Autor Wątek: Polonez ATU 97r 1.8 GLI 16V VVC TURBO  (Przeczytany 41890 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez ATU 97r 1.8 GLI 16V VVC TURBO
« Odpowiedź #140 dnia: Listopad 16, 2015, 23:24:46 pm »

Offline Przem

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 744
  • PN Atu 97r 1.8 GLI 16V L128
Nic nie zmieniam, nie robie upalarki zeby cały czas smazyc,aczkolwiek nie mówie ze to sie nie zdazy, z reszta za koszt dopasowania innej skrzyni to kupie 10 polonezowych.

Odp: Polonez ATU 97r 1.8 GLI 16V VVC TURBO
« Odpowiedź #141 dnia: Listopad 17, 2015, 02:46:27 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jakie sprzeglo ma T16 turbo ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez ATU 97r 1.8 GLI 16V VVC TURBO
« Odpowiedź #142 dnia: Listopad 17, 2015, 10:49:08 am »

Offline Przem

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 744
  • PN Atu 97r 1.8 GLI 16V L128
228 mm z tego co sie orientowałem.

Odp: Polonez ATU 97r 1.8 GLI 16V VVC TURBO
« Odpowiedź #143 dnia: Listopad 17, 2015, 11:27:41 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Mnie wsadzenie skrzyni ze sierry kosztowało tak z 500zł ale fakt że skrzynia była kupiona na kg w skupie, dzwon pospawany gratis (a spawanie alu tanie nie jest), wał 100zł itditp.

Tobie mógłbym polecić podobny zabieg z tym że dzwon wykonać z obudowy sprzęgła skrzyni od 1,8. Wystarczy tylko przespawać mocowanie rozrusznika w bardziej sensowne miejsce i dołożyć jakiś dystans bo całościowo dzwon ma mieć 16cm wysokości a sama obudowa sprzęgła ze skrzyni FWD będzie miała ze 12-14cm więc jest sporo miejsca na jakieś flansze albo dedykowane odlewy z piasku (tak jak ja to robiłem).
Wtedy z powodzeniem można zastosować zamach pod sprzęgło 215mm bo i rover i ford mają taki rozmiar.

Wg mnie zrobienie takiej skrzyni nie będzie kosztować więcej jak 1000zł i zasadniczo do wejścia na wałek atakujący mostu możesz zapomnieć o problemach z przeniesieniem napędu...

Po szczegóły odsyłam do stosownego tematu lub do mnie na priva ;)...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez ATU 97r 1.8 GLI 16V VVC TURBO
« Odpowiedź #144 dnia: Listopad 17, 2015, 11:48:11 am »

Offline Przem

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 744
  • PN Atu 97r 1.8 GLI 16V L128
Pomysle, chociaz koszt spieka 4 lopatkowego to 460zł zrobienie tarczy plus przerobienie docisku we własnym zakresie a mysle ze to spokojnie da rade przeniesc moc.

Odp: Polonez ATU 97r 1.8 GLI 16V VVC TURBO
« Odpowiedź #145 dnia: Listopad 17, 2015, 12:20:56 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
spiek da rade bez problemow ,a jak nie bedziesz strzelal ze sprzegla to i skrzyni nic sie nie stanie,
zakladanie skrzyni z innego samochodu przy K16 nie ma sensu,bo drazek wypada w innym miejscu i nie bedzie pochylony,
no chyba,ze skrezynia od fiata,ale to nie ma sensu z uwagi na koszty
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez ATU 97r 1.8 GLI 16V VVC TURBO
« Odpowiedź #146 dnia: Listopad 17, 2015, 12:33:03 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3033
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Spiek przeniesie, ale przypominam że ostra jazda i zmiany biegów w okolicach 7tyś obr/min potrafiły wykończyć synchroniazatory w poldoroverach o mniejszych mocach. A to było już lata temu a skrzynie młodsze się od tego czasu nie zrobiły :P No oby trzymała jak najwięcej!
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Polonez ATU 97r 1.8 GLI 16V VVC TURBO
« Odpowiedź #147 dnia: Listopad 17, 2015, 12:41:27 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
bo drazek wypada w innym miejscu i nie bedzie pochylony
Fakt drążek u mnie nie jest pochylony tylko pionowy ale akurat "gałka" na końcu "patyka" wypada w podobnym miejscu. No i wg mnie pionowym drążkiem lepiej się operuje...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez ATU 97r 1.8 GLI 16V VVC TURBO
« Odpowiedź #148 dnia: Listopad 17, 2015, 15:46:49 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Spiek przeniesie, ale przypominam że ostra jazda i zmiany biegów w okolicach 7tyś obr/min potrafiły wykończyć synchroniazatory w poldoroverach o mniejszych mocach.
tak bylo,jest i bedzie, wiec trzeba po prostu odpowiednio operowac drazkiem,
niestety,ale trzeba sie pogodzic ze stratami czasu podczas sprintu, jezeli skrzynia ma zyc


Fakt drążek u mnie nie jest pochylony tylko pionowy ale akurat "gałka" na końcu "patyka" wypada w podobnym miejscu. No i wg mnie pionowym drążkiem lepiej się operuje...
lepiej sie operuje jak jest blizej i wyzej  lub dalej i jeszcze wyzej (na desce rozdzielczej)- czyli jest w akuratnym miejscu dla danego kierowcy,tak by reka byla w najlepszej pozycji do operowania,
ale to problem dla samochodow wyscigowych,a nie dla cywilnych ,bo takie optymalne umiejscowienie drazka wyglada jak kiepski żart
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez ATU 97r 1.8 GLI 16V VVC TURBO
« Odpowiedź #149 dnia: Listopad 18, 2015, 11:21:24 am »

Offline Maciek BP

  • Psuj
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 251
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: 97' C20NE
bo drazek wypada w innym miejscu i nie bedzie pochylony
Fakt drążek u mnie nie jest pochylony tylko pionowy ale akurat "gałka" na końcu "patyka" wypada w podobnym miejscu. No i wg mnie pionowym drążkiem lepiej się operuje...

Też uważam ze lepiej sie operuje drążkiem będącym w pionie;)

Odp: Polonez ATU 97r 1.8 GLI 16V VVC TURBO
« Odpowiedź #150 dnia: Listopad 18, 2015, 17:05:55 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
A propo skoczylasa, to też tam robiłem kilka tarcz i sprawdzałem docisk.
Polecam!
http://www.sprzegla-regeneracja.pl/
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Polonez ATU 97r 1.8 GLI 16V VVC TURBO
« Odpowiedź #151 dnia: Listopad 18, 2015, 21:12:38 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
jaka dupa w dmuchawce? 8 cm^2? przy dało by sie troche wieksze kółko kompresji i można by poszaleć z mocą ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Polonez ATU 97r 1.8 GLI 16V VVC TURBO
« Odpowiedź #152 dnia: Listopad 18, 2015, 21:46:57 pm »

Offline Przem

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 744
  • PN Atu 97r 1.8 GLI 16V L128
To turbo i tak dmucha 1.1 bez problemu a nie chce przesadzic co by potem nie zbierac motorowni

Odp: Polonez ATU 97r 1.8 GLI 16V VVC TURBO
« Odpowiedź #153 dnia: Listopad 18, 2015, 22:46:12 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak z ciekawości jak odprężałeś silnik.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez ATU 97r 1.8 GLI 16V VVC TURBO
« Odpowiedź #154 dnia: Listopad 18, 2015, 23:48:19 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Dół z 1.8 Turbo = krótsze korbowody.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez ATU 97r 1.8 GLI 16V VVC TURBO
« Odpowiedź #155 dnia: Listopad 19, 2015, 17:04:06 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
wiadomo ile taki dół przyjmuje ?
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Polonez ATU 97r 1.8 GLI 16V VVC TURBO
« Odpowiedź #156 dnia: Listopad 19, 2015, 18:09:20 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wał według angoli bierze na klatę ponad 300kucy, nie wiem jaki był w Zastecu, ale wątpię że szli w kuciznę. Gorzej z korbami i tłokami, ale przypuszczam że 200-250 powinny znieść, tylko ciekawe na jak długo.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez ATU 97r 1.8 GLI 16V VVC TURBO
« Odpowiedź #157 dnia: Listopad 19, 2015, 20:08:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
najszybciej to moze sie poddac blok na tych swoich dlugasnych srubkach,
robia jakies specjalne sruby do turbo ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez ATU 97r 1.8 GLI 16V VVC TURBO
« Odpowiedź #158 dnia: Listopad 19, 2015, 20:33:07 pm »

Offline J1612

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 250
Ja się tylko zastanawiam po co robić turbo na vvc, przecież te młynki to tandeta która musi prędzej czy później zacząć klepać i mieć luzy na rozrządzie. Wg mnie lepiej było by pójść w normalny wałek do vvc (jeżeli są coś warte) lub w robioną normalną głowicę. Jeżdzę vvc na codzień tyle że w R200 i mimo że miałem to pakować do PNa to denerwuje mnie ten klekot narastający wraz z nagrzewaniem się silnika.
Park masznowy:
PN 1,4 -DF 1,6 R620ti R45 Bmw540i silnik w proszku

Odp: Polonez ATU 97r 1.8 GLI 16V VVC TURBO
« Odpowiedź #159 dnia: Listopad 19, 2015, 20:50:49 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
J1612 spozniles sie, juz byl taki temat, gdzie poddawalem pod watpliwosc sens dmuchania w WC
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.