Autor Wątek: Resory utwardzenie  (Przeczytany 15564 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 09, 2006, 19:31:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a jakie masz teraz amory na tyle ??

znalazlem fajna strone
www.resory.pl
mozna sobie dobrac piora zeby zlozyc resor - do wyboru truck i zuk
tylko dlugosci trzeba sie domyslac ,ale jest masa podana wiec daje to jakies wyobrazenie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 09, 2006, 19:36:35 pm »

Cycu_E30

  • Gość
Cytat: "KGB"
a jakie masz teraz amory na tyle ??

oryg.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 09, 2006, 19:43:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to zalozenie oryginalnych w jaki sposob by ci polepszelo zawias  :P ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 09, 2006, 20:02:23 pm »

Cycu_E30

  • Gość
zalozenie NOWYCH polepszylo by zawias...  :roll:  jak dla mnie tyl moglby byc tylko NIŻEJ i nic wiecej nie potrzebabylo by mi do szcze?cia   :D

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 09, 2006, 20:20:01 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
bo masz stabilizator , jak mi moscik plywa wzgledm budy w lukach to szlak mnie trafia dlatego sie wziolem za zawias :)

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 09, 2006, 20:25:30 pm »

Arnold

  • Gość
A ja jako ciekawostkę dodam że Citroen C5 ma ręczny na przód :) I to napędziło stracha pewnemu dziennikarzowi który go testował na torze  :mrgreen:
Swoj? drog? - je?li hamulec awaryjny (ręczny) jak sama nazwa wskazuje mógł rzeczywi?cie działać jako awaryjny to powinien być na przód! Jako? konstruktorzy już dawno uwzględnili że przód-napęd lepiej się prowadzi i łatwiej go wyprowadzić z po?lizgu ale nie pomy?leli co z awaryjnym hamowaniem - przecież to tama zasada  :?

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 09, 2006, 20:46:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
reczny tylko nosi nazwe awaryjny
w rzeczywistosci nie sluzy wcale do hamowania ,a tylko do unieruchomienia samochodu na postoju
oczywiscie w razie braku plynu da sie nim jakos zatrzymac auto ,ale rownie dobrze mozna to zrobic hamujac zgaszonym silnikiem
tylko hamerykance maja problemy w filmach ,ale wkoncu u nich same automaty
Cytat: "Arnold#1910"
Jako? konstruktorzy już dawno uwzględnili że przód-napęd lepiej się prowadzi i łatwiej go wyprowadzić z po?lizgu

to musze cie zmartwic ,bo montaz przedniego napedu jest wymuszony przez koszta
zblokowany naped jest tanszy w produkcji i w montazu na linii
chyba tylko dziennikarze wierza ,ze przedni naped jest bezpieczniejszy - to taka bujda na resorach ,cos w rodzaju tego ze mleko jest zdrowe i bardzo pozywne (bedziesz wielki :] )
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 10, 2006, 12:19:18 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6593
  • Płeć: Mężczyzna
Nadsterowny jest chyba najłatwiejszy do opanowania w "o?ce" bo daje się tylko kontrę i gaz w podłogę, w tylnym to już trzeba czuć pedał gazu żeby ze zbyt wysokich rpm nie zej?ć do zbyt niskich. A co do amoryzatorów to wlewanie gęstszego oleju jest chyba najprostsz? i powoduj?c?  najwięcej awarii metod?. Zawory w amorku mog? pój?ć przedcze?nie i cały jest do wymiany.

[ Dodano: 2006-06-10, 12:25 ]
Cytat: "Arnold#1910"
A ja jako ciekawostkę dodam że Citroen C5 ma ręczny na przód :) I to napędziło stracha pewnemu dziennikarzowi który go testował na torze  :mrgreen:
Swoj? drog? - je?li hamulec awaryjny (ręczny) jak sama nazwa wskazuje mógł rzeczywi?cie działać jako awaryjny to powinien być na przód! Jako? konstruktorzy już dawno uwzględnili że przód-napęd lepiej się prowadzi i łatwiej go wyprowadzić z po?lizgu ale nie pomy?leli co z awaryjnym hamowaniem - przecież to tama zasada  :?


To spróbuj w przednionapędowcu jad?c na granicy przyczepno?ci uj?ć gaz w zakręcie. Będzie co? jak przedni ręczny- nagła, mocna nadsterowno?ć  bo tył wyrzuci w górę. Jak nie walniesz gazem i nie zrobisz błyskawicznej kontry to powinno cię obrócić.

[ Dodano: 2006-06-10, 12:33 ]
Cytat: "CyCu#1904"
zeby opanowac FWd w czasie poslizgu kol przednich to zadna filozofia (chodzi mi o to ze jak jedziemy np. te 100 w zakrecie , mamy skrecone kola ktore zaczynaja nam uciekac na zewnatrz) wystarczy uj?ć noge z gazu lub jezeli to nie docisnie nam przendich kol to lekko hamulec nacisn?ć tzn tylko go tak musn?ć ze tak powiem :) , ale wtedy istnieje ryzyko ze podsterownosc przerodzi sie w nadsterownosc ...  ;) krótkotrwał? bo krótkotrwał? ale jednak :)

Przy małym u?lizgu to rzeczywi?cie działa ale jak masz mocny skrzęt i samochód idzie pełn? par? do przodu to trzeba już uj?ć tak żeby poczuć szarpnięcie z przodu ,a jak to nic nie da to trzeba prostować koła i dopiero ponowić próbę. Tak przynajmniej mówił kierowca rajdowy Płaczek.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 10, 2006, 12:37:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13833
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
BXMaster,
tylkno nie zapominaj ,ze podsterownosc przednionapedowca bierze sie z momentu na kolach ,wiec jezeli jedziesz na granicy przyczepnosci kol przednich to tylne wcale nie musza byc na granicy i nie obroci cie po ujeciu gazu
z kolei gdy jedziesz zbyt szybko po luku ze stala predkoscia ,to rzeczywiscie doopa moze wyskoczyc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 10, 2006, 15:06:47 pm »

Arnold

  • Gość
A kto mówi o hamowaniu ręcznym w zakręcie?
Wiem że przedni napęd jest po kosztach i ze zwględu na mniejsz? awaryjno?ć (most).
Co do opanowywania po?lizgów - pojedziecie na czerniewickim OS-ie to zobaczycie kto ma rację  :mrgreen:

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 23, 2006, 19:39:51 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
odswiezam temat gdyz mam pewne informacje z przed 5 min, zalozylem sobie wlasnie na prawa strone  sprezyne z trucka 14 mm , obciolem o 2,5 zwoja , balem sie ze mi strasznie fura opadnie i ze przesadzilem , jakie bylo moje zdziwienie gdy po postawieniu na kola i po zmierzeniu fura z prawej strony opadla o 1 CM !!  :shock: ludzie pisali o sprezynach 14.7 nie wiem co musi dziac sie na tamtych w kazdym razie te sa twaaarde

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 23, 2006, 20:01:04 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Poczekaj az spręzyna się ułoży. Ja jak wsadziłem nowe auto dziobem wyło jak jansy gwint. już chciałem ucinac ale byłem padniety i nie brałem się za rozbieranie od nowa. Sterczało tak ze jak sięprzejechałem zawieszenie tłukły o odboje maksymalnego skoku ale te na belce łapi?ce górny. po miesi?cu usiadło i było normalnie.

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 24, 2006, 14:11:21 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
no to spoko bo liczylem na - 5 cm i sie zawidlem

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 24, 2006, 19:22:44 pm »

Chomal#1856

  • Gość
ja zakładałem sprezyny z trucka i tez spodziewałem sie wiekszej roznicy ale po postawieniu go na koła okazało sie ze jest o 7mm wyzej niz stał na gumach standardowych. jedna u mnie nic nie opadło jak było tak jest  :mad:  ale trzeba dodac ze mam wstawione po 2 gumy na strone. umordowałem się z tym dwa dni wiec nie mam ochoty ci?c ich poraz kolejny  :?
Niski profil załatwił swoje ;)

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 25, 2006, 12:22:56 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
no ja to sie raczej zmusze zeby jeszcze to uciac ale musze najpierw zobaczyc jak bedzie tyl stac po obnizeniu i bede decydowal

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 25, 2006, 18:31:49 pm »

kermitdh

  • Gość
Hmm...
Co do pod i nad sterowno?ci, to chyba mimo wszystko rwd jest bezpieczniejsze. Można wyobrazić sobie sytuacje, że jest zima, ?lisko, jedzie 2 tak samo ?rednio zoriętowanych kierowców. Prętko?ć nie duża,wchodz? w zakręt za szybko... Efekt najprawdopodobniej jest taki że auto fwd wypada z łuk na zewn?trz, a kierowca rwd przejeżdza zakręt lekkim bokiem i jedzie dalej. Inna sytuacja, jedziemy sobie po luku ze ?redni? prętko?ci?, i nagle musimy ostro zrobić unik do ?rodka zakrętu i spowrotem. Efekt: rwd wykonuje ten manewr zażucaj?c tyłkiem, a fwd jedzie dalej prosto.
Pomijam juz kwestie że szybkie pokonywanie zakrętów w fwd jest nielada tródne i wymaga wielkiego wyczucia. Polecam filmik na video.google gdzie jest porównanie fwd rwd i 4wd :)

ps. sory że to troche nie w temacie postu

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpień 30, 2006, 23:46:19 pm »

Pudzian_Puławy

  • Gość
Czytam i czytam i jako? nie wiem co mam zrobić my?le o tym żeby dołozyć do tyłu jedno pióro ale nie wiem gdzie czy jescze mniejsze czy pomiędzu od zuczyny...u kolegi stoi tara w krzakach...A wojo mówił ze gdzies sie odddaje resorki i oni tam co? robio? z nimi nie pamietam nazwy dokałdnenj jaka? na "s".
Ja my?lałem o założeniu na przod amorów od trucka i sprężyn a na tył staba i jednego pióra chodzi mi o zakręty i jak doprykuje w bagażele żeby tak nisko nie siedział....

Dobry pomysł czy zły??

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpień 31, 2006, 07:25:51 am »

Cycu_E30

  • Gość
OT

Czemu nikt z uzytkownikow nie chce obnizyc auta z tylu? kazdy sie boi zeby za nisko nie siedzial albo cos ? :o

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpień 31, 2006, 08:22:56 am »

Pudzian_Puławy

  • Gość
Cytat: "CyCu#1904"
OT

Czemu nikt z uzytkownikow nie chce obnizyc auta z tylu? kazdy sie boi zeby za nisko nie siedzial albo cos ? :o


W moich stronach lepiej zostawić tak jak jest bo troche niżej i mozesz samochód gdzie? zostawic...
mi chodzi o utwardzenie żeby mao co siadał przy pełnej ilosci osób i bagażeli tak żeby spokojnie wsadzić jak?? szersz? felge...

Resory utwardzenie
« Odpowiedź #59 dnia: Sierpień 31, 2006, 08:37:06 am »

kan

  • Gość
Poldek z obniżonym tyłem wygl?da jakby tyłkiem wycierał asfalt. Po za tym z niskim tyłem s? same problemy. Prze klepaniem resorów tył miałem juz tak nisko że na nierówno?ciach walił mi tłumik o zawieszenie dodatkowo na podjazdach zdzierałem hak na asfalcie.
Przy klepaniu dołozyłem jedno krótkie pióro ze względu na butlę. Po tych operacjach przyczepno?ć zdecydowanie się poprawiła. Już nie skacze mi tył przy je?dzie po łuku na poprzecznych nierówno?ciach. Dokładania długiego pióra nie polecam ze względu na zbyt twarde i sztywne zawieszenie.