FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: Macfly w Czerwiec 21, 2016, 03:18:41 am
-
Panowie mam pytanie kupiłem ostatnio poldożera z szesnachą 1.8 . Silnik ma do zrobienia uszczelke bo popuszcza wody na 1 cylider troche i jest cały do uszczelnienia więc teraz przechodząc do sedna . Rozbierając go chciałbym zmienić wałeczki na te od VVC . Czy wystarczy nabić tylko palec czy nie pasują ? Słyszałem że podobno trzeba 2 wydechowe założyć bo w VVC od strony pasażera jest ta bulwa w obudowie a tam jakiś mechanizm i inny podobno wałek czy to prawda ? Jeśli tak to jakie wałki są potrzebne (kody wałka ) ? Z góry dzięki i pozdrawiam Mac ;)
-
Wałki ssace w praktyce są w tym silniku cztery także nie pasują do zwykłego. Wydechowe dwie sztuki, LGC 10234. Jeden wałek trzeba wrzucić na tokarke, skrócić i wykonać otwór pod trzpień palca, bo w VVC z tyłu jest +/- to co z przodu, czyli czop na którym osadza się koło napędowe, otwór na kółek i otwór gwintowany M10 na śrubę.
-
Czyli rozumiem że 1 wałek po prostu muszę skrócić na taką długość jak z zwykłych K seriach powiedzmy na przykład w 1.6 ? i zrobić w nim po prostu otwór na palec u tokarza i na koniec go po prostu nabić ? Dobrze cię Tomku zrozumiałem ?
-
Dokładnie tak. Ale całkiem możliwe ze długość jest taka sama, ewentualnie milimetr/dwa. Weźmiesz wałek z jakiegokolwiek sztywnowałkowego Rovera i będziesz widział o co chodzi, ale w skrócie tak jak mówisz.
-
Super to wszystko co chciałem wiedzieć temat można uznać za wyczerpany ;)