A carówką nie jeździsz ?Stoi na warsztacie i czasem coś przy niej grzebię :-) ostatni raz jeździłem nim w październiku :-P
Jaki wakuometr zamontowałeś?Widoczny na zdjęciach, jakiś produkcji austriackiej.
I to jest fotosesjaEee tam, mam dużo więcej zdjęć z tą Atuwka, ale kompaktowy aparat nie gwarantuje dobrej jakości i pomimo fajnych ujęć nie warto jest publikować. Liczyłem na fajna sesję zimową, ale śnieg widziałem tylko jednego poranka...
I ile Ci polonez spala po mieście i w trasie na benzynie?
Rafale ile Ci pali benzyny (jeśli to nie tajemnica ?)W trasie około 8, w mieście... Za 60zl robię 80km, ale warto dodać, że są to głównie odcinki po około 7km, czyli z domu do pracy i z pracy do domu.
Cóż twoje foty po ogarnięciu polerki przekonały mnie do tego żeby w moim ATU przy malowaniu nie zmieniać na Capri tylko zostać przy 44E
nie maluj go na szaro - szkoda autaNiestety ten stan lakieru cieszy mnie tylko na zdjęciach, bo z prawego tylnego słupka i blotnika schodzi bezbarwny, z lewych tylnych drzwi też, a do tego trochę wżerów po ptasich odchodach... i jako że do Caro nie będzie wpadać Orciari to mam ochotę zapakować jest do Atu i całego pomalować w jakiś inny kolor niż fabryczny, a przy tym nie wydać dużo pieniędzy :-) mechanicznie i blacharsko ten egzemplarz jest bardzo dobry :-P
Cóż twoje foty po ogarnięciu polerki przekonały mnie do tego żeby w moim ATU przy malowaniu nie zmieniać na Capri tylko zostać przy 44Eprosze cie, to jest chyba najsmutniejszy kolor dla plusa, dawaj capri, będzie robił dobrze atuwce w orciari ;)
Niestety ten stan lakieru cieszy mnie tylko na zdjęciach,rozumiem ,ale nie szary,
Te dalekosiężne jak się spisują?Bardzo dobrze z porządnymi żarówkami :-)
To zastanów się nad plasti-dipem. To bardzo ciekawe rozwiązanie nie ingerujące w blachę i wcale nie takie drogiePodobno mało odporne na myjnie bezdotykowe :-P
To zastanów się nad plasti-dipemCaly czas to jezdzi u mnie na masce w fazie testowej.
wydaje mi się, że szary mat ma prawo fajnie wyglądać na Polonezie, nawet ktoś kiedyś miał Caro Plusa tak pomalowanego.
kupię kilka puszek w szpraju
A zamiast żarówek w kierunkach masz diody teraz czy jak?http://auto-lamp.de/ebayTemplates/products/Philips_PY21W_%20Silver_Vision.png
Myślałem o PlastiLaku właśnie, a w puszkach, dlatego, że nie mam kompresora. Ale chyba jednak odejdę od tego wynalazku, bo co jak ktoś mi na parkingu drzwiami przytrze czy kobieta mocniej torebką zahaczy... Już lepiej zmatowić karoserię i pomalować lakierem.kupię kilka puszek w szpraju
Nie ekonomiczne. Ale dla fazy testów masz polski produkt Plasti Lak i ciekawa opcje kolorków http://plastilak.pl/produkty.html
Autko GrzesiekBP, foto by michal235cO nim właśnie myślałem, bardzo mi się podoba, ale chyba celowałbym w trochę ciemniejszy szary. I do tego czarne akcenty, jak spojler, zderzaki z orciari, lub samo orciari, słupek A, B i C, klamki, grill, lusterka.
Ciekawe radio . Nigdy takiego nie widziałem . Ono ma funkcję nawigacji(spory ekran ma) ?Nie ma nawigacji, nie chciałem radia z tamtych czasów z nawigacją, bo byłaby totalnie nieprzydatna (wyświetlała by tylko strzałki na ekranie + ewentualnie wydawała głos w obcym języku). Ale jak na tamte czasy wypasione jest, tylko moje jest na kasety, a były jeszcze wyższe modele na CD, ale mi to nie przeszkadza, bo głównie radia słucham, a jak chcę coś swojego to mam w schowku MP3 podpięte kablem do radia :) Opcjonalnie można podpiąć mikrofon do automatycznego podgłaśniania radia, pilot bezprzewodowy do kierownicy. Nie ma tylko pamięci stacji - są one na bieżąco wyszukiwane i pokazywane gdy samochód się przemieszcza.
