FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: andrey w Lipiec 03, 2004, 19:06:42 pm
-
Witam!
Ostatnio silnik w miom polderze nie dogrzewa, zapewne przyczyną jest walnięty termostat, chciałbym go wymienić samodzilnie zaoszczędzając kilka groszy, jako że nie miałem z tym do czynienia chciałbym się was zapytać czy jest sens próbować samemu czy lepiej oddać do mechanika?
Pozdrawiam
-
Ja wymieniałem u siebie sam. Wsumie prosta sprawa ( jak doobrze pamietam to do odkrecenia 3 śruby :) no i przygotuj sie na dolanie troche plynu do chlodnicy bo troche ci go wycieknie przy wymianie) i przyjemność :P , że się samemu zrobiło.
U mnie silnik też sie nie dogrzewał i wymiana termostatu pomogła.
-
Śmiało się za to weŹ, bo nie jest to skomplikowane i to całkiem prosta sprawa. No i rzeczywiście zaoszczędzisz parę pln.
-
proponuję uderzyć młoteczkiem w łby tych śrubek, coby się ruszyły i nie ukręciły, bo ból będzie straszny. Po za tym prościzna.
-
Sprawa pikus!
Spuszczasz troche plynu chlodniczego do linii termostatu, potem odlaczenie przewodu gumowego, odkrecenie kilku srub, wyjecie starego termostatu, wlozenie nowego - pamietej o uszczelnieniu pokrywy (!), dokrecenie kilku srub, dolaczenie przewodu gumowego (pamietaj zeby byl szczelny), uzupelnienie plynu chlodniczego, wlaczenie silnika i sprawdzenie czy cos nie cieknie - jezeli tak to poprawa uszczelnienia, gdy wszystko jest ok. to JAZDA....
To jest jakies 0,5 godz. roboty i satysfakcja gwarantowana, a i na browara sie cos ostanie w kieszeni - TYLKO PAMIETAJ, ZE PO BRONXIE ZA KOLKO SIE NIE WSIADA!!!
-
to ja sie podłacze do tematu i zapytam jaki termostat zakupic bo słyszałem ze sa rózne dodam ze moja bryczka to polo 1,6GLE i +/- jaka cena jest tego wynalazku :) z góry thx
-
Są różne rodzaje termostatu i można je podzielić ze względu na : temperature otwarcia czyli 83, 85 i 87 lub 88 stopni (dwóch ostatnich nie pamiętam dokłądnie). 85 stopniowy był montowany fabrycznie w plusach i należałe do grupy termostatów które były odrazu z uszczelką, czyli przechodząc dalej mamy termostaty podzielone ze wzgledu na budowe czyli z uszczelką i bez. Te z uszczelką pasuja ponoć do wszystkich Polonezów, natomiast te starsze bez uszczelki za cholere nie pasują do Plusów, niech nikt mi nie mówi ze pasuja bo przymierzaliśmy z gościem w sklepie i nie pasują ponieważ obudowa plusowska termostatu ma dwa czujniki, a nie jeden. Te z uszczelką produkowane są przez firme Metal Incar z Warszawy i kosztują ok 15 zł, nie pamietam dokłądnie, ale gdzies mniej więcej tylu, chyba nawet mniej.
-
Mi proponowali w sklepie termostat 83 i 87. Bez chwili zastanowienia wziąłem 87 i zapłaciłem 17pln. Lepiej mieć dobrze dogrzany silnik.
-
mój lepiej chodzi jak jest chłodny
-
Mi proponowali w sklepie termostat 83 i 87. Bez chwili zastanowienia wziąłem 87 i zapłaciłem 17pln. Lepiej mieć dobrze dogrzany silnik
lepiej wziasc ten 83. tka uwazam. a zaplacilem 12 zł za niego:P