Autor Wątek: -= LINKowisko =-  (Przeczytany 1317836 razy)

0 użytkowników i 15 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5160 dnia: Grudzień 13, 2016, 00:39:32 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to musisz cwiczyc koncentracje, bo tekst dlugi, ale da sie ogarnac,
dwoch autorow, wiec i styl calego tekstu nie bedzie jednolity,
na kalkulacjach za bardzo nie mozna sie skupic, bo trudno jest liczyc niepoliczalne,
ale z grubsza szacunki sa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5161 dnia: Grudzień 17, 2016, 20:47:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5162 dnia: Styczeń 01, 2017, 11:47:29 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3130
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5163 dnia: Styczeń 01, 2017, 12:40:12 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Wszystko wskazuje na to, że od tego roku samochód staje się dobrem mega luksusowym niczym jacht na Minorce. Bo:
- OC +150% w górę
- Akcyza na auta +1000% w górę
- Pb w tegoroczne wakacje ma osiągnąć 6zł/1L (LOOOL <spoko>)
- Drastyczne zaostrzenie sankcji za złamanie przepisów RD.
- Chore obostrzenia dot. wydania prawa jazdy oraz przeglądów technicznych.
- ...rok się dopiero zaczął, PiSuary mają głowy pełne nowych pomysłów na "Dobrą Zmianę". Zobaczymy co dalej...
Widzę że na OLX już pojawił się wysyp tanich furmanek gdzie OC kończy się za miesiąc.
Całe szczęście że za pół roku będę już grzał ciepłą posadkę w Niemczech a ten cały cyrk i burdel oglądał na kanale TVN niczym Kiepskich. Tym którzy zdecydują się pozostać mogę jedynie współczuć.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5164 dnia: Styczeń 01, 2017, 13:17:42 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3439
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Całe szczęście że za pół roku będę już grzał ciepłą posadkę w Niemczech a ten cały cyrk i burdel oglądał na kanale TVN niczym Kiepskich. Tym którzy zdecydują się pozostać mogę jedynie współczuć.

Chwalisz się czy szydzisz???/
Bo widać że jeszcze chyba nie wytrzeźwiałeś po sylwestrowej nocy.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5165 dnia: Styczeń 01, 2017, 15:14:55 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3130
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
przeglądów technicznych
Możesz napisać co się zmienia konkretnie? Bo jakoś ostatnimi czasy mam okazję sporo rozmawiać ze swoim diagnostą i z tego co wiem sporo zmian weszło w lipcu, a te hucznie zapowiadane specjalne badanie w przypadku spóźnienia się miesiąc na OBT póki co zostało tylko w sferze propozycji. Choć jak ostatnio stwierdził dojna zmiana praktycznie dąży do tego, aby na placu boju pozostały tylko Okręgowe Stacje Kontroli Pojazdów, chcąc odebrać podstawowym SKP przeglądy: po kolizyjne, po zatrzymaniu DR i... pojazdów posiadających LPG! Więc 2017 rok może być jednym z "ciekawszych" na tej płaszczyźnie.
Tak na marginesie to od jednego rzeczoznawcy słyszałem, że powoli przymierzają się do wprowadzenia rozporządzenia zakazującego dokonywania jakichkolwiek zmian konstrukcyjnych w pojazdach, także spieszcie się robić ZK bo odejdą równie szybko co SAMy.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2017, 16:04:24 pm wysłana przez Gomulsky »

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5166 dnia: Styczeń 01, 2017, 16:44:58 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V

Bo widać że jeszcze chyba nie wytrzeźwiałeś po sylwestrowej nocy.
Ty za to siedziałeś w domu bo nikt rudego na impreze nie zaprasza. Twoj nick wiele mówi o twojej osobie.
Możesz napisać co się zmienia konkretnie?
Oczywiście. Do SKP wchodzi system komputerowy który będzie wydawał decyzję za diagnostę. Wyglądać to będzie następująco: wjeżdża auto na ścieżkę, komputer zbiera dane z przyrządów i czujników typu siła hamowania, zbieżność, skuteczność amortyzacji etc. Na podstawie jakiegoś algorytmu wyliczy czy badanie przeszedłeś pozytywnie czy negatywnie. O ile diagnosta może "czegoś nie zauważyć" o tyle systemu w ten sposób nie oszukasz. Także zakładając że masz 17-to letnie auto warte 2k, aby przejść przegląd "po nowemu" będziesz musiał zainwestować w nowy katalizator, nowiutki układ hamulcowy, wydechowy i zrobić całe zawieszenie. To wszystko, wraz z tym co napisałem we wcześniejszym poście ma swój cel: aby wyeliminować z dróg stare auta czyli 65% polskiego społeczeństwa przesiądzie się na PKS-y i konie.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5167 dnia: Styczeń 01, 2017, 17:00:22 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3439
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Ty za to siedziałeś w domu bo nikt rudego na impreze nie zaprasza. Twoj nick wiele mówi o twojej osobie.

