FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Zoltan#1930 w Marzec 29, 2009, 14:14:35 pm

Tytuł: Wymiana mostu
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Marzec 29, 2009, 14:14:35 pm
z mostu starego ( na bebnach) przekładasz przewony hamulcowe, bębny wraz z mocowaniami i pólośkami- sprawdz czy łozyska są dobre i czy wielowypusty na pólośkach nie są zużyte.
w hamulce praktycznie nie ingerujesz- korektor hamowania jest na samochodzie nie na moscie, wogóle go nie ruszasz. po prostu montujesz przewody i hamulce na nowy most, nawet nie musisz ich odkręcać od samochodu,  tylko bębny pozdejmować a potem założyć. trzeba tylko odkręcić węzkyki przy cylinderkach, bo półośki nie wyjdą
problemem będzie montaż amortyzatorów- bedziesz musiał dorobić mocowania.
Tytuł: Wymiana mostu
Wiadomość wysłana przez: szczaw w Marzec 29, 2009, 14:25:46 pm
Chce przełożyć cały most z tarczami - żeby były zamontowane tarcze. Chyba, że to odradzacie, to wtedy zostanę przy bębnach. I ile mniej więcej czasu zajmie przełożenie mostu z tarczami lub jeśli to nie ma sensu to bez tarcz? Z góry dziękuję za pomoc
Tytuł: Wymiana mostu
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Marzec 29, 2009, 15:43:22 pm
do mostu i skrzyni leje się Hipol, 85w90 na przykład.

co to hamulcy- polecam jednak pozostanie przy bębnach- po pierwsze mniej kombinowania, po drugie bębny są po prostu lepsze jesli chodzi o ręczny. skutecznośc hamowania ham. roboczym jest porównywalna, ale reczny w bębnach jest o niebo lepszy i sie nie pie.przy tak jak w tarczówkach.
Tytuł: Wymiana mostu
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 29, 2009, 15:53:06 pm
JA mam inne zdanie co do samych hamulcow jak i recznego - choc tego drugiego nie uzywam
Tytuł: Wymiana mostu
Wiadomość wysłana przez: szczaw w Marzec 29, 2009, 16:07:32 pm
Zoltanno#1930, powiem Ci szczerze, że jak miałem caro z tarczami na tyle, to na ręczny nie narzekałem, jakoś nie mam uprzedzeń... Poza tym wizualnie bardziej mi się podobają tarcze, a w tym roku będę chciał mu jakiś felunek założyć fajny. Ogółem na poldka mam "tajny prodżekt" ale to jak zacznę już robić, to po kolei będę wrzucał fotki na forum. Na razie kończę szkołę i trzeba iść do pracy, aby inwestować w moje dwie miłości - kobietęi poldka :)
Tytuł: Wymiana mostu
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Marzec 29, 2009, 18:03:02 pm
fakt tarcze wyglądają duzo lepiej :) mam felgi przez które je dobrze widać, i z tego powodu na bębny bym nie zmienił :P
recznego tez prawie nie uzywam ( tylko na 2 minuty jak ide bramę otworzyć, bo mam z górki, a silnik pracuje) i dzięki temu nie zapieka się.
Tytuł: Wymiana mostu
Wiadomość wysłana przez: szczaw w Marzec 29, 2009, 18:55:20 pm
Cytat: "Mr.D"
Cytat: "szczaw"
aby inwestować w moje dwie miłości - kobietęi poldka :)

Zaczniesz inwestować w pierwszą miłość to na drugą już pieniążków nie wystarczy  :P



Dlatego idę do pracy zaraz po szkole :D


Cytat: "Zoltanno#1930"
( tylko na 2 minuty jak ide bramę otworzyć, bo mam z górki, a silnik pracuje) i dzięki temu nie zapieka się.


Dokładnie tyle samo używam ręcznego :)
Tytuł: Wymiana mostu
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Kwiecień 02, 2009, 01:35:20 am
w razie czego to stary układ ma gwinty M10x1,25 układ lucasa natomiast M10x1 . Ja mam zamiar przejść z tarcz na bębny bo nie moge już patrzeć na te porąbane zaciski .
Tytuł: Wymiana mostu
Wiadomość wysłana przez: szczaw w Kwiecień 02, 2009, 07:02:44 am
Ja wczoraj przerzuciłem most, jednak muszę dokupić przewody - stare były do d.u.p.y, no i linke od ręcznego, bo inne uchwyty są w tarczach i bębnach. Na razie hamuje mi sam przód - fajnie nurkuje jak nacisnę hamulec ;)