Autor Wątek: Rover - silnik serii K w Syrenie 105  (Przeczytany 8534 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 07, 2007, 22:23:24 pm »

Russell

  • Gość
Sorki że tak zbaczam z tematu ale..... ale dziś piękną skarpete widziałem. Niebieska 103 w stanie idealnym.  Normalnie jak stała na światłach to ludzie telefonami zdjęcia robili. Śliczna :D

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 07, 2007, 22:51:51 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Troche z innej beczki  :)


Shot with E3200 at 2007-08-07
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 07, 2007, 23:09:53 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
orzeszKU :D
ja bym syrenkę robił jedynie FWD :) makpersoniki dać i będzie pięknie zamiatała. Nie ma co psuć to auto było FWD niech takie pozostanie :) co innego warszawianka :)

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 08, 2007, 07:49:00 am »

e_gregor

  • Gość
Elwood#1887, czy to jest jakis silnik bokser z alfy romeo?

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 08, 2007, 14:44:18 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ja to pamietam jak w TV dawno temu byla syrena z silnikiem porsche

jeszcze troche to nie bedzie samochodu w ktorym nie mozna zastosowac silnika rovera  :mrgreen:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 08, 2007, 15:13:14 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
albo pinto forda :twisted: np.: replika Cobry czy Lotusa (obydwa wytwarzane w Polsce), tudzież DF kolegi Młody_dnb :twisted:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 08, 2007, 15:28:40 pm »

Cycu_E30

  • Gość
Elwood#1887, ta syrena ze zdjecia ma nawet seryjne kołpaki i felgi  :shock:
 to musi byc piekne auto  :mrgreen:

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 08, 2007, 22:22:47 pm »

Danek__105

  • Gość
Silnik z tej alfy to też koszta taniej wyjdzie nam polonez,wiekszy i łatwiejszy dostęp do części itp. moc ta sama Poldek może nawet jest silniejszy, ograniczeniem w syrenie jest rama a raczej resor pod który trzeba ten silnik umieścić, chcę zostać przy w miarę seryjnym zawieszeniu po lekkich modyfikacjach, makpersony to dobry pomysł, ale to masa pracy aby odpowiednio ustawić kąty itp.
Ta syrena ze zdjęcia ma inny układ hamulcowy i kierowniczy zegary kierownica pochodzą od alfy z zewnątrz jest zrobiona na oryginał jedyne co mnie ciekawi to jak u kolegi z alfy wygląda sprawa z temperaturą silnika ponieważ chłodnice ma za silnikiem :/
dzięki G.T. za odp.o to mi chodzi jeszcze tylko dawa wymiary i bedę wiedział na czym stoje :)

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 09, 2007, 00:08:45 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "e_gregor#1917"
Elwood#1887, czy to jest jakis silnik bokser z alfy romeo?
Tak to jest silnik boxer od alfy 1,5 L moc okolo 100Km wiecej nie wiem nic o tym samochodzie wiec nie pytajcie :? Znalazlem to zdjecie i dwa inne na konkurencyjnym forum dawno temu
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 09, 2007, 11:12:15 am »

Danek__105

  • Gość
Dla ciekawostki dodam inne zdjęcia syren z innymi silnikami :)





Już praktycznie wiem co i jak potrzebuje potrzebuję tylko trzy wymiary:
-szerokość miski olejowej
I te co podałem, ale bardziej silnika ze skrzynią

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 09, 2007, 11:23:53 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Danek__105"
dodam inne zdjęcia syren z innymi silnikami


Widze ze w tej syrence jest nasz stary dobry znajomy- fiat dohc najprawdopodobniej 1,6 :twisted:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 10, 2007, 08:24:39 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180


Szerokosc jak widac to wymiar miedzy najbardziej wysunietymi punktami czyli miedzy sruba od przewodu serwa do najbardziej wysunietego punktu kolektora wydechu.

Dlugosc to odleglosc miedzy aluminiowym wspornikiem a przewodami w kopulce rozdzielacza. W 1.4 moze byc ciut mniejsza bo wspornik jes troszke inny.

