Autor Wątek: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k  (Przeczytany 67295 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #120 dnia: Kwiecień 17, 2014, 23:09:52 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Sorrki za offtopic ale mam małe pytanko Tomku gdzie dorwałeś linkę sprzęgła ? . Ja do siebie zakupiłem nową niestety się okazało że jest o wiele krótsza od oryginału przez co się do bani jeździ ;/  A do do Polonezika Zacny jak wszystkie autka jakie ci się udało wyrwać ;) Zawsze jak przeglądałem jakiś z twoich tematów zastanawiałem się skąd ty masz tyle hajsu na to ;)
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #121 dnia: Kwiecień 17, 2014, 23:15:06 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Chyba masz naprawdę za dużo szmalu ... co było nie tak z tamtymi, że je wyrzuciłeś?

A jak kat się przytkał to trzeba było wystukać :d

W autach w takim stanie i w takiej kolekcji nie odwala się fuszerki tylko robi jak należy :)
Tomekk postępuje tak jak należy i chwała Mu za to :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #122 dnia: Kwiecień 17, 2014, 23:26:22 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Dziwne że przerdzewiały, pewnie spanikowałeś jak z tym termostatem :P
Mam stycznośc z tymi tłumikami od dawna i uważam je za bardzo solidne. Jeden komplet już 20 lat służy na aucie, które przejechało dużo więcej niż 16 tyś. Drugi 18tyś jest jak nowy mimo lat.

Ale jest jeszcze kwestia konserwacji i odprowadzenia wody ;>

@Ukash
Jeśli wydawanie największej ilość $$ to postępowanie jak należy to może i w kręgach roverkowców tak to działa, gdzie naprawą HGF jest wymiana silnika  ]:-> , koniec OT
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #123 dnia: Kwiecień 18, 2014, 10:08:39 am »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
poszły Brodnice z łapką gdyż te z Ostrowa czyli z dużą literką "P" były nieco gorzej wykonane. Oba aluminiowane ale te z Brodnicy to takie jak na pierwszy montaż różnią się detalami np. mają oryginalnie wygiętą końcówkę czy np. malowane spawy.
O to też mi właśnie chodziło - mam porównanie z moim GSi ,gdzie kompletny wydech od kata po koniec jest rzemieślniczy, a w GTi jest nówka kompletny Brodnica.Zupełnie inny dźwięk,a o wykonaniu można pisać poradniki dla firm jak należy wykonywać taki towar. Tak na marginesie, u mnie po zakupie (45tys przelotu miał) też poluzował się w środku wkład kata, był cały czysty ale rezonował przy ok 3000RPM i dlatego wywaliłem na rzecz nowego i nabyłem go w sumie za pół ceny ,gdyż tamten zaliczył skup.
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #124 dnia: Kwiecień 19, 2014, 09:39:57 am »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Czemu zdjęcia nie działają? :D

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #125 dnia: Kwiecień 19, 2014, 21:30:15 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Ogarnąłem wnętrze, umyłem i doczyściłem auto. Od 16 lat nikt w nim nie sprzątał. Pokrowce w stylu "tygrysy europy" wyleciały w kosmos, całe auto zostało gruntownie wysprzątane włącznie z zakamarkami. Na razie lakier nie spełnia moich oczekiwań tzn. ma sporo swirli i rys typowych dla "dziadkowego" mycia bez wody i szczotkowania szczotką do nagrobków. W najbliższym czasie będzie robiona korekta i auto będzie się prezentowało jak trzeba <lol2>.

Po sprzątaniu wrzuciłem dywaniki zastępcze, oryginalne FSO jeszcze schły jak robiłem zdjęcia:




Czyste nadwozie i koła:








"Dynamiczny i oszczędny silnik" - brzmiały doniesienia prasowe blisko 20 lat temu  <lol2>







« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2014, 21:36:51 pm wysłana przez Tomekk »
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #126 dnia: Kwiecień 19, 2014, 21:56:03 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 637
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86


mogłeś tego zdjęcia nie wrzucać  <blee>  ;p  :]

Tomekk, w sumie nie poruszasz się na co dzień autami z kolekcji, więc można by się pokusić o 100% korektę  <spoko>

nie myślałeś o preparacie na opony który będzie się mniej błyszczeć ???

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #127 dnia: Kwiecień 19, 2014, 22:11:14 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Hej, korekta będzie jak przy wszystkich autach jak najbliższa 100%.  Potem tylko delikatne mycie i wosk. I tak go nie porysuję myciem, wszak będzie ono wykonywane 1-2 razy w roku. PN Rover to nowa zabawka, pewnie za moment pójdzie do magazynu a ja zajmę się kolejnym projektem  ;>

Do opon idzie przeważnie Endurance Tire Gel albo jak w tym przypadku Hot Shine Tire Spray. Bardzo trwałe i wydajne. Po jednym myciu trochę matowieją i wyglądają <spok
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #128 dnia: Czerwiec 19, 2014, 22:18:29 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
"Rojver" w zasadzie ciągle stoi w garażu, ostatnio jednak postanowiłem wymienić olej. Do silnika trafił półsyntetyk Motul 10W40 + filtr Knechta:


Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #129 dnia: Czerwiec 19, 2014, 22:23:04 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Trzeba było mu lać 5w40. :) Toż to nowy silnik jest... :)

