Autor Wątek: FSO Milicyjne/Policyjne  (Przeczytany 16361 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: FSO Milicyjne/Policyjne
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 28, 2011, 17:43:12 pm »

rog56

  • Gość
dokłdnie  ;>

Odp: FSO Milicyjne/Policyjne
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 28, 2011, 23:19:16 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Pamietajcie tylko ze oprocz byłych radiowozow uzywanych przez "krawężnikow" tafiaja sie takze wersje ktorymi jezdził BOR czy inne słuzby panstwowe- znajomy ma takiego -według VIN był 1500 ale ktos wsadził 2000 DOHC.U mnie w miescie jest facet którego dobrze znam, posiada warsztat od dwudziestu kilku lat i osobiscie przerobił kilkaset  polonezów i DF na silniki DOHC -zarówno dla zwykłych ludzi jak i dla róznych instytucji. I nie tylko a na 2.0, bo nawet 1600 DOHC w DF dawało w tamtych czasach niezły wygar. Pamietajcie tez ze policja dysponowała autami które zostaly skonfiskowane czy stanowiły dowód w sprawie czy jakies które np  skradzione gdzie nie udało sie ustalic własciciela -zwykle taki auta trafiały na parking a potem na złom -wiec z dawcow pobierało sie silniki które pozniej montowano do radiowozów jak orginalne ohv powiediedziało dosc.

Policja i inne sluzby na pewno nie dostawały złomu po tanszej cenie - jesli juz to raczej jakies egzemplarze które miały dopieszczone silniki przez uczniow na praktykach, władza musiała miec dobre, a złom był raczej dla szarego Kowalskiego
« Ostatnia zmiana: Sierpień 28, 2011, 23:25:32 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: FSO Milicyjne/Policyjne
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 29, 2011, 10:33:06 am »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
Opis przytoczony przez rog56 pochodzi w Wiki (Wersje specjalne, Radiowóz):

