FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Kaczy#1853 w Maj 04, 2005, 08:32:55 am

Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Kaczy#1853 w Maj 04, 2005, 08:32:55 am
Pare postów niżej pisałem o moich problemach z autem (post Kolektor). Wczoraj na spocie sprawdzili?my z Gordem dodatkowo czujnik położenia wału (tzn sprawdzone ze nie jest uszkodzony bo nie wiem jak mozna ustawic szczelinę.) oraz moduł z cewkami. Oba dobre. No i teraz pytanie: co jeszcze może mieć wpływ na zapłon bo autko ewidentnie gubi zapłon przy tych 4k obrotów (i na gazie i na benzynie). Ma kto? jak?? sugestie?

Wkleje tylko to co wymieniłem/zrobiłem (znowu  :| )

- remont silnika (jakies 4k temu)
- wymieniany wtrysk
- wymieniany komp
- nowa sonda lambda
- podemieniany modul z cewkami
- nowe kable WN i swiece
- nowy filtr paliwa/gazu
- nowy filtr powietrza
- wymieniony czujnik położenia wału.
- sprawdzone cisnienie pompy paliwa (0,6-0,7)
- nowy wydech od kolektora az po tlumik (oryginal nie rzemieslniczy) jakies 3 miesiace temu (ale teraz bez katalizatora)
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Patryk#153 w Maj 04, 2005, 08:46:40 am
sprawd? rozrz?d czy dobrze ustawiony.

[ Dodano: 2005-05-04, 08:47 ]
moj jak miał o 3 zeby przestawiony to odcinał pompe przy 3,5-4 tys...
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Kaczy#1853 w Maj 04, 2005, 10:03:49 am
A kto? mi powie (łopatologicznie :)) jak sprawdzić czy ten rozrz?d jest dobrze ustawiony? Tzn. na co patrzeć itd... I ewentualnie jak to potem ustwić poprawnie je?li będzie ?le.
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Przemek#1844 w Maj 04, 2005, 14:58:05 pm
zdejmij pokrywe paska rozrzadu, wykrec swiece, krec kolem pasowym (paska klinowego) wału korbowego patrzac na kola rozrz?du - tam powinny byc znaczniki ktroe musza sie zgrac w momencie gdy wał jest w jednym z położeń "1szy cyl. w górze" - znacznik
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Kaczy#1853 w Maj 04, 2005, 16:35:26 pm
Ok, thx... a mam tylko jeszcze jedno pytanie. Załóżmy że znaczniki bed? sie pokrywać. Czy istnieje możliwo?ć że np. te koła zębate s? ?le założone i i nawet jak znaczniki beda sie pokrywac to rozrzad bedzie zle ustawiony? Czy tez nie ma mozliow?ci np. zlego zalozenia tych kół?
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Eater#851 w Maj 04, 2005, 18:23:00 pm
Owszem jest taka mozliwosc.
Zobacz moje perypetie na ten temat w poscie "Problemy z ukl. zaplonym w SLE".
Wszystkiemu winny okazal sie zle zlozony ukl. rozrzadu. Znaki na kolach kazdy sobie, a zaplon ustawia sie na 3 cylinder, sam do tej pory nie wiem jak to mozliwe, ale jednak.

Przeanalizuj fazy rozrzadu, zwroc uwage na te znaczki, sprawdz naciag paska rozrzadu... moze i faktycznie sie o zabek lub dwa przestawil.
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Boczek w Maj 05, 2005, 01:47:52 am
Lamp? stroboskopow? to się zapłon ustawia z tego co wiem
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Kaczy#1853 w Maj 05, 2005, 13:57:03 pm
Nie wiem czy jest to jaks roznica ale dzis zauwazylem ze te strzaly ktore sa nastepstwem przerywania i szarpania u mnie w aucie wal? w obudowe filtra powietrza a nie w tlumik. Dzis jak otowrzylem maske to zauwazylem po prostu ze uszczelke od przykrywy filtra pow. mi niemal wywialo a zatyczka od cieplego powietrza tez zniknela...

MAM JUZ DOSYC !!!!!!!!!!!!!!!! :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Przemek#1844 w Maj 05, 2005, 15:41:10 pm
rozrz?d, zapłon - w koncu to podobne :D :D :D
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: XDX#1825 w Maj 05, 2005, 20:52:22 pm
chlopie... w GLI mozesz tylko mape zaplonu inna wgrac.. ale za to odpowiedzialny jest komputer.. a dokladnie EPROM ktory tam jest.. jak z Gordem podmieniliscie kompa to wiecie ze to nie to. podjedz do jakiegos elektryka i zobacz jakie jest wyprzedzenie/opoznienie zapolnu.. jak zmierzysz to bedziesz wiedzial.. moze kolo pasowe sie przesunelo jakims cudem ?? choc to bardzo niemozliwe.. ale zrob tak zanim zaczniesz zakladac gaznik :P
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Kaczy#1853 w Maj 05, 2005, 21:24:02 pm
Jutro jade do goscia ktory kiedys prowadzil ASO FSO... ma kompa i program i cale badziewie do tych riun. Jak nic sie nie da zrobic (nic nie wykaze) to robie gaznik.
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Maj 05, 2005, 21:43:43 pm
Po co chcesz wywalac abimexa ??? Zostaw go i załóz po prostu układ zapłonowy od gaznikowca. Układ wtrysku i zapłonu sa niezalezne i mozna tak zrobic. A kiedy ostatnio ustawiałes czujnik przy kole pasowym ? Moze obejma sie poluzowała(i lub) odległosc czujnika jest nie własciwa. Mozesz jechac do mechanika z programem diagnostycznym do poldona, ale wiem sk?d wziosc ten program za darmo a kabel zrobisz sobie sam(wejdz do mnie na gg). Wtedy bedziesz mógł sprawdzic wszystko sam( w tym takze wyprzedzenie zapłonu w stosunku do obrotów i porównac z ksi?zka) i kombinowac bez niepotrzebnego wydawania kasy.
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Kaczy#1853 w Maj 05, 2005, 22:55:54 pm
Czujnik siedzi dobrze... co do jesgo ustawienia to nie wiem, ale z tego co sie orientuje nie da sie go przesunac lewo/prawo a tylko zmienic odleglosc w jakiej jest od kola czyli w pionie a to chyba nic nie zmieni.
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: kan w Maj 06, 2005, 10:33:13 am
Wpływ na punkt zapłonu maj? głownie czujnik płynu chłodz?cego i czujnik położenia przepustnicy. Je?li Ci strzela do kolektora to albo mieszanka jest zbyt uboga albo zapłon jest zbyt przy?pieszony. Przyjmuj?c że remont jest dobrze zrobiony9pomijamy powody mehaniczne) przyjrzałbym się tym czujnikom. Dla testów np możesz podpi?ć zamiast czujnika rezystor rzędu 5kOhm(można wten sposób korygować punk zapłonu i komp wtedy mocno opó?nia zapłon) i poobserwować co się dzieje. Mozna również je przemieżyć miernikiem i posprawdzać poł?czenia.
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: XDX#1825 w Maj 06, 2005, 10:34:57 am
no wlasnie.. czujnik plynu chlodzacego... tego jeszcze nie podmienial :D
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Kaczy#1853 w Maj 06, 2005, 10:47:48 am
Cytat: "kan"
Wpływ na punkt zapłonu maj? głownie czujnik płynu chłodz?cego i czujnik położenia przepustnicy. Je?li Ci strzela do kolektora to albo mieszanka jest zbyt uboga albo zapłon jest zbyt przy?pieszony. Przyjmuj?c że remont jest dobrze zrobiony9pomijamy powody mehaniczne) przyjrzałbym się tym czujnikom. Dla testów np możesz podpi?ć zamiast czujnika rezystor rzędu 5kOhm(można wten sposób korygować punk zapłonu i komp wtedy mocno opó?nia zapłon) i poobserwować co się dzieje. Mozna również je przemieżyć miernikiem i posprawdzać poł?czenia.


