Autor Wątek: Problem z bezpiecznikiem od świateł stopu.  (Przeczytany 1417 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z bezpiecznikiem od świateł stopu.
« dnia: Lipiec 03, 2013, 15:23:31 pm »

Ralf

  • Gość
Witam Wszystkich serdecznie.

Od jakiegoś czasu mam problem z ciągle przepalającym się bezpiecznikiem. Nie ma podświetlenia zegarów, świateł stopu i wstecznego. Dziś sprawdziłem kable od czujnika cofania przy skrzyni. Wyjąłem je i zaizolowałem, ale teraz jest jeszcze gorzej. Jak tylko wkładam kluczyk do stacyjki to po delikatnym przekręceniu bezpiecznik od razu strzela <uoee> Co może być powodem. Jak dostać się do wiązki kabli, które idą po lewej stronie schowka. Może tam jest jakieś zwarcie.

Dodam, że nawet po odpięciu kabli od czujnika wstecznego bezpiecznik się od razu spala.

Pozdrawiam.

Odp: Problem z bezpiecznikiem od świateł stopu.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 03, 2013, 20:17:41 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
Co może być powodem

Zwarcie.


Cytuj (zaznaczone)
Jak dostać się do wiązki kabli, które idą po lewej stronie schowka. Może tam jest jakieś zwarcie.
Nie ma tam zwarcia.



Zobacz co jest jeszcze podłączone do tego bezpiecznika i główkuj :) Schemat się kłania.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Problem z bezpiecznikiem od świateł stopu.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 03, 2013, 20:35:40 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
pewnie te kable od wstecznego. wsteczny sterowany jest plusem, więc tam jakieś zwarcie i pali bezpiecznik. odłącz kable od czujnika i zobacz czy też przepala-jak nie to czujnik walnięty.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Problem z bezpiecznikiem od świateł stopu.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 03, 2013, 20:37:28 pm »

Ralf

  • Gość
Sprawdziłem kable od świateł STOP, przy samych światłach nie ma poprzecieranych kabelków. Zdjąłem całą skrzynkę od bezpieczników tam też jest OK. Zdjąłem zegary i nie widzę żeby cokolwiek zwierało.

Najdziwniejsze o czym wspomniałem wyżej, że zanim zaizolowałem te kable od czujnika cofania to bezpiecznik strzelał dopiero po pewnym czasie, a po podłączeniu ich pali się zaraz po przekręceniu kluczyka.

Teraz to nawet strzela gdy te kable są odpięte....

Odp: Problem z bezpiecznikiem od świateł stopu.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 03, 2013, 20:40:31 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
pewnie kable do czujnika wstecznego, przetarły się w miejscu przejścia przez budę.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Problem z bezpiecznikiem od świateł stopu.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 03, 2013, 20:42:20 pm »

Ralf

  • Gość
Może jest tak, że jak ruszałem tymi kablami od czujnika cofania  izolując je to gdzieś głębiej (tam gdzie jest zwarcie), zwarło się "na dobre" i dlatego wywala od razu...

Stingerek, skąd wiesz że tam nie ma zwarcia?

Odp: Problem z bezpiecznikiem od świateł stopu.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 04, 2013, 20:23:42 pm »

Ralf

  • Gość
Znalazła się odpowiedź na palenie bezpiecznika. :d Winne były kable, od podświetlenia regulacji dmuchawy. Niestety się przepaliły, więc muszę je wymienić. Pytanie tylko jak rozebrać kokpit żeby się do nich dostać.

Posiada ktoś tutorial jak to zrobić? Kiedyś znalazłem link na innym forum ale mi przepadł.

Odp: Problem z bezpiecznikiem od świateł stopu.
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 05, 2013, 00:46:49 am »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
W minusie to wystarczy wyjąć mieszek i da radę wymienić podświetlenie "strzałek".