Hehehehehe nie znasz mnie, nie widziałeś, nie rozmawiałeś więc "gówno" o mnie wiesz.
Za Twój nic i Twoje teorię mówią aż za wiele hehehehe.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5168 dnia: Styczeń 01, 2017, 17:18:37 pm »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5138
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Mamy nowy, świeżutki roczek, a Wy się od pierwszego dnia musicie przepychać.I jak u nas ma być dobrze? Bez wojny nas wezmą, bo się sami wykończymy.W innym temacie, znowu KGB (co mnie już nie dziwi) i utek. Wszędzie ta je*ana polityka ludzi dzieli.Co za różnica, kto rządzi i jak się nazywa? Oni wszyscy i tak tylko swoich dupach myślą.A Ty "?" nie prowokuj i nie pisz głupot, bo mruk bywa przewrażliwiony na tym punkcie.  :P
A na poprawę humoru, mały obrazek,który idealnie obrazuje to, o czym piszę.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5169 dnia: Styczeń 01, 2017, 18:07:36 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3130
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Oczywiście. Do SKP wchodzi system komputerowy który będzie wydawał decyzję za diagnostę. Wyglądać to będzie następująco: wjeżdża auto na ścieżkę, komputer zbiera dane z przyrządów i czujników typu siła hamowania, zbieżność, skuteczność amortyzacji etc. Na podstawie jakiegoś algorytmu wyliczy czy badanie przeszedłeś pozytywnie czy negatywnie. O ile diagnosta może "czegoś nie zauważyć" o tyle systemu w ten sposób nie oszukasz. Także zakładając że masz 17-to letnie auto warte 2k, aby przejść przegląd "po nowemu" będziesz musiał zainwestować w nowy katalizator, nowiutki układ hamulcowy, wydechowy i zrobić całe zawieszenie. To wszystko, wraz z tym co napisałem we wcześniejszym poście ma swój cel: aby wyeliminować z dróg stare auta czyli 65% polskiego społeczeństwa przesiądzie się na PKS-y i konie.
No powiem Ci, że taki niesamowity system widziałem już bez mała w kilkunastu stacjach. W prawdzie nie wszędzie był on kompletny, ale zawsze działał tak samo i działa już od kilkunastu lat tylko, że ostatecznie to diagnosta decyduje czy pojazd jest zdatny do użytku czy też nie.  Tak w ogóle to na jakiej zasadzie miałby ten system działać? Mierzyć nacisk na oś i patrzeć czy pojazd mieści się w jakiś widełkach siły hamowania amortyzacji itp.? Bo jakoś sobie tego nie wyobrażam, gdy np. na to samo stanowisko wjedzie smart i maluch. Jedno i drugie waży podobnie a siła hamowania zapewne będzie zdecydowanie większa w przypadku smarta, maluch nawet nie wiem czy by się załapał w "wytyczne" programu...
Ale mimo wszystko bardzo chętnie dowiem się skąd wytrzasnąłeś taką rewelację, możesz podać jakiś źródło,link, cokolwiek?

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5170 dnia: Styczeń 01, 2017, 18:56:31 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a te hucznie zapowiadane specjalne badanie w przypadku spóźnienia się miesiąc na OBT póki co zostało tylko w sferze propozycji.
przeciez sam linkowales wyzej strone, na ktorej o tym pisza,
tylko z tego,co wczesniej bylo oglaszane,to ma wejsc w maju 2018 ,a nie w 2017

znowu KGB (co mnie już nie dziwi) i utek
z utkiem skonczylem wczoraj - wg swieckiej tradycji nowy rok nazelzy zaczac od nowej kłótni

Co za różnica, kto rządzi i jak się nazywa? Oni wszyscy i tak tylko swoich dupach myślą.
teoretycznie nie ma roznicy, w praktyce widac jest duza

W prawdzie nie wszędzie był on kompletny, ale zawsze działał tak samo i działa już od kilkunastu lat tylko, że ostatecznie to diagnosta decyduje czy pojazd jest zdatny do użytku czy też nie.
zawsze diagnosta musi wydac wyrok,
chociazby dlatego, ze jak przyjedzie jakis pisiewicz i komputer wysle go na drzewo, to co zrobi ? na komputer nie powrzeszczy, ani go nie postraszy,
Luka92 pisal, jak przyjechal jakis ciec i wrzasnal na diagnostow, ze narobili w gacie - z komputerem tak sie nie da, bo nie nosi gaci
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5171 dnia: Styczeń 01, 2017, 19:35:32 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6604
  • Płeć: Mężczyzna
gdy np. na to samo stanowisko wjedzie smart i maluch. Jedno i drugie waży podobnie a siła hamowania zapewne będzie zdecydowanie większa w przypadku smarta, maluch nawet nie wiem czy by się załapał w "wytyczne" programu...

To by działało zapewne na takiej samej zasadzie na której mierzona jest sprawność amortyzatorów. Urządzenie ma wpisane dane dla każdego modelu modelu samochodu. Problem będzie wtedy, kiedy na przegląd przyjedzie jakoś Jensen czy inny rodzynek, albo samochodów przedwojenny którego nie będzie w systemie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5172 dnia: Styczeń 01, 2017, 19:52:49 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3130
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Cytat: Gomulsky w Dzisiaj o 14:44:55
a te hucznie zapowiadane specjalne badanie w przypadku spóźnienia się miesiąc na OBT póki co zostało tylko w sferze propozycji.
przeciez sam linkowales wyzej strone, na ktorej o tym pisza,
tylko z tego,co wczesniej bylo oglaszane,to ma wejsc w maju 2018 ,a nie w 2017
Ponieważ wycinek fotografia artykułu pochodzi z GW nawet nie zaprzątałem sobie głowy czytaniem tego ścierwa, no ale jednak Twoja wypowiedź mnie do tego zmusiła i... hmmm... Niemal kropka w kropkę taki sam tekst był publikowany na onecie jakieś 1,5 roku wstecz, teraz dodali do tego tylko to dodatkowe badanie na jednej z 16 stacji i usunęli zdaje się to co kiedyś Luka92 pisał, z tym nagrywaniem i fotografowaniem pojazdu przed i wtrakcie przeglądu.
Kiedyś zapytałem się w/w diagnosty o ten temat i stwierdził, że to jest raczej nie realne, bo jak to szybko policzył zakładając, że w tych 16 SKP zadupcaliby na 3 zmiany to, żeby przerobić te 2,5 mln samochodów bez BT zakładając, że na jedno auto przeznaczyliby max czas jaki przewidział ustawodawca to średnio na godzinę zrobią 1,5 samochodu co na dobę daje ok 36 samochodów, idąc tym tropem wyeliminowanie wszystkich takich pojazdów tylko z jednego województwa zajęłoby niemal 12 lat... Oczywiście jeśli te pojazdy w ogóle istnieją. Ale ponieważ cała ta śitwa z sejmu słynie z nierealnych pomysłów przesuwających granicę absurdu na coraz to wyższy poziom nic mnie nie zaskoczy, zwłaszcza, że w tle przewija się to co przewijać się w takich przypadkach będzie zawsze...
gdy np. na to samo stanowisko wjedzie smart i maluch. Jedno i drugie waży podobnie a siła hamowania zapewne będzie zdecydowanie większa w przypadku smarta, maluch nawet nie wiem czy by się załapał w "wytyczne" programu...

To by działało zapewne na takiej samej zasadzie na której mierzona jest sprawność amortyzatorów. Urządzenie ma wpisane dane dla każdego modelu modelu samochodu. Problem będzie wtedy, kiedy na przegląd przyjedzie jakoś Jensen czy inny rodzynek, albo samochodów przedwojenny którego nie będzie w systemie.
Tylko widzisz, nie każdy zestaw do kontroli wypluje takie same wskazania, np. Pedzio 106 tam gdzie zawsze ma robione OBT sprawność amorów wyszła na poziomie ~75%, ale w pobliskiej SKP wynik ten wynosił już tylko ~40% i jak się zapytałem diagnosty czemu tak mało to ten wręcz oburzony stwierdził, że to jest bdb wynik bo przy nowych amortyzatorach (na tym sprzęcie diagnostycznym) MAKSYMALNIE dochodzą do ~70%, dla porównania w Fiacie Uno robiłem przegląd tuż po wymianie przednich amortyzatorów i ich sprawność wyszła na poziomie ok 50%, a amorki jakie wleciały to nie jakiś szajs tylko MagnetiMarelli i znów zadałem to samo pytanie co wyżej i uzyskałem dokładnie tą samą odpowiedź, więc jeśli taki program miałby zaprogramowane wartości dla konkretnego modelu to obawiam się, że po pierwsze ktoś zarobi na produkcji zestawów diagnostycznych, a po drugie w okresie przejściowym posypie się masa negatywów.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5173 dnia: Styczeń 01, 2017, 20:07:03 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Ale ponieważ cała ta śitwa z sejmu słynie z nierealnych pomysłów przesuwających granicę absurdu na coraz to wyższy poziom nic mnie nie zaskoczy, zwłaszcza, że w tle przewija się to co przewijać się w takich przypadkach będzie zawsze...
no isam sobie odpowiedziales na pytanie, czyli twoja wypowiedz stala sie monologiem,
dla nich to zaden problem, nie ogarniaja rzeczywistosci i maja to totalnie w dudzie,
jakis Jaki wysunie nowa zlota mysl, ze skoro do lekarza mozesz czekac 3 miesiace, to jak poczekasz 6 lub 12 miesiecy na przeglad to i tak dobrze - wszak zdrowie jest najwazniejsze

