FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => CAŁA POLSKA => Wątek zaczęty przez: wkliw w Sierpień 25, 2017, 06:37:46 am
-
Kilka lat temu pojawiały się w serwisach aukcyjnych nowe nigdy nie zmontowane nadwozia do Caro/Atu
Czy sądzicie że takie cuda są jeszcze osiągalne? Może ktoś słyszał że gdzieś takie coś zalega?
-
Ostatnio natknąłem się na coś takiego na allegro: http://allegro.pl/unikat-nowa-buda-polonez-caro-i6934756468.html
-
moze sie gdzies trafi, nie takie rzeczy ludzie po stodolach trzymaja,
ale taka prawdziwa dziewicza, w fabrycznym kolorze i nie trzymana w krzakach to przy dzisiejszych trendach bedzie kosztowala milion trylionow, mimo ze nie ma mozliwosci legalnego zarejestrowania pojazdu na niej zlozonego,
ta z linka to wlasciwie nie wiadomo co, ktos juz zaczal przy niej lepic, przod ma zmieniony, wiec jako przedmiot kolekcjonerski sie nie nadaje,
mozna by ja wykorzystac w praktyce, gdyby nie problemy prawne ;>
cena wywolawcza troche troche wyzsza niz cena zlomu, wiec biorac pod uwage ceny poszczegolnych czesci blacharskich warto licytowac do jej podwojenia, a pozniej to juz trzeba sie mocno zastanowic
-
Przykręcenie błotnika i maski to takie sobie przerabianie... ;>
-
mnie interesuje coś innego. na 4 zdjęciu widać że zawiasy drzwi są przyklejone jakąś masą. jest twarda- trzyma się mocno, ciężko ją usunąć, wie ktoś jak się nazywa ta masa? pytałem w kilku sklepach- nic nie wiedzą.
-
Nie wiem czy FSO to stosowało, ale podobny / taki sam efekt uzyskasz stosując klej / masę poliuretanową.
-
Masa uszczelniająca, do dostania w sklepach lakierniczych w takich tubkach do pistoletu jak silikon.
-
lata temu to i w puszkach 1l jak te od farby widzialem,
nawet kolory tej masy uszczelniajacej byly do wyboru, beżowa i jasnoszara oraz biala
-
Nadal jest dostępna. Np Wurth 1.2kg czy Novol 1kg. Ale większość jest w kartuszach na pistolet. Jest też czarna do wyboru.
-
Mastyka?
-
zwykła masa PU lub klej PU zależy do czego. dostęptne tubkach i puszce.
Super sprawa. bardzo dobrze uszczelnia i jest trwałe. nie pęka i nie przyjmuje wody.
cały spód jest tym pokryty natryskowo-to ta beżowa guma, co niczym nie schodzi :)
-
A robią taką masę pod natrysk coby odnowić seryjną warstwę i niezapi...lić się na śmierć pędzlem?
-
http://allegro.pl/pistolet-natryskowy-masy-uszczelniajace-pm-pu-i6688657319.html taki pistolet trzeba mieć i mozna malować.
Jednak to nie jest zabezpieczenie anty-kor. to uszczelnienie i zabezpieczenie mechaniczne+jakieś tam wygluszenie.
-
Masa poliuretanowa jest do zabezpieczania antykorozyjnego. Milion razy lepsza niż wszelkie baranki, bitexy, bitgumy itd. Ale trzeba sprzętu do nakładania.
-
Pod masą musi byc farba.
-
No raczej. Używam tego jako ostatnią warstwę, ale nie jedyną.
-
Ale trzeba sprzętu do nakładania.
Czyli taka z pędzla się nie sprawdzi?
-
Pewnie się sprawdzi ale trzeba się narobić...
-
Ale trzeba sprzętu do nakładania.
Czyli taka z pędzla się nie sprawdzi?
Powiem szczerze, że nie wyobrażam sobie nakładania tego pędzlem.
-
na jakieś ranty nadkoli, czy miejsca napraw, to idzie. dobrze się rozprowadza twardym pędzlem lekko umoczonym w farbie
-
mozna i palcem nakladac, przeciez to zalezy od potrzeb - na ranty drzwi przeciez nikt nie bedzie natryskiwal,
na gornym mocowaniu blotnika w PN przeciez tez jest taka masa (ciekawe,czy tez PU) i na pewno naniesiona recznie, wiec nie ma co generalizowac
-
nie nie jest. masa pomiędzy rantem błotnika, a nadwoziem, masa na podłodze i obecne masy na spawy, czy przeciw odpryskom od kamieni, to trzy różne rzeczy.
-
To zatem czym jest wysmarowana podłoga pn. 20 lat i dalej jest elastyczna...
-
maciejowski ma rację. w zależności od miejsca użycia masy mają inne właściwości. większość zachowuje elastyczność a ta o którą pytam to coś białe i twarde jak beton. wykrusza się od uderzeń młotkiem.
-
No i panowie stałem sie posiadaczem tej budy z alledrogo (link w 2 poście) jeszcze jej nie odebrałem. Zobaczymy jak to naprawdę wygląda jak pojadę z lawetą i przytargam do domu.
-
Mam nadzieję, że podzielisz się wrażeniami? ;>
-
Mam nadzieję, że podzielisz się wrażeniami? ;>
Słabe osiągi, ale za to niskie zużycie paliwa.
-
Narazie tak leje ze jedyne co mogłem zrobić to schować zabawkę pod dach.
Ale czas nie został zmarnowany. Namierzyłem i kupiłem komplecik nowiutkich drzwi.
Poniżej kilka fotek detali, jak widać rudej próżno szukać. Jak przestanie lać wyprowadzę i zrobię więcej zdjęć. Może założę również watek w którym będę pokazywał kolejne etapy składania.
(https://thumb.ibb.co/jhK1dk/WP_20170923_17_04_34_Pro.jpg) (https://ibb.co/jhK1dk) (https://thumb.ibb.co/mfb3r5/WP_20170923_17_04_39_Pro.jpg) (https://ibb.co/mfb3r5) (https://thumb.ibb.co/ma8zW5/WP_20170924_15_16_43_Pro.jpg) (https://ibb.co/ma8zW5) (https://thumb.ibb.co/gEioPQ/WP_20170924_15_23_23_Pro.jpg) (https://ibb.co/gEioPQ) (https://thumb.ibb.co/bHZHJk/WP_20170924_15_23_27_Pro.jpg) (https://ibb.co/bHZHJk) (https://thumb.ibb.co/ntkPyk/WP_20170924_15_23_29_Pro.jpg) (https://ibb.co/ntkPyk) (https://thumb.ibb.co/dnJYr5/WP_20170924_15_23_36_Pro.jpg) (https://ibb.co/dnJYr5)
Orientuje się ktoś czym rózni się buda CARO MR93 , czyli moja z 1,5GLE '94 od takiej jak na fotkach czyli na moje oko "PLUSOWEJ"
Sądze ze to plusowa bo:
- ma wziernik pod kołem zapasowym
- nie ma "kominka" na stara nagrzewnicę, ale to akurat dobrze bo ja juz dawno używam calsonica z trucka
- ma chyba inaczej przetłoczony łącznik pomiędzy wspornikami drążków reakcyjnych.
- mocowania pod skośne amortyzatory
Czymś jeszcze się róznią?
-
masz metalowe podszybie?
-
MR93 to już plastix
-
Buda z Plusa, nawet Boscha.
A różni się, poza tym co napisałeś:
- uchem holowniczym z tyłu, mocowanym do wnęki koła zapasowego,
- belką/wspornikiem deski rozdzielczej
-
Belka jest całkiem inna? Czy różni sie tylko gwintami wspornikami itp
Założę na nią stara deche z minusa czy bez rzeźby sie nie obejdzie ?
-
Założę na nią stara deche z minusa czy bez rzeźby sie nie obejdzie ?
Nie założysz, trzeba ciąć, rozwiercać zgrzewy i wspawywać nową "starą" belkę, w takim wypadku to pytanie o sens takiej operacji w nadwoziu, którego najistotniejszą zaletą jest fakt, że nie ma w nim żadnych ingerencji blacharskich. Nawet szkoda próbować zakładać starą deskę pod nową belkę, bo i tak nie siądzie - potwierdzone info :)
-
Macfly bodajże minusował wnętrze, także trzeba by popytać o szczegóły. <spoko>
-
Dopóki masz to nadwozie gołe i na wierzchu, polecam dokładnie je pokonserwować <spoko>
-
A że tak zapytam, jak wygląda sprawa "legalizacji" takiego nadwozia? ;> W końcu numerów brak.A może jest to sprawa na tyle oczywista, że lepiej nie poruszać jej publicznie? :P
-
Rozwiązań jest kilka, jedne mniej, inne bardziej dyskusyjne :p
-
Jeśli chodzi o legalizację to chyba każdy wie jak to się robi...
A sprawy konserwacji to właśnie się waham. Mam zamiar wszystko oczyścić do gołej blachy poprzez sodowanie i później od nowa nałożyć wszystkie masy na łączenia baranki itp. Oczywiście używając przyzwoitych materiałów
-
jak nie ma rudej a rzeczywiście wyczyściłbyś do gołej blachy to ja o cynkowanie bym się pokusił
-
Po co zdzirać to gołej blachy i psuć fabryczne zabezpieczenia i mastyki.
Zmienić kolor, zakonserwować i zrobić sobie składaka modnego w latach 80/90.