Autor Wątek: dodatkowe urządzenie rozruchowe do aut gaźnikowych z lpg  (Przeczytany 7386 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dodatkowe urządzenie rozruchowe do aut gaźnikowych z lpg
« dnia: Październik 05, 2009, 11:38:24 am »

WKLIW

  • Gość
Mam taki pomysł żeby w aucie z gaźnikiem ułatwić nieco rozruch szczególnie w zimie. Jako ze zawsze od 5 lat palę auto z gazu doszedłem do wniosku że benzyna potrzebna jest tylko przy silnym mrozie i słabym akumulatorze i to najwyżej na kilkanaście pierwszych sekund pracy silnika. Chciał bym zbudować coś w rodzaju bardzo prostego wtrysku benzyny, wtryskiwacz umiejscowiłbym gdzieś bezpośrednio w kolektorze (pod gaźnikiem) tylko nie wiem jak go wysterować chciałbym zrobić jakiś układ elektroniczny który pozwalałby w niewielkim zakresie regulować czas otwarcia wtrysku lub jego częstotliwość oraz sam uzależniałby te parametry w zależności od obrotów silnika np na bazie sygnałów z układu zapłonowego. Czy da się to zrealizować jakimś prostym układem elektronicznym który dałbym rady wykonać we własnym zakresie. Lub zaadaptować coś gotowego.

dodatkowe urządzenie rozruchowe do aut gaźnikowych z lpg
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 05, 2009, 20:27:27 pm »

Offline damian9838

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4
Wydaje mi się ze można by dać komputer od jednopunktowego wtrysku ale tylko tak przypuszczam  :D

dodatkowe urządzenie rozruchowe do aut gaźnikowych z lpg
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 05, 2009, 20:33:35 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
A zamiast wtryskiwacza itp, nie lepiej elektryczna pompka benzyny do gaźnika? bzyk-odpalasz
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

dodatkowe urządzenie rozruchowe do aut gaźnikowych z lpg
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 05, 2009, 20:35:46 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4126
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Benzyna się też przydaje jak się LPG w butli skończy, a w promieniu 100 km nie ma czynnej stacji, więc ja bym się pochopnie gaźnika nie pozbywał. (Miałem tak). Zresztą w czym on przeszkadza? Zamiast tego ja bym zamontował elektryczną pompkę do paliwa (taką do gaźnika) co umożliwia natychmiastowe zapalanie auta bez "chechłania" rozrusznikiem w oczekiwaniu na napełnienie gaźnika.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

dodatkowe urządzenie rozruchowe do aut gaźnikowych z lpg
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 05, 2009, 20:55:37 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Oczywiście że pompka ze zbiornikiem od jednopunkta się spisze.
U kolegi działa w dwulitrówce już prawie rok.
podpiął pod guzik w kabinie i spokój.
Podpompuje elektryczną do gaźnika, a wtedy już odpala na dyk.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

dodatkowe urządzenie rozruchowe do aut gaźnikowych z lpg
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 05, 2009, 21:02:20 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4126
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Pompa od gaźnika to powinna mieć chyba inne parametry? Poza tym ja to myślałem o takiej co idzie na przewód i się ją montuje pod maską.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

dodatkowe urządzenie rozruchowe do aut gaźnikowych z lpg
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 05, 2009, 21:57:55 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Ja miałem w DFie urządzenie  spełaniające podobne funkcje :) składało się z burelki po R3 z paliwem + korek od ludwika+ motylek na filtrze powietrza :) tzw "kielich" działało perfekcyjnie :) Mysłałem o zmechanizowaniu tego pompka spryskiwacza +  przewodzik + dysza spryskiwacza nad gardzielą. Trzeba by było tylko ustlić odpowiedni wydatek.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

dodatkowe urządzenie rozruchowe do aut gaźnikowych z lpg
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 05, 2009, 22:08:18 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
jamaminny patent na to u siebie..  do kolektora poprowadzony węzyk zakonczony strzykawka..;) i mozna (nawet z kabiny) "wprysnąć" troszke benzyny jak niechce odpalic rano w zimie na gazie.. jak tylko zaskoczy to odrazu na gaz i juz problemow niema.!
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

dodatkowe urządzenie rozruchowe do aut gaźnikowych z lpg
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 05, 2009, 22:26:53 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Grzech, nie wiem czy wiesz, ale w gaźniku już samo nacisniecie pedału gazu powodje wtrysk paliwa nad przepustnicę (dlatego "nie baw sie pedałem gazu bo mi go zalejesz") pod warunkiem ze jest paliwo w komorze pływakowej (a właściwie jego odpowiedni poziom)
Uruchomienie na 2-3 sekundy pompy elektrycznej powoduje uzupelnienie stanu paliwa w komorze oraz zalanie układu paliwem, dzieki czemu nie trzeba długo krecić a auto powinno odpalić na dyg. (jesli reszta jest ok).
Dlatego ja radziłbym (zeby to bylo tak jak ma byc) albo montaż zbiornika z abimexa i razem z nim pompy, albo.. przecięcię przewodu gdzieś ii montaż pompy zewnętrznej również sterowanej z kabiny.

Strzykawki i inne głupoty typy butelki pomagaja ale jednoczesnie bedąc najtańszym sa takze najbardziej upierdliwym i najmniej wygodnym sposobem.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

dodatkowe urządzenie rozruchowe do aut gaźnikowych z lpg
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 05, 2009, 22:29:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13837
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Stingerek,
zalozysz popme od wtrysku to narozlewasz paliwa pod maska ,
lepiej slaba pompke do gaznika - nawet tansza jest niz do jednopunkta
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

dodatkowe urządzenie rozruchowe do aut gaźnikowych z lpg
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 05, 2009, 22:50:02 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
sam jesteś narozlewasz.

KGB paten jest, działa spisuje się.
Cisnienie nie jest stałe, i pompa pracuje tylko przez kilka sekund.
Komora pływakowa nie jest przystosowana do takich ciśnien i to jest zrozumiałe.

Nic się nie rozleje, gdybym nie widział i nie rzeźbił i nie widział jak to działa to bym się nie odzywał.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

dodatkowe urządzenie rozruchowe do aut gaźnikowych z lpg
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 05, 2009, 22:52:20 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Zakładaliśmy do gaźnika pompę od Abimexa- normalnie na wężyku pod maską-nic nie ciekło, działało, wg. Własciciela-wyśmienicie :)

[ Dodano: Pon 05 Paź, 2009 ]
Grzech#1938, Fakt ciśnienie jest za duże, ale do porannych odpałów może być. Oczywiście najlepiej kupić sobie za 60 zł pompę nową, na węzyk, do gaźnikowca i po problemie
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

dodatkowe urządzenie rozruchowe do aut gaźnikowych z lpg
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 05, 2009, 22:59:49 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Pompa do gaźnika nie może być od wtrysku, bo do takiego ciśnienia nie są dostosowane ani filtr paliwa (widziałeś ten w GLi?) , ani zawór iglicowy w gaźniku. Takie rozwiązanie to jest zwyczajne druciarstwo... A to, że działa to nie jest żadne usprawiedliwienie...

A ja podkrecałem procesory jak ty mówiłeś na chleb bep a na muchy tapty.

Chrzanisz jak potłuczony. mam Rovera 214 w którym doskonale spisuje sie przy 4 barowej pompie zewnętrznej z AUDI , filtr za 5zł z malucha, nic nie cieknie. A zrobiłem nim już chyba z 10 tysiaków....


Druga sprawa:

Cytuj (zaznaczone)

Takie rozwiązanie to jest zwyczajne druciarstwo... A to, że działa to nie jest żadne usprawiedliwienie...

Zawór iglicowy działa na tej samej zasadzie co spłuczka w kiblu i nie wiem jakie musiałbyś zapodać ciśnienie żeby się "poddał" ze 6 barów ? Nie istotne, w każdym bądź razie pompka z GLI bardzo skutecznie sie sprawdza bo ona nie słuzy do ZASILANIA GAŹNIKA ! (ze zrozumieniem czytaj ! - 1klasa szkoły powszechnej)
Tylko do podpompowania paliwa do gaźnika.


Jesteś rodzajem człowieka ktory "wie że się nie da" i tego nie zrobi.
Jak widać nie tylko ja skutecznie praktykowałęm tę metodę.... wiec....
http://www.youtube.com/watch?v=9TBAO2VmI2w

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

dodatkowe urządzenie rozruchowe do aut gaźnikowych z lpg
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 05, 2009, 23:33:10 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13837
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jaki sens robic rozwiazanie na 2s ,skoro taniej mozna zrobic rozwiazanie na normalna eksploatacje ?
a jak przyjdzie jechac na benzynie to co ? pstrykac na 2s co 10s ?
zawor iglicowy nie bedzie szczelny przy takim cis. ,a moze nawet zgiac blaszke od plywaka ,lub zanurzyc plywak co bedzie owocowalo laniem paliwa ,az wyplynie,

juz mialem raz niewielki pozar pod maska i nie trzeba bylo do tego mocnej pompy ,bo poradzila sobie membranowa

a palenie na benzynie w morozy na 5-10s ? po co to ,albo parownik zamarznie - trzeba grzac silnik na benzynie ,
albo nie zamarznie i mozna jechac na gazie - moj gaznikowiec lepiej pali na gazie (palil ,jak mial sprawna benzyne) ,
jezeli ktos chce wspomoc pierwsze obroty to radze uzyc eteru - skuteczniej niz benzyna ,jest w spreyu wiec wystarczy psiknac i kosztuje 7pln
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

dodatkowe urządzenie rozruchowe do aut gaźnikowych z lpg
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 06, 2009, 00:13:20 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ja włąsnie stosuje / stosowalem(bo teraz wogule niejezdze nim zima) takie rozwiązanie bo niemam ani pompy ani wogule układu paliwowego..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