Ogólnie widzę że tak jak ja nie udziwniasz poloneza i nie bawisz się w jakiś wiejski tunningPóki co nie kombinuję, ale mam w planach Orciari :P
Ja zastanawiam się nad montażem podłokietnika między przednimi fotelami bo jeżdże nim na codzień i brakuje mi tego.Też o tym myślę ;)
Najszybciej się wymienia wtrysk razem z całą obsadą, dwa plastikowe zaczepy i po sprawie :) Swoją drogą jak w tym było tyle syfu to możliwe że silnik miał cały czas za ubogo benzyny no i sobie stukał. Filtr paliwa wymieniałeś?Filtr paliwa 6tys km temu wymieniany, ale chyba jeszcze jakiś dodatkowy mały przezroczysty założę. Teraz silnik nie brzmi jakby miał się rozpaść :-) ale nie wiem czy to zasługa wydajniejszego wtrysku czy może braku syfu...
Masz teraz powód by zmienić kolor.Chyba nie wiem o czym gadasz,wiesz ile jest roboty żeby zmienić kolor?Bo chyba nie!
Masz teraz powód by zmienić kolor.Taa, myślę o tym :P ale się zobaczy jak pójdzie z Wartą...
szkoda całkowita 1650zł dostaniesz jak dobrze pójdzie, to wystarczy na zmianę koloru bitexem
Jak lakiernik ci powie cenę za zmianę koloru to nie zesraj z wrażenia sufitu :dPolakierowanie w mat, z materiałem 600zl. Tylko sam muszę przygotować powierzchnie.
szkoda całkowita 1650zł dostaniesz jak dobrze pójdzieSkąd taki wniosek?
Skąd taki wniosek?
jaka szkoda calkowita ? malowanie naprawcze 400pln minus amortyzacja i 250pln do reki ;]A gdzie wymiana uszkodzonego elementu?
gdzie sa takie promocje ze za 600zł lakierują w mat?Czy to ważne? :-) mam możliwość pomalować za tyle i się zastanawiam poprostu :-)
A gdzie wymiana uszkodzonego elementu?a po co ? zaszpachlowac mozna,
Fajnie wyszło <spoko>Jeżdżę Boschem i jak zrobię błotnik to go zagazuje by jeździć jeszcze więcej. Caro sobie stoi i czeka na zrobienie gleby i geometrii zawieszenia, a następnie wydechu.
Trochę nie rozumię masz caro a jeździsz boschem.
Trochę nie rozumię masz caro a jeździsz boschem.JA to mam Caro z boschem i jezdze - dziwne ,nie ?
Trochę nie rozumię masz caro a jeździsz boschem.Ja też nie rozumię, ale rozumiem że caro jest jako projekt a bosh jako daily car.
Dobrze rozumiesz, ale nie czytasz co piszę :P pisałem dziś co w kwestii błotnika się dzieje :PTrochę nie rozumię masz caro a jeździsz boschem.Ja też nie rozumię, ale rozumiem że caro jest jako projekt a bosh jako daily car.
Wyceniło Ci ubezpieczenie już szkode?
Nadal czekam na jakieś info odnośnie tego czy diody mi będą normalnie działać z czasówką i ściemnianiem :P
A umiejscowienie przycisków jest naprawde bardzo fajnie zrobione Całkiem ładnie to wyszło i powiem Ci,że masz całkiem niezły gust do zmianDzięki :-) jedyne sensowne miejsce jakie znalazłem, a przy tym można korzystać z górnej części rączki zamykając drzwi :-) a najważniejsza zaleta tego zestawu, to to, że kosztował mnie mniej więcej tyle ile średnio kosztują 2 przelaczniki szyb do Poloneza :-)
nie chcialbym krakac,ale polaczenie tego blotnika z reszta wyjdzie we wrednym miejscu do ladnego wyprowadzeniaSądzę, że dla doświadczonego blacharza to nie będzie problem :)
do ohavki najlepsze są iskra u-super ;) dają rade już 40kkm, poprzednie wytrzymały 50kkm ;)Nie mam ich u siebie w ofercie i nie chce mi sie ich szukać po mieście :P NGK mam po 5pln, więc zmienię sobie :) a za jakieś 2 miesiące trzeba zmienić olej, wybór padnie na Elfa 10W40 albo Liqui Moly 10W40 z dodatkiem MoS2 :)
MM robi przewody do Poloneza ?Tak, i nawet potrafią odróżnić Boscha, Abimexa, GSI i gaźnikowca :)
NGK mam po 5plnA no to chyba że tak :D
a co tej pompie zrobiles ,ze sie popsula ?Ja jej nic, ale mam wrażenie, że to ona powoduje piszczenie paska. Nie mam kiedy go zdjąć żeby zobaczyć czy to pompa czy alternator, ale dźwięki bardziej dochodzą z okolic pompy wody.
Mi również wydaje się, że to alternator. Swoją drogą, ten 100A z Alfy kupiłeś Denso czy Magneti Marelli? Sam już od dłuższego czasu się nad tym zastanawiam, który będzie mniej problemowy, bo opinie o Magneti Marelli są różne. ;)Bosch :)
ale przy przebiegu 50kkm to problemem jest stary pasek ,a nie alternator lub pompa,Ale problem ślizgającego się paska występuje tylko przy zimnym silniku. I znacznie daje o sobie znać na mrozie.
dopiero przy dwa razy wiekszym przebiegu kolko alternantora zaczyna byc wkurzajace i trzeba zalozyc dobry pasek
Z czego nie jestem zadowolony... Mimo tak świetnego ładowania, mimo tego, że alternator jest 100A, to nadal po wciśnięciu pedału hamulca przygasają delikatnie zegary. Chyba im doprowadzę dodatkowe zasilanie po swojemu, bo mnie to denerwuje.
Nawet jakbyś zainstalował reaktor jądrowy, to i tak by przygasały :dNie wystarczy zdublować zasilania i masy ? Jakimś solidnym przewodem bezpośrednio z aku ?
Też mnie to denerwuje i rozważam cały czas nad rekonstrukcją wiązki.
Nie wystarczy zdublować zasilania i masy ? Jakimś solidnym przewodem bezpośrednio z aku ?Nie mam przed sobą schematu wiązki, ale wydaje mi się że to nie rozwiąże sprawy.
A jak to uzasadnisz :)Nie wystarczy zdublować zasilania i masy ? Jakimś solidnym przewodem bezpośrednio z aku ?Nie mam przed sobą schematu wiązki, ale wydaje mi się że to nie rozwiąże sprawy.
A jak to uzasadnisz :)Do wnętrza idzie zasilanie chyba jednym przewodem (wnioskuję po poldoroverze, kostka przy aku ma niby dwa piny ale chyba później wszystko schodzi się w jeden przewód), z którego napędzane są wszystkie układy, co z tego że np. do świateł są przekaźniki jak czerpią zasilanie z tej samej wiązki?
Hmm... a może przeróbka na ledowe podświetlenie dałaby efekt, że nic nie będzie przygasać ?
Miałem przez pewien okres podświetlenie zegarów na LEDach. Nadal przygasały ale znacznie mniej, zauważalne tylko w nocy
dokladka jakas odstajaca zbytnio , w Lagunie to sie jednak ladnie ze zderzakiem zlewaBo to nie jest od Laguny :-) zresztą ta od Laguny czy Espace też średnio pasuje do zderzaka Plusa. Założyłem ostatnio w Caro... ta pochodzi od Clio II phII. Jest troszkę krótka, ale mam zamiar ją jakoś przedłużyć :-)
Z tymi dystansami będzie wystawało poza nadkole, tył 17 przód 10 wystarczyPrzód przy 10mm i oponie 195/60/15 koliduje mi z wahaczem przy pełnym skręcie, przy 15mm jest bardzo blisko, a nie mam zamiaru obierać kolejnych felg o wahacz. Możliwe, że wpadną 15mm, muszę tylko ogarnąć czy wahacz przy fabrycznym zawieszeniu jest dalej od felgi czy bliżej, niż przy obniżonym o 2 zwoje.
To ja chetnie kupie te 25mm jesli juz je masz :)Nie mam, pomiary robię i będę projektował coś dopiero do wykonania ;)
Wczoraj do Atuwki wpadły nowe cylinderki, szczęki i linka ręcznego. Wymieniony też płyn hamulcowy. Za jakiś czas na przód wpadną wentylowane tarcze 257mm, trzeba tylko wypiaskować i pomalować zaciski z jarzmami.Bardzo mi sie podoba takie podejście! ;) Jakie felgi kupiłeś?
Borbet T 15".Wczoraj do Atuwki wpadły nowe cylinderki, szczęki i linka ręcznego. Wymieniony też płyn hamulcowy. Za jakiś czas na przód wpadną wentylowane tarcze 257mm, trzeba tylko wypiaskować i pomalować zaciski z jarzmami.Bardzo mi sie podoba takie podejście! ;) Jakie felgi kupiłeś?
