Autor Wątek: Podpora wału napędowego  (Przeczytany 3784 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Podpora wału napędowego
« dnia: Październik 01, 2009, 20:11:28 pm »

ondre82

  • Gość
Moje pytanie jest następujące czy do nowszych polonezów zakłada się takie same podpory wału jak w starszych polonezach, czy też różnią się one. Pytanie nie jest takie proste jakby się mogło wydawać. Czekam na odpowiedzi.

Podpora wału napędowego
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 01, 2009, 20:22:24 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Podpora jest taka sama w każdym polonezie
 tylko w sklepie ciężko jest kupić podporę z odpowiednim łożyskiem- te co są, mają g**ne łożyska chińskie 1 rzędowe kryte blachą, a powinno być dwurzędowe , najlepiej gumą kryte. Tyle, że takie łozysko kosztuje prawie 50 zl :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Podpora wału napędowego
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 01, 2009, 22:26:42 pm »

bodzik

  • Gość
Polecam skf, 62205 2rs c3 kosztuje 42 zł. Trochę kosztuje ale będzie zrobione na długo. Jak zmieniasz łożyska to bierz zawsze jak najbardziej firmowe.

Podpora wału napędowego
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 01, 2009, 22:45:39 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2613
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
co oznacza "c3" ? takie łożysko FAG - 28, 97 zł a SKF 56 zł.
http://www.stozek.pl/katalogp,2,38.html
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Podpora wału napędowego
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 01, 2009, 23:09:01 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
c3 to rodzaj, norma luzu, jaki jest zastosowany w łozysku. akurat c3 standardowy luz dla łożysk obracających się do 10tys obrotów i w podwyższonej temp i obciązeniu
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Podpora wału napędowego
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 02, 2009, 08:44:39 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Lekki OT. Kiedyś kupiłem łożysko z podpory wału Łady bo jest takie samo. Nowe miało większy luz jak moje stare. Ale co się dziwić. Made In USSR...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Podpora wału napędowego
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 02, 2009, 10:49:34 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
to w ramach tego OT powiem Ci, że na zimno łozysko z luzem c3 ma konkretny luz, ale jak by go nie było, przy obratoch i po zagrzaniu by się zatarło. gadałem na te tematy z dobrze obeznanym facetem w sklepie z łożyskami, bo też bylem zdziwiony takim luzem w nowym łozysku i poszedłem reklamować :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Podpora wału napędowego
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 02, 2009, 18:51:31 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Czyli jak to robicie? Kupujecie nową podporę i wkładacie takie nowe łożysko?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Podpora wału napędowego
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 02, 2009, 19:44:01 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak guma jest OK to można pokusić się o wymianę samego łożyska.

Do kompletu trzeba jeszcze kupić krzyżak bo środkowy trzeba rozbić. Tylko dobrze wszystko oznaczaj żeby części potem odwrotnie nie założyć. W samej podporze są segery i nie ma większego problemu z wymianą łożyska.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Podpora wału napędowego
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 02, 2009, 19:47:31 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
A jak stwierdzić, że guma jest OK ? Moja na oko wygląda dobrze - tzn. nie jest popękana. Ale nie wiem, czy nie ugina się na przykład za bardzo.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Podpora wału napędowego
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 02, 2009, 20:01:06 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jeśli jest miękka guma to jest w porządku, z nową, twardą czasem jest problem na początku użytkowania-trochę wibracji przenosi na nadwozie. Wązne by nie była rozklejona od metalu i z grubsza w całości.

Te nowe podpory, co można w sklepie kupić to oprócz łożyska całe są wujowe-zgrzewy na blasze są tak "pancerne", że śrubokrętem można je rozerwać.
Jak robiłem swoją, to kupiłem nową (starą też miałem podróbkę), zgrzewy pospawałem dodatkowo, i wymieniłem łożysko. koszt zamiast 30 zl sięgnoł 150- bo i krzyżak drogi, od jakiegoś cuda zagranicznego za 50 zl kupiłem, a do tego specjalny smar i nowe gumki do mocowania podpory do nadwozia.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r