Autor Wątek: Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?  (Przeczytany 31031 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #80 dnia: Grudzień 12, 2009, 19:31:24 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Sprawdź sobie manometrem ciśnienie na garach, bo mi jak padła głowica - ciśnienie 7;7,5;8,5;9 - też ciężej odpalał, potrafił gasnąć, nie miał siły, itp.
Obecnie jeżdżę na innej głowicy - nie jest to ideał, ale auto pali normalnie i jest żwawszy niż był.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #81 dnia: Grudzień 12, 2009, 22:14:17 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jeszcze zależy w jaki sposób odpalasz silnik. Odpalanie z gazu dla każdego samochodu i ustawień jest rózne. Z reguły odpala się (zimny) z lekko wciśniętym gazem, ale czasem jest tak, że silnik troche zaskoczy i zgaśnie-wtedy pedał do podłogi i kręcić. a jak nie chce odpalić trzeba poczekać trochę zanim gaz odparuje-silnik jest po prostu zalany, no chyba, że podczas trzymania pedału w podłodze wyłączy się podawanie gazu i kręci na sucho-wtedy zaskakuje po ~2s i w momencie jak juz odpali zarzuca się zasilanie.
w ogóle do odpalania zimnego silnika dobrze jest mieć trochę opózniony zapłon-niewiele, wystarczy ze 2 st, czyli trochę gibnąc aparacik by dalej pracowal dobrze.

Powiem nieskromnie :D że własnie założyłem sobie taki guzik do odcinania gazu- w II gen na wtrysku nie przewiduje się takiej opcji, a ja już ją mam.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #82 dnia: Grudzień 13, 2009, 05:10:56 am »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "FaZi_Fr"
Dzisiaj wzialem sie za regulacje luzu na zaworach. Ustawilem tak jak sie nalezy, czyli 0.25 na wylotowym i 0.2 na dolotowym.

Mam może głupie pytanie. Czy regulowałeś zawory na silniku ciepłym, lekko przestudzonym czy może  zimnym po nocy?
Pomóżmy Jackowi!

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #83 dnia: Grudzień 13, 2009, 05:37:35 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2615
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
na LPG odpalam z lekko wyciągniętym ssaniem. silnik łapie 1800 obrotów, powoli wciskam ssanie żeby zeszedł na 1500. wtedy pracuje równo i zalanie mu nie grozi. jeśli nie odpali (bardzo rzadko) wtedy kręcę go z zamkniętym LPG. jak zaskoczy to natychmiast włączam LPG. poniżej -5 uruchamiam tylko na benie.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #84 dnia: Grudzień 13, 2009, 08:24:28 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ja mam fajnie zrobione. Nawet w pozycji GAZ, elektrozawory otwierają się dopiero przy kręceniu rozrusznikiem. Po właczeniu zapłonu pompa podaje paliwo do wtrysków a odcięcie wtrysków i pompy jest jednoczesne z załączeniem elektrozaworów. Dlatego rano zawsze odpala na bence i od razu przełącza się sam na gaz (nie w trybie AUTO tylko w pozycji 0 czyli na gazie) fajna sprawa. Jak temperatura spada poniżej +5 stopni odpalam na benzynie i zanim zapne pasy, włącze radio odpale fajka i wyjade z osiedla to juz jest dobry moment na przelaczenie na gaz :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #85 dnia: Grudzień 13, 2009, 14:16:17 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "wrb"
na LPG odpalam z lekko wyciągniętym ssaniem

Na czym polega to ssanie?


LUDZIE PISZE WYRAZNIE. Normalnie na zimym opdala tak jak kiedys. Ale nie cieplym mi ciezko zapalć... Wiem ze temat sie nazywa inaczej, ale nie chcialem tworzyc nowego, wiec sie tutaj podpiąłem  :wink:

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #86 dnia: Grudzień 21, 2009, 09:57:02 am »

Meyron

  • Gość
Witam. Mam takie pytanko,które nasunęlo mi się dzisiaj przy odpalaniu mojego polda na mroziku (-10 st.). Mianowicie odpalił dopiero za czwartym razem bo musiał zassać benzynę. Ale tak sobie pomyślałem ,że to chyba lepiej dla silnika przy takiej temperaturze kilka razy zakręcić przedwstępnie niż by miał odpalić od razu,oczywiście nie licząc rozrusznika i akumuluatora,które załóżmy że mam w bardzo dobrym stanie. W końcu podobnie postępuje się przy wymianie oleju silnikowego gdzie przy pierwszym odpaleniu zaleca się zakręcić samym rozrusznikiem bez odpalania silnika tak by olej wstępnie pokrył elementy silnika. co o tym myślicie czy taka metoda jest mniej inwazyjna dla silnika przy temperaturach minusowych?