dodatkowe urządzenie rozruchowe do aut gaźnikowych z lpg
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 06, 2009, 03:59:42 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
w lublinie na rynlu pokazały się takie pompki paliwowe:
http://www.u-shin-ltd.com/English/products/indust/denso_05.html
ta jest na 24V ale są na 12V. pytanie tylko czy nadaje się do etyliny i jakie robi ciśnienie.
właśnie z powodu nadchodzącej zimy chciałbym poldka wyposażyć w elektryczną pompkę paliwa. wpięta w elektrykę instalacji gazowej miałaby lekkie życie bo mechaniczna mimo że z niej nie korzystam pracuje cały czas i się w niewidoczny sposób zużywa, jak przeszło mi na trasie z niej skorzystać to zabrakło jej wydajności. mało kur... cy nie dostałem jak ją zdejmowałem żeby wyjąć podkładko- uszczelkę regulacyjną.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

dodatkowe urządzenie rozruchowe do aut gaźnikowych z lpg
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 06, 2009, 07:15:41 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1179
Cytat: "Stingerek"
Chrzanisz jak potłuczony. mam Rovera 214 w którym doskonale spisuje sie przy 4 barowej pompie zewnętrznej z AUDI , filtr za 5zł z malucha, nic nie cieknie. A zrobiłem nim już chyba z 10 tysiaków....

Gaźnikowy? Ale drut! Skoro coś nie jest przystosowane do dużych ciśnień to nie należy tego stosować. Skoro nie palił Ci sie jeszcze samochód to wykosztuj sie na porządną instalacje paliwową. Nieprzyjemne zdarzenie - uwierz mi.
Dobre rozwiazanie juz padło. Elektryczna pompka do gaźnikowca. Dobrze wyregulowany gaxnikowiec odpala po pół obrotu w każdą pogodę. Po co sobie komplikować życie skoro "system rozruchowy" jest seryjnie pod maską.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

dodatkowe urządzenie rozruchowe do aut gaźnikowych z lpg
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 06, 2009, 09:47:25 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

aki sens robic rozwiazanie na 2s ,skoro taniej mozna zrobic rozwiazanie na normalna eksploatacje ?
a jak przyjdzie jechac na benzynie to co ? pstrykac na 2s co 10s ?

Dotrze do twojej mózgownicy że pompa elektryczna w zbiorniku jest załączana tylko i wyłacznie przed uruchomieniem silnika, a potem jest wyłaczana i jej rolę przejmuję pompa mechaniczna ktora jest przy silniku ?!

Cytuj (zaznaczone)

Gaźnikowy? Ale drut! Skoro coś nie jest przystosowane do dużych ciśnień to nie należy tego stosować. Skoro nie palił Ci sie jeszcze samochód to wykosztuj sie na porządną instalacje paliwową. Nieprzyjemne zdarzenie - uwierz mi.

Filtr paliwa nie jest pod maską, tylko pod samochodem to raz.
Dwa , to auto służbowe.
Trzy, jeździ tak już ładnych parę lat.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

dodatkowe urządzenie rozruchowe do aut gaźnikowych z lpg
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 06, 2009, 10:53:53 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
moim zdaniem kazde rozwiązania ktore spełnia załozeny cel przez montującego go w swoim aucie i odpaowada włascicielowi jest rozwiązaniem dobrym....
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

dodatkowe urządzenie rozruchowe do aut gaźnikowych z lpg
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 06, 2009, 12:22:47 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4126
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "Stingerek"
Cytuj (zaznaczone)

aki sens robic rozwiazanie na 2s ,skoro taniej mozna zrobic rozwiazanie na normalna eksploatacje ?
a jak przyjdzie jechac na benzynie to co ? pstrykac na 2s co 10s ?

Dotrze do twojej mózgownicy że pompa elektryczna w zbiorniku jest załączana tylko i wyłacznie przed uruchomieniem silnika, a potem jest wyłaczana i jej rolę przejmuję pompa mechaniczna ktora jest przy silniku ?!

Wszyscy widzą co piszesz wbrew pozorom...  Rozumiem, że jesteś jasnowidzem i świetnie wiesz kiedy się zbiorniczek w gaźniku napełnił, a zawór iglicowy jeszcze nie zrobił "papa"?


Cytat: "Stingerek"

Cytuj (zaznaczone)

Gaźnikowy? Ale drut! Skoro coś nie jest przystosowane do dużych ciśnień to nie należy tego stosować. Skoro nie palił Ci sie jeszcze samochód to wykosztuj sie na porządną instalacje paliwową. Nieprzyjemne zdarzenie - uwierz mi.


Filtr paliwa nie jest pod maską, tylko pod samochodem to raz.
Dwa , to auto służbowe.
Trzy, jeździ tak już ładnych parę lat.


No cóż, to że jest pod samochodem nie szkodzi - kałuża pod autem jest równie niebezpieczna to raz.
Dwa - rozumiem, że jak służbowe to się nie ma co przejmować - w końcu jak się spali to nie będzie Twoja strata?
Trzy to że jeździ nie jest żadnym argumentem. Gdy widzę jak "naprawione" auta jeżdżą to mi się zimno robi...

Cytat: "Zuczek"
moim zdaniem kazde rozwiązania ktore spełnia załozeny cel przez montującego go w swoim aucie i odpaowada włascicielowi jest rozwiązaniem dobrym....


Taaak... Oczywiście... Nie będzie komentarza...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap