się wszystko porządkować na bierząco więc narazie jest OK.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

COOL DOWN :|
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 18, 2004, 22:36:26 pm »

paroos#1831

  • Gość
A teraz informacja, ktora zapewne wprawi w oslupienie niektorych i postawi im wlosy na glowie.  Po dokladnym sledztwie wsrod gaszczu kabli wyciagnalem szereg wnioskow, z ktorych jeden jest szczegolny: od ponad pol roku (od kupna) jezdzilem bez wentylatora chlodnicy! Wentylator dziala, ale byl podlaczony pod przelacznik swiatel przeciwmgielnych i tylko pod niego (z calkowitym ominieciem termostatu, o czym nie mialem pojecia). Nie uzywalem tego przelacznika, bo niby po co? Nie ma swiatel przeciwmgielnych... :lol:
Najlepsze, ze temperatura bardzo zadko przekraczala 92C (co mnie zmylilo). Dopiero ok. tygodnia temu (ostatnie upaly) zaczela oscylowac przy ok. 100C i wtedy sie zaczalem zastanawiac. Co wy na to?  :eek:

COOL DOWN :|
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 18, 2004, 22:58:52 pm »

Chudson.

  • Gość
Noto miałeś szczęście że masz układ chłodzenia  w dobrym stanie bo inaczej to zorientował byś się że coś jest nie tak gdy w ciągu kilku minut  temperatra skoczyła by na  130 stopni.

Dziwne rzeczy właściciele robią z samochodami. Umnie potencjalny nabywca ( równierz nie planowany narazie ) miał by problem z rozszyfrowaniem podłączeń oświetlenia przycisków , oświwtlenia zwłocznego i mikroprocesora wycieraczek  bo dorabiałem je do mojej przejściówki  przy pomocy kabla kupionego w castoramie ( 3 żyłowy więc mam  kilkanaście kabli w kolorach brąż, niebieski,żółtozielony ) a niedługo dojdą kolejne do nowych  przeróbek ( między innymi okrągłe zegary :D )