FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Opony Felgi Śruby => Wątek zaczęty przez: Yahoo w Grudzień 17, 2011, 14:31:00 pm
-
Mam okazyjnie do kupienia ładne zimówki 14" 185/65
Pytanie tylko ty czy podejdą do Caro na felgach 14 od trucka?
Czy przy skręcaniu nie będzie tam nic obcierać ? Czy powinny przypasować bez problemu?
-
na szerokim zawiasie nie będzie obcierać , choć są trochę większe od seryjnych , lepiej jakby to były 185/60 r14
-
nie Rudolfie ,reniferze Mikolaja,
wlasnie lepszy rozmiar to 185/65 ,a kola do minigolfa 185/60 ,
185/65 R14 wejda do kazdego Poloneza ,a do waskiego zawieszenia wchodza nawet wieksze ,
Yohoo,
takie opony oczywiscie wejda na felgi od Trucka ,bo nie ma powodow,zeby wejsc nie chcialy
-
Dzięki :) To, że opony wejdą na felgi akurat wiem, tylko
boję się czy 14 od trucka podejdą do Caro, czy tam może coś jest inaczej...
Ale skoro wejdą to jadę na szrot po felgi i do teścia po opony :)
-
185/65
ale 13 to seryjny rozmiar poloneza i koło ma wtedy 57cm promienia a przy 185/65r14 ma już 60cm co przekładając na obwód koła daje przy 13`=1,8m a przy 14`=1,9m co daje 10cm różnicy przy każdym obrocie koła. zmieścić się zmieści ale prędkościomierz i drogomierz będzie przekłamywał.
-
Opona 185/65-14 jest tylko 7 mm większa od 185/70-13. :)
-
185/65
ale 13 to seryjny rozmiar poloneza i koło ma wtedy 57cm promienia a przy 185/65r14 ma już 60cm co przekładając na obwód koła daje przy 13`=1,8m a przy 14`=1,9m co daje 10cm różnicy przy każdym obrocie koła. zmieścić się zmieści ale prędkościomierz i drogomierz będzie przekłamywał.
co ty tworzysz ?
Polonez nigdy nie wyjezdzal na 185/65 R13 ,
seryjna opona to 185/70/13 o srednicy 589mm ,
185/65/14 ma 596mm a dla porownania rowniez seryjna opona Poloneza 165/80/13 ma 594mm ,
na waskim zawiasie czasami wyjezdzaly na oponach 175/80/13 ,ktory ma srednice 610mm
a ty chcesz poscic go na kolach od polo szmelcwagena 185/60/14 o srednicy 577mm,
a polo ,to tak jak POLONEZ ,tylko brakuje jeszcze drugiej polowy ;]
-
Ją też ostatnio znalazłem fajne zimówki 185/65 14 ale myślę czy wejdą mi też 185/70 14 na przód bo na tył spokoknow powinny się zmieścić przy 3 piórach i jeszcze mnie zastanawia taka konfiguracja 175/70 13 przód i 185/65 14 tył plus 3 pióra:)
-
A co złego jest w 185/60/14 ?
-
Nie ma nic złego. Są troszkę mniejsze i tyle. dodatkowo 65 to trochę już balonowate troche. Przy 65 jest ryzyko obcierania o nadkole/chlapacze z przodu i z tyłu przy dużym obciążeniu.
Tak samo na 13" 185/70 niby seryjne, ale na 175/70 mi jeźdżi się nawet lepiej-nie jest taki balon, a dokładniej lepiej pasuje do seryjnej stalowej/alu felgi, która ma tylko 5" szerokości. Do 185 powinno być z 6" a przynajmniej 5,5"
Koła od trucka też szerokie nie są (chyba 5 cali mają), więc szersze jak 185 nie ma co zakładać.
-
tak ,felgi z trucka maja 5cali,
uwazam ,ze lepiej miec wizualny balon niz za male kola,
a pomijajac aspekt wizualny ,to wieksze kolo daje wiekszy komfort,
185/60/14 (felgi z trucka) laczy obie te cechy ,czyli balon z mniejszym komfortem :p
-
A co złego jest w 185/60/14 ?
Ja jeżdżę na takich i nie widzę nic w tym złego :) Powiem też szczerze, że myślałem, ze to idealny zamiennik dla 185/70/13.
-
Normalne koło od trucka 175/R14C wchodzi do osobowego bez problemu i nic nie obciera. Przecież truck to takie samo auto z przodu. Jedynie niektóre modele opon choć mają niby ten sam rozmiar (175/R14C) to jednak są wyższe i trochę na zakrętach obcierają...
-
Panowie, czy ktos wie jak pasuja do Plusa koła od Trucka (175/8014R AFAIR)?
