FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: sikorak w Październik 13, 2012, 17:30:32 pm
-
No właśnie, remont będę robił na wiosnę ale już teraz staram się pozbierać części, które mogą być mi potrzebne.
Oczywiste jest dla mnie, że najlepiej otworzyć silnik i wtedy dokupić części ale to jest dwójka i nie zawsze wszystko jest dostępne od ręki za przystępną cenę.
Czy zatem jest jakaś lista rzeczy, które z dużym prawdopodobieństwem będę musiał wymienić na nowe?
Co do remontu, to chcę zrobić kapitalkę oraz zwiększyć moc. Auto ma być używane głównie jako zabawka do KJS. Są odległe plany repliki 2000 rally.
Na pewno będą sportowe wałki, pewnie od Świątka.
-
Poszukał bym tłoków z garbem od 1.6 lub 1.8.
-
Jak kapitalka, a nie jakaś popierdółka, to na pewno nowe tłoki z pierścieniami, nowe zawory, nowa pompa oleju, pompa wody, wszystkie uszczelki i uszczelniacze, nowe zawory też. Aha, jeszcze broki, nowa rurka nagrzewnicy, nowe węże wszystkie.
-
Dodał bym panewki wałka pośredniego - ktoś podawał na forum że można je nabyć w USA.
-
kapitalka jest totalnie nieoplacalna,
same tloki kosztuja 1600pln ,a obrobka cylindrow ze 400pln,
to sa juz 2 klocki za same cylindry ,a przeciez nie wiadomo w jakim stanie sa,
sprawdz cis. sprezania i dalej bez rozbiorki sie nie obedzie,
moze sie okazac ,ze nie ma progow na cylindrach ,a tloki sa w bardzo dobrym stanie - wtedy mozna sie posilkowac wymiana pierscieni (jakies ~80pln na cylinder),
szkoda wyrzucac 2 kloce zamiast 0.3 kloca za uklad tlokowy,
reszta to juz jakos w rozsadnych cenach sie robi :
szlif walu 150-200pln,
komplet panewek korbowych 150-200pln ,glowne drugie tyle,
pompe oleju bym przejzal - to element najlepiej smarowany w calym silniku ,wiec sa male szanse na jej zuzycie,
jezeli ma to miec wyzsza moc to trzeba sie zajac glowica ,obrobic ja ,obrobic zawory ,odpowiednio splanowac,
do sportowych walkow potrzebny jest wysoki stopien sprezania,
seryjnie jest 9 ,a wypadaloby uzyskac 10 ,
to pewnie wymaga podciecia wyciec w tlokach - kolejny argument ,zeby nie zmieniac tlokow ,bo wydajesz majatek na tloki i odrazu je rzniesz,
wszystkie inne piesci w postaci tulejech mosieznych (np. golwka korbowodu) mozna dorobic na zamowienie,co pewnie i tak taniej wyjdzie niz szukanie oryginalow
tak na marginesie,to ile ten silnik ma przebiegu ?
-
Z tymi tłokami to nie byłbym takim optymistą, silniki w tym wieku i po cholera wie jakich przebiegach mogą mieć piękne tłoki, ale pojawiają się już progi i nawet gdyby się nie pojawiły,
to rowki w tłokach są sporo większe i robi się pompka do naolejania komór spalania. Można co prawda posiłkować się dorabianiem wyższych pierścieni i odpowiednim przetoczeniem rowków w tłokach, ale tłok po kilkuset tysiącach km nie ma już takiej wytrzymałości jak nowy tłok.
Co do cen nowych części, to wiadomo w PL są problemy z dostępnością do DOHCa, ale istnieje ebay i inne portale oraz firmy które w tym temacie są obeznane.
Znam koszty kapitalki bloku, bo sam ją robiłem na nowych nadwymiarowych tłokach, udało mi się je kupić okazyjnie, ale mimo tego cały remont, z nową pompą oleju - też nie do dostania w sklepie do OHACA fordowskiego, dopiero odpowiednie kontakty poprzez Kolegę CHUDER z capri.pl, udało mi się nabyć nową pompę oleju o podwyższonym ciśnieniu - wyszedł
mnie w okolicach 2200 zł, ale mam pewność co do stanu silnika i że zrobi jeszcze wieleset tysięcy km i niejedno zniesie ;)
Remont zawsze jest opłacalny (na nowych gratach), ale zawsze przed nim musisz sobie zadać pytanie ile jeszcze będziesz chciał używać tego auta i silnika.
Porządny remont czterocylindrowego silnika, z regeneracją osprzętu to spokojnie 4 tys lub więcej.
-
pompe oleju bym przejzal - to element najlepiej smarowany w calym silniku ,wiec sa male szanse na jej zuzycie,
Problem z pompa polega na tym ze ona sama sie nie zuzywa ale debilnie rozwiazany naped na drobniutkim wieloklinie juz tak -potrafi sie rozwalic nawet w przypadku kiedy odpalasz silnik przy minus 25 stopniach na oleju mineralnym . W artykułach jest opis mojego autorstwa co zrobic zeby było dobrze . Wałek posredni najlepiej wywalic w cholere a aparat zaplonowy przerzucic w głowice. Najwiekszy problem jest z tłokami i to generuje głowne koszty remontu -wiec moze taniej bedzie dobrac inne tloki i rozwiercic na 85/86mm (moga byc z garbem) i lepiej doprezac w ten sposób niz ciac głowice gdzie nie ma za duzo materiału na takie zabawy przy wiekszych zaworach sssacych, zreszta bez sensu planowac dla samego planowania. Z tym ze z tym doprezaniem to nie ma co przesadzac -panewki i tak maja ciezko a zwiekszajac sprezanie nie polepszasz ich zywotnosci
-
Co do tłoków to nie ma aż takiego problemu, są firmy które dorabiają tłoki na zamówienie, nawet ktoś ostatnio wklejał linka na forum.
Zestaw czterech tłoków kutych oscylował w okolicach 1500 zł.
-
Szlif wału plus nowe panewki, na korby wiadomo to samo. Jeśli tłoki masz w porządku to dałbym nowe pierścienie plus nowe tuleje. Większe zawory ssące w głowicy plus jej remont. Na koniec oczywiście 2 podwójne gaźniki.
-
polecam rarytas na klapę http://allegro.pl/polonez-2-0-gle-pinto-ford-emblemat-naklejka-i2707759655.html ;)
-
iec moze taniej bedzie dobrac inne tloki i rozwiercic na 85/86mm (moga byc z garbem) i lepiej doprezac w ten sposób niz ciac głowice
ty tych silnikow troche przerzuciles,wiec wiesz ,czy daloby sie rozwiercic,
jezeli weszlyby tloki 86.4mm to fajnie by bylo ,bo do SOHC 1.3/1.6 takie ida,
co prawda cena nowych tez nie fajna ,ale moze jakas okazja by sie trafila,
a nawet uzywane w dobrym stanie trafic by mozna bylo i cylindry rozwiercic pod dane tloki,
nie musza byc garbate,bo i tak stopien sprezania by wzrosl od wiekszej pojemnosci cylindra ,
pojemnosc silnika by wzrosla do 2110ccm
Z tym ze z tym doprezaniem to nie ma co przesadzac -panewki i tak maja ciezko a zwiekszajac sprezanie nie polepszasz ich zywotnosci
w 2.0 16VT jakos wytrzymuja przy tych 205KM ,wiec nie bedzie tak zle
-
...do sportowych walkow potrzebny jest wysoki stopien sprezania, seryjnie jest 9 ,a wypadaloby uzyskac 10, to pewnie wymaga podciecia wyciec w tlokach - kolejny argument ,zeby nie zmieniac tlokow ,bo wydajesz majatek na tloki i odrazu je rzniesz, wszystkie inne piesci w postaci tulejech mosieznych (np. golwka korbowodu) mozna dorobic na zamowienie,co pewnie i tak taniej wyjdzie niz szukanie oryginalow
tak na marginesie,to ile ten silnik ma przebiegu ?
Czy konieczne będzie zwiększenie ciśnienia? Nie wiem o jakich różnicach mówimy w przyroście mocy lub momentu.
Na szafie jest 95 tyś ale tyle pewnie ma od ostatniego remontu :D
Remont zawsze jest opłacalny (na nowych gratach), ale zawsze przed nim musisz sobie zadać pytanie ile jeszcze będziesz chciał używać tego auta i silnika.
Porządny remont czterocylindrowego silnika, z regeneracją osprzętu to spokojnie 4 tys lub więcej.
Nie wiem jaka jest żywotność silnika po remoncie przy wykorzystaniu go do KJS (5 startów rocznie), ale właśnie tyle będę go miał :)
Jeśli chodzi o kasę to raz jej mam więcej raz mniej, dlatego też wolę stopniowo skupować części. Ale generalnie na cały projekt chcę wydać do 10 000zł w ciągu dwóch lat.
W tym buda borka i przygotowanie wydmuszki do KJS.
iec moze taniej bedzie dobrac inne tloki i rozwiercic na 85/86mm (moga byc z garbem) i lepiej doprezac w ten sposób niz ciac głowice
ty tych silnikow troche przerzuciles,wiec wiesz ,czy daloby sie rozwiercic,
jezeli weszlyby tloki 86.4mm to fajnie by bylo ,bo do SOHC 1.3/1.6 takie ida,
co prawda cena nowych tez nie fajna ,ale moze jakas okazja by sie trafila,
a nawet uzywane w dobrym stanie trafic by mozna bylo i cylindry rozwiercic pod dane tloki,
nie musza byc garbate,bo i tak stopien sprezania by wzrosl od wiekszej pojemnosci cylindra ,
pojemnosc silnika by wzrosla do 2110ccm
Z tym ze z tym doprezaniem to nie ma co przesadzac -panewki i tak maja ciezko a zwiekszajac sprezanie nie polepszasz ich zywotnosci
w 2.0 16VT jakos wytrzymuja przy tych 205KM ,wiec nie bedzie tak zle
Chyba będziemy o tym rozważać na wiosnę (wczesną lub późną) ale pomysł wydaje się być ok. Były by jakieś dodatkowe koszty takiej operacji?
Tworzę więc listę wstępna:
nowe tłoki (odpuszczę aż do rozpoczęcia prac)
tuleje
pierścienie
nowe zawory
nowa pompa oleju
pompa wody (już mam, dziś przyszła)
panewki
broki (są na allegro po 30 zeta, brać?)
pasek rozrządu
sportowe wałki
regulowane koło (wydech)
wszystkie uszczelki i uszczelniacze (kryngielit, ok?)
nowa rurka nagrzewnicy (pewnie skończy się na jakieś rzeźbie ale będę szukał)
nowe węże wszystkie (to oczywiste)
pompa oleju jak będzie w dobre cenie to wezmę.
Tu jest drogo ale o co chodzi z tym kołem?
allegro.pl/pompa-olejowa-nowa-fiat-131-132-argenta-poj-20l-i2711197426.html
-
Chyba będziemy o tym rozważać na wiosnę (wczesną lub późną) ale pomysł wydaje się być ok. Były by jakieś dodatkowe koszty takiej operacji?
jezeli chodzi o zwiekszenie pojemnosci tlokami,to jezeli da sie tak rozwiercic blok ,koszty beda takie jak normalna wymiana tlokow i obrobka cylindrow,
jedynie moze byc problem z uszczelka pod glowice,ale moze sie okazac,ze bedzie pasowala jakas standardowa
-
jakby co mam głowice na dużych zaworach, lepsze wałki ze wzniosami 9.6 i czasami 275 za napędem aparatu zapłonowego z wałka wydechowego, kompletne podwójne poziome solexy 40 z kolektorem ssącym i lekki zamach :)
-
jakby co mam głowice na dużych zaworach, lepsze wałki ze wzniosami 9.6 i czasami 275 za napędem aparatu zapłonowego z wałka wydechowego, kompletne podwójne poziome solexy 40 z kolektorem ssącym i lekki zamach :)
Cenę na priv poproszę. :)
-
głowica kompletna 1000zł
głowiczki z wałkami z aparatem oryginalnym + polonezowskim przerobionym 500zł
solexy z kompletnym kolektorem ssącym z gumowym tłumikiem drgań 2000zł
w sumie komplet 3.5tys, może bym coś zszedł z tego ale ceny które podałem są cenami rynkowymi, po tyle te graty rzeczywiście chodzą
wszystko w stanie conajmniej bardzo dobrym
póki co nie rozprzedaje gratów osobno
-
głowica kompletna 1000zł
głowiczki z wałkami z aparatem oryginalnym + polonezowskim przerobionym 500zł
solexy z kompletnym kolektorem ssącym z gumowym tłumikiem drgań 2000zł
w sumie komplet 3.5tys, może bym coś zszedł z tego ale ceny które podałem są cenami rynkowymi, po tyle te graty rzeczywiście chodzą
wszystko w stanie conajmniej bardzo dobrym
póki co nie rozprzedaje gratów osobno
O jakiej mocy mówimy i momencie?
-
1. Broki za 30 zł komplet? Bierz, chyba że sztuka, to lepiej spytać w sklepie. W ogóle to kupowanie czegokolwiek - powtarzam tą radę już chyba 20ty raz na forum - zacznij od sklepu na Lwowskiej we Wrocławiu. Jak tam czegoś nie jest ta babka w stanie zdobyć, znaczy że to w sklepach nieistnieje.
2. Panewki wałka pośredniego nie muszą być z USA - dorabialiśmy z 5 lat temu w akcji na jakimś forum (chyba niejaki Ramzes to organizował), wyszło chyba mniej niż 100 zł. Mój komplet wciąż leży w piwnicy jeszcze w kopercie zapakowany, mogę poszukać, jeśli szukasz.
3. Tłoki 84 mm są nominalne czasem gdzieś do dostania, plus tulejowanie bloku i zagra ( w odróżnieniu od nadwymiarowych - szukaj wiatru w polu). Wiadomo że będzie to kosztowne, ale albo robimy porządnie albo po łebkach. Silniki na tłokach fordowskich (coś koło 86 mm) były przerabiane, jeździły, nie wiem jak się mają obecnie. Na pewno co najmniej jeden robił komuś legendarny Mrozek.
-
U mnie, przy remoncie, szlifierz ściągał tłoki nadwymiarowe z niemiec (było to jakieś 1,5 roku temu). Im dłużej przyglądam się dostępności części do DOHC, to wydaje mi się że wszystko jest tylko kwestią pieniędzy.
-
czasami 275
to do ilu ty kreciłeś to 2.0 ?
a do kjs to raczej nie warto sie w 2.0 dohc bawić ...
-
jezeli weszlyby tloki 86.4mm to fajnie by bylo ,bo do SOHC 1.3/1.6 takie ida,
co prawda cena nowych tez nie fajna ,ale moze jakas okazja by sie trafila,
Predzej juz fordowskie od 1.8 pinto o srednicy 86,2 - sa wyzsze wiec trzeba ciachac z wysokosci chyba 3mm mozna je sciac na równo, albo wytoczyc niewielki garb -sa w miare dostepnie, tanie i lekkie. Problem ze sworzniem fiat ma 20mm, a ford chyba 22mm. Mozna tez poszukac od hondy o srednicy 85mm i sworzen jest chyba ok, i słyszalem ze cos od mercedesa pasi ale nie znam szczególów. W orginały za chora kase nie ma sie co bawic chyba ze replike budujesz
w 2.0 16VT jakos wytrzymuja przy tych 205KM ,wiec nie bedzie tak zle
Owszem wytrzymuja ale na nowym typie bloku z zupełnie inaczej rozwiazanym smarowaniem całosci ktory ma sie nijak do silnika który rozpatrujemy teraz
solexy z kompletnym kolektorem ssącym z gumowym tłumikiem drgań 2000zł
w sumie komplet 3.5tys, może bym coś zszedł z tego ale ceny które podałem są cenami rynkowymi, po tyle te graty rzeczywiście chodzą
Jezeli liche solexy które kosztuja w granicach 500zł za pare(co innego dellorto) i kolektor z ebaya kosztujacy w granicach 600-700zł ze wszystkim daja razem 2 kola to chyba nie umiem liczyc.
Wawrzyniec - nie daj sie robic w balona i nie nabijaj kabzy rodzimym "biznesmenom" - na ebayu czy innych forach skompletujesz całosc i nawet z kosztem wysyłki z angli, czy w ostatecznosci USA(dojdzie cło 33 %) bedzie mniej -tyle ze to potrwa -trzeba miec miec odlozona kase i trzymac reke na pulsie a nie patrzec na ceny z kosmosu bo towaru nie ma na rynku i musi kosztowac swoje bo magiczne słówko dohc podnosi cene jak akcyza w paliwie... Poszukasz to okazja sie trafi, ja kolektor pod poziomy do dohc wyrwałem za 400zł :D NA ebayu tłoki do forda 4.0 kupowałem po 9 $ sztuka jak cukierki ,a w niemczech krzykneli mi 1600zł za 4 szt...
-
Ja ostatnio miskę szeroką do DOHC sprzedałem za prawie 350 zł co było dla mnie dużym zaskoczeniem ze do tylu dojdzie.
-
to mnie troche podbudowaliscie,ze moj komplecik za jakas normalna kase opchne ,a nie po cenie zlomu,
ale z drugiej strony jak widze na alledrogo ,to te silniki niebardzo schodza
-
Wawrzyniec - nie daj sie robic w balona i nie nabijaj kabzy rodzimym "biznesmenom"
Mówiąc szczerze, gdy robiłem remont, o wielu rzeczach nie wiedziałem (pewnie za 2 lata powiem to samo o dniu dzisiejszym).
towaru nie ma na rynku i musi kosztowac swoje bo magiczne słówko dohc podnosi cene jak akcyza w paliwie...
Mam wrażenie że allegro samo się nakręca - ciągle widzę aukcje z opisem w stylu "bo po tyle te silniki chodzą".
Cieszę się że powstało kilka projektów adaptujących silniki z przednionapędowych Fiatów do Poloneza... przynajmniej jest jakaś alternatywa dla klasycznych DOHC; zastanawiam się czy przy ostatecznym rozrachunku koszt zakupu, remontu i adaptacji silnika z FWD nie był by niższy od analogicznych operacji dla silnika z RWD...
-
ale z drugiej strony jak widze na alledrogo ,to te silniki niebardzo schodza
Mam wrażenie że allegro samo się nakręca - ciągle widzę aukcje z opisem w stylu "bo po tyle te silniki chodzą".
Nikt nie jest chyba idiota zeby za 25 letni motor w niewiadomym stanie dawac 2 kola bo tak ktos sobie wymyslił- chyba ze daje gwarancje. Cena była dobra ale kiedys a nie dzisiaj gdzie w tej cenie 1.8 IS z bmw, 1.8 rovera VVC czy chocby 2.3/4.0 forda, kazdy o 10 lat młodszy i pociagnie lepiej niz dohc po 20 latach naprawy młotkiem i izolacja oraz po 6 kolejnych upalaczach w polonezach czy DF. Wiadomo ze koszta wieksze bo trzeba ciac i spawac oraz kombinowac ale robisz to raz i pozniej nawet jak motor ci padnie to kolejnego golasa kupisz bez problemu za tysiaka a nie szukac kolejnego za 2 klocki albo remont za 6 lub wiecej jezeli ma to pojezdzic dluzej niz sezon
-
czasami 275
to do ilu ty kreciłeś to 2.0 ?
gdzieś do 7 tyś
O jakiej mocy mówimy i momencie?
na takim zestawie spokojnie robisz 130-140km na seryjnym dole, momentu przynajmniej 180Nm
-
to mnie troche podbudowaliscie,ze moj komplecik za jakas normalna kase opchne ,a nie po cenie zlomu,
ale z drugiej strony jak widze na alledrogo ,to te silniki niebardzo schodza
Ci co mieli kupić już kupili i teraz próbują to opchnąć :)
-
Wawrzyniec - nie daj sie robic w balona i nie nabijaj kabzy rodzimym "biznesmenom"
Mówiąc szczerze, gdy robiłem remont, o wielu rzeczach nie wiedziałem (pewnie za 2 lata powiem to samo o dniu dzisiejszym).
towaru nie ma na rynku i musi kosztowac swoje bo magiczne słówko dohc podnosi cene jak akcyza w paliwie...
Mam wrażenie że allegro samo się nakręca - ciągle widzę aukcje z opisem w stylu "bo po tyle te silniki chodzą".
Cieszę się że powstało kilka projektów adaptujących silniki z przednionapędowych Fiatów do Poloneza... przynajmniej jest jakaś alternatywa dla klasycznych DOHC; zastanawiam się czy przy ostatecznym rozrachunku koszt zakupu, remontu i adaptacji silnika z FWD nie był by niższy od analogicznych operacji dla silnika z RWD...
Tylko to już nie to samo.
-
Ja komplet oryginalnych uszczelek i uszczelniaczy przywoziłem kiedyś dla kolegi wrb. W Niemczech do dostania.
-
gdzieś do 7 tyś
silnik musiał to lubić ...
-
czasami 275
to do ilu ty kreciłeś to 2.0 ?
a do kjs to raczej nie warto sie w 2.0 dohc bawić ...
Tylko, że ja się uparłem na 2.0 DOHC. Myślałem też o 1.8 od fiata ale silnik już 2.0 mam a po za tym gorsza dostępność części.
Po za tym mówimy o kilku startach na rok dla zabawy i fanu.
Generalnie projekt ma też charakter edukacyjny. Zawsze marzyłem o tym, żeby być mechanikiem ale "Matka" się uparła na LO a później na studia. Taka była moda. Teraz chcę powrócić do korzeni jak z dziadkiem siedziałem w garażu dłubiąc w fiatach i zaporożcu. Ach to były czasy. :)
No i oczywiście nauczyć się mechaniki.
-
Zawsze marzyłem o tym, żeby być mechanikiem ale "Matka" się uparła na LO a później na studia. Taka była moda. Teraz chcę powrócić do korzeni jak z dziadkiem siedziałem w garażu dłubiąc w fiatach i zaporożcu. Ach to były czasy. No i oczywiście nauczyć się mechaniki.
O widzę, że masz podobne podejście do mnie.
U mnie problemem była odległość do miasta w którym była (i jest do dzisiaj) szkoła która mnie interesowała...ale pewnie mechanikiem już nigdy nie zostanę.
-
Tylko, że ja się uparłem na 2.0 DOHC. Myślałem też o 1.8 od fiata ale silnik już 2.0 mam a po za tym gorsza dostępność części.
Po za tym mówimy o kilku startach na rok dla zabawy i fanu.
czyli wydasz kupe kasy za budowe kiedy to samo uzyskał byś roverem 1.6, plus byłbyś w nim korzystniejszej klasie, ale jak lubisz sobie utrudniać życie to dobrze że masz przynajmniej na to pomysł i pasje ;)
-
Predzej juz fordowskie od 1.8 pinto o srednicy 86,2 - sa wyzsze wiec trzeba ciachac z wysokosci chyba 3mm mozna je sciac na równo, albo wytoczyc niewielki garb -sa w miare dostepnie, tanie i lekkie. Problem ze sworzniem fiat ma 20mm, a ford chyba 22mm. Mozna tez poszukac od hondy o srednicy 85mm i sworzen jest chyba ok, i słyszalem ze cos od mercedesa pasi ale nie znam szczególów. W orginały za chora kase nie ma sie co bawic chyba ze replike budujesz
Elwood, nie znam się na tym ale koncepcja mi się podoba, bo wydaje się, że nie jest to kłopotliwa zmiana.
Mam jednak prośbę. Jakich dokładnie tłoków szukać, żeby było jak najmniej roboty.
Druga sprawa to czy przy takim rozwiązaniu i sportowych wałkach mogą pozostać oryginalne wtryski. Przynajmniej na jakiś czas.
Repliki nie buduję, więc nie zależy mi na 100% oryginale, ale nadal ma to być 2.0 fiata.
-
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS¬itle=1&gru=201020000&typ=28648&wsk=O&towkod=307331
takie, tylko trzeba sie dowiedziec co ze sworzniem, na cene nie patrz bo jak sie poszuka to mozna wyrwac nowki za okolo 100-150zl na gar .jest jeszcze jedna opcja ale to musze sprawdzic w garazu czy jest to wykonalne
-
86.2mm
to nie lepej zobaczyc te o ktorych pisalem,cyli 86.4mm z SOHCa ?
jako ze tez od fiata,to jest szansa,ze sworznie beda pasowaly
-
http://pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Omega
omega A 1.8 miała tłoki 84.8 i silnik 8 zaworowy więc powinno to podejść elegancko na szlif
86mm to moim zdaniem za dużo, nie wytrzyma tego silnik
-
To już sam nie wiem.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Omega
omega A 1.8 miała tłoki 84.8 i silnik 8 zaworowy więc powinno to podejść elegancko na szlif
86mm to moim zdaniem za dużo, nie wytrzyma tego silnik
Jakie jeszcze zmiany musiałbym dokonać?
-
Co do tłoków, ja bym jeszcze poszukał w Turcji.
Poważnie. Klon fiata 131 był tam produkowany jeszcze na pewno w 1998 roku, w wersji DOHC (chociaż pojemności nie pamiętam, ale na pewno na 84).
-
Co do tłoków, ja bym jeszcze poszukał w Turcji.
Poważnie. Klon fiata 131 był tam produkowany jeszcze na pewno w 1998 roku, w wersji DOHC (chociaż pojemności nie pamiętam, ale na pewno na 84).
JA mam juz turecka chlodnice i raczej nie chcialbym tlokow ich produkcji
-
jak się zwał uf klon 132 ? :)
-
Nie 132, tylko 131. http://pl.wikipedia.org/wiki/Tofa%C5%9F (http://pl.wikipedia.org/wiki/Tofa%C5%9F)
A tutaj....
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-tofas-1600-piston-ve-kollari-95562779/detay/
-
145zł za całość? I to komplet wszystkie koszta?
-
tloki z korbowodami i swozniami - kazdy element w cenie kebaba,
tylko zeby nie starczaly na analogiczny czas :]
-
za ta cene mozna zaryzykowac. Tylko napierw przed włozeniem wypadałoby to pomierzyc czy na pewno sie nadaje do zalozenia. I jak jest mozliwosc brac nadwymiar -odpada tulejowanie bloku pod nominał
-
Do moderatorów: Zapiszcie ten temat, proszę.
-
Elwood, to się musi dać założyć, ta fura to był klon fiata. Tyle że z dokładniejszych danych wynika że SOHC.
Teraz pytanie - jak macie dostęp do dokłądnch katalogów, to czy ktoś sprawdzał czy pasują tłoki od (wszystko 1998 rok)
- suzuki 2.0 16V (Vitara, Escudo) - średnica 84 mm (oraz Baleno 1.8 16V)
- Rover 400/600/800 2.0 Turbo (84.5),
- Rover silnik 2.0 16V (85 mm),
- Nissan Cefiro 2.5 V6 - 85 mm
- Mitsubishi Space Wagon 2.0 16V - 85 mm
- Mercury Tracer - 84.8 mm (pewnie i tak tylko do sprowadzenia z USA za chore pieniądze),
- Mazda Levante 2.0 16 V - 84 mm,
- Mazda 626 2.5 V6 - 84.5
- Lancia 2.0 (różne modele 2.0 z 98 roku, wygląda na bliźniaka fiatowskiej dwójki) - 84 mm
- Honda 2.0 16V (różne modele)- 84 mm
- Ford Mondeo 2.0 16V Turnier - 84.8 mm
- Daewo Espero 1.8 - 84.8
- BMW 728i - 84 mm ( i kilka innych x18i)
-
Opcja turecka mnie przerosła. <uoee>
-
To teraz archeologia, dla zDesperowanych, na podstawie rozmowy naszego FSO-akowego kolegi Bodzio na forum despero (z 2004 roku)
średnica (nominalna) tłoka w silniku 1,8 8V wynosi: 84,765 - 84,805
średnica sworznia: 20,9895mm - 20,9985 mm.
przesunięcie osi sworznia względem osi tłoka (ważne przy dopasowaniu pod inny korbowód): 0,35 - 1,65 mm.
długość sworznia: 55,5 mm.
"przez przypadek wpadł mi w ręce katalog tłoków i okazało się że takie tłoczki będą pasowały (trzeba je minimalnie obniżyć) a nawet będą sporo lżejsze od standardowych. Dla Tych co uważają mnie za pajaca który się porywa z motyką na słońce powiem że jeździ już kolega na silniku takim jak ja mam - 2.0 fiata - na przerabianych tłokachh z forda a one były i za wysokie i szersze niż ustawa przewiduje ale dla chcącego nic trudnego byle by było to z głową zrobione"
-
despero (z 2004 roku)
Jakby co, to raczej nie o mnie chodzi. ;)
-
Podlinkuj ten temat jak możesz no i szukamy innego despero.
-
odnośnie głowic na dużych zaworach - można wstawić gniazda z FWD - tam o ile dobrze pamiętam wszystkie głowice mają "duże" zawory ssące, podejrzewam że koszt roztoczenia oraz wstawienia gniazd oraz zaworów z Cromy,themy , tipo, tempry, delty, dedry itp 8v będzie niższy niż 1000 zł i obstawiam że za 500 zł jest to wykonalne. Później dopasować kanały pod większe gniazda i masz głowicę za pół ceny "rynkowej" :P
Odnośnie cen remontu oraz gratów z silników z RWD doszedłem do wniosku że taniej będzie zrobić FWD oraz mniejszy będzie koszt remontu takiego silnika z przerobieniem go na RWD. Dla przykładu silnik z tipo 1.6 dohc FWD kupiliśmy ostatnio z Artkem za całe 250 zł z małym przebiegiem oraz w idealnym stanie , 1.8 z dedry za 400 zł, gdzie zazwyczaj kupi już w miarę kompletny motor w tej cenie. Pozostaje dokupić głęboką miskę, łapy i kilka pierdól z RWD i można myśleć o swapie.
-
swego czasu(*z 14 lat temu)znajomy zapakowal do glowicy dwojki zawory stara... powiem ze dawal rade fiat na tej glowicy..- czy jest sens powiekrzac zawory przy lekkim dmuchaniu?
-
czy jest sens powiekrzac zawory przy lekkim dmuchaniu?
nie ma
-
nie ma
a to niby czemu?
-
nie ma
a to niby czemu?
a co to zmieni w lekkim dmuchaniu ?,
co innego ,gdy z silnika 2.0 celujesz w okolice 400-500KM to wtedy wszystko ma znaczenie
-
duże zawory zawsze pomagają nie ważne czy celujesz w 200 km czy 2000....
-
zgłupiałem <lol>
-
http://tablica.pl/oferta/sportowe-wyczynowe-zawory-fiat-124-125-131-132-2-0-dohc-CID5-ID1h2Kw.html#5902aa36;r:;s: (http://tablica.pl/oferta/sportowe-wyczynowe-zawory-fiat-124-125-131-132-2-0-dohc-CID5-ID1h2Kw.html#5902aa36;r:;s:)
Zastanawiam się nad takim zakupem.
-
http://tablica.pl/oferta/sportowe-wyczynowe-zawory-fiat-124-125-131-132-2-0-dohc-CID5-ID1h2Kw.html#5902aa36;r:;s: (http://tablica.pl/oferta/sportowe-wyczynowe-zawory-fiat-124-125-131-132-2-0-dohc-CID5-ID1h2Kw.html#5902aa36;r:;s:)
Zastanawiam się nad takim zakupem.
Nie za drogo deczko..?
-
No trochę ale nie mam porownania i nie wiem ile powinny kosztowac.
-
kol. Sikorak w seryjnym Fiacie zawory ssące miały 42,4 mm, a wydechowe 36, więc do "Dużych" (46/40) im trochę brakuje.
-
jak chesz wieksze zawory to wsadź z fiata cromy jak w jednym z artykułów pisał elwood
-
dokładnie, po za tym zrobienie 8 zaworów na zamówienie nie będzie kosztowało 700 zł. Sensowna cena to myślę 300-400 zł za sportowe lekkie i utwardzane zawory.
-
jak chesz wieksze zawory to wsadź z fiata cromy jak w jednym z artykułów pisał elwood
Tak wczoraj usiadłem i trochę pogrzebałem w sieci i zawory od Cromy to zdecydowanie lepsze rozwiązanie 43,7mm/36,5mm.
-
duże zawory zawsze pomagają nie ważne czy celujesz w 200 km czy 2000....
a ile pomagaja ?
bo moze i ceramizer pomoze,ale kwestia tego ,czy to sie oplaca,
co ci dadza te duze zawory przy niewielkim doladowaniu? co ci beda mniejsze ograniczac ?
-
http://www.iparts.pl/auto-czesci/zawory,fiat,croma-154-1985-12-1996-12,2000-i-e-turbo-154-am-155km,35-226-2707-100423.html (http://www.iparts.pl/auto-czesci/zawory,fiat,croma-154-1985-12-1996-12,2000-i-e-turbo-154-am-155km,35-226-2707-100423.html)
Zgodnie z tym katalogiem ssący ma 43,5.
Marka ma znaczenie? CORTECO czy AE
-
http://allegro.pl/polonez-2000-dohc-obrso-wersja-c-i2873602955.html
tu masz ciekawe graty do 2.0.
Znam sprzedającego, robił mi dohca, jeśli chodzi o znajomość tematu - polecam.
-
witam, ja większość trudno dostępnych części do remontów moich dohc kupiłem na tych stronach: www.midwest-bayless.com, www.autoricambi.com i częściowo na www.spider-point.com cenowo różnie to wygląda ale przynajmniej mają większość części.
-
http://allegro.pl/polonez-2000-dohc-obrso-wersja-c-i2873602955.html
tu masz ciekawe graty do 2.0.
Znam sprzedającego, robił mi dohca, jeśli chodzi o znajomość tematu - polecam.
Jestem w kontakcie z gościem. Dobra wiadomość jest taka warsztat jest blisko mnie, więc na dniach podjadę do niego. Z rozmowy telefonicznej widać, że gość zna się na tych silnikach i jest pomocny.
Dzięki,
witam, ja większość trudno dostępnych części do remontów moich dohc kupiłem na tych stronach: www.midwest-bayless.com, www.autoricambi.com i częściowo na www.spider-point.com cenowo różnie to wygląda ale przynajmniej mają większość części.
Przeglądałem, dzięki za namiary.
-
Czy śruby głowicy z poniższego linka będą pasowały do mojego silnika?
http://allegro.pl/sruby-glowicy-fiat-132-131-tipo-tempra-lancia-i3154521799.html
-
Pasować powinny tylko po co na nietypowy klucz ???
-
Pasować powinny tylko po co na nietypowy klucz ???
A co w nim nietypowego? Jest jakaś alternatywa?
-
To jest klucz RIBE - rozmiar 12. Musisz doliczyć koszty zakupu takiego klucza lub całego kompletu. "Trochę" stron z częściami znam i nigdzie nie widziałem nowych śrub głowicy na zwykły klucz.
-
Pasować powinny tylko po co na nietypowy klucz ???
A co w nim nietypowego? Jest jakaś alternatywa?
Alternatywą jest śruba od opla corsy (nie wiem teraz którego, sorki), tylko trzeba obciąć na długość.
Klucz też nie jest sześciokątny, ale jest spokojnie do dostania, taki "odrotny torx" chyba z numerem 13, za dychę -dwie kupisz spokojnie.
-
komplecik koncowek RIBE kupilem w cenie 15-20pln,
troche wrednie sie przykreca takie sruby,bo trzeba za kazdym razem dokladnie wcisnac klucz ,ale przy sporej dozie cierpliwosci jakos idzie
-
komplecik koncowek RIBE kupilem w cenie 15-20pln,
troche wrednie sie przykreca takie sruby,bo trzeba za kazdym razem dokladnie wcisnac klucz ,ale przy sporej dozie cierpliwosci jakos idzie
Spoko kupiłem te na końcówkę RIBE, dzięki za pomoc.
-
Alternatywą jest śruba od opla corsy
Jezeli mnie pamiec nie myli to dowolny silnik ohc opla np 1,4 z corsy czy 1,6 z vectry
-
Witam ponownie,
Prace nad silnikiem trwają ale mam dylemat dotyczący tłoków. Zamówiłem już tłoki 84,4 z garbem 2mm ale mogę je jeszcze oddać lub opchnąć w Polsce, bo pojawiła się możliwość zakupu tłoków z garbem 4mm nominał (84).
Chiałem zapytać czy ktoś ma u siebie założone tłoki w 2.0 z takim garbem i jak się sprawuje auto? Czy lepiej nadwymiar czy tulejowanie? Może nie ma to znaczenia.
Dzięki za podpowiedź,
K
-
osobiscie bym poszedl tloki z 4mm garbem...
-
Jedyny problem jeszcze widzęw głowicy, bo była kilka razy planowana. Tak czy inaczej zaryzykuję panewki i założę z dużym garbem.
Mam więc do sprzedania tłoki z garbem od 1,8 za 1200zł :)
-
zaladaj.. ja na kopresze 12.8 przejezdzilem prawie 400tys z doladowaniem o.5 bara.... corawda ie caly czas wykorzystujac pelne cisnienie ale mimo wszystko... i dopiero po tym przebiegu robiloem panewy.
-
Ja będę robił do 5 tyśków rocznie :D
-
wszystko zalezy od stylu jazdy;)
-
Na ulicę spokojnie wystarczy Ci garb 2mm, 4mm ma sens jak będziesz modził silnik. Jak masz Mondiale to się nie zastanawiaj, IMO szukanie innych tłoków w Twoim przypadku to strata czasu.
Śruby do głowicy kup normalne pod klucz Ribe, polecam Payen z Fiata Croma, nie widzę sensu w kombinowaniu ze śrubami z Opla.
-
Nie wiem co znaczy modził ale będzie głowica zrobiona na większych zaworach, sportowe wałki 285 st., kolektor rurowy. W przyszłym roku jak mi będzie brakowało to może wejdą inne wtryski i jakiś ecumaster.
-
Nie wiem co znaczy modził ale będzie głowica zrobiona na większych zaworach, sportowe wałki 285 st., kolektor rurowy.
przy tych wszystkich modach i tłokach z garbem dobre strojenie to nie jak bedzie brakowało tylko odrazu by nic nie spłyneło...
-
Napisz coś więcej o tych wałkach, wznios, czasy itp. Nadal twierdzę, że jak nie masz nagranych tłoków z większym garbem to bym to olał i został przy tych. Głowicę coś modzisz ? Gniazda obrabiasz ?
-
Napisz coś więcej o tych wałkach, wznios, czasy itp. Nadal twierdzę, że jak nie masz nagranych tłoków z większym garbem to bym to olał i został przy tych. Głowicę coś modzisz ? Gniazda obrabiasz ?
Mam nagrane tylko muszę opchnąć te z garbem 2mm. Jak nikt się nie znajdzie chętny to wsadzę te i też będzie git.
-
Nie wiem co znaczy modził ale będzie głowica zrobiona na większych zaworach, sportowe wałki 285 st., kolektor rurowy.
przy tych wszystkich modach i tłokach z garbem dobre strojenie to nie jak bedzie brakowało tylko odrazu by nic nie spłyneło...
Zobaczymy na co budżet pozwoli w tym roku. Muszę jeszcze zrobić zawieszenie, hamulce i parę innych rzeczy, aby się nie bać rozpędzać :)
-
Jakiś czas temu wsadziłem do pikapa nowe 2.0 na 2mm tłokach i podwójnych gaźnikach. Nie wiem tylko jak to opisać, bo nie mam porównania z normalnymi płaskimi tłokami. Wiem tyle, że od 1200 obrotów do 2500 dzieje się piekło przy mocniejszym dociśnięciu.
Jeśli byłbym na Twoim miejscu dałbym sobie taki powiedzmy tydzień czy dwa na sprzedanie obecnych tłoków. Jeśli nikt nie weźmie, wstawiłbym te z 2mm. Myślę, że tak szybko Ci nie braknie mocy, chyba że będziesz jeździł na rajdach.
-
niewiem ,, ja jak bym mial wybor bym sie nawet nie zastanawial... lepiej miec nadmiar niz niedobor mocy..
-
Tyle, że trąba jestem i nie zwróciłem uwagi, że gość w ofercie ma też z 4mm garbem i kupiłem te z mniejszym. Jak do czwartku się nie sprzedadzą to idą na montarz i też powinno być dobrze.
-
tloki od 1.8 w 2.0 i tak zwieksza ci epsilon,
dalsze doprezenie mozesz zrealizowac na glowicy,skoro i tak bedzie obrabiana z kazdej strony,
zbyt mocno tez nie mozesz doprezyc,bo paliwa ci zabraknie - no chyba ze na LPG bedziesz popylal ,to mozna sie pokusic nawet o 12.5,
na benzynie to nie martwilbym sie o panewki,tylko o to ze nowe tloki spłyną z falami sedesu
P.S.
dlaczego pytasz o nominal i tulejowanie ? chyba nie kupiles nominalow do remontu silnika,ktory nie byl kilka razy szlifowany ;>
-
Dobra, tyle co mogę powiedzieć z połączenia 2.0l z tłokami z 1.8 - czytałem wszędzie, że taki silnik ze standardową konfiguracją nie ma zbytnio ochoty kręcić powyżej 4-4,5 tysiąca. U mnie "pikap" z wyższymi tłokami i dwoma podwójnymi gaźnikami kręci 5,5 i przy tym jakoś szczególnie nie płacze..
-
W 2.0 DOHC można mnóstwo masy zredukować, sporo można zdjąć z wału, korb, koła zamachowego. Sporo to pomaga.