Autor Wątek: Zapłon w GLi  (Przeczytany 10394 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 09, 2005, 16:24:37 pm »

Kaczy#1853

  • Gość
Niestety nie zdazylem sprawdzic jeszcze tego rozrzadu (brak czasu :() ale wstawilem w sobote stare ?wiece (Iskra-Gaz) tyle ze zmienilem przerwe na 1,1. I powiem ze jest roznica. Tzn. na gazie autko zdecydowanie mniej przerywa (sporadycznie) przy tych obrotach (okolo 4k), jest sporo cichsze, choc mam wrazenie ze mniej zrywne. Na benzynie natomiast szerpie teraz zdecdyowanie bardziej ale na niskich obrotach.

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 10, 2005, 13:58:09 pm »

batorejro

  • Gość
na kat wyprzedzenia zaplonu w silniku zasilanym wtryskiem maja wplyw wskazania takich urzadzen jak:czujnik polozenia przepustnicy, czujnik podcisnienia w kolektorze ssacym,czujnik polozenia walu korbowego oraz wartosc sygnalu z sondy Lambda.w lepszych ukladach wtryskowych znajduje sie rowniez czujnik spalania stukowego. niestety katem wyprzedzenia zaplony w zaden sposob nie steruje czujnik temperatury cieczy..Polecam ksiazke Jurgena Kasedorfa "Uklady wtryskowe i katalizatory"

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 10, 2005, 14:19:39 pm »

Kaczy#1853

  • Gość
ok... spox, tylko dlaczego sie poprawilo/pogorszylo po zmianie ?wiec (a dokladniej przerwy)???

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 10, 2005, 17:38:36 pm »

Przemek#1844

  • Gość
obnizyles energie iskry ale polepszyles zapalenie mieszanki - tak mi sie wydaje

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 11, 2005, 00:59:17 am »

Mrozek#83

  • Gość
Cytat: "Kaczy#1853"
ok... spox, tylko dlaczego sie poprawilo/pogorszylo po zmianie ?wiec (a dokladniej przerwy)???

Co? mi się zdaje, że szukasz cudu za siódm? gór?, a rozwi?zanie znajduje się pod ręk? - wniosek jest prosty: ?wiece były do kitu / względnie nadto nieprawidłowa była przerwa na nich. Co zreszt? masz za ?wiece - może maj? nieprawidłow? ciepłotę? Pamiętam, że w którym? z postów napisałe?, że ?wiece i kable WN masz nowe. Jak kto? tak pisze, to z reguły przyjmuję, że wkręcaj?c nowe ?wiece osoba, która to pisze, ustawi prawidłow? przerwę międzyelektrodow? jaka jest dla danego modelu podana w danych technicznych. Osobi?cie w każdej nowej ?wiecy przed jej założeniem tak? czynno?ć wykonuję i prawie zawsze muszę te przerwy nastawiać, bo się różni? od zalecanych i należy sobie taki nawyk wyrobić (każdy dobry mechanik tak post?pi).
Wracaj?c do tematu - skłaniam się jednak do swojej pierwotnej wersji i będę obstawiał, że przyczyn? Twoich problemów będ? kable wysokiego napięcia (o ile ?wiece s? ok) - masz klasyczne objawy ich niesprawno?ci. Nie jestem przekonany, że nabyłe? ełckie oryginały - używam ich od lat i ani razu nie trafiłem na bubla (ale żródło zakupu mam pewne i wiem, że podmianki mi nie zrobi?) i nigdy mi te kable nie strzeliły (sorki - strzeliły, ale kable o przebiegu 115 tys km nie wymieniane od nowo?ci - miały prawo).

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 11, 2005, 09:21:25 am »

XDX#1825

  • Gość
jakie powinny byc  prawidlowe przerwy dla poldka?

Mi kable ELKu strzelaja po 10 - 15 kkm

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 11, 2005, 09:57:45 am »

Patryk#153

  • Gość
według morawskiego dla abimexa 0,8

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 11, 2005, 10:14:15 am »

Przemek#1844

  • Gość
to mam za duze - wrzucilem ostatnio 1.0 jak dla GLE :oops: ale chodzi jak ta lala...

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 11, 2005, 10:25:20 am »

XDX#1825

  • Gość
a jazda na LPG ? ma to jakis wplyw? ze np na gazie trzeba miec inna szczeline czy cos?

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 11, 2005, 10:29:16 am »

Patryk#153

  • Gość
podobno zalecaja zeby zmniejszyc np do 0,7 -a najlepiej to pokombinowac i zobaczyc co wasz egzemplasz lubi najbardziej....abimex sie uczy i dostosowuje do silnika-kazdy silnik fso mial fabrycznie bardzo duze rozbieznosci-do tego dochodzi zuzycie pod czas eksploatacji-wiec u kazdego moze byc inaczej...

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 11, 2005, 10:32:49 am »

XDX#1825

  • Gość
a jaki wplyw na zaplon ma ta szczelina? Co bedzie jak bedzie za duza a co jak za mala?

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 11, 2005, 11:18:35 am »

Patryk#153

  • Gość
Pewnie ze ma wpływ. na moj rozum jak dasz mniejsza, to iskra bedzie miała łatwiej przeskoczyc, ale bedzie chyba słabsza, a jad dasz wieksza to na odwrót...ale nie wiem czy dobrze kombinuje...było to nie raz opisane, ale szczerze mówiac nie kojarze teraz. Poszukaj na forum, bo bankowo było to opisane nie raz....no i spróbuj u siebie-klucz do swiec szczelinomierz chwila roboty i juz widzisz co lepsze dla twego bolidu...