Cholera... az tak dobry nie jestem by to wszystko zrozumiec. W koncu jestem informatykiem  :mrgreen:

Czyli zamiast czujnik połozenia przpustnica mam wpiac dla testow rezostor 5KOhm dla opoznienia zaplonu?

Dobra, zanim to zrobie to pojade do jakiegos warsztatu (jak znajde) i podepne kompa abimexa do kompa i zobaczymy co bedzie pokazywal.
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Przemek#1844 w Maj 06, 2005, 14:02:44 pm
nie polozenia przepustnicy tylko temperatury!
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Grzes w Maj 07, 2005, 07:41:46 am
nie rozumie co ma czujenik temperatury do zaplonu w polonezie!!!! Jak widze ze z tym problemem jest ciezko nikt nie potrafi konkretnie doradzic jaka jest tego przyczyna tylko kazdy gdyba!!! Moze jest na forum osoba co miala taki problem i tez szczalalo mu w filter i zdolala to naprawic!!! Bardzo prosze o konkretne odpowiedzi!!!!  :help:
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: XDX#1825 w Maj 07, 2005, 07:50:26 am
mi szczelalo.. wymienilem modul i cewki i przestalo.. ratuje Cie to ? Bo np Kaczego juz nic nie ratuje bo wszystko powymienial i nadal mu szczela :)
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: kan w Maj 09, 2005, 08:25:09 am
Cytuj (zaznaczone)
nie rozumie co ma czujenik temperatury do zaplonu w polonezie!!!!


No widzis zjak tego nie rozumiesz to znaczy że czas zale?ć sobie dobrego mechanika co Ci to naprawi, a nie się męczyć , zadawać pytania i o dostawać odpowiedzi których się nie rozumie.
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Kaczy#1853 w Maj 09, 2005, 16:24:37 pm
Niestety nie zdazylem sprawdzic jeszcze tego rozrzadu (brak czasu :() ale wstawilem w sobote stare ?wiece (Iskra-Gaz) tyle ze zmienilem przerwe na 1,1. I powiem ze jest roznica. Tzn. na gazie autko zdecydowanie mniej przerywa (sporadycznie) przy tych obrotach (okolo 4k), jest sporo cichsze, choc mam wrazenie ze mniej zrywne. Na benzynie natomiast szerpie teraz zdecdyowanie bardziej ale na niskich obrotach.
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: batorejro w Maj 10, 2005, 13:58:09 pm
na kat wyprzedzenia zaplonu w silniku zasilanym wtryskiem maja wplyw wskazania takich urzadzen jak:czujnik polozenia przepustnicy, czujnik podcisnienia w kolektorze ssacym,czujnik polozenia walu korbowego oraz wartosc sygnalu z sondy Lambda.w lepszych ukladach wtryskowych znajduje sie rowniez czujnik spalania stukowego. niestety katem wyprzedzenia zaplony w zaden sposob nie steruje czujnik temperatury cieczy..Polecam ksiazke Jurgena Kasedorfa "Uklady wtryskowe i katalizatory"
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Kaczy#1853 w Maj 10, 2005, 14:19:39 pm
ok... spox, tylko dlaczego sie poprawilo/pogorszylo po zmianie ?wiec (a dokladniej przerwy)???
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Przemek#1844 w Maj 10, 2005, 17:38:36 pm
obnizyles energie iskry ale polepszyles zapalenie mieszanki - tak mi sie wydaje
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Mrozek#83 w Maj 11, 2005, 00:59:17 am
Cytat: "Kaczy#1853"
ok... spox, tylko dlaczego sie poprawilo/pogorszylo po zmianie ?wiec (a dokladniej przerwy)???