Wysokosc to odleglosc miedzy silnikiem krokowym, a najnizszym punktem miski.

Szerokosci miski nie mierzylem bo mam inna niz w 1.4 i troszke moze sie roznic.

Wymiary resorow zmierzylem.



Niestety nie zmierzylem silnika+skrzynia padal deszcz.

Zmienilem tytul watku bo chyba Danek juz sie okreslil co do marki silnika jaka chce wlozyc do srojdy.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 10, 2007, 22:47:56 pm »

Danek__105

  • Gość
Senn#1869 Dzięki  :D
I tak jak myślałem mam mały kłopot jakim jest układ kierowniczy :/ trzeba będzie przekładać tak samo jak całe pedały a przy okazji serwo itp. A jak serwo to cały układ, ale to jest wykonalne, drugi kłopot to wysokość silnika, który może być za wysoko a co z tym idzie to większy tunel na wał, po syrenie by została praktycznie sama buda jutro zobaczę jak to wszystko najlepiej rozwiązać aby narobić jak najmniej szkod :)

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 11, 2007, 09:21:25 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
aby narobić jak najmniej szkod :)

Obawiam się że przy takiej inwestycji
Cytat: "Danek__105"
po syrenie by została praktycznie sama buda

Więc o powrocie do stanu fabrycznego zapomnij.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 12, 2007, 23:06:38 pm »

Danek__105

  • Gość
Witam
do oryginału wróci się zawszę jeśli będzie się tylko tego chciało tym bardziej, że już wiem jak to zrobię rama praktycznie zostanie nienaruszona pójdzie tylko jedno cięcie będę wycinał wspornik pod resor poprzeczny, ale tak aby w przyszłości w razie czego będzie można go łatwo wspawać :) tak samo jak większy kawałek podłogi w której będzie miejsce na wał, skrzynie będę miał przy nogach niezabudowana będzie wyglądała bardziej „rasowo” myślę nad jej przepolerowanie na wiertarkę komplet flisów i jazda, ale to już będzie robota bardziej wykończeniowa, teraz skupiam się na mechanice. Kolumna kierownicza układ hamulcowy też mam opracowany.
 Z wymiarami męczę was ostatni raz :)
To zdjęcie

Niebieski – między łapą a kolektorem ssącym
Czarny – szerokość łap
Czerwony – od łap do spodu miski olejowej
Oraz Fioletowy – szerokość pokrywy zaworów potrzebuje bloku, ale to, to samo
Nie muszą być bardzo dokładne, takie na oko
W syrenie wiem jak najlepiej przerobić zawieszenie, ale nie jestem pewien czy wejdzie mi na szerokość i czy nie będzie szorował o wspornik wahacza, więc najbardziej potrzeby wymiar jaki potrzebuje to „Niebieski” jeśli będzie to będę musiał pomyśleć nad inną konstrukcją.
Potrzebuje jeszcze ten aby się nie okazało że dźwignie będę miał pod tylnim fotelem :)

Na wymiar tylniego mostu pasuje idealnie tak jakby ktoś kiedyś pomyślał, że będzie tak taki sprzęt :)

Rover - silnik serii K w Syrenie 105
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 17, 2007, 10:45:26 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
A wiec tak:

Niebieski – między łapą a kolektorem ssącym - 34-35cm
Czarny – szerokość łap - 48cm
Czerwony – od łap do spodu miski olejowej - 10cm
Oraz Fioletowy – najszersze miejsce na bloku jest w okolicach pompy wody, czyli tak w polowie wysokosci silnika i wynosi 21 cm
Silnik + Skrzynia od kola pasowego do elementu metalowo gumowego skrzyni, czyli do polaczenia z walem napedowym - 115cm.
Lewar jest przesuniety wzgledem konca skrzyni jakies 10 cm (prognoza)
Wymiary nie sa hiper dokladne bo nie bylem na kanale i lezalem z miarka pod samochodem :) Dokladnosc okreslilbym na +/- 1cm do 2cm :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb