FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: szczepek76 w Styczeń 06, 2004, 16:42:26 pm

Tytuł: polerowanie kolektora ssącego
Wiadomość wysłana przez: szczepek76 w Styczeń 06, 2004, 16:42:26 pm
Gdzie można zasięgnąć informacji na temat polerowania kolektora ssącego.
Na czym to polega?
Co to mi da?
I jak to najlepiej zrobić? :roll:
I gdzie można znależć info na ten temat?
Tytuł: Re: polerowanie kolektora ssącego
Wiadomość wysłana przez: bodziot#979 w Styczeń 07, 2004, 11:12:27 am
Cytat: "szczepek76"
Gdzie można zasięgnąć informacji na temat polerowania kolektora ssącego.
Na czym to polega?
Co to mi da?
I jak to najlepiej zrobić? :roll:
I gdzie można znależć info na ten temat?


długo by pisać

- zmniejszenie oporów ssania
- zmiana pojemności kol ssacego czyli doładowanie dynamiczne sie kłania

efekt mozna zyskać pare Nm co moze obnizyć apetyt na paliwo a przy zmianie nastawów nawet kilka KM ale jak cie walniesz to możesz zakończyć na minusie

co do informacji to było kilka ksiaŹek na ten temat  jak chyba najpopularniejsza "usprawnienia poloneza"
Tytuł: polerowanie kolektora ss?cego
Wiadomość wysłana przez: Anonymous w Styczeń 07, 2004, 11:57:00 am
Zmiana pojemności kolektora ssącego?? - to chyba jakaś pomyłka... przecież nie szlifujesz tak żeby zwiększyc jego pojemność... Czynność ta polega na wygładzeniu powierzchni które fabrycznie są poprostu nierówne co powoduje min. gorsze napełnianie cylindra poprzez opory wystepujące - powiedzmy - po drodze. A doładowanie dynamiczne to juz w ogóle zupełnie inna bajka....
Pozdrawiam Jero
Tytuł: polerowanie kolektora ss?cego
Wiadomość wysłana przez: Woj-o#772 w Styczeń 07, 2004, 13:59:35 pm
No fakt szlifując to tylko pozbawieni oporów przepływu, ale i problemy na zimno bo benzyna się skropi szybciej na gładkich ściankach. A co do pojemności, to ogólnie większa pojemność - droga do cylindrów poprawia moment obortowy na niskich/średnich obrotach, ale obniża moc max. Do mocy to tak jak w F1 kolektory ssące długości 2 cm ;)
Tytuł: polerowanie kolektora ss?cego
Wiadomość wysłana przez: szczepek76 w Styczeń 07, 2004, 22:01:01 pm
Dzięki za wskazówki.
Chodziło mi o to czy samo przetarcie papierem do gładkości
da jakiś efekt.
I tak jeżdżę na gazie ,mam jeszcze filtr stoszkowy i wydechowy od GSI
co tochę jest lepiej.
Nie chcę rozbierać silnika bo jest w orginale i ma ciśnienie po11,5na świecyBRISK
Mam w planie zalożyć mu zamiast kata strumienice pocisową i zobaczymy co dalej.
Pozdrawiam.
Tytuł: polerowanie kolektora ss?cego
Wiadomość wysłana przez: Woj-o#772 w Styczeń 07, 2004, 22:08:15 pm
No to jak już masz takie rzeczy to może go wygładzić, ale zależy jak u Ciebie - większe efekty może dac dobre jego spasowanie z głowicą, no i jak wygładzac kolektor to grzech by był nie robić tego z kanałami w głowicy i komorą spalania (no kanały to w ostateczności można próbować na silniku, ale co zrobić z opiłkami to nie wiem  :?: . Komory spalania z oczywistych względów w ten soposób się nie zrobi :)
Tytuł: polerowanie kolektora ss?cego
Wiadomość wysłana przez: Anonymous w Styczeń 08, 2004, 11:00:28 am
No właśnie - tak jak przedmówca wspomniał - polerowanie samego kolektora dolotowego nie da żadnego efektu. Tutaj należy stosować zasadę tak jak w sprzęcie audio tzn. że zestaw będzie działał tak jak najsłabszy (najgorszy) jego element czyli w tym przypadku układu dolotowego. Tak więc jeżeli brać się za polerowanie to moim zdaniem kompleksowo bo inaczej szkoda wysiłku... No i oczywiście pasowanie co tak naprawdę nie jest tak łatwe jak to wygląda w teorii
Pozdrawiam Jero
Tytuł: polerowanie kolektora ss?cego
Wiadomość wysłana przez: Anonymous w Styczeń 08, 2004, 13:52:34 pm
Cytuj (zaznaczone)
Mam w planie zalożyć mu zamiast kata strumienice pocisową i zobaczymy co dalej.


