GŁÓWNE KATEGORIE FORUM > CAŁA POLSKA

Olej, syntetyczny czy mineralny a jeśli już wymieniać to na jaki? - dyskusja

(1/53) > >>

altowiolista:

--- Cytat: daniel22 w Styczeń 19, 2018, 22:57:53 pm ---
--- Cytat: altowiolista w Styczeń 19, 2018, 14:08:05 pm ---Uruchomiłem Atusia na na nowym, utwardzonym wałku rozrządu
--- Koniec cytatu ---

Coś więcej? W jaki sposób utwardzałeś, bo chyba przegapiłem temat? Jaki olej teraz będzie lany?

--- Koniec cytatu ---
Wleję Platinum Orlen SL 10W-40, dodatek Mannol z MoS2.
A utwardzanie:
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=49824.msg784013#msg784013

Gomulsky:

--- Cytat: altowiolista w Styczeń 21, 2018, 09:09:28 am ---Platinum Orlen SL 10W-40
--- Koniec cytatu ---
Nie rób tego !! W Atu przed ostatnią wymianą jeździłem na tym wynalazku i od samego początku silnik chodził jak rozrzutnik gnoju, apogeum było tuż przed wymianą, co raczej nie dziwi. Jak chcesz zalać dobry polski olej to lej Lotosa 10W40 albo 5W40 (zaraz się pewno znajdą znafcy twierdzący, że jest on za rzadki do OHV...).

Daniel#1984:
Mając tyle przebojów z wałkiem i znając ich delikatność, lałbym co najmniej dobry 5W40... Niech ma porządne smarowanie.


--- Cytuj (zaznaczone) ---(zaraz się pewno znajdą znafcy twierdzący, że jest on za rzadki do OHV...).
--- Koniec cytatu ---

To klasyka, zawsze na to czekam :P.

Ile płaciłeś za utwardzanie? Wrzuciłbyś fotkę wałka, jak wygląda po tej operacji?

brw: Dość ciekawy film za wschodniej granicy - co się dzieje z olejem w niskiej temperaturze, i w jaki sposób wygląda smarowanie silnika przy odpalaniu zimnego auta. Ułatwi nam to szklana miska, i pokrywa zaworów:

https://www.youtube.com/watch?v=fNzSQxd4mzU Moment odpalania ok. 7 minuty.

Film dedykuję wszystkim fanom selektoli, minerałów i 10W40, które jak wiadomo zamieniają się w glut w znacznie wyższych temperaturach, niż ich odpowiedniki 5W/0W40  <spoko> Oczywiście w Polsce nie mamy temperatur rzędu -30 stopni, ale wystarczy butelkę z olejem np. mineralnym wystawić teraz na balkon, i zobaczyć, co się z nim stanie.

altowiolista:

--- Cytat: daniel22 w Styczeń 21, 2018, 13:16:30 pm ---Mając tyle przebojów z wałkiem i znając ich delikatność, lałbym co najmniej dobry 5W40... Niech ma porządne smarowanie.


--- Cytuj (zaznaczone) ---(zaraz się pewno znajdą znafcy twierdzący, że jest on za rzadki do OHV...).
--- Koniec cytatu ---

To klasyka, zawsze na to czekam :P.


Ile płaciłeś za utwardzanie? Wrzuciłbyś fotkę wałka, jak wygląda po tej operacji?

--- Koniec cytatu ---
Prosze bardzo:
5W40 będzie za rzadki do nakręconego OHV :) Chciałbym, aby przy rozruchu na krzywkach był olej na przykład 85W90, a najlepiej smar, ale...

Można zalać olej z opiłkami złota, ale i tak go szlag trafi bez utwardzenia. Czy po utwardzeniu cos się zmieni - diabli wiedzą.

Wałek po azotowaniu (100zł) jest ciemniejszy i jakby bardziej szorstki, dlatego przy montażu dziada smarowałem smarem. Zdjęcia nie mam, może jak kolejny zaazotuję (planuję), to zrobię zdjęcie.

Marek94:
Ja miałem zalany jakiś syf przeszedłem na elfa ale dalej minerał przy następnej wymianie zalałem znowu tego samego elfa po zasięgnięciu wiedzy zmieniłem go po tysiącu na gm półsyntetyka,niestety zawory dalej grały więc przy następnej wymianie wlałem valvoline maxlife 5w40 i jest zdecydowanie lepiej grają cichutko i to tylko w pewnym małym zakresie obrotów dlatego nie wiem czy następna wymiana nie skończy się na czymś jeszcze lepszym.Bo pobór oleju mam prawie żaden myślę że na 10 tysięcy spokojnie na tym syntetyku bez dolewki zrobi e a wole żeby chodził cicho i długo bo to wcale nie jest zał konstrukcja.Z resztą robiłem to już masę razy w rożnych motorach i jak na razie nic nie wybuchło nie rozsiekło się czy co tam się ma stać.

Poza tym wszystkie wypraski wyczyściłem pomalowałem reaktywnym łączenia słupków pociągałem masą klejącą uszczelniającą z  Würth,w poniedziałek malowanie i pewnie zamówię resory 3 piórowe bo 2 mimo że nowe jednak nie dają sobie rady z butlą od gazu w bagażniku.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej