Autor Wątek: Resory utwardzenie  (Przeczytany 15562 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Resory utwardzenie
« dnia: Czerwiec 06, 2006, 16:26:57 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Witam

Jestem w trakcie utwardzania zawieszenia w polonezie i wlasnie poluje na resory od Zuka wiem ze maja 8 mm grubosci i sa takie same jak polonezowskie  i teraz tak :
 na jakie ugiecie trzeba sklepac resor , chcialbym zeby bylo nisko bo przod bedzie obnizony na cietych sprezynach trucka wiem ze uciecie 1 zwoju daje seryjna wysokosc ja bym chcial uciac 2,5 - 3 zwoje sprezyny .   Dodam ze 3 piura beda  , drugie  od poloneza normalne i 3 dodatkowo  

ps.  czy 65 zl za kompletny resor zuka to duzo ??

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 06, 2006, 17:40:33 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Nie wiem czy nie usztywnisz go zbyt bardzo, bo tył Ci może pękać.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 06, 2006, 18:26:37 pm »

Cycu_E30

  • Gość
resory w zuku maja 0,5 tony ladownosci tak? tyl ci moze skakac na dizurach, lepiej zaloz od kombi i stabilizator.....  ;)

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 06, 2006, 19:16:42 pm »

Meggido

  • Gość
Będzie twardy jak furmanka...  :mrgreen:

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 06, 2006, 19:37:40 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
ale taki ma wlasnie byc , jak bedzie za twardy to wywale jedno piuro a stabilizator i tak bedzie tylko narazie nie moge trafic , a tak wogole ile warto za niego zaplacic ?

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 06, 2006, 19:40:47 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Podłużnice wpadn? do bagażnika przy komplecie osób. Już tak zrobiłęm :D 3 pióra od poldka wystarczaj? w zupełnosci. chcesz ustywnic dwupiórowe to dokręc do nich dodatkowe krótkie pióro. koniecznie jakoe 3 krótkie a nie miedzy te dwa co już sa dokładac dłuzsze bo resor pęknie. Przerabiałem rózne opcje i najlepsza jest z dodatkowym krótkim piórem. Możesz dać delikatnie dłuższe dodatkowe wtedy regulujesz twardosc ale nie przesadzaj buda tego nie wytrzyma. Sprezyny po ucieciu kto Tobie zagina i hartuje od nowa?? bo jesli nie robisz tego i tniesz sam to raczej nie bedzie to trwałe. Juz widziałem multum róznych aut ze złaman? spręzyn? własnie po takim ucięciu. Ostatnio kumpel w oplu złamał spręzynkę. Więc jesli ma to być bezpieczne musi byc wyprofilowana. Tylko gdzie to zrobi? :(

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 06, 2006, 19:41:03 pm »

Meggido

  • Gość
turbonez, a po kiego walca... Kup inny samochód, astrę na przykład. Żoł?dek Ci wytrzęsie. To takie fajne?

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 06, 2006, 19:51:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Van#1860,
nie porownoj opla do poldka - to inne sprezyny
w kadecie i pochodnych trafia sie jakas peknieta sprezyna z przodu lub tylu
w polonezie sie nie spotkalem - moze dlatego ,ze te sprezyny sa bez udziwnien
nie trzeba zaginac i hartowac konca - wystarczy go dobrze ulozyc ,koniecznie na wahaczu a nie w kielichu
i bedzie smigal

co do resora ,to wydaje sie ,ze wrzucenie posrodku dlugiego piora bedzie dzialalo ,ale skoro sa ba sie wspornik wbic w podloge to nie wiem
sam tego nigdy nie robilem ,wiec ciezko mi sie wypowiadac
ale jakbym eksperymentowal z srodkowym bardzo dlugim piorem (np. od zuka) to sklepalbym je maxymalnie plasko ,tak by bez zaladowania tylu odstawalo od piora glownego
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 06, 2006, 20:23:06 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
długie srodkowe daje efekt taki ze pęka dokładnie w połowie. mam kilka takich resorów.  teraz poldkowi bede przerabiał resory na 3 ale musze zdobyć dobre na takie zabawy bo te co mam to juz padły. A klepane to już nie to. Jak by nie patrzec sprecyna po ucieciu ma inne napręzenia na tym odciętym końcu. bo musi się mocno zgi?c by dopasować w swoje miejsce. nie wiem czy wł?snie nie trzeba dac to w kielich bo z wahacza moze małpa wyskoczy?? mam spręzyny trucka i wł?snie dlatego nie założone że nie ma kto tego dobrze sci?c. A nie scinane to bedzie analog :P
W poldku trzecie małe pióro wystarczy zdecydowanie. chyba ze chcesz wozić tym złom wtedy baw się w twardo. Jedyni mozńa utwardzić amory. Auto by siędobrze prowadziło ma byc sztywne a nie twarde. Czyli wprowadzenie syper twardej zawiechy mija sięz celem. ona ma pracowac ale sztywno. Dr?zek od kombiaka i powinno wystarczyć. Oczywiscie efekt nie bedzie jakis super wyscigówa ale jednak  lepiej sie prowadzi

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 06, 2006, 20:30:29 pm »

Meggido

  • Gość
Van#1860, a co chodzi z tymi naprężeniami? Bo nie rozumiem co miałe? na my?li.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 06, 2006, 20:49:09 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Sprężyna na zakończeniu jest specjalnie zagięta by miała duża pow styku. Po ucięciu spręzyna nie ma już takiej prawie płaskiej pow styku. tylko koniec to wystaj?cy kolec który pod wpływem siły dogięty jest w ten sposób by leżał płasko. i własnie o to chodzi ze tam moze strzelić.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 06, 2006, 21:17:21 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Szczerze mowiac to jak patrze na te sprezyny i te ktore powyjmowalem ze swojego samochodu i te truckowskie to nei widze na koncach zadnych splaszczen ani nic w tym stylu , zaryzykuje nie sa to duze koszta a ten samochod to poligon .

Co do resorow to tez ma byc twardo . O bude sie nie boje bo jest w bardzo dobrym stanie troche po wierzchu ja lyka rdza ale tym sie zajme . Powiem szczerze ze kiedys ojciec uzywal tego samochodu jako transportowke i przy 1300 kg grzejnikow pierdollo...  ale mocowanie do mostu , jak mi wejda wsporniki resorku w bagaznik albo w kabine to pomysle o klatce , ten samochod narazie ma byc moja treningowka taka fura do nauki szybkiej jazdy  , a jak sie dorobie dupowoza to bedzie gola blacha + klatka i mysle ze sie to sprawdzi  . Stabilizator zaloze ,a na amory juz jestem umowiony z gosciem z piaseczna ze mu wysylam i on mi je utwardza pod kjs  i mysle ze zawias bedzie konkretny :)

teraz mam taki ponton ze mi sie zygac chce , kilka razy przy nawrotach juz malo sie na dach nie polozylem dlatego teraz chce miec konkret  

potem hamulce.....

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 06, 2006, 21:19:56 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Van#1860,
nom ,ale w poldku sprezyny sa malo zagiete na koncach
no ale nie ma co dywagowac - w wakacje obcinam jeden zwoj i jak cos peknie pozniej to dam znac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 06, 2006, 21:27:18 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Mniejsza z tym że masz bude w bardzo dobrym stanie. Gdy będziesz miał zbyt twardo, to jest brak jakiejkolwiek amortyzacji, czyli wszystkie drgania id? na bude. Równie dobrze możesz zamontować drewniane kołki między resor a podwozie :D . Sprawdzałem kiedy? co? takiego. Idealne do palenia gumy.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 06, 2006, 21:43:19 pm »

philips

  • Gość
kwestia jeszcze ze od tak sztywnego zawieszenia moga peknac Ci uchwyty resorow

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 06, 2006, 22:01:27 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
w sumie to mozna by sie posunac do takiej polklatki (musialbym zmienic butle od gazowni na taka w kole )spinajacej mocowania tylne resorow do tego taka poprzeczka za tylnymi fotelami slyszalme ze tam buda mocno pracuje (chyba w borewiczach bylo cos takiego ) co do pekajacych mocowan to ja bym nie przesadzal  :D najbardziej sie boje ze jak zrobie za sztywno to bedzie zbyt nadsterowny ale zobaczymy  jak to bedzie po testach ;) tylko prosze powiedzcie mi ile musi byc minimalnie miejsca pomiedzy nadkolem a kolem ??

aktualnie najbardziej mnie przeraza to ze na forum fiat furious   przeczytalem ze truckowskie sprezyny maja 14.5 mm a ja mam 14 mm

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 06, 2006, 22:54:56 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
a ja mam pytanie tez do zawieszenia czy Amorki z fiata będa pasowac do poldka bo pewno?ci nie mam chodzi mi o przednie mam szerokie Caro i moge zakupić amorki delphi

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 06, 2006, 23:47:19 pm »

Meggido

  • Gość
Van#1860, pokićkało Ci się z parabolikami.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 07, 2006, 21:02:08 pm »

tomallus1

  • Gość
Co się mu z parabolikami pokićkało?

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 07, 2006, 21:09:55 pm »

Tom8

  • Gość
Słyszałem ze aby obniżyć i utwardzić tył w poldku to po sklepaniu resorów miedzy te dwa pióra dokłada sie po jednym od malucha, a czy można zamiast pióra od malucha dołożyć po piórze od tylnego mostu z duzego fiata??