FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: Franciszek w Luty 08, 2015, 14:57:03 pm

Tytuł: Czy w dieslu była inna buda?
Wiadomość wysłana przez: Franciszek w Luty 08, 2015, 14:57:03 pm
Witam!
Czy montaż diesla XUD z PSA do benzynowego Caro Plusa wiąże się tylko z wymianą skrzyni i przełożenia mostu, czy były jakieś różnice w nadwoziu lub zawieszeniu, które spowodują potrzebę cięcia/spawania budy?
Trudno znaleźć dobrego Caro Plus 1.9, dlatego rozważam opcje kupna wersji 1.6 i przełożenia napędu. Tak wiem, LPG jest lepsze, ale nie każdemu pasuje :)
PZDR!
Tytuł: Odp: Czy w dieslu była inna buda?
Wiadomość wysłana przez: Maxior w Luty 08, 2015, 15:09:46 pm
Buda jest taka sama jak we wszystkich innych, różnica jest tyko w przełożeniach mostu, w wałku sprzęgłowym i co za tym idzie w sprzęgle no i stabilizator. To chyba wszystko z takich ważniejszych poprawcie jak czegoś nie wymieniłem :)
Tytuł: Odp: Czy w dieslu była inna buda?
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Luty 08, 2015, 16:52:09 pm
Do diesla nie potrzeba ingerować w blachę. Ja bym most też zostawił 3.9, chyba że robisz dużo tras po drogach szybkiego ruchu to wtedy jak najdłuższy most.

PS. Oficjallnie nigdy nie oferowane Caro plus z dieslem.
Tytuł: Odp: Czy w dieslu była inna buda?
Wiadomość wysłana przez: Macki w Luty 08, 2015, 17:19:20 pm
A belka nie  była inna? Do tego instalacja elektryczna pod "żarówki"  ;p i chyba trochę inny "układ wydechowy"

Nie wychodziły? A skąd wypływają zegary do Plusa z krótkim zakresem obrotów?  ;> I po co seryjnie jest kontrolka grzania świec?
Tytuł: Odp: Czy w dieslu była inna buda?
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Luty 08, 2015, 17:36:03 pm
Belka jest taka sama jak w ohv, inny stab (co za tym idzie sanki i ucho holownicze) i środkowy drążek. instalacja elektryczna (w minusie) rózni się obwodem do drugiego wiatraka chłodnicy. potrzebny długi kabel do rozrusznika i do altka. Grzane świece to oddzielna wiązka przy silniku. Układ wydechowy identyczny.
Zegary plusowe diesla są z trucka.
Most zostawić 3,9-róznica niewielka
Najłatwiejszy swap jaki może być
Tytuł: Odp: Czy w dieslu była inna buda?
Wiadomość wysłana przez: Macki w Luty 08, 2015, 17:43:05 pm
no fakt - zapomniałem o trucku   :P
Tytuł: Odp: Czy w dieslu była inna buda?
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Luty 08, 2015, 18:25:25 pm
Grzane świece to oddzielna wiązka przy silniku

Nie wiem jaki rocznik masz na myśli, ale w minusie wtyczki do przekaźnika były w wiązce budy. Ale dorobienie ich to pikuś, w morawskim jest dokładna rozpiska przekaźnika :)
Tytuł: Odp: Czy w dieslu była inna buda?
Wiadomość wysłana przez: Franciszek w Luty 08, 2015, 19:26:03 pm
Dzięki Panowie za info. Plus w dieslu był seryjnie ale bardzo mało ich było, niedawno był na olx.pl Atu Plus 1,9 za 2500zł, ale właśnie Atu a nie Caro. Mam fajny silnik 2,1D12V z P605, 82KM/145Nm który jest od strony bloku/mocowań identyczny z 1,9D z Poldka, i taki będzie wkładany jak tylko znajdę fajną czystą budę.
PZDR!
Tytuł: Odp: Czy w dieslu była inna buda?
Wiadomość wysłana przez: Macki w Luty 08, 2015, 20:04:49 pm
niedawno był na olx.pl Atu Plus 1,9 za 2500zł,
Tja, jeśli to ten który był niedawno poruszany do wątku o allegro - to swap z ... Rovera :) Nawet miał na klapie tabliczke na klapie 1.4 MPI :p

A silnik - słuszny, jeszcze tylko uturbić :>
Tytuł: Odp: Czy w dieslu była inna buda?
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Luty 09, 2015, 10:32:51 am
Grzane świece to oddzielna wiązka przy silniku

Nie wiem jaki rocznik masz na myśli, ale w minusie wtyczki do przekaźnika były w wiązce budy. Ale dorobienie ich to pikuś, w morawskim jest dokładna rozpiska przekaźnika :)
Może i fakt. Jednak to raptem dwa kable- plus stacyjki(można wziąc z zasilania cewki przy benzyniaku) i kontrolka jak ktoś pragnie. sygnał rozrusznika, zasilanie i wykonawczy idą od motoru oddzielnie.

Jeszcze co do koniecznych przeróbek-bak albo z gaźnikowca, albo z wtryskowca wywalić pompę i dać rurkę z sitkiem do dołu.
Można ew zostawić pompę z abimexa/boscha, choć nie wiem czy nie za mocna. Ja miałem pompkę elektryczną do gaźnika zamontowaną, nie było problemu z zaciągnięciem paliwa, jak się zapowietrzyło (zamiast gruszki) dodatkowo dzięki zwiększonemu przepływowi przez powrót paliwko się podgrzewało też w baku trochę (silnik z podgrzewanym filtrem)
Tytuł: Odp: Czy w dieslu była inna buda?
Wiadomość wysłana przez: miedzian w Luty 09, 2015, 18:54:43 pm
w plusodieslowych zegarach kontrolka grzania świec jest w miejscu grzanych foteli

tak jako ciekawostka :D
Tytuł: Odp: Czy w dieslu była inna buda?
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Luty 10, 2015, 22:21:19 pm
stab i drazek jest taki jak w poldoroverze wiec tez zaden problem,
Tytuł: Odp: Czy w dieslu była inna buda?
Wiadomość wysłana przez: Bartekcom#1982 w Luty 10, 2015, 23:20:57 pm
w plusodieslowych zegarach kontrolka grzania świec jest w miejscu grzanych foteli

tak jako ciekawostka :D
Inna ciekawostka, że jakaś część plusów z 1997 roku miała tą kontrolkę w miejscu świateł mijania.
A żadnego oryginalnego w dieslu nie widziałem, rocznik 1998 (nowa klamka) już tego nie miał.
Tytuł: Odp: Czy w dieslu była inna buda?
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Luty 11, 2015, 16:29:32 pm
Rocznik 1997 wrzesień na starej klamce też już nie miał kontrolki świec.
Tytuł: Odp: Czy w dieslu była inna buda?
Wiadomość wysłana przez: Bartekcom#1982 w Luty 12, 2015, 00:21:24 am
Dlatego napisałem że jakaś część bo widywałem nieraz takie, ale mój plus (akurat też wrzesień 1997) miał już normalną świateł mijania.
Tytuł: Odp: Czy w dieslu była inna buda?
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Luty 12, 2015, 07:11:57 am
To było losowe. 2 Caro Plusy z marca/kwietnia 97r, które były u mnie w rodzinie od 14 kwietnia 97r, miały kontrolki pozycji i mijania. Mój Caro jest jeśli dobrze pamiętam z lipca albo kwietnia i ma kontrolke grzania świec zamiast kontrolki postojowek. Atu było z grudnia i miało kontrolke postojowek.