Pedzio 106 tam gdzie zawsze ma robione OBT sprawność amorów wyszła na poziomie ~75%, ale w pobliskiej SKP wynik ten wynosił już tylko ~40%
ja widzialem w akcji dwie metody, bo przeciez urzadzenie bedzie takie samo,
jedna metoda to podawanie tlumienia w wartosciach bezwzglednych (przeliczonych na %) ,czyli te okolice 70% jak najbardziej dla nowych moga wyjsc,ale 100% nigdy,
druga metoda to odniesie do sprawnosci amortyzatorow, czyli skoro nowy bezwzgledenie ma 80% ,to liczy sie jako sprawny 100% (czyli wzglednie)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5174 dnia: Styczeń 01, 2017, 23:19:22 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6604
  • Płeć: Mężczyzna
MAKSYMALNIE dochodzą do ~70%

Bo w każdym samochodzie wychodzi coś takiego, ew. najwyższe wyniki są koło 86%
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5175 dnia: Styczeń 01, 2017, 23:35:01 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3130
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Bo w każdym samochodzie wychodzi coś takiego, ew. najwyższe wyniki są koło 86%
Tylko, że to akurat wiem, tam gdzie 106 jeździ na przeglądy goście stwierdzili, że auto z nowymi amortyzatorami "nie osiąga nawet 90%". Moja wypowiedź tyczyła się różnic między poszczególnymi odczytami jednego parametru dla urządzeń znajdujących się na różnych SKP i ewentualnego prawidłowego działania takiego odgórnie narzuconego oprogramowania diagnostycznego - czy byłby w stanie rozróżnić wynik bezwzględny od względnego itp. bo takie oczywistości w polskich realiach rządowych/urzędowych w cale tak oczywiste nie są :P

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5176 dnia: Styczeń 02, 2017, 00:47:55 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6604
  • Płeć: Mężczyzna
Jeżeli w kwestiach technicznych są równie biegli jak w dyplomacji, to możemy się spodziewać absolutnie wszystkiego.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5177 dnia: Styczeń 02, 2017, 01:08:34 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3765
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
MAKSYMALNIE dochodzą do ~70%

Bo w każdym samochodzie wychodzi coś takiego, ew. najwyższe wyniki są koło 86%


100% to jest w stanie zapewnić tylko pręt zamiast amortyzatora. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5178 dnia: Styczeń 02, 2017, 01:14:35 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
100% to jest w stanie zapewnić tylko pręt zamiast amortyzatora. :)
no raczej nie, bo na precie kolo zacznie odrywac sie od podloza,
zreszta mozna sobie test zrobic - w plusie z tylu latwo amortyzatory zastapic np. rurkami 1 cal z przewierconymi otowrami na sruby,
cena badania amorow na stacji 20pln ,wiec to bylby najtanszy test rozwiazan tuningowych ever ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #5179 dnia: Styczeń 05, 2017, 08:39:55 am »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Ostatnie informacje ze szkolenia w ITSie mówią że mniej więcej c w połowie roku jakoś zmiana przepisów, wzrost cen ok 30% badanie hamulców od razu wysłane do CEPIKU na serwer. Spóźnienie miesiąc ma oznaczać dwukrotną stawkę, TDT przejmuje badanie pojazdów ADR, przeglad ma wynosić min.  30min na auto, oraz kontrolę w trakcie badania (niewiem czy tdt nie chce jakichs patroli zrobić) czyli inspektor przyjeżdża i po wystawieniu wyniku zaczyna kontrole badania i sprawdza ponownie, ale szczerze z tego co wiem z doświadczenia to się jeszcze zmieni milion razy, ale to było oficjalne szkolenie w ITSie więc coś może z tego wejdzie przynajmniej część. Co do CEPIKU to fakt realny termin wprowadzenia całości jest na 2018 ale cześć CEPIKU dla skp jest już na ukończeniu
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)