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #130 dnia: Czerwiec 20, 2014, 10:25:44 am »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Trzeba było mu lać 5w40. :) Toż to nowy silnik jest... :)
Na zdjęciach z ogłoszenia w bagażniku wyczaiłem butelkę jakiegoś oleju ze złotą nakrętką (zdjęcie zrobione od tyłu, pewnie Mobil1) ale właścicielom nie udało się ustalić czy dziadek lał ten olej czy inny. Stwierdzili że w garażu nie znaleźli butelki bo jak mi oddawali auto to wyrzucili razem kolcem i jakimiś osobistymi rupieciami z bagażnika. Twierdzili że auto prawdopodobnie jeździło na Lotos City (!!!!) bo takie opakowanie stało gdzieś w garażu. Mam nadzieję że się mylili i ten Lotos City co najwyżej lali do Tico ich córki ew. innej kosiarki....
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #131 dnia: Czerwiec 20, 2014, 12:26:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zdjęcie zrobione od tyłu, pewnie Mobil1
jezeli Mobil1 to syntetyk ,wiec 5W40,0W40 lub 5W50
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #132 dnia: Czerwiec 20, 2014, 22:51:36 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Tutaj widać jakąś butelkę (zdjęcie poprzednich włascicieli ściągnięte z portalu ogłoszeniowego):

Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #133 dnia: Czerwiec 21, 2014, 22:46:06 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
Mobil ;)
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #134 dnia: Czerwiec 22, 2014, 13:45:09 pm »

Offline Rysiob

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 194
Mobil wystepuje tez jako semisyntetyk 10w40.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka


Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #135 dnia: Czerwiec 22, 2014, 14:26:35 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
Mobil wystepuje tez jako semisyntetyk 10w40.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka



mineralny też produkuje :D
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #136 dnia: Czerwiec 22, 2014, 14:36:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
trzeba isc do marketu i zobaczyc ,jakie nakretki maja poszczegolne modele,
jezeli mobil1 ma zlote nakretki ,a mobilS ma srebrne,to bedzie wiadomo,jaki lezal w bagazniku
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #137 dnia: Czerwiec 22, 2014, 17:03:10 pm »

Offline martinez#1970

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 308
Od lat kupuję półsyntetyczny Mobil S, nakrętki zawsze były czarne.
Na zdjęciu powyżej, w bagażniku Caro leży syntetyczny Mobil One. Gdybym posiadał auto z niskim przebiegiem, przy tym oleju bym pozostał.

układ został zalany różowym Borygo (taki był w układzie)
Hmm... klasyczny Borygo ma opinię zakamieniacza. Do roverka, z tymi sławnymi wąskimi kanałami wodnymi... <mysli>
Na Twoim miejscu, dla świętego spokoju odszedłbym od fabrycznej specyfikacji i zalewał lepszy płyn.

Poza tym oczywiście, gratuluję i ślinię się z zazdrości na widok tego egzemplarza i całej Twojej kolekcji FSO <mniam>
Liczę, że w trzeci weekend lipca wytoczysz któreś auto i podbijesz do nas na zlot <okok>
Cytat: Macki
Nieuchronnie nadchodzą czasy, kiedy to Poldasy bardziej spawać niźli ciąć opłacać będzie się... :]

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #138 dnia: Czerwiec 22, 2014, 17:27:08 pm »

Offline Dominik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Na zdjęciu powyżej, w bagażniku Caro leży syntetyczny Mobil One
Jak niedawno kupowałem Mobil 5W50 to miał szarą zakrętkę, może kiedyś mieli złote.
Poszukałem na allegro i okazało się że złotą zakrętkę ma Mobil 0W40 czyli też syntetyk.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 22, 2014, 17:42:38 pm wysłana przez Dominik »

Odp: Polonez 1,4 GTI 16V Rover Power 1998r, 16 tys km, by Tomek_k
« Odpowiedź #139 dnia: Wrzesień 12, 2014, 20:48:29 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Po wymianie rozrządu,pompy wodnej oraz termostatu dla odmiany silnik jednak ciągle niedogrzany. Jadąc i szybko i wolno zawsze pokazuje ok. 70-80 stopni. Nie ma znaczenia czy miasto czy obwodnica. Tylko na postoju temperatura dochodziła do ponad 90 StC i uruchamiał się wentylator. Jak pisałem wcześniej,  jakimś cudem kupiłem termostat 77 Stopni Vermet. Dzisiaj naprawiłem ten błąd i założyłem kolejnego Vermeta, tym razem 82 Stopnie czyli taki jak z książki Morawskiego. I co? I nic. Temperatura może trochę wyżej idzie ale jeżdżąc dzisiaj swoim stałym odcinkiem testowym po przejechaniu kilku km przy temperaturze otoczenia ok 18 stopni nie doszedł do 90 Stopni w czasie jazdy. Ciągle było mało.  Na postoju pięknie się dogrzał i po 90 Stpniach  włączył wentylator ale po ruszeniu i przejechaniu 1 km temperatura znowu spadła do 75-80 Stopni. Czy kupiłem trafiony nowy termostat czy mam taki egzemplarz silnika i wymienić na 88 Stopni czy inna przyczyna?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 12, 2014, 20:58:45 pm wysłana przez Tomekk »
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16