Co? mi się zdaje, że szukasz cudu za siódm? gór?, a rozwi?zanie znajduje się pod ręk? - wniosek jest prosty: ?wiece były do kitu / względnie nadto nieprawidłowa była przerwa na nich. Co zreszt? masz za ?wiece - może maj? nieprawidłow? ciepłotę? Pamiętam, że w którym? z postów napisałe?, że ?wiece i kable WN masz nowe. Jak kto? tak pisze, to z reguły przyjmuję, że wkręcaj?c nowe ?wiece osoba, która to pisze, ustawi prawidłow? przerwę międzyelektrodow? jaka jest dla danego modelu podana w danych technicznych. Osobi?cie w każdej nowej ?wiecy przed jej założeniem tak? czynno?ć wykonuję i prawie zawsze muszę te przerwy nastawiać, bo się różni? od zalecanych i należy sobie taki nawyk wyrobić (każdy dobry mechanik tak post?pi).
Wracaj?c do tematu - skłaniam się jednak do swojej pierwotnej wersji i będę obstawiał, że przyczyn? Twoich problemów będ? kable wysokiego napięcia (o ile ?wiece s? ok) - masz klasyczne objawy ich niesprawno?ci. Nie jestem przekonany, że nabyłe? ełckie oryginały - używam ich od lat i ani razu nie trafiłem na bubla (ale żródło zakupu mam pewne i wiem, że podmianki mi nie zrobi?) i nigdy mi te kable nie strzeliły (sorki - strzeliły, ale kable o przebiegu 115 tys km nie wymieniane od nowo?ci - miały prawo).
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: XDX#1825 w Maj 11, 2005, 09:21:25 am
jakie powinny byc  prawidlowe przerwy dla poldka?

Mi kable ELKu strzelaja po 10 - 15 kkm
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Patryk#153 w Maj 11, 2005, 09:57:45 am
według morawskiego dla abimexa 0,8
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Przemek#1844 w Maj 11, 2005, 10:14:15 am
to mam za duze - wrzucilem ostatnio 1.0 jak dla GLE :oops: ale chodzi jak ta lala...
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: XDX#1825 w Maj 11, 2005, 10:25:20 am
a jazda na LPG ? ma to jakis wplyw? ze np na gazie trzeba miec inna szczeline czy cos?
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Patryk#153 w Maj 11, 2005, 10:29:16 am
podobno zalecaja zeby zmniejszyc np do 0,7 -a najlepiej to pokombinowac i zobaczyc co wasz egzemplasz lubi najbardziej....abimex sie uczy i dostosowuje do silnika-kazdy silnik fso mial fabrycznie bardzo duze rozbieznosci-do tego dochodzi zuzycie pod czas eksploatacji-wiec u kazdego moze byc inaczej...
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: XDX#1825 w Maj 11, 2005, 10:32:49 am
a jaki wplyw na zaplon ma ta szczelina? Co bedzie jak bedzie za duza a co jak za mala?
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Patryk#153 w Maj 11, 2005, 11:18:35 am
Pewnie ze ma wpływ. na moj rozum jak dasz mniejsza, to iskra bedzie miała łatwiej przeskoczyc, ale bedzie chyba słabsza, a jad dasz wieksza to na odwrót...ale nie wiem czy dobrze kombinuje...było to nie raz opisane, ale szczerze mówiac nie kojarze teraz. Poszukaj na forum, bo bankowo było to opisane nie raz....no i spróbuj u siebie-klucz do swiec szczelinomierz chwila roboty i juz widzisz co lepsze dla twego bolidu...
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: XDX#1825 w Maj 11, 2005, 11:46:02 am
tak zrobie :D
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Przemek#1844 w Maj 11, 2005, 17:00:10 pm
a tak z ciekawosci - jakie ma przxelozenie przerwa w normalnej swieczce do przerw w swiecach wieloelektrodowych (tak z ciekawosci pytam) a wlasciwie mam na mysli swiece z potrójn? elektrod? masow? np Championy (NY7C chyba) (BTW zamienniki naszej Iskry s? takie jak ?wieczki z Golfa - m.in. te Championy... ;) )
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Kaczy#1853 w Maj 11, 2005, 18:12:01 pm
Cytat: "Mrozek#83"
Cytat: "Kaczy#1853"
ok... spox, tylko dlaczego sie poprawilo/pogorszylo po zmianie ?wiec (a dokladniej przerwy)???

