FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: Speed024 w Maj 15, 2011, 22:47:52 pm

Tytuł: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Maj 15, 2011, 22:47:52 pm
Poldek zakupiony od 2 właściciela w 97r. , był wtenczas w stanie idealnym (ale właściciel zapomniał wspomnieć że po dużym wypadku jest, co się okazało po kilku latach od blacharza), poldek przez te kilka lat służył jako głównie jako dupo-wóz, w ciągu ostatnich 3 lat wziąłem się za niego ( w ciągu 3 lat władowałem w niego 8 tys.) i nadal ładuję dużo kasy a końca nie widać :D , oto kilka fotek jak wyglądał 2,3 lata temu (po niewielkich poprawkach np. przednia atrapa, halogeny):

(http://img809.imageshack.us/img809/1773/p1000432va.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/809/p1000432va.jpg/)

(http://img156.imageshack.us/img156/4329/p1000562p.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/156/p1000562p.jpg/)

(http://img823.imageshack.us/img823/1268/p1000572n.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/823/p1000572n.jpg/)

(http://img9.imageshack.us/img9/5521/p1000712h.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/9/p1000712h.jpg/)

Nadeszła pora na zmiany, nowa atrapa (kilka dni roboty, z Caro + przerabiałem .... ) :

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC00599poprawa.jpg)

Szybki (uniwersalne, zapierd. ;) 4-6 sek:

(http://img692.imageshack.us/img692/5331/dsc00634ca.th.jpg) (http://img692.imageshack.us/i/dsc00634ca.jpg/) (http://img850.imageshack.us/img850/4061/dsc00651f.th.jpg) (http://img850.imageshack.us/i/dsc00651f.jpg/)

Nadszedł również czas na kapitałkę 1.9 GLD (samemu robioną) :

Blok szlif, nowe zawory, nowe pierścienie, planowanie bloku, pompa wtryskowa i wtryski (regeneracja), świece,  wszystko praktycznie oprócz dołu wał korbowy (jak nowy a przejechane 400 tys. ), panewki tez w b.dobrym stanie :

(http://img39.imageshack.us/img39/5448/dsc00513xc.th.jpg) (http://img39.imageshack.us/i/dsc00513xc.jpg/)   (http://img607.imageshack.us/img607/7940/dsc00521x.th.jpg) (http://img607.imageshack.us/i/dsc00521x.jpg/)   (http://img155.imageshack.us/img155/5402/p1000902m.th.jpg) (http://img155.imageshack.us/i/p1000902m.jpg/)    (http://img21.imageshack.us/img21/8571/p1000900r.th.jpg) (http://img21.imageshack.us/i/p1000900r.jpg/)   (http://img842.imageshack.us/img842/4779/p1000919g.th.jpg) (http://img842.imageshack.us/i/p1000919g.jpg/)    (http://img805.imageshack.us/img805/1059/p1000921.th.jpg) (http://img805.imageshack.us/i/p1000921.jpg/)   (http://img221.imageshack.us/img221/3900/p1010045r.th.jpg) (http://img221.imageshack.us/i/p1010045r.jpg/)   (http://img190.imageshack.us/img190/3571/dsc00544eb.th.jpg) (http://img190.imageshack.us/i/dsc00544eb.jpg/)   (http://img690.imageshack.us/img690/1984/dsc00553ui.th.jpg) (http://img690.imageshack.us/i/dsc00553ui.jpg/)

2 miesiące postanowiłem go oddać w końcu do blacharza na wymianę progów, ale co się okazało że również podłoga koszmar, nadkole (fotki i tak mało przedstawiają jak to bardzo drastycznie wyglądało w rzeczywistości:

(http://img854.imageshack.us/img854/3640/dsc00811x.th.jpg) (http://img854.imageshack.us/i/dsc00811x.jpg/)      (http://img190.imageshack.us/img190/4818/dsc00812sq.th.jpg) (http://img190.imageshack.us/i/dsc00812sq.jpg/)   (http://img812.imageshack.us/img812/9204/dsc00813j.th.jpg) (http://img812.imageshack.us/i/dsc00813j.jpg/)   

Po naprawie nadkola, które wcześniej wyglądało jakby ak47 w nie strzelano :

(http://img402.imageshack.us/img402/3200/dsc00814d.th.jpg) (http://img402.imageshack.us/i/dsc00814d.jpg/)

Niestety fotki podłogi nie mam jak wyglądała po naprawie, ale porządnie zrobił, blacharz stwierdził również że do naprawy koniecznie muszą pójść podłużnicę bo są zgnite bardzo.  Po powrocie od blacharza wziąłem się od razu za konserwę na podłogę od wewnątrz + mata bitumiczna + mata z filcem  , i ogarnięcie sieczki przewodów ze starego alarmu i nie tylko, położenie nowej instalacji audio, nowy podłoga:

(http://img42.imageshack.us/img42/2481/p1010667p.th.jpg) (http://img42.imageshack.us/i/p1010667p.jpg/)   (http://img846.imageshack.us/img846/2711/p1010679.th.jpg) (http://img846.imageshack.us/i/p1010679.jpg/)   (http://img542.imageshack.us/img542/2109/zdjcie0047.th.jpg) (http://img542.imageshack.us/i/zdjcie0047.jpg/)     (http://img705.imageshack.us/img705/6061/zdjcie0049u.th.jpg) (http://img705.imageshack.us/i/zdjcie0049u.jpg/)    (http://img215.imageshack.us/img215/3192/zdjcie0054d.th.jpg) (http://img215.imageshack.us/i/zdjcie0054d.jpg/)     (http://img194.imageshack.us/img194/5624/p1010714a.th.jpg) (http://img194.imageshack.us/i/p1010714a.jpg/)   
(http://img818.imageshack.us/img818/6249/p1010721e.th.jpg) (http://img818.imageshack.us/i/p1010721e.jpg/)   (http://img156.imageshack.us/img156/5008/p1010728e.th.jpg) (http://img156.imageshack.us/i/p1010728e.jpg/)

Obecnie składam środek i robię kierunki (przyciemnianie i szlif) atrapa i lampy przednie gotowe, niebawem wrzucę fotki.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: MichalSW w Maj 16, 2011, 18:14:31 pm
Drzwi to pewnie były wymieniane bo kolor w środku inny. Druga sprawa to te boczki Plusowe - pasują do starej deski jak pięść do nosa. Ale ogólnie fajnie, że robisz porządek :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Maj 16, 2011, 20:37:25 pm
Boczki skajowe już czekają na zamontowanie ;) , a drzwi to prawda były wymieniane 2 przednie i 1 tylni bo rdza zjadła strasznie.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: olaf w Maj 21, 2011, 10:42:02 am
Roboty niemało, ale na pewno warto. Powodzenia i wytrwałości!
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Maj 21, 2011, 21:33:53 pm
Odebrałem dzisiaj go od blacharza po robieniu przodu, podłużnica, wspornik ukł. kierowniczego  itd. nazbierał wiaderko rdzy ;D  teraz np. zderzak trzyma się mocno, nie lata góra dół. Zamontowane przy okazji lampy (na stałe) i kierunki (tymczasowo, trzeba zrobić szlif):

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010797poprawa.jpg)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Maj 21, 2011, 21:45:45 pm
Tylko jak wyszlifujesz te kierunki to nie sklejaj na biały silikon bo wygląda kiepsko. Nakładki na progi włóż.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Maj 21, 2011, 21:50:57 pm
Na razie to są sklejone na taśmę :D, założone tak aby się policja nie przyczepiła (na przejazd 30 km), czarnym będzie klejone ;). A nakładki na próg jeszcze nie miałem czasu założyć ale będzie Full Ori po wymalowaniu.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Maj 22, 2011, 16:35:40 pm
Fotki lamp:

Lampy gotowe:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010776.jpg)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010773.jpg)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010779.jpg)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010772.jpg)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Maj 22, 2011, 17:08:24 pm
Krzyże samoróbki, tak ????

Do tych lamp daj jeszcze ciemny kierunkowskaz żeby współgrało ;)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Maj 22, 2011, 17:27:48 pm
Tak krzyże sam robiłem, 4H roboty.  A kierunki już przyciemnione są, tylko zrobię szlif i montuję.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Maj 22, 2011, 17:31:56 pm
Tak krzyże sam robiłem, 4H roboty.  A kierunki już przyciemnione są, tylko zrobię szlif i montuję.

Też myślałem o krzyżach, ale jednak dałem sobie spokój - za dużo upychania do tej lampy.

Jak robiłeś kierunkowskazy?
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Maj 22, 2011, 17:41:44 pm
Kierunki rozkleiłem, pomalowałem cały środek na czarno i czeka na szlif, potem się czarnym silikonem sklei. Niebawem wrzucę jakieś fotki kierunków.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Maj 29, 2011, 02:49:06 am
Kolejna porcja fotek:

1 warstwa Novol reaktywny:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC00906.jpg)        (http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC00908.jpg)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC00910.jpg)

2 warstwa Novol akrylowy:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC00925.jpg)

Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Młody95 w Maj 31, 2011, 17:54:13 pm
Czym kierunki rozklejałeś ?  Ja pierwszy brzeszczotem ale z drugim się zdenerwowałem i wziąłem boszke. :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Maj 31, 2011, 18:00:51 pm
Woda 90 (stopni) wrzuciłem je tam na 5 minut i od razu lepiej się odklejały, momentami wydawało się że pękną ale nie pękały, pomalutku podważać wszędzie (tak stopniowo jechać).
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Czerwiec 12, 2011, 15:44:39 pm
Co sądzicie o słupkach A,B i C na kolor czarny? Jakby to wyglądało?  (Do poldka dojdzie full ori pod kolor nadwozia).
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Multec w Czerwiec 12, 2011, 16:00:18 pm
B i C tak, A bym nie ruszał.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Czerwiec 13, 2011, 00:22:00 am
Zobacz jak to u mnie wygląda (mi się podoba) i u ciebie też bym zrobił czarne.

(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie018-3.jpg)

(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie020-3.jpg)

(http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/Zdjcie016-3.jpg)

Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Czerwiec 14, 2011, 02:58:06 am
Chwilę posiedziałem w PS i oto efekty, tak by wyglądał poldek po dodaniu Ori, lampy przyciemnione, itp.
 Która wersja najlepsza?

Projekt 1:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/probafso3lusterkaprzyciemnione.jpg)

Projekt 2:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/probafso.jpg)

Projekt 3:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/probafsoPrzyciemniane.jpg)

Projekt 4:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/probafso2.jpg)

Projekt 5:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/probafso2przyciemniane.jpg)

Projekt 6:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/probafso3.jpg)

Projekt 7:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/probafso3lusterka.jpg)

P.S. Stingierek, dzięki za alu  :d .    I to nie mój poldek na fotkach ;) .
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Czerwiec 14, 2011, 11:46:48 am
Jak dla mnie to wariant 1 i do tego lusterko też na czarno ;)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: BARTEK1925 w Czerwiec 14, 2011, 12:03:11 pm
Jak dla mnie "6"
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: show w Czerwiec 14, 2011, 19:03:34 pm
Jak dla mnie to wariant 1 i do tego lusterko też na czarno
popieram
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Czerwiec 14, 2011, 19:12:33 pm
zdecydowanie numer 1 i czarne lusterko i jest miodzio.

P.S. :) moje felgi aż tak ładnie sie błyszczą ?:D mają węższy rant :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Czerwiec 15, 2011, 10:16:19 am
Ja jestem na piątką ;)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Czerwiec 30, 2011, 02:53:18 am
Wstępne przymiarki:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/Zdjcie0094zmiana.jpg)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010816.jpg)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/Zdjcie0085zmiana.jpg)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/Zdjcie0092zmiana.jpg)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010823zmiana.jpg)

Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Stingerek w Czerwiec 30, 2011, 03:57:03 am
Hjowo..... nie wiem dlaczego ale białe ori wygląda obleśnie... w ogóle nie pasuje do zderzaka bo jest gładkie.
Jak doklejone z gumy do żucia...
Ori nie może być białe - albo zderzak musi być gładki.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: kodzik w Czerwiec 30, 2011, 12:19:32 pm
ale będzie Full Ori po wymalowaniu.
Stingerek chyba się chodziło na wagary zamiast do szkoły ;p
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Lipiec 09, 2011, 10:21:14 am
Nowe zdjęcia (już 70% wymalowanych elementów:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010853.jpg)           (http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010854-1.jpg)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010861-1.jpg)        (http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010872.jpg)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010880.jpg)           (http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/P1010885.jpg)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Sierpień 27, 2011, 21:36:18 pm
Dzisiaj dopiero zamieszczam fotki jak obecnie poldek wygląda, wyszło jak wyszło nikt nie potrafi przewidzieć co się stanie.

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC01120.jpg)        (http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC01127.jpg)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC01131.jpg)        (http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC01125.jpg)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC01134.jpg)        (http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC01135.jpg)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC01137.jpg)        (http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC01141-1.jpg)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Sierpień 27, 2011, 21:53:37 pm
Jak już pisałem,bardzo ładny podek  <lol> <lol> Mojego by było wstyd przy nim postawić,znaczy,ze mój to grat w porównaniu z tym  :P :P
Ten wlot na masce bardzo ładnie się komponuje z całą resztą (orciari itd.)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: michau w Sierpień 28, 2011, 10:29:05 am
Co mu się stało w przednie lampy?
Tak to bardzo ładny dieselek, możesz mi powiedzieć co to są za halogeny w zderzaku? Wesem? jaki typ?
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Jaro w Sierpień 28, 2011, 12:03:22 pm
Daje radę, teraz na glebę go i jakieś ładne, klasyczne kółko <ok>
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Sierpień 28, 2011, 12:05:35 pm
Co mu się stało w przednie lampy?
Zostały zgermanizowane :d
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: michau w Sierpień 28, 2011, 13:11:56 pm
Wg mnie to nie germanizacja a już ciut przesada, jeszcze jakby te kierunki może jakoś inaczej przemodzić [polerowane szklo, jakiś odblysnik i jeszcze ew szklo przyciemnic] czy coś... a nie
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Sierpień 28, 2011, 13:50:51 pm
michau - kierunki będą miały polerowane szkło, teraz są tak założone tymczasowo.  A lampy przyciemnione tylko z założonym krzyżem.

A halogeny to Wesem, a jaki typ to wam już teraz nie powiem bo opakowanie wyrzuciłem. Ale podszedłem do szik-a poprosiłem o halogeny do poloneza( do pakieto oricari) nie te standardowe i mi takie dał.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Październik 17, 2011, 20:30:57 pm
Mój 1 samodzielny projekt/ robota , kapitałka hamulców (nowa pompa, nowe przewody na tył i 1 prawy przód (metalowe) , wszystkie przewody elastyczne, linka hamulca, zaciski, tarcze, klocki TRW, płyn ;p ) oczywiście, zaciski, tarcze malowane ;) , odrobina zdjęć:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_0078.jpg)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/10-17-20-24-20.jpg)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_0038.jpg)

Tarcze chyba dobrze założone, jeżeli chodzi o kierunek nawiercenia i nacięcia?
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Październik 17, 2011, 22:28:15 pm
dobrze zalozone sa jakies lepsze efekty hamowania na tych tarczach? mam nadzieje ze bd na nastepnym spocie
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Październik 17, 2011, 22:35:49 pm
Ciężko stwierdzić na razie, ponieważ się docierają jeszcze, ale jak przyhamuje przy 80,90 km/h to koła blok (ale z tego co zauważyłem że tylko przednie, to nie wiem czy to wina odpowietrzenia czy tak ma być).

