Autor Wątek: Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?  (Przeczytany 11045 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 28, 2009, 11:36:31 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2284
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Panowie mam trochę dziwny problem otóż  pokazuje mi się olej w zbiorniczku wyrównawczym ale dopiero w momencie gdy auto jeździ z otwartym zaworem nagrzewnicy czyli włączone ogrzewanie. wtedy zaczynają pojawiać  małe oczka oleju. gdy zamknę zawór nagrzewnicy i wyczyszczę zbiorniczek z syfu  to jest już lepiej nie ma tyle tego ani w płynie ani na ściankach, wystarczy znów otworzyć zawór pojeździć trochę i powrotem to samo.
Płyn wymieniany 3 razy i jest to samo, silnik suchy, olej ładny, pod korkiem  oleju czysto
borygo nie ginie, zastanawia mnie tylko fakt że pod korkiem zbiornika wyrównawczego   wokół zbiorniczka jest trochę mokro. no i w momencie gdy silnik złapie na wolnych obrotach  ok 70° dam mu po garach tak na 5 tys wówczas w zbiorniczku od dołu wypływają  2 może 3 tak gdzieś 3mm bańki powietrza, powtórzenie tego zabiegu nie powoduje ponownego wypłynięcia baniek.  była robiona uszczelka pod głowicą  jakiś rok temu  wraz z wymianą uszczelniaczy i sprawdzeniem szczelności oraz z frezowaniem. olej Vavoline motor life 10W 50,  silnik pracuje równo nawet nie drgnie Vakumetr. sprężanie w garach 12,5 na 12 na 12 na 12.5
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 28, 2009, 18:56:49 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wszystko masz w normie, jednym wyjątkiem że całkiem prawdopodobne że jakimś cudem masz jakiś syf w nagrzewnicy (niekoniecznie olej, poprostu coś tłustego).

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 28, 2009, 19:05:34 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2868
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
a z tego co ja wiem w plusie obieg plynu w nagrzewnicy jest caly czas. jest tylko klapka ktora zamyka doplyw powietrza do nagrzewnicy. jesli ustawimy na zimne powietrze to klapka zakrywa wklad nagrzewnicy.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 13, 2009, 22:35:53 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Czy to uszczelka:

Dlaczego pytam:
Ucieka dość dużo płynu chłodzącego.
Przy ostrym starcie ze świateł szybko nagrzewa się od 50-90*C ( wg wskazań na desce )

Co sprawdziłem:
Ciśnienie 10,5, reszta 9,5
Olej jak nowy
Płyn czysty, lekko ciemniejszy niż nowy, ale czarny to nie jest.
Oleju nie ubywa - pomiędzy wymianami mniej niż litr dolewki.
Dzisiaj rozkręciłem tapicerkę - nagrzewnica OK.
Bąbelki w zbiorniczku są, ale tylko przy przegazówce.
Dzisiaj przejrzałem i pomacałem dokładnie całe auto, wszystkie węże i łączenia suche, od spodu też sucho. Chodziło na postoju długi czas i płynu nie ubyło, ani nigdzie nie pokapało.
Ostatnio jeździł dużo mój tato i mówił, że czuł zapach płynu wewnątrz, ale jego nos już leciwy jest :P


Płynu czasami dolewam pół litra na tydzień, czasami 2 litry po 2 dniach.
Nie ma problemów z mocą, auto raczej nie kopci - trudno stwierdzić, bo ostatnio jeżdżę tylko między 4, a 8 rano, więc przy tej temperaturze pary trochę zawsze jest.

Ktoś ma pomysł na to jak wykluczyć / potwierdzić pad uszczelki?
Ewentualnie co sprawdzić, żeby znaleźć wyciek płynu - bo mi się już pomysły skończyły.


Olej to ELF Sporti SRI
Przebieg - 130 tys. km
Auto fabrycznie wyposażone w LPG.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 14, 2009, 12:38:31 pm »

knrdlvn

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Bąbelki w zbiorniczku są, ale tylko przy przegazówce.


Jak na mój gust to świadczy o przedmuchiwaniu przez uszczelkę. Możesz się jeszcze dokładnie przyjrzeć świecom czy któraś nie jest bardziej "umyta" od pozostałych ale to niekoniecznie musi być widoczne.

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 14, 2009, 13:28:16 pm »

200sx

  • Gość
jak czuc wewnątrz to nagrzewnica

PS. ma ktos tak tajemnicze auto jak ja?  :mrgreen:
niedalej jak 2 tygodnie temu,uciekało mi jakies 0,5litra na 100km płynu,nigdzie ale to NIGDZIE nie ciekło, szły bąbelki do zbiorniczka - teraz,nie bierze nic płynu,nic oleju,i nie idą bąbelki - co jej sie mogło dziać?

Caro+ 1.6 GSI LPG - uszczelka pod głowicą, czy coś innego?
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 16, 2009, 15:01:14 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
posprawdzaj świece jak ktora ma nalot rdzy to już wiadomo jeszcze z rana jak auto zapala na 3 garach to tez świadczy że już raczej bankowo z prą jest różnie jak ma się gaz to cięzko wyczuć ale na rozgrzanym silniku jak kopci na biało to już raczej wiadomo