Co? mi się zdaje, że szukasz cudu za siódm? gór?, a rozwi?zanie znajduje się pod ręk? - wniosek jest prosty: ?wiece były do kitu / względnie nadto nieprawidłowa była przerwa na nich. Co zreszt? masz za ?wiece - może maj? nieprawidłow? ciepłotę? Pamiętam, że w którym? z postów napisałe?, że ?wiece i kable WN masz nowe. Jak kto? tak pisze, to z reguły przyjmuję, że wkręcaj?c nowe ?wiece osoba, która to pisze, ustawi prawidłow? przerwę międzyelektrodow? jaka jest dla danego modelu podana w danych technicznych. Osobi?cie w każdej nowej ?wiecy przed jej założeniem tak? czynno?ć wykonuję i prawie zawsze muszę te przerwy nastawiać, bo się różni? od zalecanych i należy sobie taki nawyk wyrobić (każdy dobry mechanik tak post?pi).
Wracaj?c do tematu - skłaniam się jednak do swojej pierwotnej wersji i będę obstawiał, że przyczyn? Twoich problemów będ? kable wysokiego napięcia (o ile ?wiece s? ok) - masz klasyczne objawy ich niesprawno?ci. Nie jestem przekonany, że nabyłe? ełckie oryginały - używam ich od lat i ani razu nie trafiłem na bubla (ale żródło zakupu mam pewne i wiem, że podmianki mi nie zrobi?) i nigdy mi te kable nie strzeliły (sorki - strzeliły, ale kable o przebiegu 115 tys km nie wymieniane od nowo?ci - miały prawo).


Kable s? z ełku (szare) tak jak pisalem i maja okolo 2-3 tygodni. Wczesniej byly sentecha (cale 2 miesiace wytrzymaly, az zatrzaski czy co tam jest na koncu tych kabli sie ukryszyly przy cewkach) i faktycznie byly tragiczne. Na te nie narzekam. Dodatkowo moge tylko powiedziec ze dzis bylem u mechanika na sprawdzenie rozrzadu. Okazalo sie ze zalozono mi wczesniej pasek od caro... tyle ze ja mam kola rozrzadu od plusa.

|wiece sa Iskry-Gaz teraz, przerwa okolo 0,9-1,0. Wczesniej jeszczy byly iskry trojelektrodowe, a jeszcze wczesniej zwykle iskry do beny. I jak przerywal tak przerywa. Jak jest ta przerwa wieksza to na gazie szarpie mniej, na benie wiecej.
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: XDX#1825 w Maj 11, 2005, 18:14:25 pm
Kaczy, byles tam gdzie Ci nr dawalem?
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Kaczy#1853 w Maj 11, 2005, 18:50:57 pm
nie, bylem u siebie. Kiepsko u mnie ostatnio z czasem a tam kawalek jest. Ale pewnie jeszcze tam callne i przejade sie, bo niestety ale nadal szarpie.  :?
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: XDX#1825 w Maj 11, 2005, 20:28:57 pm
no ciekaw sam jestem czy oni cos tam pomoga :D
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Mrozek#83 w Maj 12, 2005, 01:48:46 am
Cytat: "Kaczy#1853"

Kable s? z ełku (szare) tak jak pisalem i maja okolo 2-3 tygodni. Wczesniej byly sentecha (cale 2 miesiace wytrzymaly, az zatrzaski czy co tam jest na koncu tych kabli sie ukryszyly przy cewkach) i faktycznie byly tragiczne. Na te nie narzekam. Dodatkowo moge tylko powiedziec ze dzis bylem u mechanika na sprawdzenie rozrzadu. Okazalo sie ze zalozono mi wczesniej pasek od caro... tyle ze ja mam kola rozrzadu od plusa.

Kto Ci ten remont robił, że dokonał rzeczy niemożliwej? Koła plusowskie maj? półokr?głe wycięcia na zęby paska (który ma półokr?głe zęby) , a pasek zwykły ma zęby o przekroju kwadratowym. O ile pamiętam - "fachow?" robotę wykonywał kto? z klubu. Więc albo mechanik który to "stwierdził" jest do dupy, albo "fachowcy" do bani. Je?li to je?dzi i się jeszcze nie zerwało to very congratulation.

Cytuj (zaznaczone)
|wiece sa Iskry-Gaz teraz, przerwa okolo 0,9-1,0.

Prawidłowa przerwa dla abimexa to 0,8 mm.
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Patryk#153 w Maj 12, 2005, 09:54:20 am
a na pewno masz ten rozrzad dobrze ustawiony??? wiesz mojego kiedys mi tez robil znajomy mechanik a potem przez rok nie moglem dojsc czemu auto jest mulowate...jak sie okazalo jezdzilem na rozrzadzie o 3 zeby przestawionym...
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Kaczy#1853 w Maj 12, 2005, 10:23:26 am
Co do tego zakladu to akurat jestem pewien ich roboty... pomijam to ze 30 lat dzialaja. To nie jest jeden garaz i kanal tylko dosc spory zaklad (8 stanowisk). Pokazywal mi jak sie ustawia, pokazal mi gdzie sa znaki. Jest dobrze ustawiony.

Powiedzial mi ze, biorac pod uwage to co sam zrobilem/wymienilem to ciezko bedzie dojsc co moze byc przyczyna. Auto odstawie do nich w przyszlym tygodniu. I ma stac poki nie bedzie ok. Czy to bedzie kosztowac 100 czy 500 zl to juz rybka... i tak tyle wsadzilem ze juz nie warto rezygnowac. Po prostu musze miec to sprawne.
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: KARPIU#1848 w Maj 12, 2005, 11:38:44 am
CO DO PRZERW TO DLA BENY 0.8 - 0.9 A DLA GAZU TROCHU WIĘCEJ 1.0 - 1.1
ups. caps :oops:  :twisted:
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: mrozek w Maj 12, 2005, 12:00:36 pm
Cytat: "Kaczy#1853"

Powiedzial mi ze, biorac pod uwage to co sam zrobilem/wymienilem to ciezko bedzie dojsc co moze byc przyczyna. Auto odstawie do nich w przyszlym tygodniu. I ma stac poki nie bedzie ok. Czy to bedzie kosztowac 100 czy 500 zl to juz rybka... i tak tyle wsadzilem ze juz nie warto rezygnowac. Po prostu musze miec to sprawne.


Nasunęło mi się jeszcze co?. Skoro remont silnika był tak "fahowy" że założono Ci nieodpowiedni pasek (cud że się nie zerwało) to może równie "fahowo" wyregulowano zawory. Jak s? za ciasne to też pojawiaj? się strzelania. Zawory nie tak trudno sprawdzić i ew. wyregulować poprawnie, nie jest to też zbyt kosztowne, a warto wykluczyć tak? prozaiczna przyczynę (choć nie powinna się ujawnić, bo ?wiadczy to o tych co ten remont robili - zreszt? i tak już ich podsumowałem). Zadam jeszcze pytanie: czy głowica silnika podczas remontu była rozbierana, regenerowana...? Co? w niej zrobiono - wymieniono zawory, prowadnice, przefrezowano gniazda? Rzeczy z punktu widzenia Twojej usterki - do?ć istotne, bo pozwalaj?ce ustalić ew. przyczynę.
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Kaczy#1853 w Maj 12, 2005, 12:08:16 pm
Cytat: "mrozek"
Cytat: "Kaczy#1853"

Powiedzial mi ze, biorac pod uwage to co sam zrobilem/wymienilem to ciezko bedzie dojsc co moze byc przyczyna. Auto odstawie do nich w przyszlym tygodniu. I ma stac poki nie bedzie ok. Czy to bedzie kosztowac 100 czy 500 zl to juz rybka... i tak tyle wsadzilem ze juz nie warto rezygnowac. Po prostu musze miec to sprawne.


Nasunęło mi się jeszcze co?. Skoro remont silnika był tak "fahowy" że założono Ci nieodpowiedni pasek (cud że się nie zerwało) to może równie "fahowo" wyregulowano zawory. Jak s? za ciasne to też pojawiaj? się strzelania. Zawory nie tak trudno sprawdzić i ew. wyregulować poprawnie, nie jest to też zbyt kosztowne, a warto wykluczyć tak? prozaiczna przyczynę (choć nie powinna się ujawnić, bo ?wiadczy to o tych co ten remont robili - zreszt? i tak już ich podsumowałem). Zadam jeszcze pytanie: czy głowica silnika podczas remontu była rozbierana, regenerowana...? Co? w niej zrobiono - wymieniono zawory, prowadnice, przefrezowano gniazda? Rzeczy z punktu widzenia Twojej usterki - do?ć istotne, bo pozwalaj?ce ustalić ew. przyczynę.


Zawoary regulowal nervus, dwa razy, potem jeszcze regulowalem zawory w jakims zakladzie gdzie robilem to wczesniej przed remontem. Glowica wiem tylko ze byla wymieniona. Wymiany zaworow chyba nie bylo, gniazda tez nie wiem... Spytam Nervusa albo vollvo i poprosze by mi powiedzieli badz wypowiedzieli sie na forum. Moj stary obstawial ostatnio wlasnie zawory (za juz maja dosc).
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: mrozek w Maj 12, 2005, 12:20:32 pm
Cytat: "Kaczy#1853"
Glowica wiem tylko ze byla wymieniona. Wymiany zaworow chyba nie bylo, gniazda tez nie wiem... .

Czyli tak naprawdę nic o niej nie wiesz. Sugeruję więc sprawdzić kompresję w cylindrach - prawdę Ci powie. Je?li wyniki będ? kiepskie to mozna smialo obstawiać nieszczelne zawory. W takim przypadku bez zdejmowania głowicy i jej pełnej rozbiórki oraz weryfikacji poszczególnych czę?ci się nie obejdzie.
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Patryk#153 w Maj 12, 2005, 12:31:46 pm
jakby co to mam idealna głowicę kompletn?:) zdjecia w sprzedam.
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Kaczy#1853 w Maj 12, 2005, 12:34:18 pm
Cytat: "mrozek"
Cytat: "Kaczy#1853"
Glowica wiem tylko ze byla wymieniona. Wymiany zaworow chyba nie bylo, gniazda tez nie wiem... .

Czyli tak naprawdę nic o niej nie wiesz. Sugeruję więc sprawdzić kompresję w cylindrach - prawdę Ci powie. Je?li wyniki będ? kiepskie to mozna smialo obstawiać nieszczelne zawory. W takim przypadku bez zdejmowania głowicy i jej pełnej rozbiórki oraz weryfikacji poszczególnych czę?ci się nie obejdzie.


Ha... mozna powiedziec ze idziesz moim tokiem myslowym ;) Kompresje sprawdzalem wczoraj. 11,5 na kazdym cylindrze.
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Kaczy.niezalogowany w Maj 16, 2005, 09:26:09 am
Widze ze nawet Mrozek maiłby problem by doj?ć co jest nie tak z moim złomem. Jak na razie jest to postrach w 4 warsztatach. Po prostu nie chca sie za to brac. W moim mi powiedzieli ze, ok, wezma, tylko to moze potrwac, a niestety to bedzie kosztowac (a do najtanszych nie naleza).  :?
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: kan w Maj 16, 2005, 13:53:51 pm
Cytat: "batorejro"
na kat wyprzedzenia zaplonu w silniku zasilanym wtryskiem maja wplyw wskazania takich urzadzen jak:czujnik polozenia przepustnicy, czujnik podcisnienia w kolektorze ssacym,czujnik polozenia walu korbowego oraz wartosc sygnalu z sondy Lambda.w lepszych ukladach wtryskowych znajduje sie rowniez czujnik spalania stukowego. niestety katem wyprzedzenia zaplony w zaden sposob nie steruje czujnik temperatury cieczy..Polecam ksiazke Jurgena Kasedorfa "Uklady wtryskowe i katalizatory"