http://pl.wikipedia.org/wiki/FSO_Polonez
tutaj kazdy moze dopisać kolejne brednie...
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Odp: FSO Milicyjne/Policyjne
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 29, 2011, 12:04:56 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2612
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
tu znów powinienem wkleić tekst który napisałem wcześniej. powtarzam jeszcze raz. nie było specjalnych Fiatów czy Polonezów dla milicji. milicja otrzymywała samochody niepełnowartościowe, doprowadzone do stanu używalności u producenta. w latach 70 nie było potrzeby posiadania rajdowych czy wyścigowych fiatów. BOR posługiwał się takimi pojazdami jakimi jeździły osoby ochraniane, od 1975 roku były to Peugeoty 604. wojewodowie jeździli Fiatami 132 które wymieniono na Polonezy 2000 na początku lat 80. jeśli trafił się lepszy wóz to był, tak jak ten mercedes w Lublinie z konfiskaty złodziejom lub przemytnikom. w Chełmie Lubelskim mieli nawet Golfa- naprawiałem i regulowałem gaźnik w tym samochodzie. w milicyjnych warsztatach nigdy nie pracowali nieletni (uczniowie) ponieważ pracownicy podpisywali papier o tajemnicy służbowej. a tego nie można było wymagać od osoby nieletniej. w latach 90 wielokrotnie bywałem w warsztatach milicyjnych (policyjnych) i naprawiałem gaźniki w samochodach służbowych bo na zakup nowych policji nie było stać. na placu wokół warsztatu stały porozbijane lub zepsute samochody służące jako magazyny części zamiennych. a nowych pełnosprawnych części było jak na lekarstwo. o rodzynkach z lepszymi silnikami już nikt nie pamiętał, ponieważ jeździły do pierwszej awarii. części do Fiatów 132 i pochodzących z niego silnikach były za dolary a milicja dolarami nie dysponowała. ludzie zastanówcie się co piszecie i na podstawie jakich żródeł.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: FSO Milicyjne/Policyjne
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 29, 2011, 13:28:32 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6593
  • Płeć: Mężczyzna
Brzmi to bardzo przekonująco i skoro robiłeś przy tym to musisz mieć rację. Jednak myślę że nie jest to takie niemożliwe, jeżeli facet miał znajomości, żeby mu mechanicy milicyjni za opłatą wzięli auto na warsztat i trochę poprawili. Jakieś formy tuningu były w PRLu praktykowane, nie bez powodu OBR wydał książkę pt. "Usprawnienia Poloneza" w której było dokładnie opisane co i jak przerobić żeby uzyskać taki ,a nie inny efekt, razem z wynikami testów i zdjęciami np. przerobionych gardzieli gaźnika.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: FSO Milicyjne/Policyjne
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 29, 2011, 14:36:37 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
w milicyjnych warsztatach nigdy nie pracowali nieletni (uczniowie) ponieważ pracownicy podpisywali papier o tajemnicy służbowej. a tego nie można było wymagać od osoby nieletniej.
Chodziło mi o uczniow na praktykach w FSO którzy np obrabiali głowice do aut na eksport.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: FSO Milicyjne/Policyjne
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 29, 2011, 14:40:40 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
na placu wokół warsztatu stały porozbijane lub zepsute samochody służące jako magazyny części zamiennych.
Oj trochę się tego naoglądałem w poprzedniej pracy. Jest a raczej było tak jak piszesz. Fakt że pracowałem "tam" już za dobrego kapitalizmu (dobrze po 2000 roku) ale z "lepszych" polonezów widziałem jednego na roverze z wielkim spojlerem HEKO na tylnej klapie i relaxami w środku (auto robiło za pościgowe w drogówce ;)) a reszta to poczciwe OHV. Jedno jest pewne. Auta regularnie były serwisowane. Co każde 10kkm obowiązkowe odwiedzenie stacji diagnostycznej na warsztatach policyjnych.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: FSO Milicyjne/Policyjne
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 29, 2011, 16:53:12 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2612
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
warsztat milicyjny to był strzeżony obiekt zamknięty i aby się do niego dostać należało mieć przepustkę. jeśli dowódca był służbistą to nawet swojego samochódu nie naprawiał w podległym mu warsztacie, żeby odstępstw od reguły nie robić. o robocie na "lewo" nie było mowy bo żaden mechanik mając na względzie nienajgorsze warunki pracy i płacy, dupy nie chciał namoczyć za półlitra a na podanie była jedna odpowiedź- jest w mieście dużo innych warsztatów. warsztaty Polmozbytu dokonywały tylko napraw, o żadnych przeróbkach nie było mowy- ponieważ ówczesne przepisy czyniły taką przeróbkę bardzo kosztowną. czasem (szczególnie przed imprezami) można było skorzystać (odpłatnie) z pomocy warsztatów przy Automobilklubie. FSO nie dokonywało żadnych przeróbek w głowicach, tym zajmował się OBR a tam nie pracowali uczniowie. na eksport szły normalne samochody po dokładniejszej kontroli jakości- więcej było odrzutów. jeśli ktoś chciał dokonać jakichkolwiek przeróbek to robił we własnym zakresie, były warsztaty prywatne gdzie za grube pieniądze ktoś mieniący się fachowcem wszystko potrafił dokładnie spierdolić. sami robiliśmy przeróbki nie mając ani rysunków ani wiadomości- bo skąd? podpytywał jeden drugiego i wspólnie ustalaliśmy co robić. robiło się na tzw- zdrowy rozum. nie zawsze dawało to skutek o jakim człowiek myślał, ale metodą- prób i błędów coś się zawsze wyrzeźbiło. jak ktoś miał ojca badylarza to go było stać i jeździł, choć często bez powodzenia. ja takiego ojca nie miałem, kolega też nie i po którymś rajdzie stwierdziliśmy, że nas na dalsze eksperymenty nie stać. myślę jednak że sport samochodowy w Polsce dużo z tego powodu nie stracił.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 29, 2011, 17:13:06 pm wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: FSO Milicyjne/Policyjne
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 29, 2011, 17:10:26 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Ciężko mi pisać o czasach dawniejszych ale znam przykład nowożytnego radiowozu pościgowego mianowicie śląsko-świętokrzysko-małopolskiej Vectry (skl) otóż na własne oczy widziałem co ma pod maską. Silnik 2.6T Pb 280 KM (nie wiem ile niutonometrów) pochodzący z forda RS.
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Odp: FSO Milicyjne/Policyjne
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 29, 2011, 17:22:17 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2612
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
zmieniły sie samochody na drogach, dziś prawie każdy wózek robi 200. policja też musiała zmienić narzędzia pracy. na obwodnicy Lubartowa "grasuje" reno Megane przed którą nie dają rady uciec wypasione audi i beemki. o powożacym nią kierowcy nie wspominam bo mistrzem jest nie lada.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: FSO Milicyjne/Policyjne
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 29, 2011, 17:37:23 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Właśnie o to chodzi, że tam nie ma oplowskiego silnika tylko przeszczep z forda (Nie wiem jaka instytucja stworzyła ten pojazd). W megance o której piszesz wiem że też jest coś innego nie występującego seryjnie(być może silnik z clio rs 3.0). Więc jeśli ktoś teraz robi takie rzeczy to wcześniej też mogły takie być. Od dość dawna był Inż. Swiątek i inni także nie wykluczone że resort zlecał jakieś przeróbki nikt nie mówi, że musiał radiowóz w warsztacie przebywać można było wysłać sam silnik do obróbki(nieprawdaż).
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Odp: FSO Milicyjne/Policyjne
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 29, 2011, 18:16:53 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2612
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
w czasach o których piszę przeróbki nie były konieczne, fiat bez przeróbek był szybszy od większości pojazdów poruszających się po naszych drogach. silników nie zamieniano bo nie istniały podstawy prawne dla takich działań. jeśli trafił do jednostki taki pojazd to albo odebrano go złodziejom albo przemytnikom. zresztą, w milicji zawsze brakowało pieniędzy na potrzebniejsze wydatki- często pojazdy stały z braku paliwa. w 2002 byłem w komendzie miejskiej w Lublinie- w ubikacji nie było papieru a moje zeznanie spisywał gość na maszynie z okrągłymi klawiszami. chyba jeszcze przedwojennej. a Wy piszecie o wyścigowych samochodach robionych na zamówienie. tak, tak, Gierek miał złoty sracz.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: FSO Milicyjne/Policyjne
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 29, 2011, 19:16:03 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Tzn. mnie osobiście chodzi o czasy znacznie późniejsze około lat  90 bo wtedy zaczęły się przemiany a przed millenium w tym czasie jeszcze jeździły polonezy przejściówki i inne tego typu sprzęty w tym czasie bodaj różne rzeczy się działy.
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Odp: FSO Milicyjne/Policyjne
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 29, 2011, 19:46:01 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Jeden z kolegów z forum opisywał swojego (jak dobrze pamiętam) plusa odkupionego od policji
Przy remoncie silnika nie mógł dobrać nadwymiarowych tłoków... po obliczeniach wyszło że silnik został rozwiercony do 1,7l lub 1,8l (nie pamiętam dokładnie)
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: FSO Milicyjne/Policyjne
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 29, 2011, 20:04:39 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Konkretniej to Sterciu. ;-)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: FSO Milicyjne/Policyjne
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 29, 2011, 21:34:22 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
A ja bym powiedział że cuda się zdarzają i na pewno było kilka sztuk wzmocnionych mało bo mało ale na pewno jakieś były.