Przykładowo ostatnie zdjęcie to z TP, po środku zdjęcie to TL.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: PutiN|FSO w Październik 19, 2011, 16:42:56 pm
Świetny Poldożrer;)) Brawo za pomysłowość w modach :-)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Październik 19, 2011, 22:09:20 pm
to dobrze ze blokuje przednie bo sa dociazane a tylne kola odciazane i nie powinien blokowac kol tylnych ze wzgledow bezpieczenstwa dlatego tloczek w tylnych zaciskach masz mniejszy niz z przodu i dotego korektor sily hamowania jest podlaczony do tylnej osi jak popatrzysz na przewody z tylu powinienes zobaczyc jest tuz nad mostem po prawej stronie dotego ma dzwignie taka do mostu przymocowana przynajmiej bedixie jak by blokowalo ci kola z tylu bylo by zle po 1 nie podbite badania techniczny po 2 np. zima mial bys drift przy malym przy hamowaniu najprawdopodobniej z dzwonem hamulce to hamulce a bezpieczenstwo to podstawa
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Październik 22, 2011, 01:42:25 am
Przed remontem przy wciśnięciu mocniej pedała hamulca to blokowało wszystkie, a teraz po tym remoncie blokuję tylko przednie.. nawet przy wciśniętym max.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: pold20 w Październik 22, 2011, 20:36:10 pm
Przydały by mu się do pełni szczęścia jakieś większe felgi alu
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Hagar w Październik 22, 2011, 23:01:32 pm
to nie fajnie miales z tymi hamplami a alu felgi no przydaly by sie nie chesz moze o.z? bo bd sprzedawal na zimie xd
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Październik 22, 2011, 23:03:19 pm
Na razie nie, może za kilka lat. Bo teraz podjąłem decyzję że tarczę zakładam standardowe na 13, bo miałem do wyboru 13 albo 14,15 do trucka (ale większe koszty) i jak na razie założyłem te tarczę to nie będe planował zmian felg na wyżej niż 13 bo nie wejdą, ale poszukuję Riali (te 5 ramienne).
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Listopad 14, 2011, 20:39:23 pm
Zdjęcia w wolnym czasie robione:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_0089.jpg)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_0085.jpg)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_0072.jpg)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_0079.jpg)


Jak postawie go na koła (jeszcze do zrobienia płyta pod silnik ) to wezmę się następnie za kapitałkę elektryki, wnętrza i możliwe że przy okazji słupki pójdą pod czarny kolor.
I w najbliższym czasie może nakręcę filmik jak to hamuje na tych hamulcach.
Ale 1 koło przednie prawe mi obciera co pół tarczy niby je ściągnąłem i rozbierałem i wszystko ok, więc nie wiem czy to zostawić i że to zniknie jak się te hamulce dotrą (bo piszczy gdy się do tyłu cofa tylko co pół obrotu tarczy).

I dostawałem pytania na PW gdzie i za ile poldek był malowany, koszty malowania to jakieś 300,400 zł a malowanie w 100% ja sam (czyszczenie, malowanie itp.) na pistolecie za 80 zł.
1x malowałem pistoletem lakierniczym ;).
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Styczeń 08, 2012, 19:34:43 pm
Obecnie składam wnętrze, jak do tej pory udało mi się złożyć drzwi prawe w których nastąpiły następujące modyfikacje (wygłuszenie, nowe głośniki 17, nowe panele, boczki skajowe wraz z parapetem od minusa , elektryczno-podgrzewane lusterka i ogarnięcie elektryki) oto fotorelacja:

Wygłuszenie w wewnątrz:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_0290.jpg)

Wygłuszenie stelaża:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_0367.jpg)

Całość:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_0401.jpg)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_0404.jpg)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_0409.jpg)


Ale było trochę przerabiania, bo drzwi są od Caro + ..
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Arti28 w Styczeń 08, 2012, 20:29:46 pm
I to jest poldas na  Orciari  :) po kapitalnej blacharce oby tylko był dobrze zakonserwowany  :-) orciari  polakierowane igła    :-) ciekawe te twoje el.szyby  :d
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: MichalFSO w Styczeń 13, 2012, 15:28:09 pm
ciekawe te twoje el.szyby 
Uniwersalne, tez takie mam i fajnie to chodzi.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Lipiec 29, 2012, 01:49:09 am
Pracę już w dosłownie ostatnim etapie, góra 10 dni jeszcze. Ale mogę już dzisiaj napisać zmiany jakie nastąpiły od czasu zaczęcia remontu w Listopadzie
Zostały mi wskazówki w liczniku (podświetelnie) z którymi mam problem i właściwie to tyle.
Zdjęcia jak ukończę pracę.
                                   
                                  Zmiany:

Audio:

-Wygłuszenie drzwi matami bitumicznymi  (zdjęcie w poprzednich postach)
-Wygłuszenie dachu matami
-Nowe głośniki firmy Helix:
2 głośniki (17) niskotonowe w drzwiach
2 głośniki wysokotonowe w słupkach
-Praktycznie nowa instalacja audio (na nowo podprowadzone kable, a stare wywalone ponieważ przerwy w przewodzie były)
-Nowe radio Pioner (+ domontowane do niego wzm. sygnału FM)
-Wygłuszenie podłogi matami bitumicznymi i na to maty wygłuszające z filcem

Elektryka:

-Naprawienie takich pierdół typu:

Czujniki drzwi nie działały + do tego kable pogubione w drodze do czujników i część przerwana (Naprawiono, nowe czujniki i tam gdzie po przerywane nowe kable)\

Zapalniczka, sama w sobie nie działała i przewodów do niej nie były doprowadzone tak jakby ktoś dawniej z niej zrezygnował i kable poucinał i odłączył (Naprawiono, nowo doprowadzone kable + nowa używana zapalniczka)

- Nowy alarm, stary wymontowany
- Elektryczne lusterka + podgrzewane
- Podgrzewane fotele (na 2 przyciskach robione) maty z Nubiry
- Nowa podświetlana gałka
- Zmiana koloru podświetlenia przycisków
- Termometr z pomiarem temperatury wewnątrz i zewnątrz, (podświetlany na niebiesko w momencie włączenia zapłonu)
- Dodano 6 przełączników Heblowych(?) , w obecnej chwili 5 aktywnych odpowiadają za:
*1 Podświetlenie sufitu przód
*2 Podświetlenie sufitu tył
*3 Grzanie lusterek
*4 Załączanie radia bez konieczności włączenia zapłonu (Po co marnować akumulator na oświetlenie kabiny by posłuchać samego radia?)
*5 Załączanie 2 wiatraka w chłodnicy
- Podświetlany sufit (Przód + Tył) paskami LED
- Podświetlany schowek LED
- Nowe podświetlenie bagażnika paskami LED z dwóch stron
- Nowa lampka w podsufitce obudowa z Opla, a sam środek składany ręcznie (podstawowe funkcje, ładne rozsjaśnianie i wygaszanie w przypadku otwarcia drzwi, podzielona na sekcję Lewa, Środek, Prawa)
- Zmienione podświetelnie licznika Ledami o kącie świecenia 180 stopni (ładne, równomierne podświetlenie) Niebieski + wskazówki czerwone, dodałem do licznika 4 diody:
2 Diody pod wskaźnikiem temperatury [ 1 Zielona świeci się w momencie załączania automatycznego wiatraka w chłodnicy] [ 2 Czerwona to załączenia 2 wiatraka w chłodnicy (nie podpięty pod automat) tylko wymuszony przez przełącznik
2 Diody pod Ikonką (?) podgrzewania foteli, 1 załącza się gdy podgrzewanie lewego fotela włączone, 2 załącza się gdy podgrzewanie prawego fotela jest włączone

Ogólnie:

- Nowe fotele Akupresura (Na nowo obszytę wraz z tylnymi siedzenia) + domontowane podgrzewanie
- Obklejono dach nowym materiałem + słupki + tylne pólki + osłona na nadkola
- Cały tył obklejony foliami przyciemniającymi 95%
- Tapicerki od borewicza na drzwiach
- Nowe dywaniki
- Słupki (przód, środek, tył) przemalowane na czarny mat
- Nowy podłokietnik
- Osłona ręcznego rzeźbiona z Caro Plusa
 Więcej grzechów zrobionych temu biednemu Poldkowi który chciał wylądować dawno temu na szrocie nie pamiętam, ale coś by się jeszcze znalazło ;) .
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Maxior w Lipiec 29, 2012, 05:55:09 am
dobra robota <spoko> bardzo mi sie podoba twój pold :) podobna sytuacja jak ze mną dopiero po 3 latach użytkowania zabrałem sie za swojego klekota :) gratulacje i oby służył jak najdłużej... BTW 400 k wytrzymał to nieźle z tego wnioskuje ze mój jeszcze dłuuugo wytrzyma bez remontu :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Grizli w Lipiec 29, 2012, 09:52:15 am
Wrzuć foty tych akupresur po obszyciu:)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: SeBa w Lipiec 29, 2012, 10:28:54 am
no no,tez jestem ciekaw :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: FaZi w Lipiec 29, 2012, 11:06:23 am


a ja mam prosbe - wrzuc filma jak chodzą te uniwersalne el. szyby :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Maxior w Sierpień 15, 2012, 21:51:00 pm
Te uniwersalne szyby to masz wszystkie czy tylko przód?? i pytanie czy da sie wogóle upchnąć do tylnych drzwi..
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Sierpień 15, 2012, 22:08:08 pm
Mam na wszystkie drzwi, da się upchnąć wszędzie, ale po małym rzeźbieniu.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Multec w Sierpień 15, 2012, 22:13:06 pm
Poka te akupresury. :P
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Maxior w Sierpień 15, 2012, 22:44:24 pm
Mam na wszystkie drzwi, da się upchnąć wszędzie, ale po małym rzeźbieniu.
a to nie problem :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Łukasz - I-Love-Fso- w Sierpień 15, 2012, 22:47:01 pm
moze by zakupil te uniwersalne, nawet nie drogie. a za ori el by mial w komplecie i tyl. hmmm

Pold zrobiony pierwsza klasa. jeszcze dobre kolo i bedzie lala
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: bartek66977 w Sierpień 15, 2012, 22:54:41 pm
No elegancki pold, czekamy na foto akumpresur :) Ile cie cały ten remont wyszedł ? :P
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Sierpień 15, 2012, 23:47:58 pm
Cały? Licząc od 4 lat, od momentu gdy miał trafić na złom?

A zdjęcia się trochę opóźnią przez robienie kanału, nie mam czasu dokończyć kilku pierdół.
Ale 1 fotkę mogę przesłać:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_1048.jpg)

Na zdjęciu brakuję do akupresur zagłówków, i brak przyciemnionych szyb z tyłu.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1981 w Sierpień 16, 2012, 01:50:12 am
Zagłówki pełne czy z dziurą ??
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Sierpień 16, 2012, 02:12:08 am
Z otworem   :d.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Sierpień 16, 2012, 07:05:32 am
Ale 1 fotkę mogę przesłać:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_1048.jpg)

Na zdjęciu brakuję do akupresur zagłówków, i brak przyciemnionych szyb z tyłu.
Coś nic nie widać.

EDIT: już widać.

Całkiem fajnie wyszły :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD
Wiadomość wysłana przez: Maxior w Sierpień 16, 2012, 11:30:41 am
Cały? Licząc od 4 lat, od momentu gdy miał trafić na złom?

A zdjęcia się trochę opóźnią przez robienie kanału, nie mam czasu dokończyć kilku pierdół.
Ale 1 fotkę mogę przesłać:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_1048.jpg)

Na zdjęciu brakuję do akupresur zagłówków, i brak przyciemnionych szyb z tyłu.

fajne te gorki :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Sierpień 22, 2013, 15:28:28 pm
Pora na aktualności.

A więc PN dostał silnik 2.1 TD (XUD11ATE)     [110 KM, 250 Nm , 12V]    od ? (tego nie wiadomo) ale prawdopodobnie był to od Citroena XM.
Ciężko ustalić dawcę ponieważ jest to silnik kupiony z szrotu za 200 zł, bez pompy wtryskowej i niektórych niepotrzebnych rzeczy typu (rozrusznik, alternator itp.).
Przez 3,4 miesiące szukałem do tego silnika pompy wtryskowej firmy BOSCH (pełna mechanika) ponieważ nie chciałem dziadostwa elektronicznego firmy LUCAS.
4 zakupiona pompa okazała się w dobrym stanie, silnik odpalił po 2 dniach bawienia się w kąt wyprzedzenia zapłonu itp.

Dlaczego wybrałem ten silnik?

Chciałem mieć silnik mocniejszy od zamulonego 1.9 GLD , a kocham Diesle więc wybór padł na 2.1 TD, jak już robić swap to na 2.1 TD a nie na 1.9 TD.
I wybierałem ten silnik pod względem trwałości, jako iż jest to silnik z tej samej rodziny co nasz rodzinny 1.9 GLD to są to silniki nie do zajechania.

Zakupiłem ten silnik w Styczniu, przez 2,3 miesiące był on w garażu by go trochę odnowić i przejrzeć.

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_1685_zpsf7ba57e3.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_1685_zpsf7ba57e3.jpg.html)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_1688_zps766c1860.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_1688_zps766c1860.jpg.html)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_169055555_zps2b97fbe0.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_169055555_zps2b97fbe0.jpg.html)



Wymienione:

-Filtr Paliwa
-Filtr Oleju (2x)
-Olej (2x)
-Uszczelka pod pokrywą zaworów
-Uszczelniacz wału korbowego (przód + tył)
-Uszczelniacz wałka rozrządu
-Wymiana uszczelniaczy w Turbo-Sprężarce (Podstawowa regeneracja)
-Oddane do sprawdzenia wtryski (sprawne)
-Wymieniony a właściwie urzeźbiony wąż odmy
-Uszczelnione połączenie przy termostacie + sprawdzenie go
-Wymiana kompletna rozrządu (Pasek + Napinacz + Rolki + Pompa Wody)
-Wymiana króćca plastikowego pod obudową filtra paliwa
-Wymontowanie niepotrzebnych rzeczy po systemie Lucas w tym silniku
-Wymiana uszczelki pod miską olejową
-Zaślepiony EGR
-Profesjonalny dolot powietrza
-Wymiana chłodnicy
-Przerobienie dolotu i spływu paliwa do pompy wtryskowej
-Zalanie oleju najtańszego pół-syntetyk + dolania środka do przeczyszczenia oleju
-Zalanie nowego oleju Liqui Moly 5W40 (Pełny syntetyk)
-Sprawdzone świecie żarowe (sprawne)
-Dodaje do ropy olej 2T do smarowania pompy i wtrysków

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_1952_zps1dff821b.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_1952_zps1dff821b.jpg.html)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_1981_zps7546ef82.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_1981_zps7546ef82.jpg.html)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_1980_zps15ffe053.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_1980_zps15ffe053.jpg.html)




Zamontowałem do tego silnika większość pierdół które pasują właściwie bezproblemowo.

-Skrzynia + Koło zamachowe + Sprzęgło (Docisk) od 1.9 GLD
-Rozrusznik od 1.9 GLD
-Łapy mocowania silnika od 1.9 GLD
-Alternator od 1.9 GLD
-Miska olejowa od 1.9 GLD (było z tym trochę problemów przez pompę olejową)
-Łapa mocowania pompy wtryskowej od 1.9 GLD
-Chłodniczka oleju od 1.9 GLD
-Czujnik oleju od 1.9 GLD
-Czujnik temperatury od 1.9 GLD
-Przerobienie szabelki od 1.9 GLD
-Zlecenie wykonania flanszy i spawanie nowego wydechu do 1 kat
-Przerobienie dolotu oleju do Turbo-Sprężarki

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2059_zps8407c75e.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2059_zps8407c75e.jpg.html)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2215_zps576f194e.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2215_zps576f194e.jpg.html)


A w samej budzie:

-Montaż Intercooler-a :

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2099_zps534a9d58.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2099_zps534a9d58.jpg.html)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2110_zps150a4a0c.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2110_zps150a4a0c.jpg.html)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2095_zps08af2fb4.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2095_zps08af2fb4.jpg.html)


Ogólnie jak to wygląda:


(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2230_zpsa4d9c135.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2230_zpsa4d9c135.jpg.html)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2227_zps1390a5a2.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2227_zps1390a5a2.jpg.html)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2228_zps180e7107.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2228_zps180e7107.jpg.html)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2225_zps888db191.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2225_zps888db191.jpg.html)


Wrażenia:

Jeszcze do tej pory go nie testowałem mocniej, ale przybutowałem go nieraz na 3,4 biegu i naprawdę jest różnica pomiędzy 1.9 GLD ten silnik JEDZIE!  <spoko>
Silnik 2.1 TD jest to idealne połączenie trwałości silnika 1.9 GLD , jego dźwięku i mocy 2.1 .
Obecnie ciś. doładowanie ustawione jest na 0.8 Bar
Tak jak pisałem na początku tematu silnik zakupiony za 200 zł, a chodzi jak nowy, nie dymi, żadnych HGF-ów, odpala na strzała  :] .

Plany na przyszłość związane z silnikiem:

Pierwsze skrzynia od Forda N9 + wał napędowy od N9 + tylni most od Volvo.
Po tych modyfikacjach planuje zmienić Turbo-Sprężarkę na ciut większą i dać większe ciśnienie doładowania  :] .


Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Sierpień 22, 2013, 16:02:31 pm
Ja tam osobiście za dieselami nie przepadam, ale swap bardzo ciekawy :)
Trzymam kciuki za dalsze modyfikacje :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Sierpień 22, 2013, 17:57:13 pm
jak osiągi? Sprawdzałeś przyspieszenie i v-max? Czy jeszcze nie?
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Sierpień 22, 2013, 18:01:48 pm
Jeszcze nie sprawdzałem, w ten weekend czeka go droga do Radomia 800 km w 2 dni. Po Radomiu go sprawdzę, tzn. nie będzie to pełne przyśpieszenie bo z 1 go butować mocno nie bd.
Ale jak 1x próbowałem z 3,4 przybutować b.mocno to potem na 5 biegu było czuć zapach spalenizny więc sprzęgło i docisk nie wytrzymaja po prostu 250 Nm. Na razie tak zrobiłem tzn. 2.1 TD -> Cały reszta ukł. napędowego z 1.9 GLD przejściowo by przez rok przejeździć nie szaleć. A żeby szaleć na 2.1 TD potrzeba wykonać te modyfikacje które napisałem powyżej.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Sierpień 22, 2013, 18:21:00 pm
chodzi o skrzynie z N9 z forda :P bez przesady wystarczy pomyśleć :). Co do modyfikacji to masz w sumie racje katować go nie warto, żeby auto na kołkach stanęło, a jak udało się go wpasować w miejsce fabrycznego 1.9? Nie miałeś problemów? Oraz czy intercooler się zmieścił?
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Sierpień 22, 2013, 18:38:47 pm
Przecież Ford N9 to stary traktor
n9 to chyba najpopularniejsza skrzynia forda, ale cóż, skoro tobie gsi zapamiętuje styl jazdy to czemu kolega nie może założyć skrzyni z traktora <lol>

Haha   <lol> .
Tak o skrzynie N9 z Forda chodzi.

luka92- problem był z jego długością, jest to silnik dłuższy od 1.9 GLD , więc musiałem uciąć 4 śruby które są przed kołem pasowym (jak masz 1.9 GLD) to wiesz o jakich mowa. Bo koło pasowe haczyło podczas hamowania.
Wydech trzeba było spawać i specjalnie inaczej Turbo-Sprężarkę ustawiać bo nie szło zrobić wydechu itd.
Ale na poduszki bez problemu wskoczył (prawie)  <mysli> .

A z intercoolerem to pokazałem zdjęcia, zależy jak rozumieć pojęcie zmieścił się. To że beż żadnych modyfikacji to nie. Od dołu są 2 łapki dorobione które trzymają IC i od góry też widać. Więc obowiązkowo w pasie przednim trzeba ucinać kawał blachy  <ok> .
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Sierpień 22, 2013, 18:44:06 pm
no w mr89 nie byłoby tego problemu, mimo wszystko gratuluje :) zaparcia :), ja narazie niestety poldka się pozbyłem, a robisz to zgodnie z prawem w sensie będziesz go zmieniał w papierach czy zostawiasz tak jak jest?

Ale mówisz że kopa ma? :) A jak ze spalaniem mierzyłeś czy dopiero wypowiesz się po tych 800km?
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Sierpień 22, 2013, 18:49:41 pm
Dzięki, zostawiam bez zmiany w papierach bo więcej latania niż to warte.
Potrzeba było też zaparcia i motywacji bo bez tego swap by nie doszedł do końca, długie godziny szukania pompy i montażu podzespołów. Wiadomo ten swap to nic w porównaniu do innych, robiłem go przede wszystkim dla siebie, ale też chciałem udowodnić teorytykom że jest możliwe 2.1 TD w PN-ie bo była parę razy poruszana dyskusja na ten temat na forum ale spoczęła na paru postach.
Spalanie bd wiedział po drodze do Radomia. A z kopem to ma.
To jest filmik przy cis. 0.5 Bar :

http://www.youtube.com/watch?v=nDqWlS_a7EY

Tylko na 4 biegu mu dałem w buta. I wyżej niż 100 km/h nie chciałem ciągnąć.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Sierpień 22, 2013, 18:58:44 pm
licznik oborotów Ci szwankuje? Czy coś tam źle było podłączone? Tak nagle na max wszedł :D, no wiesz przyspieszenie na 5 z 60 o ile dobrze widzę nie jest tragiczne na innym moście nie 3.7 (dobrze kojarzę bo myli mi się już z mercem :D) to też nie ma czego oczekiwać dobrego przyspieszenia :). Przy 4.1 to byłby szatan z przyspieszeniem :D, w zamian za v-max ale podsteruj go dobrze to będzie ciekawa maszyna, ja jak u siebie zbiorę trochę grosza to kupuję przejścióweczkę znowu w dobrym stanie i będę modził diesla :), ale najpierw mam inny projekt do dokończenia (2.0D kompresor w W124) :D, rzeźba dla rzeźby ale projekt ciekawy :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: czarnieski w Sierpień 22, 2013, 19:18:20 pm
Gratulacje własnoręcznego wykonania swap, fajnie że na forum są jeszcze ludzie których tuning nie ogranicza się do umycia i zatankowania auta. Auto bardzo oryginalne a dźwięk turbiny w polonezie bezcenny. Wreszcie ktoś poszedł do garażu  pobrudził ręce i udowodnił że się da bez zakładania 10 tematów by na koniec sprzedać luz zezłomować auto.

Ps. Musimy się w końcu kiedyś spotkać.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Jacu614 w Sierpień 25, 2013, 00:34:14 am
Najlepszy temat o Poldku z Dieslem
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Sierpień 25, 2013, 01:39:02 am
ładnie, tylko przestaw filtr powietrza przed akumulator bo nie fajnie to wygląda. i trochę nie praktyczne, metrowa rura do turbo zaraz za chłodnią.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Sierpień 26, 2013, 00:27:12 am
luka92 - to wina obrotomierza, padł i tyle.
mateo# - to tylko chwilowe rozwiązanie, podczas zmiany skrzyni itp. bd umieszczał go w lepszym miejscu z lepszą rurą.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Zuczek w Sierpień 26, 2013, 13:02:06 pm
oo gratuluje .. jedna z leprzych opcji jakie mogą wyldowac w polonezie... sam sie zastanawialem czyniezamianiec dohca na 2.1td ale narazie dohc zostal odmlodzony... co nieznaczy ze pozucilem plan z 2.1td .. chcetnie bym kiedys przy okzji "zobaczyl" jak jedzie...bym wiedzial mniej wiecej czego sie spodziewiac ;)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: MrVspec1 w Wrzesień 01, 2013, 21:06:33 pm
Kolego wzmocni sprzęgło a skrzynię poloneza zostaw, bo jestem pewien że wytrzyma pewnie 300 Nm. <lol> U nie było 230 Nm i dalej żyje i na każdym biegu dostaje nieźle w palnik, co zresztą było widać na zlocie. :P
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: MarCaro#1977 w Wrzesień 01, 2013, 21:50:49 pm
Ja w swoim OHV T czekam na poddanie sie seryjnego sprzegła i lece w kierunku zrobienia sprzęgła organicznego, lub oddać do wzmocnienia.  Projekt ciekawy nie powiem , ale to wciąż diesel :P , a zycie jest za krótkie by jeżdzic dieselem : )  Powodzenia w dalszy modach i do zobaczenia na zlotach.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Październik 04, 2013, 18:07:53 pm
Jak ma sie sprawa z Autkiem? Temat ucichł a jestem Ciekaw jak maszyna sie sprawuje :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Październik 04, 2013, 18:16:51 pm
Jest przygotowany do snu zimowego, obecnie nie jeżdżę przez brak ubezpieczenia, a przede wszystkim ze względu na obecny stan opon (jak by to coś oponami nazwać :) ) nie chcę ryzykować jazdy na takich oponach bo jakby pękła bo widać po nich że mają ochotę to szkoda samochodu i roboty.
Również obecnie zbieram pieniądze na alufelgi 15 + opony Continental, zapewne coś ruszę z robotą przy pn-ie tak do 3,4 miesięcy.
Przeszczep reszty podzespołów zapewne wypadnie albo pod koniec tej zimy, albo w wakacje.
A co do przeszczepu to przerobił już 680 km bez żadnych problemów :) , 0 problemów z silnikiem i z resztą podzespołów.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Październik 04, 2013, 18:32:04 pm
rozumiem rozumiem, a jak wreszcie spalanie jak narazie sie orientacyjnie zachowuje?
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Październik 04, 2013, 18:35:21 pm
Nie mam pojęcia ile pali :)
W fazie testów nie patrzyłem praktycznie na spalanie, zresztą nie miałem co tego testować jak dawka paliwa na pompie jest na 5.0 a powinna na 3.5 więc więcej bierze, jak zarobię i znajdę czas to się zajmę tym też :).
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: luka92 w Październik 04, 2013, 18:37:50 pm
Spoko rozumiem i czekam na informacje bo projekt ciekawy :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: seraf w Luty 08, 2014, 22:58:04 pm
Co się dzieje z poldkiem?
Bardzo ciekawy swap sam nad takim myśle tymbardziej że warunki mam na zrobienie każdej rzeczy przy aucie.
Ewentualnie 1.9 TDI VW, ale to już za duzo rzezbienia.

Ciekawe czy ktoś w polsce ma mocniejszego diesla w polonezie niż ty ;)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Luty 09, 2014, 00:31:57 am
Poldek zimuje w garażu i czeka na przypływ $ :) .
Muszę dzielić moja pasję po równo dla 2 samochodów, teraz obecnie działam przy Hondzie Prelude.
Przygotuje ją do jazdy na codzień by mieć czym jeździć po części do Poldka i nie tylko :).

Osobiście polecam 2.1 TD, ponieważ wygląda on jak fabryczny silnik :)
W końcu z tej samej rodziny, jedynie większa pojemność i moc.

A czy ktoś ma mocniejszego Diesla to nie wiem, wiem jedynie że masa tematów na forum była poruszana na temat takiego
swap-a i jedynie poleciały sformułowania typu ,,nie warto'' ,,nie da się'' itp.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: seraf w Luty 13, 2014, 22:12:46 pm
Jakby dalo rade zwiekszyc moc do okolo 150 KM to bylby ciekawy pomysl na swapa. chociaz w budzie poloneza 110 KM też jest wystarczające.
Tylko jak ze spalaniem?
Jestem przyzwyczajony ze po trasie diesel pali 4-5 L ;)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Luty 13, 2014, 22:28:33 pm
Spalania nie było jeszcze okazji zmierzyć :)
Tutaj nie patrzy się tak naprawdę na KM tylko na Nm, bo tym Diesel się charakteryzuje.
Diesle ciągną momentem nie końmi :) .
A ten silnik obecnie około 255 Nm.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: seraf w Luty 13, 2014, 22:47:26 pm
Moment zacny :D
Porownywales swoj silnik z innym polonezem z silnikiem rovera?
Podejrzewam ze rover moze miec z toba problem.
Jak zaczniesz mierzyc spalanie i mi trafi sie sprawdzony silnik 2.1 TD to przerobie atu plusa ;)
Narazie skoncze wszystkie moje auta na tip top i wtedy bede kombinowal co dalej, bo juz za duzo zaleglosci mi sie nazbieralo.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Luty 13, 2014, 23:53:45 pm
Nie porównywałem, nie miałem okazji.
Ale jak wspominałem w poprzednich postach, w obecnym zestawie (sprzęgło -> skrzynia -> wał napędowy -> most tylni) (od PN-a)
nie jest możliwe 100% przeniesienie tylu Nm na koła.
Sądzę że obecnie przenosi około 60% Nm na koła przy pełnym przyśpieszeniu, sprzęgło od razu można poczuć przy przy-butowaniu.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Sierpień 31, 2014, 18:56:05 pm
Pora na aktualizację tematu :)
A więc, od czego tu zacząć ....

Ogarnięta została kompletnie elektryka, wcześniej wywalało mi bezpieczniki często i połowa rzeczy nie działała, teraz wszystko hula tak jak należy.
Nastał porządek z kablami, wszystko porządnie ogarnięte (peszle, łącza itp.), zrobiona 2 skrzynka bezpieczników za schowkiem pasażera, która odpowiada praktycznie za dodatkową elektrykę w samochodzie, postaram się streścić.
Skrzynkę bezpieczników zasila mocny plus zabezpieczony bezpiecznikiem rurkowym 40A, zasila on odpowiednio urządzenia które wymagają stałego zasilenia jak i również przekaźniki (ew. bezpieczniki).
Skrzynką sterują głównie 2 przełączniki, pozostałe 4 odpowiadają za resztę rzeczy.

1 przełącznik steruje dodatkowym zasilaniem, jeżeli przełączam go w pozycje ON to przekaźnik zwiera i podaje zasilanie na zapalniczkę, CB-Radio, radio, podgrzewanie foteli. Do każdego urządzenia jest poprowadzony gruby plus, prosto praktycznie z akumulatora dzięki czemu CB-Radio nie ma zakłóceń jak i również radio.
Jeżeli jadę gdzieś w trasę to przełączam przełącznik i załącza mi się automatycznie CB-Radio, zapalniczka (do której wkładam ładowarkę do ładowania komórki (GPS) ).
Przydatny jest również ten przełącznik jeżeli chcemy sobie posłuchać radia na postoju to nie ma potrzeby włączania zapłonu, tylko wystarczy przełącznik.

2 przełącznik steruje szybami elektrycznymi poprzez 2 przekaźniki, jeżeli zapłon jest wyłączony to napięcie pojawia się na przekaźniku nr. 2 (którym mogę sterować przełącznikiem), jeżeli przekaźnik nr.1 wykryje włączenie zapłonu automatycznie podaje prąd na szyby zamiast na przekaźnik nr.2.
Dzięki temu szyby cały czas są zasilanie grubym plusem jak i również grubą masą praktycznie prosto z akumulatora, jeżeli chcę odsunąć szyby gdy zapłon wyłączony to tylko przełącznik w górę i mam zasilanie praktycznie z akumulatora. Nie ma zbędnej konieczności włączania zapłonu (przy okazji grzania świec) by dosunąć np. szybę.
Dzięki zastosowaniu 2 przekaźników, szyby automatycznie mają napięcie jeżeli włączam zapłon, nie ma konieczności ciągłego przełączania przycisku by włączać lub wyłączać szyby.

3 przełącznik steruje podświetleniem LED przód (zabezpieczone przez bezpiecznik)

4 przełącznik steruje podświetleniem LED tył (zabezpieczone przez bezpiecznik)

5 przełącznik steruje trybem zdalnej rezerwacji odpalania samochodu

6 przełącznik steruje wiatrakiem dodatkowym (chłodnica)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2968_zpsb2aae3fd.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2968_zpsb2aae3fd.jpg.html)

Reszta w skrzynce bezpieczników to przekaźniki rozruchowe wykrywające włączenie silnika (dla alarmu), przekaźnik odpowiadający za zdalne otwarcie bagażnika, przekaźnik odpowiadający za zdalne odpalenie samochodu , przekaźniki od podgrzewania siedzeń.
Długo by się rozpisywać by wszystko powymieniać za co odpowiada dodatkowa skrzynka bezpieczników.
Domyślam się że zapewne nie jest to za bardzo skomplikowana elektryka, ale trochę roboty było...
Zrobiłem te mini bajerki po to by mieć większy komfort z korzystania z pn-a :)

Przed:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2962_zps16c5592c.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2962_zps16c5592c.jpg.html)

Po chwili rzeźby ( 40% prac) :

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2984_zpsc0462f98.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2984_zpsc0462f98.jpg.html)

Bliżej końca:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2991_zps12fbc7ae.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2991_zps12fbc7ae.jpg.html)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_3000_zps3aefc01d.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_3000_zps3aefc01d.jpg.html)

Doszedł jeszcze główny plus zasilający wzmacniacz, zabezpieczony przez bezpiecznik rurkowy.

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2975_zpsa5a0ee1a.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2975_zpsa5a0ee1a.jpg.html)

Wymiana urządzenia mikroprocesowego, poprawienie łączeń.
Przeczyszczenie wszelkich mas, i doprowadzenie kolejnej prosto z akumulatora do kabiny.

Silnik:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_3067_zps66f90833.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_3067_zps66f90833.jpg.html)

- Wymiana alternatora z 50A na 120A jak i również przewodów alternator -> akumulator

Porównanie:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_3078_zps7f5e3c15.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_3078_zps7f5e3c15.jpg.html)



Przed:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_3064_zps04bfd9d8.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_3064_zps04bfd9d8.jpg.html)

Po:

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_3096_zpsefc3e021.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_3096_zpsefc3e021.jpg.html)

- Regeneracja rozrusznika
- Wymiana  przekaźnika odpowiadającego za grzanie świec
- Poprawienie spływu oleju z turbiny
- Uszczelnienie układu chłodzenia:
  - wymiana zbiorniczka płynu chłodniczego
  - wymiana korka zbiornika wyrównawczego
  - załatanie króćca przy chłodnicy, wcześniej przeciekał

System Audio:

Doszło:

- Radio JVC KD-R90BTE
- Wzmacniacz Precision Power DCX 600.4

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2549_zps1eb45cfd.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2549_zps1eb45cfd.jpg.html)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2550_zpsaa671292.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2550_zpsaa671292.jpg.html)

- Subufer Excursion SX-10S4 25cm 200Rms BassReflex

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2551_zps95f705f2.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2551_zps95f705f2.jpg.html)

- Zestaw przewodów podłączeniowych od HollyWood
- Wygłuszenie klapy bagażnika i tablicy rejestracyjnej

Przepięknie to teraz gra :)
Wszystko zamontowane w bagażniku, jak na razie bd zamontowane do oparcia tylnej kanapy, w przyszłości bd w podłodze :)

Koła:

W końcu wziąłem się za największy minus tego pn-a jaki był do tej pory czyli koła.
Doszły:

-  Alufelgi OZ Polaris 15 cali 7J
-  Opony Continental Contipremiumcontact 5 195/55R15 85V
-  Dystanse przód 10 mm bez centrowania
-  Dystanse tył 15 mm z centrowaniem
-  Pierścienie centrujące tył przerobione na tokarce na 56,5mm
-  Pierścienie centrujące przód 56,1 mm
-  Śruby pływające przód 40mm twardość 10.9
-  Śruby pływające tył 45mm twardość 10.9

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_3054_zps98d99093.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_3054_zps98d99093.jpg.html)

Teraz jeździ jak nie polonez :) , ciężko opisać wrażenia z jazdy na tym zestawie w porównaniu do poprzedniego.
Jak i również przepięknie to wygląda ;)

Układ kierowniczy:

Nadszedł czas żeby wymienić wielkie koło sterownicze, a więc:

Doszła:

- Naba przerobiona na wieloklin od pn-a

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_3037_zpsbe1b7dde.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_3037_zpsbe1b7dde.jpg.html)

- Kierownica sportowa

O wiele lepiej się jeździ z mniejsza kierownicą, na parkingach trochę przypakuję ze względu na brak wspomagania i że przód mam ciężki od 2.1 TD.
I jak to również wygląda :)

Wnętrze:

Poza dodatkami które wyżej napisałem tzn. kierownica itd.
To doszło:

-  Wskaźnik doładowania Turbo

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2956_zps1262f272.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2956_zps1262f272.jpg.html)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_2958_zps7123957d.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2958_zps7123957d.jpg.html)

-  CB- Radio
-  Termometr samochodowy z pomiarem temp. zewnętrznej, wewnętrznej, pokazuje aktualne napięcie jak i również godzinę wow  <lol>
-  Bryloczek ,,Remove before flight'' nie mogłem się oprzeć :)

Ogólnie poprawione mocowanie fotela kierowcy, wcześniej na prowadnicach był źle ustawiony i nigdy nie był skierowany na przód tylko w lewą stroną, a teraz ładnie prosto :)
Poprawiono mocowanie osłony ręcznego jak i również podłokietnika.
Teraz szyba od kierowcy dosuwa się do końca, a nie tak jak poprzednio zostawało około pół centymetra otwartej.

Lakier:

Szybka polerka maski, dachu i tylnych błotników  <spoko>

Zdjęcie po myciu poldka, niebawem wrzucę więcej zdjęć :


(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_3111_zps087256af.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_3111_zps087256af.jpg.html)


Chciałbym podziękować jeszcze tutaj za pomoc:

Audio:

Użytkownikowi pawlack , w doborze odpowiedniego systemu audio :)

Felgi:

Użytkownikowi Maćko , za pomoc w doborze dystansów itp. :)

Naprawdę Wielkie Dzięki za pomoc  <spoko>
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Sierpień 31, 2014, 19:06:04 pm
Zrobił na mnie duże  wrażenie, gratuluje pomysłowości.
Jak się odpycha z 2100 pod maską?
ciągnie lepiej z turbo:P?
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Rafał w Sierpień 31, 2014, 19:21:11 pm
Dawaj jakąś sesję zdjęciową tego Caro :d

Sporo włożonej pracy, oby ten Polonez Ci to wynagrodził :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Sierpień 31, 2014, 22:01:57 pm
Jakaś mini sesja zdjęciowa bd niebawem :)

Z 2.1 TD zgrabnie  jedzie :), nie ma sensu nawet porównywać do silnika 1.9 GLD  <lol> .
Na razie prace dotyczyły rzeczy którymi trzeba było się zając na pilnie :) , do około roku czasu bd kontynuował projekt 2.1 TD (skrzynia, wał, most).
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Wrzesień 01, 2014, 10:55:03 am
Jak nie lubię dieseli tak ten mi się podoba :)
Naprawdę fajne autko :)
Niech Ci służy bezawaryjnie :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Dawid91 w Wrzesień 01, 2014, 16:38:47 pm
Podoba mi się konkretne i kompleksowe podejście do elektryki :) Zrób mu jakąś sesję bo na tym jednym zdjęciu prezentuje się bardzo fajnie :) No i pomysł na swapa również ciekawy, w innym kierunku niż wszyscy :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Wrzesień 01, 2014, 18:09:13 pm
Zapytam raz jeszcze tu, może uzyskam odpowiedź.

Co to za alternator? Z jakiej rodziny bo widzę, że mocowania ma niemal identyczne. :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: P!otrek w Wrzesień 01, 2014, 18:57:38 pm
Jak nie lubię dieseli tak ten mi się podoba

są diesle które da się lubić i są diesle znienawidzone przez klientów :d

a polonez robi się coraz bardziej ciekawy :d czekam na dalsze efekty ;)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Wrzesień 01, 2014, 19:48:12 pm
Zapytam raz jeszcze tu, może uzyskam odpowiedź.

Co to za alternator? Z jakiej rodziny bo widzę, że mocowania ma niemal identyczne. :)

Proszę :

http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=45056.new#new 

:)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Prezydent w Wrzesień 02, 2014, 20:28:27 pm
Wzmacniałeś jakoś sprzęgło?
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Wrzesień 02, 2014, 21:37:48 pm
Tak jak pisałem wcześniej, nie zabierałem się za kontynuowanie projektu 2.1 TD.
Więc sprzęgło fabryczne od 1.9 GLD.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Wrzesień 02, 2014, 22:42:58 pm
Speed super, dzięki za opis walki z alternatorem, od siebie dodam że jak ma się wspomę mocowaną tak jak w plusach to taki altek praktycznie wchodzi bez problemu bo nie ma napinacza na jego mocowaniu, tylko na rolce :) Choć dla mnie ciut za duży jak na moje potrzeby ale dobrze wiedzieć, że są zamienniki.

Powiedz mi, jak poznać najłatwiej czy w tym 2.1 siedzi dobra mechaniczna pompa BOSCHA? mam zamiar kupić sobie dawcę bebechów i chciałbym jak najlepiej wybrać :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Wrzesień 03, 2014, 01:28:38 am
Speed super, dzięki za opis walki z alternatorem, od siebie dodam że jak ma się wspomę mocowaną tak jak w plusach to taki altek praktycznie wchodzi bez problemu bo nie ma napinacza na jego mocowaniu, tylko na rolce :) Choć dla mnie ciut za duży jak na moje potrzeby ale dobrze wiedzieć, że są zamienniki.

Powiedz mi, jak poznać najłatwiej czy w tym 2.1 siedzi dobra mechaniczna pompa BOSCHA? mam zamiar kupić sobie dawcę bebechów i chciałbym jak najlepiej wybrać :)

Nie ma sprawy, może ktoś skorzysta kiedyś na tym :) .

Co do Twojego pytania to czym rozróżnić pompę wtryskową Lucasa (elektroniczną) a pompę wtryskową Boscha (mechaniczną) ?
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Wrzesień 03, 2014, 12:39:29 pm
Tak :)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Wrzesień 03, 2014, 13:36:44 pm
Łatwo odróżnić po tym że pompa Boscha nie na końcu pompy plastik czarny, przykład:

Bosch:

(http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/43/27/42/12/4327421291_2)

Lucas:

(http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/45/57/00/18/4557001852)

A poza tym Lucas nie ma dźwigni gazu, nie ma ufo od ciśnienia powietrza.

Jak i również można odczytać z tabliczki umieszczonej na pompie wtryskowej.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Prezydent w Wrzesień 03, 2014, 16:09:18 pm
Tak jak pisałem wcześniej, nie zabierałem się za kontynuowanie projektu 2.1 TD.
Więc sprzęgło fabryczne od 1.9 GLD.
I jak seryjne przęgło sobie radzi z takim momentem?
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Wrzesień 03, 2014, 16:29:23 pm
Obecnie jeździ na ciśnieniu 0.7 Bar-a , dobrze sobie radzi.
Ale podczas butowania sprzęgło nie jest w stanie przenieść tyle momentu i czuć zapach spalonego sprzęgła, ale przy normalniej jeździe bez nagłego butowania radzi sobie bardzo dobrze.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Grudzień 22, 2014, 18:41:08 pm
Niestety nie dałem rady w tym roku zrobić porządnej sesji zdjęciowej, to zamieszczę resztę zdjęć związanych z pracą nad projektem jak i również po.

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_3231_zps23c7cd39.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_3231_zps23c7cd39.jpg.html)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_3106_zps19ad42b2.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_3106_zps19ad42b2.jpg.html)

(http://i1218.photobucket.com/albums/dd407/Speed024/DSC_3006_zps6aabc3d1.jpg) (http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_3006_zps6aabc3d1.jpg.html)

Dużo tych zdjęć nie ma, ale wolałem już wrzucić w tym roku to co zostało zrobione :)

Poldek za parę dni będzie siedział na starych oponach i alufelgach, i ogólnie zostanie przygotowany do snu zimowego.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Dawid91 w Grudzień 23, 2014, 23:50:14 pm
Wizualnie bardzo fajnie wygląda w takiej konfiguracji  <spoko>
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: krzychumy4 w Grudzień 26, 2014, 10:45:49 am
Oryginalny gustowny projekt :) swap na jednostke 2.1 juz konkretnie powinien odpychac sie w poruwnaniu do 1.9 GLD :)
Styl przede wszystkim mi sie podoba ;)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Maciek BP w Marzec 06, 2015, 16:52:10 pm
Witam, przeczytałem Temacik i powiem szczerze, ogromne wrażenie wywarł na mnie Polonez i 2.1td pod maską <spoko> mam nadzieję że na zlocie z Bliska będzie możliwość obejrzenia i docenienia nakładu prac:)  <ok>
coś Się dzieje w Temacie??
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Marzec 06, 2015, 18:43:58 pm
Dzięki za opinie.
Obecnie zimuje, pewnie za około 2 miesiące zacznę go użytkować.
Planuje w tym roku kontynuować pracę nad nim bo jest jeszcze dużo do zrobienia, ale zobaczymy jak wyjdzie z czasem i $ ;)
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Marzec 06, 2015, 23:09:07 pm
Cześć, nie wiem czy nie przegapiłem - planujesz w tym sezonie wzmocnienie sprzęgła?
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Marzec 07, 2015, 00:09:16 am
Tak jak wyżej zobaczymy jak z czasem będzie, ale prawdopodobnie nie będę wzmacniał samego sprzęgła tylko od razu wrzucę skrzynie N9 + resztę (wszystko w temacie ;) ).
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: xmaniekx w Marzec 07, 2015, 01:51:04 am
Świetnie, zwłaszcza, że w N9 masz większy wybór przełożeń. W razie czego służę pomocą jak dawniej :) Tak się składa, że mam dwie.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Luty 25, 2016, 17:48:53 pm
Odkop, ale mam nadzieję że jeszcze to Speed czyta.

EDIT:
Skąd wziąć wakupompę do takiego 2.1 z 605? Mój nie ma.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Sierpień 02, 2016, 03:52:11 am
Tomku, czytam :D
Wakupompę do 2.1 przekładałem od 1.9, plug@play :)
Ale pewnie do tego czasu już rozwiązałeś problem.
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Sierpień 02, 2016, 15:58:00 pm
Jeszcze nie wsadzone do Pn. A pokazesz dokladne zdjecia jak umiesciles turbo? U mnie jest strona wydechowa do przodu auta a poniewaz flansza to trojkat to nie ma jak odwrócić.
Miska z 1.9 podeszla bez komplikacji?
Tytuł: Odp: FSO Polonez Caro - (minus) 95r. 1.9 GLD -> 2.1 TD
Wiadomość wysłana przez: Speed024 w Sierpień 02, 2016, 19:40:12 pm
http://s1218.photobucket.com/user/Speed024/media/DSC_2059_zps8407c75e.jpg.html

To przykręciłem do kolektora wydechowego, a 2 stronę już do turbiny, i w ten sposób obróciłem.

Resztę zdjęć masz na 4 stronie.
Spokojnie idzie to obrócić :)