To radzę dokładnie poczytać t? ksi?żkę. Akurat sygnał  z czujnika płynu jest GŁÓWNYM wsp. koryguj?cym punkt zapłonu. Reszta sygnałów tylko w niewielkim stopniu wpływa na ten k?t.
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: vollvo#1821 w Maj 16, 2005, 22:14:26 pm
mrozek czep się kur/wa swojej dupy teoretyku! kur/wa widziałę? ten silnik po rozbiórce? chyba raczej nie, to bylo jedno wilko gó/wno jeden wielki skladak i większo?ć rzeczy się do niczego nie nadawała to co zostało w tym silniku zrobione to :
głowica zawory ,uszczelniacze itd; wał korbowy nowy (bo tamten paracował na 4 szlifie), wałek rozrz?du też drugi w tamtym były wykruszone krzywki. wszystko bylo ładnie wyszkfowane nowiu?ki panewezki wstawione + pier?cienie. Wszystko było zrobione w jak najlepszym pożadku żadnego silnika nie mieli?my juz tak do?ć jak tego. Ale go ożywili?my i działa bez zarzutów więc się człowieku odpie/rdo/l od ludzi których nie znasz i nie wiesz jak podchodz? do roboty.
strzelal przed rematem i strzela po rem?cie i to jest wina zaplonu a nie kur/wa silnika .
po mojemu trzeba sprawdzić wszystkie przewodziki które ida do modułu najlepiej by bło gdyby te kostki się powymieniało co się wpina przy module bo tam one sa zawsze powyginane w różne strony i potrafia  się nadłamać. można też po podmieniać czujniki wszystkie z inego uta i sprwdzić efekty.

NIE NAWIDZE LUDZI KTÓRZY SA TEORETYKAMI I DUŻO GADJˇ, BO JAK IM SIE DA KLUCZ DO RĘKI TO POTRAFIA SIE NIM PODRAPAĆ PO TYŁKU TYLKO A MOŻE I AŻ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: XDX#1825 w Maj 16, 2005, 22:17:42 pm
:roll:  :roll:  :mrgreen:  :mrgreen:  :roll:  :roll: hihi
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Płaski#1866 w Maj 17, 2005, 10:31:46 am
niezle  :twisted:
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Grzes w Maj 17, 2005, 21:27:42 pm
U mnie juz nie strzela chyba znalazlem przyczyne moich problemów mam nadzieje ze nie jest to tylko chwilowa poprawa ale mozecie sami sprawdzic moze i wam pomoze! A wiec tez juz ze wszytkim kombinowalem i nic to nie dawalo strzelal w filter az pokrywke odginalo ale ostatnio spóbowalem i przyslonilem rure tzn wlozylem w rure ssaca kawalek szmaty tak zeby zmniejszyc doplyw powietrza do filtra i okazalo sie ze trafilem w sedno strzelanie minelo!!! Bałem sie ze zwiekszy sie zuzycie gazu ale nic z tych zecze pali tyle samo co palil wiec spóbujce zrobic to co ja przytkajce rure ssasa i moze tez wam pomoze ale nie zatykajcie je calkiem zrubcie tylko mniejszy przeplyw. Druga rure ta co ciagnie powietrze cieple mam sciagnie ta calkiem. :D  POWODZENIA. Ps.  ZDAJCIE RELACJE CZY U WAS TEZ PRZYTKANIE RYRY SACEJ POMOGLO.
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: Płaski#1866 w Maj 18, 2005, 08:40:09 am
panowie spokoj!!!! nie klocic sie szkoda nerwow, jeden ma racje, druga ma racje, a prawda i tak jest po mojej stronie!!
Tytuł: Zapłon w GLi
Wiadomość wysłana przez: RoboCop w Styczeń 10, 2006, 17:05:38 pm
chce wiedziec jak ustawic zaplon przy pomocy lampy stroboskopowej