Szkoda kasy na jakieś strumki - zalóż zamiast kata tłumik od gaŹnikowego caro - jest przelotowy.
Tytuł: polerowanie kolektora ss?cego
Wiadomość wysłana przez: spajk w Styczeń 08, 2004, 17:59:39 pm
zaraz zaraz panowie, ale polerowanie na gładko da gorszy efekt niz polerowanie prostopadłe ze swiadomym robienie rowków. Jak pisze Szczeciński jezeli w kolektorze są prostopadłe rowki, dochodzi do lepszego mieszania paliwa z powietrzem...

duzo pomaga takze dopasowanie kolektora do otworów w głowicy...
Tytuł: polerowanie kolektora ss?cego
Wiadomość wysłana przez: szczepek76 w Styczeń 08, 2004, 20:18:35 pm
Jak mam wkładać stary tłumok to lepiej wspawać kawałek rury.
A strumienica to ma jakieś znaczenie,a nie wydanie kasy.
Przedewszystkim poprawić wydalanie spalin i ograniczyć efekt cofania się do silnika.
Pozdrawiam.
Tytuł: polerowanie kolektora ss?cego
Wiadomość wysłana przez: bodziot#979 w Styczeń 08, 2004, 21:05:41 pm
Cytat: "spajk"
zaraz zaraz panowie, ale polerowanie na gładko da gorszy efekt niz polerowanie prostopadłe ze swiadomym robienie rowków. Jak pisze Szczeciński jezeli w kolektorze są prostopadłe rowki, dochodzi do lepszego mieszania paliwa z powietrzem...

duzo pomaga takze dopasowanie kolektora do otworów w głowicy...


Spajk ma racje gdyż paliwo szybiej odparowywuje w kontakcie z sciankami kolektora dlatego mój nie został wypolerowany a wugładzony i widać splary podobne do tych po honowaniu


Cytat: "szczepek76"
Jak mam wkładać stary tłumok to lepiej wspawać kawałek rury.
A strumienica to ma jakieś znaczenie,a nie wydanie kasy.
Przedewszystkim poprawić wydalanie spalin i ograniczyć efekt cofania się do silnika.
Pozdrawiam.


z oporem masz racje ale co do efektu cofania sie spalin już nie zabardzo bo cały problem polega własnie na tym zeby fala odbita pojawiła sie w okolicy zaworu wydechowego tuż przed jego zamknieciem aby ponownie wepchnąć mieszanke która siła bezwładności dostala sie do kol. wydechowego
te nam efekt pojawia sie w układzie ssącym i włąsnie to zjawisko nazywa sie doładowniem dynamicznym
Tytuł: polerowanie kolektora ss?cego
Wiadomość wysłana przez: GeOrGe#411 w Styczeń 09, 2004, 12:11:18 pm
Tak tak panowie! Nie można robić zbyt małej chropowatości na ściankach kolektora dolotowego. Jak ktoś już wcześniej napisal spowoduje to większe skraplanie paliwa na ściankach i dodatkowo te kroplone paliwo spływa latwiej po tej gładzi. Przy rozgrzanym silniku nie ma już problemu bo kolektor jest ogrzewany od układu chłodzenia, ale jak jest zimny możemy mieć duże problemy z odpaleniem silnika! Lepszym chyba pomysłem jest polerowanie kolektora wydechowego ;) Można go zrobić na lusterko i nie bedzie żadnych skutków ubocznych ;)
Tytuł: polerowanie kolektora ss?cego
Wiadomość wysłana przez: Anonymous w Styczeń 09, 2004, 12:33:47 pm
No właśnie wszystko zależy od tego co chcesz zrobić ze swoim pojazdem, czy chcesz za wszelką cenę aby silnik miał "niesamowite" osiągi i mieć kłopoty totalnie ze wszystkim jeśli chodzi o normalne użytkowanie samochodu czy poprostu normalnie jeŹdzić nim... Myślę że jest to podstawowe pytanie przed rozpoczęciem jakichkolwiek przeróbek
Pozdrawiam Jero
Tytuł: polerowanie kolektora ss?cego
Wiadomość wysłana przez: szczepek76 w Styczeń 09, 2004, 20:27:22 pm
Samochód służy mi na dojechanie do pracy i worzenia rodziny.
Nie chcę zrobić z niego jakiegoś bolidu tylko polpprzyć trochę wypust fabryczny.
Chcę nim pojeŹdzić jeszcze ze dwa lata a nie dwa miesiące.
Spokojnie ma dopiero 63tyś idobrze się trzyma. :D
Pozdrawiam. :wink:
Tytuł: polerowanie kolektora ss?cego
Wiadomość wysłana przez: Maciek#938 w Styczeń 10, 2004, 11:55:24 am
Cytat: "szczepek76"
Samochód służy mi na dojechanie do pracy i worzenia rodziny.
Nie chcę zrobić z niego jakiegoś bolidu tylko polpprzyć trochę wypust fabryczny.
Chcę nim pojeŹdzić jeszcze ze dwa lata a nie dwa miesiące.
Spokojnie ma dopiero 63tyś idobrze się trzyma. :D
Pozdrawiam. :wink:

No to jeżeli chcesz poprawić tylko trochę osiągi i nie chcesz mieć niepotrzebnych problemów z autem to najlepiej w Twoim przypadku jest wymienić kolektor wydechowy na rurowy od GSI. To przyniesie już ciekawe efekty. Jestem przeciwny usuwaniu katalizatora, gdyż nie został on tam zamontowany bez powodu. A jeżeli już koniecznie chcesz usuwać to stosowanie strumienicy nie jest najlepszym rozwiązaniem, gdyż wiele korzyści w praktyce to nie daje a kosztuje odpowiednio. Najlepiej wtedy zastosować pierwszy tłumik od Caro... Jeżeli chodzi o dolot to może lepiej zainteresuj się ciekawą wkładką filtru powietrza. Efekt powinien być również dobry.

Pozdrawiam
Jeff