Autor Wątek: Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING  (Przeczytany 10207 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 01, 2007, 11:20:44 am »

Wafel

  • Gość
w sumie nie znam komputera jaki jest w roverkach czy sie dostosuje, należy pamiętać że zmiana wałków pociąga za sobią wzrost zużycia paliwa, tak więc pompa musi być wydajniejsza (albo pracować na pełnych obrotoach :) ), i komputer musi wiedzieć co robi.

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 01, 2007, 12:49:01 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No wlasnie troche tego nie kumam bo przeciez zmianie ulega tylko moment zassania i wydechu powietrza oraz dlugosc tych cykli. Zaplony i wtrysk pozostaja przeciez takie same. No ewentualnie mozna wydluzyc wtrysk poprzez zmiane map, ale czy jest to konieczne.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 01, 2007, 13:32:34 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13839
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Senn#1869
bedzie chodzic na seryjnym kompie ,ale zeby wyciagnac max korzysci to trzeba dac nowy program - zestroic na hamowni
warto wiedziedziec ,ze ostre walki nic nie daja bez splanowania glowicy (tzn. daja - pogarszaja moment na niskich obrotach)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 01, 2007, 13:35:16 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Cytuj (zaznaczone)
Zaplony i wtrysk pozostaja przeciez takie same


Nie zzgadzam się z tobą w zupełności , gdyż silnik przy ostrych walkach musi pracować na bogatej mieszance prawie przez cały czas. Dłuższe czsy otwarcia zaworów drastycznie zwiększają współczynnik napełnienia silnika , więc powinna zostać wtryśnięta większa ilość paliwa, generalnie moment zapłonu też powinien zostać zmieniony.
Silniki z "długimi" wałkami mają problem z pracą na wolnych obrotac - powinny być podniesione oraz co znam z autopsji mają bardzo małe podciśnienie na wolnych obrotach.
Dlatego też w takich przypadkach układy z MAP sensorem(czujnikiem podciśnienia) nie zdają egzaminu (nie jestem pewien ale rover chyba tez ma map sensor). Dlatego stosuje się wtedy jako wykładnik obciązenia czujnik TPS - tzw tryb Alpha-n.
Do tego większość współczynników w komputerze powinna zostać zmieniona.
Boję się że sonda lambda i nawet najlepszy program nie poradziłby sobie z pracą takiego silnika jak należy w seryjnym kompie
"jest ryzyko , jest zabawa"

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 01, 2007, 13:54:21 pm »

Russell

  • Gość
No raczej nie możesz samych wałków zmienic. Znajomy w pumie zmienił wałki na sportowe. Samochód gasł, zbierał się od 3000 a poniżej nie przyspieszał tylko szarpał.   Potem wyszło na jaw  ze miał za słabą pompe paliwa.  A jak juz kupił lepszą to  okazało się ze to nadal niewiele zmieniło. Musiał zmieniac mapę.

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 01, 2007, 13:57:52 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No i taka odpowiedz mnie zadowala :) Święty, a co powiesz na taką zamiane wałków. Poradzi sobie komp czy nie?

1.Standard
Inlet: opens 12º BTDC, closes 52º ABDC; lift 8.8mm
Exhaust: opens 52º BBDC, closes 12ºATDC; lift 8.8mm
Valve open duration: 244º

2.Zmiana wałków
Inlet: opens 11º BTDC, closes 61º ABDC; lift 9.5mm
Exhaust: opens 51º BBDC, closes 21ºATDC; lift 9.5mm
Valve open duration: 252º
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 01, 2007, 14:09:53 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
myślę ze te 8 stopni nie powinno drastycznie zmienić charakterystyki silnika a co za tym idzie komp powinien sobie dać radę gdyż dysponuje pewnym zakresem korekt.
Nie wiem jak zmiana skoku zaworu spowoduje zmiane współczynnika napełnienia.
Zawsze można zrobić w takim przypadku mały patent przez zastosowanie ciut wiekszych wtryskiwaczy lub poprzez podniesienie ciśnienia na listwie np o 10-15%

Przy okazji to większość komputerów ma coś takiego jak widełki korekcji lambda - np 10% - czyli może modyfikować skład mieszanki od 90-110% (to jest przykład i nie wiem w jakim zakresie występuje to w roverze)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 01, 2007, 21:18:01 pm »

Arnold

  • Gość
Z reguły mówi się że sama zmiana wałków nic nie da a nawet może zmniejszyć osiągi, więc konieczne jest strojenie (ale kto wie czy to nie chwyt marketingowy). Poza tym chyba zawsze ostrzejsze wałki poprawiając pracę w górnym zakresie obrotów pogarszają ją w niskim zakresie.

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 01, 2007, 22:33:08 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Akurat nie polecam ostrego walka do jazdy na codzien - sam sobie taki zafundowalem i jazda np w korku nie nalezala do najprzyjemniejszych.
Do tego na ustawiniach fabrycznych jazda autem byla wrecz niemozliwa - zlozylismy silnik z kumplem, ustawilismy wszystko na stroboskop i co - jechalem powyzej 3000 i ledwo auto sie toczylo , nie chcial wogole jechac.
Dopiero zmiana dysz w gazniku i ustawienie zaplonu na sluch pozwolilo odbyc jazde probna.
Takie sa przynajmniej moje doswiadczenia z ostrym walkiem ...
"jest ryzyko , jest zabawa"

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 02, 2007, 00:04:18 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Widze ze wszyscy rozmawiaja ale nikt nie zwrócił uwagi na jedna bardzo wazna rzecz  :)  Otóz w silnikach o niewielkiej pojemnosci skokowej podczas wymiany wałków na ostre dochodzi jeszcze dodatkowy problem. Otóz w tych silnikach wymiary cylindrów sa bardzo małe, podobnie zreszta jak komory spalania- pracuja one przy wysokim stopniu sprezania(co oczywiscie jest jak najbardziej normalne- mniejsza objetosc cylindrów i mozna stosowac wyzszy geometryczny stopien sprezania- bardzo krótki czas zaplonu mieszanki w calym cylindrze) Z zwiazku z tym w małych silnikach bardzo ciezko jest zainstalowac wałek o długich czasach otwarcia gdyz po prostu w otwarty zawór moze uderzyc tłok albo zawory o siebie(nie dotyczy sohc) Co do wymiany wałków to te mocne na 100% musza miec zmienione nastawy kompa. U mnie np przestawienie jednego koła o jeden ząbek(co daje jakies 7-8 stopni owk) jest juz bardzo odczuwalne. Tak wiec niewiem czy w przypadku 1,4 nie zajdzie potrzeba przerobienia tłoków
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 02, 2007, 02:29:08 am »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13839
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
bez przesadyzmu
przeciez nie kupujesz walkow uniwersalnych
waleczek to produkt o indywidualnym przeznaczeniu ,wiec o geometrie troszcza sie projektanci i wytworcy
wiec mozemy smialo porzucic obawe ,ze zaworki sie zderza z tlokiem lub nawzajem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 02, 2007, 07:17:06 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "Elwood#1887"
Tak wiec niewiem czy w przypadku 1,4 nie zajdzie potrzeba przerobienia tłoków


Elwood nie chodzi o pojemnosc 1.4, tylko 1.8 :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 17, 2007, 20:51:57 pm »

JAGOS

  • Gość
Panowie ostatnio ogladalem TVN TURBO i byl ten rover 114 co opisany jest w temacie.... Kolesie wpakowali w niego 16Tys zl i ma 390KM ale momentu nie pamietam... zakuty na maxa i ehhh <marzenie> wstawili glowice od Lotusa !!!!!!  Koles mowil ze moga wiecej ale z racji tego ze ma na przod naped to nie ma mozliwosci juz mocy przeniesc na asfalt...... od tamtej pory rogala mam na ryjku:P :mrgreen:

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 17, 2007, 21:52:30 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "JAGOS"
wstawili glowice od Lotusa

bo ma zawory jak w VVC czyli dobre kilka mm większe, szczególnie jak jeszcze rozwiercili gniazda i kanały to głowica jest naprawdę przewiewna :D.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 18, 2007, 21:02:29 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
co z tego że ma taką moc jak pali 2,5 litra na 400m
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 18, 2007, 21:13:17 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "Brysiek"
co z tego że ma taką moc jak pali 2,5 litra na 400m


nieee no najlepiej by bylo gdyby mial taka moc i palil 1,5 litra na 100km  :mrgreen:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 18, 2007, 21:19:05 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
AndrewS#100,  to było by dobre  :P
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 19, 2007, 10:12:13 am »

mateuszOBR

  • Gość
Nie wiem czy dobrze trafiłem ale czy ten silnik szlo by wpakować do Poldka na miejsce 1.4 ?
Z zewnątrz wygląda jak ten w poldroverku
http://allegro.pl/item270914945__rover_mg_f_2000r_silnik_1_8_vvc_70_tys_km_.html

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 19, 2007, 12:36:50 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13839
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
szlo by
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - 114GTI z ZASTEC TUNING
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 19, 2007, 14:57:19 pm »

vox+241

  • Gość
nie do końca