Autor Wątek: -= LINKowisko =-  (Przeczytany 1317765 razy)

0 użytkowników i 17 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #3340 dnia: Marzec 09, 2013, 11:49:01 am »

Offline wawrzyniec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 2.0 DOHC 1998
U mnie działa to też podobnie :) gdy nadchodzą chwilę zwątpienia odtwarzam sobie kilka filmów ze zmodyfikowanymi Polonezami i zapał wraca.
- To jesteś fanem polsko - włosko - koreańskiej motoryzacji

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #3341 dnia: Marzec 09, 2013, 12:42:32 pm »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
nawet polonez jest w 4:30. :d
Byłem widziałem, ale to zwykłe ohv było, kiepsko szło i raczej słabo przygotowane auto do sporu. Bardziej wygladło mi na to jakby ktoś przez złomowaniem jeszcze się chciał po prostu nim pobawić bo nie żal ; -/

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #3342 dnia: Marzec 09, 2013, 13:39:54 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Film o budowie repliki rajdowego Poloneza 2000: http://vimeo.com/61291591

Super filmik. Wiem, że hydrauliczny ręczny nie jest przewidziany w specyfikacji ale myślę, że byłby o wiele lepszy.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #3343 dnia: Marzec 09, 2013, 13:45:28 pm »

Offline show

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 745
    • FSO 1500
Na pewno kiedyś było ,ale lubię ten filmik :
http://www.youtube.com/watch?v=JXQXyeo0p64

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #3344 dnia: Marzec 09, 2013, 14:20:51 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #3345 dnia: Marzec 09, 2013, 19:55:37 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
W temacie rajdowych poldaków. Specyfikacja  ;p

Numery rejestracyjne :
1500 Turbo
WAS 130D*
WAS 184C

1600
KTF 4190

2000 Coupe
WAS 130D*
WAS 732P*

2000
7D 11 WX
GZ 0560
KDC 8862
WAS 130D*
WAS 229D
WAS 845D
WAT 775Z

2000 Turbo
WAS 732P*

*Różne auta z tymi samymi numerami


POLONEZY RAJDOWE Z SILNIKIEM 1500 Turbo

Grupa A
Typ silnika AA
Moc silnika 140kW
Masa własna 900kg
Prędkość max 220km/h - 8,5s
Doładowanie 0,09MPa [0,9 bara]
Obroty mocy max 7000 obr/min
240 Nm przy 3200 obr/min
Pompa paliwa elektryczna o ciśnieniu 0,25MPa
Średnica wydechu 60mm.
Układ napędowy: Sprzęgło z tarczą metalową firmy Sachs, kłowa niesynchronizowana skrzynia biegów o przełożeniach I-2,710, II-1,948, III-1,538, IV-1,233, V-1. Przekładnie główne w zależności od charakteru imprezy 3.9, 4,1 4,3 4,55; szpery 20%, 35% 60%. Na trasach asfaltowych zwiększano rozstaw kół za pomocą dystansów.
Zawieszenie: wahacze górne i dolne zamknięte, twardsze sprężyny, amortyzatory gazowe firmy Blisteim. Obniżono wspornik resorów, resory z DF 125p kombi, zastosowano drążek Panharda.
Hamulce: 2 równoległe pompy hamulcowe, brak serwa, tarcze wentylowane, regulowany korektor hamowania kuł tylnych, hydrauliczny hamulec ręczny
Klatka bezpieczeństwa, obspawana karoseria, system gaśniczy oparty na 3 gaśnicach halonowych dysze pod maską i we wnęce koła zapasowego, podręczna gaśnica halonowa, akumulator w bagażniku zamknięty w metalowej zabudowie
Uszczelka specjalna głowicy firmy Goetz
Powiększono i wypolerowano kanały dolotowe i wylotowe
Powiększono o 2mm średnicę grzybków zaworowych
Obniżono pompę oleju, zastosowano płytszą miskę oleju zabezpieczoną płytą osłaniającą
Świece Iskra FE 65P
Olej silnikowy Castrol GTX
Wkład filtra powietrza z samochodu Warburg
Zapłon - statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu 12
Zbiornik paliwa przeniesiony do wnęki koła zapasowego.
Zastosowano intercooler.



Grupa N
Typ silnika AB
Moc silnika 72 kW
Masa własna 1160kg
Prędkość max 180km/h - 11s
Doładowanie 0,07MPa [0,7 bara]
Obroty mocy max 6000 obr/min
180Nm przy 3200 obr/min
Pompa paliwa mechaniczna o podwyższonym ciśnieniu do 0,1MPa
Średnica wydechu bez zmian.
Układ napędowy bez zmian.
Zawieszenie bez zmian.
Hamulce bez zmian.
Klatka bezpieczeństwa, podręczna gaśnica halonowa
Kanały dolotowe wylotowe, wielkość zaworów bez zmian.
Świece Iskra FE 65P
Olej silnikowy Castrol GTX
Wkład filtra powietrza z samochodu Warburg
Zapłon - statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu 12
Zużycie paliwa 70km/h - 7.0 90km/h - 8.2 120km/h - 10.3




POLONEZY RAJDOWE Z SILNIKIEM 2000

Homologacje :
FSO Polonez 2000 Nr 657 01.01.1979 G IVFSO
FSO Polonez 2000 Nr 1704 01.04.1980 Gr II
FSO Polonez 2000 C Nr 261 01.04.1984 GrB
Barwy :
Biały z czerwonym pasem od 1978 do 1979 Gr IV
Granat z czerwonym pasem od 1979 do 1980 Gr IV
Biały z czerwonym pasem od 1980 do 1984 Gr IV(białe poszerzenia i czerwone)
Żółty z granatowym pasem wzdłuż samochodu i paskami na słupkach 1984-86 Gr B
Żółty z pasami granatowymi skośnymi od 1986-1987 Gr B

Skrzynie biegów : Kłowa niezsynchronizowana skrzynia firmy colloti 3 zestawy
I 3,612; 2.045; 1,357; 1; 0, 870 wsteczny 3,244
II 2,654; 1,895; 1,568; 1,244; 1; wsteczny 2,671
III 2,710; 1,948; 1,538; 1,233; 1 wsteczny 2,310
Dyfry: Przełożenia 4,1; 4,3; 4,55; 5,37
Zawieszenie: Amortyzatory Bilstein: rally, safari-akropol, monte carlo
Silnik: 2.0 od fiata 132, czterocylindrowy, chłodnica oleju , zasilanie 2 gaźniki webera IDF 48(gr IV) 170 KM lub wtrysk mechaniczny (gr IV gr cool.gif 180KM
Sprzęgło: suche, jednotarczowe o zmniejszonej masie wirującej i zwiększonym docisku. Specjalne okładziny cierne o śred. wew. 145 i zew 215mm
Hamulce: hydrauliczne dwuobwodowy, brak serwa. Przód wentylowany od porsche 912, tył fabryczny
Zmiany stylistyczne:
Początkowo bez poszerzeń; poszerzenia pojawiają się w chwili homologowania w gr II.
Zderzak początkowo gumowy zwykły od około 1985 zderzak od Poloneza C
Lusterka Początkowo chromowane firmy cromodore później rajdowe firmy vitaloni(zmiana podczas homologacji w Gr II) na końcu zwykle polonezowskie(koniec 86 roku)
Uchylana szybka pojawia się w 1986
Laminatowe klapy (Gr II i Gr cool.gif
Zmieniona deska rozdzielcza (1979) prosta; dolna konsola fabryczna
Kierownica abarth trójramienna
Felgi: 1979 felgi cromodora od fiata 124, później ATS 13 cali o szerokości 6, 7, 8 cali
Inne:4 halogeny Cibie, obrotomierz, wskaźnik temperatury, ciśnienie oleju, amperomierz, halda, radiotelefon unitra, elektryczna pompa paliwa, zbiornik paliwa 72l, akumulator w bagażniku, pasy szelkowe klatka, system gaśniczy
Naklejki przeciwsłoneczne: Michelin(gr IV); Polonez(początek Gr II) fabryka samochodów osobowych(gr II); fso cars(gr B pierwsze malowanie grB); castrol fso sport(gr B ostatnie malowanie)

I jeszcze mam taki link ze specyfikacjami rajdowymi wszystkich samochodów ale nie moge znaleźć w nich Poloneza <smutny>

http://web.archive.org/web/20050210013401/http://www.dasu.dk/Historiske-Homologeringsattester/

Wiem, że poldki miały takie numery wiec jesli jest ktoś sprytniejszy niż ja i znajdzie to niech wklei link.

FSO Polonez 2000 Nr 657 01.01.1979 G IVFSO
FSO Polonez 2000 Nr 1704 01.04.1980 Gr II
FSO Polonez 2000 C Nr 261 01.04.1984 GrB

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #3346 dnia: Marzec 09, 2013, 20:03:11 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
http://www.policja.pl/portal/pol/1/43071/Zostaly_ich_tylko_cztery.html

Cytuj (zaznaczone)
Pierwsze policyjne polonezy, z lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych, pod maską miały silniki 2.0 DOHC fiata. Później stosowano także silniki 1.5 Turbo, 2.0 SOHC forda, standardowe silniki 1.6 OHV, a także 1.4 i 1.6 DOHC 16v rovera.

Ktoś ma więcej info na ten temat?

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #3347 dnia: Marzec 09, 2013, 21:33:39 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Ktoś ma więcej info na ten temat?

Chyba po prostu autor nie do końca dobrze ogarnął temat, powinno być raczej to, że głównie były 1.5/1.6 OHV, czasem 2.0 Forda/Fiata i w latach 90 bywały rovery (nawet gdzieś tutaj ktoś opisywał jakiegoś tajniaka policyjnego z 1.6 rovera pod maską).

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #3348 dnia: Marzec 09, 2013, 21:50:03 pm »

Offline zombiepox

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
Doszły jeszcze 3 wzory koszulek
między innymi taki

Chętnych zapraszam na
http://driftgang.com/sklep.html
Pozdrawiam

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #3349 dnia: Marzec 10, 2013, 14:49:28 pm »

piciek

  • Gość
nawet gdzieś tutaj ktoś opisywał jakiegoś tajniaka policyjnego z 1.6 rovera pod maską
ja opisywałem caro plusa z VINem SUPB01E0H

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #3350 dnia: Marzec 10, 2013, 15:58:07 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Wiem, że hydrauliczny ręczny nie jest przewidziany w specyfikacji
jesteś pewien że nie ma go w specyfikacji ?
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #3351 dnia: Marzec 10, 2013, 16:03:45 pm »

Offline PutiN|FSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V
Mój błąd.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #3352 dnia: Marzec 10, 2013, 18:30:52 pm »

Offline Skandal

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 41
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 85
    • datebest.net - visit website and win smartphone!

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #3353 dnia: Marzec 10, 2013, 20:20:02 pm »

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #3354 dnia: Marzec 10, 2013, 21:31:01 pm »

Offline Skandal

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 41
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 85
    • datebest.net - visit website and win smartphone!
citroen fukang/zx

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #3355 dnia: Marzec 11, 2013, 08:31:12 am »

piciek

  • Gość

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #3356 dnia: Marzec 11, 2013, 21:16:38 pm »

Offline Piotr_T

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 954
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 C6
http://www.youtube.com/watch?v=w0h9wtEk58U  Film z niedzielnego spota ;)
Caro Plus 1.6 GLI --> 1.4 GTI 74U - był
Caro Plus 1.4 GTI 23E - był ;(
Audi A6 C6 - tatusiowóz

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #3357 dnia: Marzec 11, 2013, 21:19:46 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #3358 dnia: Marzec 12, 2013, 14:59:28 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6604
  • Płeć: Mężczyzna
Super filmik. Wiem, że hydrauliczny ręczny nie jest przewidziany w specyfikacji ale myślę, że byłby o wiele lepszy.

Nieprawda... Załącznik z 81 roku do homologacji Poloneza 2000 grIV przewiduje hydrauliczny obwód hamulca ręcznego... Mam taką homologację na kompie. Poza tym, z tego co widzę na filmach to 1600 przynajmniej w drugiej połowie lat 80tych miał hydroręczny.

Btw. dla tych którzy nie wiedzą, chciałbym przypomnieć że oryginalny Polonez 1600 na OHVce w specyfikacji klasy A6 z OBRu miał 130KM. Dowgirda podziwiam jako kierowcę ,a i auto porządnie zrobione. Ale ubolewam nad tym że wszyscy robią repliki Poloneza grupy B, z mocą w porywach sięgającą oryginalnego rajdowego 1600 OHV. Poza tym B grupa to najgorszy okres dla tego samochodu i na mój gust auto najbardziej szkaradne. Wolę starego, biało-czerwonego ze wszystkimi listwami i chromami które były w serii. Zupełnie inny klimat samego auta i zupełnie inna konkurencja na przełomie dekad 70/80.

jesteś pewien że nie ma go w specyfikacji ?

Dwie rzeczy bym rozróżnił, specyfikację fabryczną i homologację. Zasada jest taka że czego nie ma w homologacji FIA, tego fabryka nie ma prawa zamontować, a co jest to może ale nie musi.

Homologacji grupy II i grupy B, ani A czy Nki na oczy nie widziałem. Ale homologację grupy IV mam. Obwód hydrauliczny hamulca ręcznego na niej nie figuruje (co wyjaśnia dlaczego Lyons zdecydował się staranować taśmy na nawrocie na Manx Rally) ale w rozszerzeniu homologacji z 81 roku są trzy elementy:

double master cylinder with balance bar (FIA art.261)
proportioning frot rear valve (hydraulical)
hydraulical hand brake


« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2013, 15:29:52 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #3359 dnia: Marzec 12, 2013, 16:21:53 pm »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG