FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: NeoN w Grudzień 25, 2012, 15:46:13 pm
-
Świąteczny dzień sprzyja zamulaniu i nudzie więc postanowiłem opisać mój projekt który wreszcie po wielu walkach z różnymi usterkami wyruszył w pełni sprawny na drogi. :]
Samochód: FSO Polonez Caro z roku 1995. Fabrycznie 1.4 16v.
Silnik:
-swap na Lancia 831B7.046 (Delta HF Turbo i.e.)
-wyważony układ korbowo-tłokowy, tulejowany blok, nowe panewki.
-głowica po remoncie, powiększone kanały, wałki z Tipo 2.0 N/A
-kolektor ssący z gaźnikowca, przepustnica VW 2E (2.0 8v), dolot z kwasówki 60mm, łaczniki sylikonowe, intercooler Iveco.
-kolektor wydechowy custom, rurowy 4-1, turbosprężarka TB0333 z większym kołem kompresji, wydech 60mm z kwasówki z jednym tłumikiem przelotowym.
-małe koło zamachowe z DOHC (wyważone)
-DET 3+ Fuel Implant, Stag 200, EDIS, Faro13mm, AC R01 czarny, valtek 30, jeździ tylko na LPG.
Przeniesienie napędu:
-skrzynia FSO z pionowym drążkiem (custom)
-sprzęgło Polonez OHV (do wzmocnienia)
-most szeroki 4.3
Układ hamulcowy:
-pompa hamulcowa Lucas
-przód: zaciski z Fiata Coupe z tarczami 284mm wentylowane
-tył: seryjne tarcze z Poldka na bendix'ie
Zawieszenie:
-zmodyfikowane punkty mocowania dolnych wachaczy (inna kinematyka układu, większy negatyw), wycięte dolne odboje, usunięte ograniczniki skrętu, przekładnia kierownicza bez wspomagania
-sprężyny Truck Diesel przycięte o 1.5 zwoja z dogiętymi końcówkami, resory seria 2 pióra z obciętymi wieszakami
-amortyzatory Krosno utwardzone
Wnętrze:
-fotele Inter Groclin, skajowe boczki, kierownica Fiat 127 Sport, dodatkowe wskaźniki boost, temp i ciśnienie oleju.
Koła:
-lato: alu Exip 7Jx15", opony 195/50
-zima: stalówki z Barchetty 6,5Jx15", opony 185/60
-dystanse z przodu 10mm, tył 15mm, szpilki do kół.
Fotki:
(http://images47.fotosik.pl/1663/9b2e705d6ad161dbm.jpg) (http://images47.fotosik.pl/1663/9b2e705d6ad161db.jpg)
(http://images43.fotosik.pl/1677/55043901dbaea19am.jpg) (http://images43.fotosik.pl/1677/55043901dbaea19a.jpg)
(http://images36.fotosik.pl/322/328d340b1b4542bbm.jpg) (http://images36.fotosik.pl/322/328d340b1b4542bb.jpg)
-
Nie głupi :-) Zadbałbym tylko o czystosć pod maską.. Wrzuć filmik jak jeździ ]:->
-
silence killer...Lubię to !! <ok>
-
hmmm, podoba mi sie <spoko>
-
intercooler Iveco.
z IVECO DAILI? Bo w Lublinie 3 Mi siedzi z Iveco i myślę jak to się skomponuje.
-sprzęgło Polonez OHV (do wzmocnienia)
jak chcesz wzmocnić to odezwij się na PW :)
Wszystko mi się podoba tylko dolot do turbiny zrób z kwasu zaraz zza lampy :)
-
jak dla mnie bardzo pozytywnie, <ok> naprawdę mi się to podoba
a tak właściwie to jak to na ecumasterze chodzi to dlaczego nie ma benzyny? ecu master podaje czasy wtrysków a stag i tak ma swoją mapę? ecumaster tylko do zapłonu masz połączony z EDISem?
-
a na benzynie już jeździć nie będzie? :|
-
a na benzynie już jeździć nie będzie? :|
Nie. A po co by miał?
a tak właściwie to jak to na ecumasterze chodzi to dlaczego nie ma benzyny? ecu master podaje czasy wtrysków a stag i tak ma swoją mapę? ecumaster tylko do zapłonu masz połączony z EDISem?
ECU Master jest w trybie FIT, na nim są mapy od paliwa i zapłonu, stag nanosi korekty od ciśnienia gazu, steruje elektrozaworami i odpala wtryskiwacze.
-
Podoba mi się owy projekt. Do dopieszczenia zapewne mnóstwo szczegółów ale najważniejsze, że jeździ :) Jaką mocą obecnie się legitymuje? Pytam z ciekawości, żeby porównać z moją Lancią 2.0.
-
No no taki "slipper killer". Ciekawy projekt. Jeszcze tylko go ładnie pomalować i będzie git.
-
A jak skrzynia polonezowska to wszystko znosi??Mam zamiar zrobić cos podobnego tylko na bloku 1.8 z odpręzonymi tłokami ,turbina na poczatek pojdzie z 2.5 tdsa.
-
Lubię go odkąd kiedyś zobaczyłem wersję filmową :) Fajnie że jest turbo-fiat. Na moście 4.3 musi wesoło być spod świateł?
-
Komentarz z mojej strony myślę zbędny, mega projekt, gratulacje. ;) Fajnie prezentuje się na tych felgach od Barchetty, miesiąc temu wpadłem na taki sam pomysł, żeby na lato kupić takie felgi.
-
Do sleepera mu brakuje, ale przyznam, że Ostry Poldek z niego.
-
Jakiś filmik pokazujący co to potrafi jest ? :)
-
rura od wody faktycznie idzie tak blisko turbo czy mi sie tylko wydaje ? projekt wyjątkowo ciekawy ...
-
Fajny ten poldek oby więcej takich projektów na forum :d
-
Nie za krótkie to przełożenie główne ?
-
Super auto, wreszcie jakaś konkretna motorownia <spoko>
-
Jaką mocą obecnie się legitymuje? Pytam z ciekawości, żeby porównać z moją Lancią 2.0.
W serii ok. 140KM...
rura od wody faktycznie idzie tak blisko turbo czy mi sie tylko wydaje ?
Tak, jest dosyć blisko, na końcu opiera się o gruszkę WG ale nie powoduje to żadnych problemów z temp.
Nie za krótkie to przełożenie główne ?
Jeździ się bardzo przyjemnie. Skrzynia jest badzo fajnie zestopniowana do tego silnika. Turbo wstaje przy 2500rpm więc spokojnie można robić nawrotki na dwójce.
-
Bardzo fajny projekt, nie myślałeś o położeniu rejestracji na kratkę zderzaka by była pod skosem? może troszkę lepiej by to wyglądało i zawsze to lepszy współczynnik cx ;)
-
Co się dzieję z poldkiem, może jakieś nowe mody doszły czy nie. :]
-
Fajny taki. Bym go podrobił jeszcze co by wyglądał jak zwykły najzwyklejszy polonez.
Na boku jeszcze powiem, że ten temat chyba uratował mój turboprojekt, bo już zrobiłem zdjęcia gratów ze swapa do wystawienia na aukcji.. <uoee>
-
Na razie nic się temacie nie dzieje. Zrobiłem sprzęgło na kewlarowej okładzinie i latam na 0,5 bara do roboty, czasem jakiś nocny cruising. Zespół napędowy będzie za jakiś czas na sprzedaż bo zajarałem się 6-cioma cylindrami z BMW... Z wyglądu też będzie metamorfoza, zwłaszcza że zimowe upalanie odbiło się trochę na stanie blach (sól). Tutaj mała inspiracja na kolejną ewolucję mojego Poldka:
(http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/2/7/3/2034372.jpg)
-
że będzie w takich kolorach czy że zacznie latać? :d
-
Hehe, no raczej kolorystyka i parę detali. :d Obecnie pracuję przy produkcji takiego śmigłowca i mnie natchnęło żeby nawiązać w projekcie to techniki lotniczej. :P
-
6-cioma cylindrami z BMW
m50 z dmuchawką ?
-
M50 lub M20 i definitywnie doładowane. Kwestia tego co się trafi i na co pozwolą finanse.
-
szykuje się dobry killer, m50 chyba jeszcze w polonezie nie było <mysli>
-
m50 chyba jeszcze w polonezie nie było
było i to chyba nawet kilka...
-
szykuje się dobry killer, m50 chyba jeszcze w polonezie nie było <mysli>
Z tego co pamiętam to były 2.
m50b20 w czerwonym c+ do kjs
m50b25 w białym akwarium.
-
m50b25 w białym akwarium.
Nie akwarium, tylko borku.
-
I to z mojego powiatu ;)
-
Troszkę ciężkie do budy poloneza, ale jeśli ktoś ma ochotę to czemu nie ;)
-
Troszkę ciężkie do budy poloneza
190 kg, pamiętasz może ile waży dohc ? bo jakieś ważyłem ale było to tak dawano temu że nie jestem sobie wstanie przypomnieć...
-
w oryginalnej książce od Poloneza borewicza masa własna pojazdu 1160 kg, ale to chyba z włoską skrzynią. Przy 16 zaworowej głowicy naprawdę na tubo można wykręcić zacną moc, więc warte przemyślenia ;)
-
Ja również bym wrzucił głowice od Kappy 2.0 16vt i od tego tłoki które pasują P&P. Byłby killer na silniki hondy.
-
tylko ze nikt nie bierze pod uwage że kosz takiej konwersji na 16v bedzie podobny do kosztu m50... pozatym, czy tłoki z 2.0 nie obniżą za bardzo cr ?
-
Ma być 6 garów pod machą i koniec tematu. Gdybym miał ochotę dalej dłubać w 4 garach to dalej bym modził obecne 1.6, jest w nim jeszcze sporo potencjału. Brakuje mi jednak charakteru w tym silniku. A tak w ogóle to swap na M20/M50 wyjdzie taniej niż rzeźby z DOHC, a seryjne M50B25 bierze na klatę 300KM z palcem w dupie, ma męskie sprzęgło i ogólnie jest lepiej przystosowane do montażu w Polonezie niż DOHC.
-
Kolego masz racje jeśli chodzi o M50B25, silnik potrafi sporo wytrzymać, miałem w planie montować taki u siebie w poldku, jednak powstrzymała mnie jedna rzecz, rozłożenie masy w przypadku tego silnika, jeśli nie cofniesz go do kabiny, rozłozenie masy będzie kiepskie a co za tym idzie, prowadzenie samochodu zdecydowanie sie pogorszy, uwierz bo przerabiałem ten temat i dlatego ostatecznie zdecydowałem sie na droższego SR20DET jednak o wiekszym potencjale i mniejszych wymiarach..
btw, autko fajnie sie prezentuje, a pomysł z kolorem w moim odczuciu..bomba :D
-
Polonez był fabrycznie przystosowany do montażu Fiatowskiego DOHC więc dobre lanie wody, charakteru też mu nie brakuje, a 2.0 16V turbo znosi nie mało. Wszystko zależy do czego ktoś buduje auto, jak do jazdy na wprost to i V8 można pakować :)
-
Polonez był fabrycznie przystosowany do montażu Fiatowskiego DOHC więc dobre lanie wody, charakteru też mu nie brakuje, a 2.0 16V turbo znosi nie mało.
Zauważ tylko że mój silnik pochodzi z Delty HF Turbo i.e. i przystosowanie go do montażu wzdłużnego wiąże się przeróbką całego osprzętu silnika, także na razie to Ty lejesz wodę... Zresztą to jest w tym momencie nie ważne, jak tylko ogarnę się z przygotowaniem do swapa na M50, DOHC robi wyjazd z budy i będzie na sprzedaż. O prowadzenie się nie martwię bo i tak nie umiem jeździć. ;p Ja tego samochodu używam do wożenia dupska do pracy i z powrotem a nie wyścigów więc jestem w stanie pogodzić się z utratą kierowalności. ;p
PS: Wcześniej miałem Audi B3 2.3 w której 170kg silnik w całości wisiał przed przednią osią i jakoś dało się skręcać. <rotfl2>
-
NeoN powiem tak, polonez konstrukcją zawieszenie przypomina wóz drabiniasty z przełomu XIV i XV wieku, można pokusić się także o stwierdzenie że podobne zawieszenie miały amerykańskie Muscle Car, jakieś 60 lat temu..i jak wszyscy chyba wiemy, na wprost jechały spoko, gorzej ze skręcaniem..utrata kierowalności z przypadku poloneza może skończyć się poważnym problemem, jednak wybór należy oczywiście do Ciebie :) gdybyś potrzebował m50b25 to ja kupiłem takiego w bd stanie i teraz leży wraz ze skrzynią wiązką itd..
-
Wrzucam mały teaser tego co będzie grane w najbliższym czasie. Trafiła się naprawdę niezła okazja i nabyłem kompletny M20Bxx który wkrótce trafi do Poldka w wersji turbodoładowanej. :]
(http://images35.fotosik.pl/1889/c1e81175e3b2509bmed.jpg)
Jak go trochę podgarnę to porobię lepsze fotki.
-
Póki jeszcze 1.6 na pokładzie postanowiłem nakręcić na spontanie filmik z przyśpieszenia. Słaba jakość, ale daje jakiś pogląd.
http://www.youtube.com/watch?v=J6wkbM4vMvo&feature=share
PS: Uprzedzając pytania, kontrolka stop zaświeciła się na desce dlatego że kabelek od kontrolki temp płyn lekko zwierał do masy.
Mała zajawka tego co nadchodzi:
(http://images39.fotosik.pl/2044/a3abd33715bf0495m.jpg) (http://images39.fotosik.pl/2044/a3abd33715bf0495.jpg)
-
Powiem że jest grubo. <lol>
-
(http://images50.fotosik.pl/1787/7cc99379dc28da29gen.jpg)
m20b27 na glowicy z b25 silnik wlozony do polonza wraqz ze skrzyna w zeszlym roku stoi chwilowo z braku funduszy na dalsze dzialania... jednak projekt po kryzysie ma ruszyc dalej, probably kompresor wyląduje. tak ze dzialaj dzialaj w razie co pytaj;)
-
o matko ale to zapier*ala...
-
Powiem że jest grubo. <lol>
no niezle ,ale nie wyglada zeby bylo lepiej niz w twojej OHVce <rotfl2>
-
no niezle ,ale nie wyglada zeby bylo lepiej niz w twojej OHVce <rotfl2>
Też odnoszę takie wrażenie, dodatkowo OHV dużo lepiej brzmi. Jakby dźwignąć boost na z 0,5 na 1,2 bara u mnie to mógłby już przyzwoity przeciąg robić. Nie chce mi się jednak już dłubać tego 1.6 więc kręcenie MBC będzie dopiero w M20. ;)
-
Tylko że u mnie jest w tej chwili boost ok 1 bara, a tutaj jest most 4.3 gdybym ja miał takie przełożenie to pewnie asfalt zwijał bym na 4 a może 5 biegiem na tych 205-kach. A tak zostaje tylko 3-ka w zakrętach. ;p
-
Może starczy na ohv'kę... :P
(http://images43.fotosik.pl/1867/b9977448d727af3cm.jpg) (http://images43.fotosik.pl/1867/b9977448d727af3c.jpg)
-
Pewnie odpadnę w przedbiegach <mysli> ale zawszę można spróbować będzie na pewno ciekawie, ale w przyszłym roku jak założę 2.0 16vt to szanse będą wyrównane ]:->.
-
Nom, trzeba będzie się kiedyś jakoś spotkać w gronie mocnych Poldków. Bardzo jestem ciekaw porównania 16vt kontra M20T, zwłaszcza że wybór pomiędzy tymi dwoma silnikami rodzi sporo kontrowersji. :) Tak swoją drogą jak jesteśmy przy ohv, to zaczynamy z kolegą uturbianie jego poldka. W skrócie, k03, fmic, wydech 2,5 cala, ssący z gsi, obrobiona głowica, wyważony dół i wtrysk lpg. Zobaczymy ile weźmie na klatę. :)
-
widze wysyp uturbionych poldkow bedzie.... ciekaw jestem jakie bedą ich przebiegi i zywotnosci... moj powstal pare ladnych lat temu w waronkach kiedy nikt nic nie wiedzial i prawie nic nie bylo a jak bylo to za chore ceny...ale stuknelo mu juz prawie 400tys... i dopiero w zeszlym tyg mial mini remont...(dół) ciekaw jestem czy ktorys z teraz powstajacych tubopolonezow przejezdzi 10 lat i tyle km... chyba powinny są w koncu budowane przy uzyciu leprzych technologi i przy leprzej dostepnosci dobrych czesci...
powodzenia panowie!
-
jakie oznaczenia ma głowica w tym m20 ? to jest b25 ? jak tak to spawałeś kanały wodne ?
-
Widzę tyle się "na drugi rok" szykuje to i muszę swoje 16vt podgonić. Wprawdzie już gotowe poza kolektorem wydechowym, tylko czeka na auto, bo cza blachę nareperować przed włożeniem. 125p chyba lżejszy z tego co pamiętam to powchłania te wszystkie wasze turbolonezy ]:->.
-
125p chyba lżejszy z tego co pamiętam to powchłania te wszystkie wasze turbolonezy ]:->.
Chętnie zweryfikuję. :)
-
Projekt wszedł już w takie stadium że zostanie złożony na pewno, więc czas odkopać temat.
Właśnie kończę swap na M20B20 w wersji wolnossącej z możliwością dalszego rozwoju. Silnik osadzony w budzie, wał dorobiony, zostało dorobić trochę osprzętu i można odpalać. Specyfikacja silnikowa ma obejmować:
-dolot 3" z usuniętym przepływomierzem, filtr za lewym halogenem
-kolektory wydechowe M52B25, custom dwururka i dalej 2,5" z kwasa z jednym dużym tłumikiem przelotowym
-wtrysk LPG na DET3 FIT, w planach na później jest zabawa z dodatkowym wtryskiwaczem przed przepustnicą (teoretycznie może poprawić moc przy wysokich obrotach.
W zawieszeniu doszło poli na dolne wachacze i wpadną amortyzatory z Isuzu Trooper. Hamulce bez zmian prócz usunięcia korektora siły hamowania.
Parę foto żeby zobrazować stan:
(http://images70.fotosik.pl/395/64c4c8416191e3ebm.jpg) (http://images70.fotosik.pl/395/64c4c8416191e3eb.jpg)
(http://images70.fotosik.pl/395/a7ad87f01ded5131m.jpg) (http://images70.fotosik.pl/395/a7ad87f01ded5131.jpg)
(http://images66.fotosik.pl/396/5515aa2fca9e61d6m.jpg) (http://images66.fotosik.pl/396/5515aa2fca9e61d6.jpg)
(http://images69.fotosik.pl/396/c04406a93605766am.jpg) (http://images69.fotosik.pl/396/c04406a93605766a.jpg)
(http://images66.fotosik.pl/396/f8f77a7b9e4b379am.jpg) (http://images66.fotosik.pl/396/f8f77a7b9e4b379a.jpg)
Tak jak wcześniej pisałem, silnik siada w komorze bardzo ładnie. Praktycznie cały osprzęt wchodzi bez przeróbek. Jak dotąd swap idzie dużo sprawniej niż w przypadku 1.6. Jak się zdecyduję na turbo to bez problemu się znajdzie na nie miejsce.
-
No belkę wycinałeś czy coś jeszcze? Stab nie przeszkadza?
Coś więcej o tych amorach?
-
Z tego co wiem to i Marakant w swoim kancie ma takie amory.
-
(http://images66.fotosik.pl/397/3b688f46a0b2be09m.jpg) (http://images66.fotosik.pl/397/3b688f46a0b2be09.jpg)
(http://images68.fotosik.pl/397/e7e73c600be6d900m.jpg) (http://images68.fotosik.pl/397/e7e73c600be6d900.jpg)
(http://images68.fotosik.pl/397/9cecacd836244c53m.jpg) (http://images68.fotosik.pl/397/9cecacd836244c53.jpg)
(http://images68.fotosik.pl/397/e914b8b9fb655a97m.jpg) (http://images68.fotosik.pl/397/e914b8b9fb655a97.jpg)
Jak widać da się to upchać bez rozcinania całego przodu. Dodatkowo trzeba jeszcze trochę pomasować ścianę grodziową po stronie wydechu i powiększyć początek tunelu żeby obudowa sprzęgła się zmieściła.
-
Prace nad układem paliwowym:
(http://images68.fotosik.pl/431/ddf8a9881eea0291m.jpg) (http://images68.fotosik.pl/431/ddf8a9881eea0291.jpg)
Kolejne podejście do tematu zasilania wyłącznie LPG. Wtryskiwacze AC W01 Std, wężyki 170mm x 5mm średnicy Parker, końce listew skompensowane ciśnieniowo. Wkrętki są w gniazdach po wtryskiwaczach benzyny, "leją" idealnie na zawory ssące. Przed Y zasilającym listwy umieściłem czujnik temp. gazu z termistorem w strudze. Przewód zasilający planuję dodatkowo umieścić w peszlu do ocieplania rur C.O. Reduktor to Zavoli Zeta S ze zmniejszonym ciśnieniem roboczym, usuniętymi sprężynkami grzejącymi i małą modyfikacją komory regulatora (taka wersja testowa, chcę zobaczyć jak się zachowa). Dodatkowo reduktor będzie w pokrowcu z pianki termoizolacyjnej oraz dołożę świecę żarową w przednim deklu w środkowym płaszczu wodnym.
-
Muszę przetestować w swoim, to rozwiązanie w tym zawieszeniu.
-
A ja się zapytam z innej beczki, czemu nie uruchomisz benzyny mając sensowną świnkę w trybie fit ?
-
A po co?
-
Chociażby po to żeby reduktor nie dostawał po dupie przy rozruchu :-)
-
albo po to żeby mieć możliwość porównania parametrów silnika na różnych paliwach
-
Chociażby po to żeby reduktor nie dostawał po dupie przy rozruchu :-)
Straszne. :P Membrany kosztują 40zł, jakoś przeżyję. Nie widzę sensu wożenia całego tego badziewia od benzyny tylko po to żeby przez 2 minuty rano silnik się trochę nagrzał i przełączył na LPG. Brak benzyny pozwala mi na bezkompromisowe rozmieszczenie elementów LPG. Czerwony poldek też był na takim układzie i sprawował się bez zarzutu, tutaj jest tylko rozwinięcie koncepcji. :]
albo po to żeby mieć możliwość porównania parametrów silnika na różnych paliwach
Nie interesują mnie parametry na benzynie, ponieważ nie zamierzam z niej korzystać. ;p Jak już wspomniałem "dwupaliwowość" siłą rzeczy jest kompromisem, a mnie kompromis w zabawce nie interesuje.
-
samo wykonanie schludne i na pierwszy rzut oka prawidlowe, ale mam do czego sie przyczepic,
po pierwsze to jest miejsce na pojedyncze wtryskiwacze, wiec powinny byc takie wstawione,
jezeli zalujesz kasy na baracudy i adeptery to rozwiazaniem bylyby magicFX ,ktore sa szybsze i ogolnie lepsze niz W01 ,czyli valteki na dopingu (doping przez anoreksje - najnowszy hit mody),
a magicFX kosztuja tyle co listwa W01
druga sprawa sam montaz W01,ktory jest nie prawidlowy ,bo tloczki prawie leza ,wiec szybko sie zetra,zakleja i szlag je trafi (a juz wyjete z pudelka to cudem nie sa)
sama idee przejscia na LPG jako jedyne paliwo popieram, dopoki cieplo to problemow nie ma,tylko trzeba oszukac sterownik,zeby zatrybil na gazie
-
samo wykonanie schludne i na pierwszy rzut oka prawidlowe, ale mam do czego sie przyczepic,
po pierwsze to jest miejsce na pojedyncze wtryskiwacze, wiec powinny byc takie wstawione,
jezeli zalujesz kasy na baracudy i adeptery to rozwiazaniem bylyby magicFX ,ktore sa szybsze i ogolnie lepsze niz W01 ,czyli valteki na dopingu (doping przez anoreksje - najnowszy hit mody),
a magicFX kosztuja tyle co listwa W01
druga sprawa sam montaz W01,ktory jest nie prawidlowy ,bo tloczki prawie leza ,wiec szybko sie zetra,zakleja i szlag je trafi (a juz wyjete z pudelka to cudem nie sa)
sama idee przejscia na LPG jako jedyne paliwo popieram, dopoki cieplo to problemow nie ma,tylko trzeba oszukac sterownik,zeby zatrybil na gazie
Całkowicie się z Tobą zgadzam w tej kwestii. Padło na AC W01 z tego względu że miało być budżetowo a te listwy zbierają dobre opinie w swojej klasie cenowej. Montaż niestety możliwy tylko na leżąco jeżeli ma być estetycznie. Można dać do pionu ale trzeba by stawiać nad pokrywą rozrządu, nie bardzo mi się to podobało. Pierwotnie jak był plan na turbo miałem kupione Hany Niebieskie pojedyncze, LPGTech 516 i 2x AC R01, ale że docelowo przesiadam się na Audi Quattro to właśnie tam powędrowały graty...
-
Docelowo do jakich obrotów go chcesz kręcić? Wtryski AC mają tendencję do gubienia równomierności przepływu, od kilku lat walczą też ze zjawiskami rezonanowymi we wtryskiwaczach przy wyższych prędkościach obrotowych (sztywność sprężyny vs masa elementów ruchomych). Masz możliwość sprawdzenia na stanowisku swoich wtrysków? Łatwo w ten sposób dojechać silnik przy doładowaniu (nierówna mieszanka, sumaryczny AFR, pewnie to znasz). Jaki plan na to? Do jakiego boostu celujesz? Zastanawia mnie wygląd mapy paliwa na czystym LPG, dolewasz na bogato przy booscie jak na benzynie czy w mniejszym stopniu? (Brak chłodzenia przez odparowanie)
Pozdro i kibicuję.
-
przy dlugich czasach nie ma problemu, wydatki daza do wyrownania, rezonanse ustepuja ,bo wtryskiwacz prawie caly czas otwarty,
za to przy pewnym stalym obciazeniu silnika zaczynaja sie poszarpywania,
nie mialem do czynienia ze zuzytymi W01 ,ale troche z valecami owszem i tam wlasnie takie zjawiska sie pojawiaja,
przy czym to "zuzycie" to taka umowna sprawa,bo niektore potrafily szarpac silnikiem ,a nawet nie maily wyklepanych zderzakow,
W01 jakies tam w miare dobre opinie zbiera,ale to opinie w wiekszosci od montazystow zwiazanych z AC,
sa lepsze od Valtecow ,ale czy lepsze od Regfastow to juz nie bardzo ,a regi sa jednak tansze,
dodatkowo W01 sa drozsze od Valtecow o 25% ,a sa uproszczona wersja latwiejsza w produkcji i mniej materialu na nie idzie ,a takie polityka cenowa mi sie nie podoba
teraz juz po ptokach ,jednak szkoda,ze na miejsce wtryskow benzynowych nie weszly Hany lub Baracudy, bo one nawet z wygladu je przypominaja, dodatkowo jest szansa,ze listwa benzynowa by pasowala ;) ,a w kazdym razie nawet samemu mozna ladna listwe stworzyc,
do mjetFX tez mozna listwe dorobic (juz nie tak przypominajaca benzynowa jak do hany),a drozsze tylko 30pln na 3szt od W01
tak w ogole to rezygnujesz z doladowania ?
bo parownik Zeta do doladowania sie slabo nadaje ze wzgledu na pompowanie cis. przy odcieciu wtryskow i waski zakres regulacji cis.
po wyjeciu sprezynek powinien sie mniej pompowac ,ale powyzej 200KM to on nie bardzo wyrobi nawet po przerobkach, zwlaszcza,ze piszesz o zmniejszaniu cis. roboczego,a nie zwiekszaniu
-
Ja za AC'ki dałem 130zł od listwy także cena myślę w porządku. Reg Fast mierzyłem, ale nie wchodzi w kolektor. Był jeszcze pomysł na WGS'y bo mam 4 sztuki nówki, w tamtym roku kupiłem do ohv. Ale padło na listwy bo się obawiałem ciągłych nieszczelności na wężykach. Wiadomo jak to jest w zimie, parę cykli temperaturowych i trzeba dokręcać wężyki. Turbo nie będzie bo chcę wyjechać na śniegi, a jednak roboty trochę odchodzi. No i tak jak pisałem, docelowo będzie przesiadka na Quattro i tam ma być 7A na GT30, EMU i porządna instalacja LPG (myślę o KME Twin i Hanach Niebieskich).
PS: Jak kogoś interesuje to tu pokazałem instalację z mojej Audi. Jak widać graty już porządniejsze ale planuję jeszcze popracować nad montażem bo jest parę miejsc które chciałbym dopracować.
http://lpg-forum.pl/post562947.html?hilit=audi%2090%20sport#p562947
-
PS: Jak kogoś interesuje to tu pokazałem instalację z mojej Audi. Jak widać graty już porządniejsze ale planuję jeszcze popracować nad montażem bo jest parę miejsc które chciałbym dopracować.
http://lpg-forum.pl/post562947.html?hilit=audi%2090%20sport#p562947
[zaloguj]
<uoee>
-
Mały update:
(http://images69.fotosik.pl/468/05f79d4c2cf75c4bm.jpg) (http://images69.fotosik.pl/468/05f79d4c2cf75c4b.jpg)
(http://images67.fotosik.pl/470/da8ac64a50ae237bm.jpg) (http://images67.fotosik.pl/470/da8ac64a50ae237b.jpg)
-
Jeżeli ktoś jest zainteresowany to Poldek na sprzedaż. Nie mam czasu żeby go skończyć. Zostało do zrobienia już niewiele:
-zamocować pompę sprzęgła i połączyć ze skrzynią (pompa już jest kupiona i wstępnie spasowana)
-wystrugać lewarek zmiany biegów lub przerobić OEM który dorzucam do auta
-zamocować kompa i położyć wiązkę silnikową (mam całą niepociętą wiązkę z kompem)
-połączyć wydech (zrobić dwururkę, są już spasowane kolektory z M52, reszta wydechu została z turbo, 2,5" kwasowe z dużym przelotowym tłumikiem)
-ogólne składania pojazdu w całość.
Ogólnie z dużych elementów jest wszystko co potrzebne do uruchomienia. Kupa świetnych fantów. IG Std w świetnym stanie (jedynie fotel kierowcy przetarty na boczku, ale gąbka nie ruszona), złożony układ chłodzenia z największą chłodnicą od e36. Założona podstawka oleju z wyjściem na chłodnicę oleju która też jest zamontowana, kwestia zakucia węży które już są docięte i ułożone. Tuleje poli w dolnych wachaczach, springi od Trucka Diesla, amortyzatory nówki z isuzu trooper, komplet amorków polonezowych. Przednie hamulce 284mm wentyle, klocki jeszcze kupa mięcha, tarcze to samo tak jak i tylne tarcze. Koła alu 7Jx15" z letnimi Profilami, szpilki w piastach, dorzucam komplet zimówek na stalówkach z Barchetty. Kompletna instalacja LPG, nówki wtryski AC W01 już zamontowane, zregenerowany Zavoli Zeta, komp D.T. Gas 6-kanałowy, butla toroid z kwitem do 2019r., położone duże Faro. Akumulator wrzucony do bagażnika. OC płacone na bieżąco, jakoś do połowy 2016r. aktualne. Dorzucam elementy które mi się zebrały przez lata, most 3.9 na bębnach, komplet szyb i jakieś pomniejsze elementy. Cena dla konkretnego człowieka z forum 3500zł. Kontakt na PW albo 606 sto sześćdziesiąt pięć 522. Jak ktoś wyrazi zainteresowanie to mogę porobić fotki tego wszystkiego. Na dniach wrzucam ogłoszenia do innych mediów. ;)
-
Projekt wszedł już w takie stadium że zostanie złożony na pewno, więc czas odkopać temat.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany to Poldek na sprzedaż. Nie mam czasu żeby go skończyć. Zostało do zrobienia już niewiele:
Szkoda.
-
Trochę tak, ale opętało mnie Audi Quattro, mam już 3 sztukę... <lol>