Rant w polerkę? :]moze :-) napewno kolor inny :-)
kupić śruby pływające :)szczerze mówiąc nie warto na to wydawać kasy ;) mam pływające ale przykręciłem na zwykłych i jest równie dobrze.
I tak mi nie starczą fabryczne śruby, więc skoro mam dokupować to dokupię pływające. Mam w Caro i nie narzekam.kupić śruby pływające :)szczerze mówiąc nie warto na to wydawać kasy ;) mam pływające ale przykręciłem na zwykłych i jest równie dobrze.
slabe miejsce na przelacznik, bo cala smietniczke zajmuje,Bo mi niepotrzebna śmietniczka :P
najlepiej go umiescic na zaslepce sterowania elektrecznymi lusterkamiTam niebawem będzie joystick od lusterek :)
co do obnizenia to mozesz zmiezyc wysokosc od asfaltu do szwa progu jak najblizej przedniego kola i z tylu analogicznie ?Mógłbym, ale tyłu jeszcze nie ruszałem ;)
porownalym sobie do swojego nie obnizonego ,bo zastanawiam sie ,czy ciac caly zwoj ,czy jakos mniej
Mógłbym, ale tyłu jeszcze nie ruszałem ;)to dobrze,ze tyl nie ruszany,bo jest porownanie,
Zastanawiam się teraz jak z tyłu osiągnąć 4cm mniej... Da się tyle zejść skracając kolumienki ?
zauwaz,ze na prawidlowym rozmiarze,to z miejsca bys byl 1cm nizejTylko mi nie chodzi o krzesanie iskier i problemy z przejazdem przez miasto. W sumie to ten przód siadł mi za bardzo, podoba mi się to, ale nie wiem czy będzie pozwalało mi na jako takie poruszanie się po mieście jak tył siądzie. Chciałem żeby jako tako koło pasowało do nadkola, bo na fabrycznym zawieszeniu to totalnie nie wyglądało.
w tej chwili najwiecej bys zyskal zdejmujac dystanse z tylu,I będzie wyglądał jakby miał wąski most. Wolałbym zaklepać ranty błotnika, żeby opon nie okaleczyło i z tego co patrzyłem dziś to starczyłoby :)
Bez nadkoli daje mu 9-18 miesięcy codziennej jazdy i ruda go zeżre.Sądzę, że u mnie w Atu z tyłu od nowości nie ma nadkoli i jakoś ruda go nie żre. Mam też zamiar przed zima porządnie go zakonserwować. Jeśli po zmianie przednich amorów przód się delikatnie nie podniesie i nie przestanie tak nurkować jak obecnie, to będę musiał zmienić sprężyny na obcięte o tylko jeden zwój. Po zrobieniu około 300km od obcięcia półtora zwoja wychodzi, że przód siadł o 50mm. Obecnie od asfaltu do rantu nadkola jest 61cm. Będę jeszcze wyciągał na dniach podkładki spod górnego wahacza, żeby się zrobił delikatny negatyw. Do tego wymienię gumy na drążkach reakcyjnych i trzeba pojechać na geometrię.
Sądzę, że u mnie w Atu z tyłu od nowości nie ma nadkoli i jakoś ruda go nie żre.nie szkodzi ,zacznie i zeżre do konca - testowalem ,jedna strona z nadkolem ,druga bez i niektorzy szczesliwcy mieli okazje zobaczyc efekty tego testu
co do amorow to chyba w cuda wierzysz ,jezeli myslisz ,ze sie podniesie na innych amorach - niby dlaczego mialby sie podniesc :DTe co mam obecnie już się tłuką, więc jest już ich koniec :P
jezeli sprezyna nie siedzi w gniezdzi ,tak jak fabryczna ,to prawdopodobnie po jej wlozeniu w pozycji fabrycznej przod jeszcze bardziej zanurkuje (ale nie dam sobie reki obciac, bo nie mam przed soba wahacza)Będę musiał prawdopodobnie obrócić sprężynę, bo podejrzewam właśnie ją o stuki w przednim zawieszeniu. Jak wygląda gniazdo u góry sprężyny ? Pozwoli mi obrócić mi ją dowolnie ?
Zrób tak jak większość czyli w zaślepce lusterka ;)To pokaż mi zwrotnice w zaslepce lusterka :-)
Zrób tak jak większość czyli w zaślepce lusterka ;)To pokaż mi zwrotnice w zaslepce lusterka :-)
A one nie mają jakiegoś regulowanego filtru? Chodzi mi o to pokrętło/przycisk na środkuMają +2dB - 0 -2dB :)