Odp: FSO Milicyjne/Policyjne
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 29, 2011, 21:44:54 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Konkretniej to Sterciu. ;-)

Dokładnie :)
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: FSO Milicyjne/Policyjne
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 29, 2011, 22:54:52 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Jeden z kolegów z forum opisywał swojego (jak dobrze pamiętam) plusa odkupionego od policji
Przy remoncie silnika nie mógł dobrać nadwymiarowych tłoków... po obliczeniach wyszło że silnik został rozwiercony do 1,7l lub 1,8l (nie pamiętam dokładnie)

Z tego co czytałem szło to lepiej jak 1.4 Rover.

Odp: FSO Milicyjne/Policyjne
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 30, 2011, 15:16:03 pm »

mati_18

  • Gość
Rozmawiałem ostatnio z policjantem na emeryturze powiedział ze to jedna wielka bajka o specjalnych samochodach do policji... policja kupowała od fso nawet wybrakowane egzemplarze które nie trafiały do salonów wiec to nie było nic specjalnego.

 

Odp: FSO Milicyjne/Policyjne
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 31, 2011, 16:20:33 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6593
  • Płeć: Mężczyzna
wrb, opisz proszę czym, gdzie, w jakich latach startowaliście, to szalenie ciekawe!

I skąd ludzie brali na to pieniądze? Zastanawia mnie jak to możliwe że ludzie jeździli i ścigali się po całym kraju nie mając często literalnie żadnej opłaconej reklamy na aucie... W dzisiejszych czasach tylko jednego synka milionera stać na to żeby się ścigać bez sponsorów ,a cała reszta jęczy że sponsorów mają ale masę własnej kasy wkładają... Wtedy to wszystko mniej zaawansowane było ale nawet zwykły samochód w stosunku do zarobków kosztował strasznie pieniądze, nie?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E