Autor Wątek: Gaśnie/nierówna praca po przegazówce - ohv GSI.  (Przeczytany 2472 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Gaśnie/nierówna praca po przegazówce - ohv GSI.
« dnia: Marzec 04, 2009, 16:41:25 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Caro + GSI. Silnik po odpaleniu chodzi równo. Po dodaniu gazu do powiedzmy 3tys obrotów i gwałtownym puszczeniu pedału:
1.obroty "odbijają się" od 700 i silnik przez chwilę chodzi nierówno żeby następnie wrócić do równej pracy
ALBO
2.obroty po prostu spadają do zera.

Co to może być? Silnik krokowy?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2013, 16:28:46 pm wysłana przez BARTEK#1925 »

Gaśnie/nierówna praca po przegazówce
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 04, 2009, 17:38:37 pm »

Offline Marcin.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Peloponez
    • Fso Polonez Caro 1,6GLI L98
Ale czy tak się dzieje jak jest ciepły czy zimny po nocy  :?:
Renault Safrane 3,0 V6 Baccara Automat
Renault Megane 2,0 RTE Automat
Ford Transit 2,0 TDDI 
Daewoo Leganza CDX 2,0

Gaśnie/nierówna praca po przegazówce
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 04, 2009, 18:13:46 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Dzieje się tak jak jest zimny. Jak motor jest nagrzany to je wszystko ok.

Gaśnie/nierówna praca po przegazówce
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 04, 2009, 19:24:19 pm »

Offline Marcin.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Peloponez
    • Fso Polonez Caro 1,6GLI L98
Powiem ci tak według moich obserwacji która miała miejsce w moim polonezie ok 2,3 razy jak go odpaliłem pochodził ok 40 sekund i wcisnąłem trochę mocniej gaz to po odpuszczeniu spadły mu obroty do ok 800-700 i zaraz powrócił do ssania.  Moja teoria jest taka że po dodaniu gazu i przytrzymaniu chwile komputer i czujki odbierają to już jako jazdę i wyłączają ssanie żeby oszczędzić spalanie i po gwałtownym odjęciu zanim komputer pomyśli że jeszcze mu jednak ciężko bez ssania i je załączy to może się chwile przydusić.    

P.S u mnie wystąpiło to zjawisko po odłączeniu akumulatora  ewentualnie silnik korkowy jest troszkę nie sprawny już      

Ale to moje sugestie i obserwację niech mądra osoba się jeszcze wypowie ale ja bym się tym zabarzo nie przejmował
Renault Safrane 3,0 V6 Baccara Automat
Renault Megane 2,0 RTE Automat
Ford Transit 2,0 TDDI 
Daewoo Leganza CDX 2,0

Gaśnie/nierówna praca po przegazówce
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 04, 2009, 19:51:17 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Bardzo ciekawa teoria. Mimo wszystko, profilaktycznie wymienie krokowca. O ile tanio trafię :wink:

Gaśnie/nierówna praca po przegazówce
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 04, 2009, 19:57:13 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Powiem ci tak według moich obserwacji która miała miejsce w moim polonezie ok 2,3 razy jak go odpaliłem pochodził ok 40 sekund i wcisnąłem trochę mocniej gaz to po odpuszczeniu spadły mu obroty do ok 800-700 i zaraz powrócił do ssania. Moja teoria jest taka że po dodaniu gazu i przytrzymaniu chwile komputer i czujki odbierają to już jako jazdę i wyłączają ssanie żeby oszczędzić spalanie i po gwałtownym odjęciu zanim komputer pomyśli że jeszcze mu jednak ciężko bez ssania i je załączy to może się chwile przydusić.


Komputer nie ma prawa odebrac jakiegokolwiek nacisniecia pedału gazu jako jazde a to dlatego że ma od tego czujnik prędkości.
ja bym szukał przyczyny albo w krokowcu albo w lewym powietrzu.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Gaśnie/nierówna praca po przegazówce
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 04, 2009, 20:02:17 pm »

Offline Marcin.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Peloponez
    • Fso Polonez Caro 1,6GLI L98
Zaznaczyłem  że to tylko moje sugestia Może być to wina korkowca Że działa z opóżnieniem

i już   ze starości dopada go impotencja  :D
Renault Safrane 3,0 V6 Baccara Automat
Renault Megane 2,0 RTE Automat
Ford Transit 2,0 TDDI 
Daewoo Leganza CDX 2,0

Gaśnie/nierówna praca po przegazówce
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 04, 2009, 20:12:59 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
nie zawsze stosowany jest czujnik prędkości( np. nie w boshu i roverze) i to co pisze Marcin., jest prawdopodobne i bym się tym nie przejmował.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Gaśnie/nierówna praca po przegazówce
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 04, 2009, 20:28:53 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Może chodzi filtr powietrza? Jest trochę pęknięty...

Gaśnie/nierówna praca po przegazówce
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 05, 2009, 22:21:03 pm »

wito

  • Gość
Cytat: "Bomber"
Może chodzi filtr powietrza? Jest trochę pęknięty...

o co Ci dokładnie chodzi bo nie kapcze ?? jak mówimy o lewym powietrzu to mamy na myśli wszystko co za a nie przed przepustnicą ..

Gaśnie/nierówna praca po przegazówce
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 13, 2009, 22:04:44 pm »

tomezz

  • Gość
Czy udalo Ci sie rozwiazac problem z tymi wolnymi obrotami na zimnym silniku? Ja mam identyczny problem w ATU+ GSI.