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 11, 2005, 11:46:02 am »

XDX#1825

  • Gość
tak zrobie :D

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 11, 2005, 17:00:10 pm »

Przemek#1844

  • Gość
a tak z ciekawosci - jakie ma przxelozenie przerwa w normalnej swieczce do przerw w swiecach wieloelektrodowych (tak z ciekawosci pytam) a wlasciwie mam na mysli swiece z potrójn? elektrod? masow? np Championy (NY7C chyba) (BTW zamienniki naszej Iskry s? takie jak ?wieczki z Golfa - m.in. te Championy... ;) )

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 11, 2005, 18:12:01 pm »

Kaczy#1853

  • Gość
Cytat: "Mrozek#83"
Cytat: "Kaczy#1853"
ok... spox, tylko dlaczego sie poprawilo/pogorszylo po zmianie ?wiec (a dokladniej przerwy)???

Co? mi się zdaje, że szukasz cudu za siódm? gór?, a rozwi?zanie znajduje się pod ręk? - wniosek jest prosty: ?wiece były do kitu / względnie nadto nieprawidłowa była przerwa na nich. Co zreszt? masz za ?wiece - może maj? nieprawidłow? ciepłotę? Pamiętam, że w którym? z postów napisałe?, że ?wiece i kable WN masz nowe. Jak kto? tak pisze, to z reguły przyjmuję, że wkręcaj?c nowe ?wiece osoba, która to pisze, ustawi prawidłow? przerwę międzyelektrodow? jaka jest dla danego modelu podana w danych technicznych. Osobi?cie w każdej nowej ?wiecy przed jej założeniem tak? czynno?ć wykonuję i prawie zawsze muszę te przerwy nastawiać, bo się różni? od zalecanych i należy sobie taki nawyk wyrobić (każdy dobry mechanik tak post?pi).
Wracaj?c do tematu - skłaniam się jednak do swojej pierwotnej wersji i będę obstawiał, że przyczyn? Twoich problemów będ? kable wysokiego napięcia (o ile ?wiece s? ok) - masz klasyczne objawy ich niesprawno?ci. Nie jestem przekonany, że nabyłe? ełckie oryginały - używam ich od lat i ani razu nie trafiłem na bubla (ale żródło zakupu mam pewne i wiem, że podmianki mi nie zrobi?) i nigdy mi te kable nie strzeliły (sorki - strzeliły, ale kable o przebiegu 115 tys km nie wymieniane od nowo?ci - miały prawo).


Kable s? z ełku (szare) tak jak pisalem i maja okolo 2-3 tygodni. Wczesniej byly sentecha (cale 2 miesiace wytrzymaly, az zatrzaski czy co tam jest na koncu tych kabli sie ukryszyly przy cewkach) i faktycznie byly tragiczne. Na te nie narzekam. Dodatkowo moge tylko powiedziec ze dzis bylem u mechanika na sprawdzenie rozrzadu. Okazalo sie ze zalozono mi wczesniej pasek od caro... tyle ze ja mam kola rozrzadu od plusa.

|wiece sa Iskry-Gaz teraz, przerwa okolo 0,9-1,0. Wczesniej jeszczy byly iskry trojelektrodowe, a jeszcze wczesniej zwykle iskry do beny. I jak przerywal tak przerywa. Jak jest ta przerwa wieksza to na gazie szarpie mniej, na benie wiecej.

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 11, 2005, 18:14:25 pm »

XDX#1825

  • Gość
Kaczy, byles tam gdzie Ci nr dawalem?

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 11, 2005, 18:50:57 pm »

Kaczy#1853

  • Gość
nie, bylem u siebie. Kiepsko u mnie ostatnio z czasem a tam kawalek jest. Ale pewnie jeszcze tam callne i przejade sie, bo niestety ale nadal szarpie.  :?

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 11, 2005, 20:28:57 pm »

XDX#1825

  • Gość
no ciekaw sam jestem czy oni cos tam pomoga :D

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 12, 2005, 01:48:46 am »

Mrozek#83

  • Gość
Cytat: "Kaczy#1853"

Kable s? z ełku (szare) tak jak pisalem i maja okolo 2-3 tygodni. Wczesniej byly sentecha (cale 2 miesiace wytrzymaly, az zatrzaski czy co tam jest na koncu tych kabli sie ukryszyly przy cewkach) i faktycznie byly tragiczne. Na te nie narzekam. Dodatkowo moge tylko powiedziec ze dzis bylem u mechanika na sprawdzenie rozrzadu. Okazalo sie ze zalozono mi wczesniej pasek od caro... tyle ze ja mam kola rozrzadu od plusa.

Kto Ci ten remont robił, że dokonał rzeczy niemożliwej? Koła plusowskie maj? półokr?głe wycięcia na zęby paska (który ma półokr?głe zęby) , a pasek zwykły ma zęby o przekroju kwadratowym. O ile pamiętam - "fachow?" robotę wykonywał kto? z klubu. Więc albo mechanik który to "stwierdził" jest do dupy, albo "fachowcy" do bani. Je?li to je?dzi i się jeszcze nie zerwało to very congratulation.

Cytuj (zaznaczone)
|wiece sa Iskry-Gaz teraz, przerwa okolo 0,9-1,0.

Prawidłowa przerwa dla abimexa to 0,8 mm.

Zapłon w GLi
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 12, 2005, 09:54:20 am »

Patryk#153

  • Gość
a na pewno masz ten rozrzad dobrze ustawiony??? wiesz mojego kiedys mi tez robil znajomy mechanik a potem przez rok nie moglem dojsc czemu auto jest mulowate...jak sie okazalo jezdzilem na rozrzadzie o 3 zeby przestawionym...