Z obliczeń koło ma o 5 cm większa średnice i o tę różnicę mi chodzi.
No i czy przy takich kolach nie zbuntują się półośki (w jeździe turystycznej)?
[EDIT]Widze, ze sie z DF-me minąłem. Czy dla 175 pełna wysokość to 80 czy 90%? I które oponki są wyższe niż nominal Trucka?
-
mam pytanie w temacie, na lato mam alufelgi 14` z opona 185/55/14 wiec licznik bedzie mi przeklamywal?
-
mam pytanie w temacie, na lato mam alufelgi 14` z opona 185/55/14 wiec licznik bedzie mi przeklamywal?
i to jak ja pie...
Widze, ze sie z DF-me minąłem. Czy dla 175 pełna wysokość to 80 czy 90%? I które oponki są wyższe niż nominal Trucka?
175/80 ,czyli srednica 635mm ,
jakbys chcial to sobie unaocznic ,to jest tyle samo co kola 195/65/15
-
i to jak ja pie...
a konkretniej? :d
-
i to jak ja pie...
a konkretniej? :d
When speedometer reads 60mph (96.6km/h) actual speed will be 60.2mph (96.9km/h): 0.3% faster.
czyli bardzo niewiele :-)
-
i to jak ja pie...
a konkretniej? :d
When speedometer reads 60mph (96.6km/h) actual speed will be 60.2mph (96.9km/h): 0.3% faster.
czyli bardzo niewiele :-)
liczby nie klamia ,ale klamcy licza :lol:
jezeli na 185/70/13 jest 589mm a na 185/55/14 jest 559mm ,to jest ro roznica 5.4%,
czyli przy 100km/h odrazu leci 5km w dol,
a liczniek na 185/70/13 bynajmniej prawdy nie pokazuje,
czyli na 185/55/14 przy 100 na liczniku bedziesz jechal 85-90km/h i bedziesz sie zastanawial ,dlaczego inni tak zasuwaja
-
(http://www.driftforum.pl/images/smilies/banghead.gif) ale gafę walnąłem , rzeczywiście poldek wychodził na 185/70r13 a nie na 185/65r13 (http://www.driftforum.pl/images/smilies/kulomrd.gif)
-
dobra, dobra ale ja tylko pytałem czy 14 się zmieszczą... <lol>
-
dobra, dobra ale ja tylko pytałem czy 14 się zmieszczą... <lol>
zmieszczą, ja założyłem 14' z Punda i śmigałem na nich.
-
i to jak ja pie...
a konkretniej? :d
When speedometer reads 60mph (96.6km/h) actual speed will be 60.2mph (96.9km/h): 0.3% faster.
czyli bardzo niewiele :-)
liczby nie klamia ,ale klamcy licza :lol:
jezeli na 185/70/13 jest 589mm a na 185/55/14 jest 559mm ,to jest ro roznica 5.4%,
czyli przy 100km/h odrazu leci 5km w dol,
a liczniek na 185/70/13 bynajmniej prawdy nie pokazuje,
czyli na 185/55/14 przy 100 na liczniku bedziesz jechal 85-90km/h i bedziesz sie zastanawial ,dlaczego inni tak zasuwaja
dlaczego mi kalkulator obliczył 0,3% szybciej- tego nie wiem może nie ten rozmiar podałem. wpisuje 2 raz wychodzi 5,3% szybciej czyli wychodzi ze przy (96.6km/h) jedziesz rzeczywiście (101.8km/h)
sorry za zamieszanie ;d
pozdro ;-)
-
dlaczego mi kalkulator obliczył 0,3% szybciej- tego nie wiem może nie ten rozmiar podałem. wpisuje 2 raz wychodzi 5,3% szybciej czyli wychodzi ze przy (96.6km/h) jedziesz rzeczywiście (101.8km/h)
sorry za zamieszanie ;d
pozdro ;-)
i znowu zle,
juz bez liczenia czuje sie,ze gdy srednica jest mniejsza to samochod pojedzie wolniej ,a u ciebie wychodzi szybciej,
moze korzystaj z polskiego kalkulatora,skoro masz problemy z okresleniem prawidlowych wynikow po angielsku,
JA korzystam z polskiego :P
-
juz bez liczenia czuje sie,ze gdy srednica jest mniejsza to samochod pojedzie wolniej
Tak byłoby jakby sie jeździło "na obrotomierz", a chyba nikt tak nie robi. Przy tej samej prędkości względem asfaltu male kółka się kręcą szybciej ergo licznik zawyża
-
Może prościej, bo coś się nie możecie dogadać.
Standardowe koła, na liczniku 100km/h, na obrotomierzu 3000obr, samochód jedzie 100km/h.
Mniejsze koła, na liczniku 100km/h, na obrotomierzu 3000obr, samochód jedzie 90km/h.
Większe koła, na liczniku 100km/h, na obrotomierzu 3000obr, samochód jedzie 110km/h.
-
185/65R14 to 596mm
185/70R13 to 589.2 mm
165/80R13 to 594.2mm a jeszcze bym zapomniał w starszych Polonezach dostępne były 175/80R13 co dawało 610.mm więc z tego wychodzi że 185/65R14 jest jak najbardziej zamiennikiem wspomnianych kół a to czy będą pasować to będzie zależeć od ET felgi,chodź w przypadku Track-ów nie powinno być problemów.
Osobiście bym wolał 165/65R13 bo skraca się przełożenie mostu i auto dostaje zrywa
-
Jednak dostać 14 do Poldka to wcale nie takie proste...
Objechałem okoliczne szroty i na żadnym nie było <smutny>
Kurde a miało być tak pięknie... jednak chyba będę musiał sprzedać te oponki...
-
Ostatnio na aledrogo były 4sztuki za 100 i wysyłka jakieś 30, wiec może poszukaj zanim opony sprzedasz
-
Jednak dostać 14 do Poldka to wcale nie takie proste..
niestety, poza Alledrogo marnie widze bo sam szukalem po wulkanizatorach i szrotach
-
Jednak dostać 14 do Poldka to wcale nie takie proste..
niestety, poza Alledrogo marnie widze bo sam szukalem po wulkanizatorach i szrotach
jaki problem? na każdym szrocie stoi FIAT BRAVA na 14'' 5.5j 4x98 et32 lub et43(alfa) te felgi pasują idealnie do poldka na lukasie - ze szrotu można dostać z oponą już od 20zł/szt ...z tyłu na wąskim moście trzeba lekko ale to lekko przeszlifować otwór centralny i tez siedzi elegancko- co do wzoru stalówki to ma kilka kółeczek/otworów więcej ale chyba chodzi Wam w końcu o dobrą dopasowaną 14'tkę
-
Ale z przodu przy takim et przy zakręcie pościągasz sobie ołów z felg własnymi wahaczami...
-
A szeroki Polonez wygląda jak wąski. Standardowe ET felg Poloneza to ET28 czyli dosyć nietypowe. A i upchanie ET 0 nie stanowi problemu.
-
O ile pamiętam fiato/seatowe ET wchodziło mi na spokojnie z przodu i z tyłu na dodatowych pojedynczych dystansach 5 mm.
Nie pamiętam tylko dokładnie jakie - sprawdzę na felgach po zimówkach, jeśli jest napisane.
A tak w ogóle skoro to taki chodliwy towar to może ktoś reflektuje na 2 sztuki 14calowcyh stalówek które u mnie jeździły?
-
Felgi 14" Truck mają ET25, mała różnica ale jest. Najlepsza moim zdaniem opona do takiej 5 calowej felgi to 175/65/14. Jest tylko o 1% mniejsza od 185/70/13 i nie "buja" na boki. Tak jeżdżę od 6 lat gdy zamontowałem tarcze z Truck'a Plusa.
-
A ja nie mówiłem o felgach z Trucka, tylko z jakiegoś fiata dobranych... nie pamiętam z jakiego... Cholera, rok i dalej nie sprawdziłem jakie tam jest ET, a felgi dalej leżą :)
-
przyjelo sie ze czym szersza opona tym nizsza, choc sa wyjatki, jak z reguly jak 14 to 60 profil.
-
panowie czy 14" ET30 o szerokości 6 1/2 wejdzie do caro minus??
po przymiarce 'na szybko' z przodu obawiam się ze będzie tarło o zawiche a nie chce na darmo przetaczać otworu centrującego żeby spróbować
-
Ja mam 14" 6j et33 i felga o nic nie obciera (jedyne co to prawa opona o górny wahacz, przy maksymalnym skręcie w lewo, ale na 13stu calach też obcierała wiec to chyba bardziej złożony problem ), 6,5j na et 30 ma sznse obcierać zwłaszcza przy skręcaniu.
-
bardzo dziękuję za szybkie info
-
Dorzucisz po dwa oryginalne dystanse i będzie luz
-
Koledzy, odkopując dyskusję mam zamiar wsadzić do Poldiego 14" alufelgi plus jakieś dobre opony. Przeczytałem ten i inne posty na innych forach ale tak szczerze to nic konkretnego nie znalazłem.
Jaka felga dokładnie wchodzi do Poloneza? Mam na myśli 6 czy 6.5 cala oraz jakie ma być ET tak aby nic sobie nie uszkodzić i nie psuć sobie parametrów jazdy?
Jeśli będzie już felga to jaki konkretnie rozmiar opony? Co odpowiedź to coś innego czytam. Typowy konkret potrzebuję, a nie gdybanie. :)
-
Felgi przy takiej szerokości et poniżej 35 lub jakiś mały dystans, opony 175/65/14 lub 185/60/14, ale ogólnie polecam 15, samochód dużo lepiej sie prowadzi jak i lepiej wygląda. Najlepiej siadają 15 7j et25 opona 185/55/15 - jak fabryczny rozmiar
-
Super odpowiedź. Dziekuję
-
opony 175/65/14 lub 185/60/14
No nie bardzo. Bliżej fabrycznego rozmiaru jest 185/65 r14
-
Jeśli będzie już felga to jaki konkretnie rozmiar opony? Co odpowiedź to coś innego czytam. Typowy konkret potrzebuję, a nie gdybanie.
Opiszę na przykładzie 15" = konkretnie 6x15 ET31,5 - podobnie jak u innych osób, taka felga powoduje to, że na podniesionym aucie opona (konkretnie 185/60/15) trze o sprężynę. Na opuszczonym jest odstęp. Fabryczne felgi mają ET ~28 (R13).
Osobiście szerszych niż 6" bym nie zakładał, no chyba, ze opony też sporo szersze niż seryjne chcesz montować. Te 6" dla 185 to maks, wolałbym 5,5" ale felgi do Doblo (15) ciężko dorwać.
Jak trafisz felgi z ET 2x to będzie optymalnie.
Generalnie polecam przejrzec parametry: https://www.wheel-size.com/calc/?wheel1=185-70-13X5ET28&wheel2=185-65-14X5ET28&fcl=50mm&scl=50mm&wcl=30mm&sr=0mm
A tu dla odniesienia dla 15" https://www.wheel-size.com/calc/?wheel1=165-82-13X5ET28&wheel2=185-60-15X5.5ET32&fcl=50mm&scl=50mm&wcl=30mm&sr=0mm
-
Czyli 31.5 nie są dobre. Nawet gdyby dać dystans?
-
Generalnie są OK; można jeździć, tylko jak podniesiesz auto na lewarku to opony dotkną sprężyn. Na opuszczonym OK.
Mnie wkurzało to obcieranie na podniesionym i dałem fabryczny dystans 5mm. Aha, ta sytuacja ma miejsce tylko z przodu.
-
Miałem przez pewien czas stalówki z Fiata 500. 14x5,5 et 35. Jak przód był podniesiony to opona tarła o sprężynę. Gdy samochód stal na kołach wszystko było w porządku. Myślę że felgi fiatowskie to najtańszy sposób na 14. Na pewno są tańsze niż felgi od trucka.
-
Panowie A do 125p czy do borewicza 14 calowe felgi od jakiego fiata dobrać by wyglądało prawie jak ori. By ET bylo.bliskie 29
-
Myślę nad tym: https://allegro.pl/oferta/kola-azev-alu-6x14et30-opony-dunlop-lato-op038-7608785842?reco_id=0e79fdca-d99d-11ea-8b1b-000af7f62220&sid=33576bb584af310e54654e666341580a8023c67e677d0e348bb22de8ec6db715
Co powiecie? Podpasuje pod fabrykę? :)
-
Myślę nad tym: https://allegro.pl/oferta/kola-azev-alu-6x14et30-opony-dunlop-lato-op038-7608785842?reco_id=0e79fdca-d99d-11ea-8b1b-000af7f62220&sid=33576bb584af310e54654e666341580a8023c67e677d0e348bb22de8ec6db715
Co powiecie? Podpasuje pod fabrykę? :)
felgi wejda bez problemow, mozesz dac dystans 5mm z bendixa, ale wejda i bez niego,
jednak opony to sie do cieniasa nadaja, trzeba zmienic na 185/65/14
Panowie A do 125p czy do borewicza 14 calowe felgi od jakiego fiata dobrać by wyglądało prawie jak ori. By ET bylo.bliskie 29
najbardziej zblizone do fabrycznych sa felgi od Trucka,
jezeli chcesz alusy, to bedzie raczej kiepsko z doborem pod wzgledem ET, wiec bedziesz musial ratowac sie dystansami
-
Rumcajs, jeżeli to są typowo fiatowskie felgi, to jeszcze zaopatrz się w ściernicę ~fi60 - coś takiego: https://www.electro.pl/media/cache/gallery/product/3/993/867/797/ws1ez97t/images/15/1569521/Sciernica-listkowa-VERTO-63H714-front.jpg
bo będziesz musiał otwór centrujący minimalnie powiększyć z 58 do 58,5 mm.