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #87 dnia: Grudzień 21, 2009, 10:31:39 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Sądzę, że najlepiej jest wstępnie pokręcić korbą.
A przy wymianie oleju należy nalać olej również do filtra...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #88 dnia: Grudzień 21, 2009, 11:44:25 am »

zyzeq

  • Gość
ja odpalam tak :

przekręcam stacyjkę ze dwa trzy razy (krótko trzymam), nasłu"ch*"e silnika jak zaczyna kręcić zaczyna coś łapać lekko dodaje gazu nie pomaga zakręcę jeszcze raz bez gazu i potem już musi załapać przy kręceniu lekko gazu i chodzi :D

a i oczywiście na benzie :D

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #89 dnia: Grudzień 21, 2009, 21:02:15 pm »

fazer151

  • Gość
Cytat: "zyzeq"
ja odpalam tak :

przekręcam stacyjkę ze dwa trzy razy (krótko trzymam), cenzura silnika jak zaczyna kręcić zaczyna coś łapać lekko dodaje gazu nie pomaga zakręcę jeszcze raz bez gazu i potem już musi załapać przy kręceniu lekko gazu i chodzi :D

a i oczywiście na benzie :D

ale w plusie chyba dodanie gazu przy odpalaniu nie pomoże bo wszystkim steruje komputer

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #90 dnia: Grudzień 21, 2009, 21:56:55 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: "fazer151"
ale w plusie chyba dodanie gazu przy odpalaniu nie pomoże bo wszystkim steruje komputer


ta zamkiem od schowka i pedałem sprzęgła również :) wszystko działa normalnie- dajesz więcej gazu idzie więcej paliwa i powietrza. poza tym nie tylko w "plusie"

Cytat: "DF"
Sądzę, że najlepiej jest wstępnie pokręcić korbą.

 :lol:  :lol:  A nawet lepiej- spuszczać olej wieczorem do czajnika, rano na gaz, wlać, korba i dopiero :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #91 dnia: Grudzień 22, 2009, 21:38:05 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Ostatnio leciało w Galileo (nie wiem ile w tym prawdy) zeby nie odpalać silnika po mroznej nocy i zostawiać bo na biegu jałowym i np isc odsniezac auto. Bo silnik ma za wolne obroty, olej jest prawie w stanie stałym, wiec pompa olejowa nie wydala ze smarowaniem. Ale to sa jakies tam znikome zużycia wtedy silnika.

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #92 dnia: Grudzień 22, 2009, 22:37:59 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Y....... CO ZA BZDURA :D
Tzn .. najlepiej od razu zimna odcinka :D

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #93 dnia: Grudzień 22, 2009, 23:03:03 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "FaZi_Fr"
olej jest prawie w stanie stałym, wiec pompa olejowa nie wydala ze smarowaniem.


tak sie sklada ze mam w swoim manometr ktory mierzy cisnienie oleju

na zimnym silniku wolnych obrotach --> 6 barow na wiekszych niz jalowe prawie 7 barow
na goracym silniku na wolnych obrotach niecale 3 bary na wiekszych niz jalowe prawie 5 barow  :roll:
jakos mi to nie pasuje do tych rewelacji
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #94 dnia: Grudzień 22, 2009, 23:06:35 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Bo to niemiecki program a u nich jest zakaz rozgrzewania samochodu na postoju
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #95 dnia: Grudzień 22, 2009, 23:32:34 pm »

Jerzykowski

  • Gość
Cytat: "FaZi_Fr"
Ostatnio leciało w Galileo (nie wiem ile w tym prawdy) zeby nie odpalać silnika po mroznej nocy i zostawiać bo na biegu jałowym i np isc odsniezac auto. Bo silnik ma za wolne obroty, olej jest prawie w stanie stałym, wiec pompa olejowa nie wydala ze smarowaniem. Ale to sa jakies tam znikome zużycia wtedy silnika.
To wszystko prawda, silnik jak odpali to powinno się prawie od razu rozpoczynać jazdę. Chodzi o to że olej jest wtedy gęsty i się wtedy bardzo mało rozbryzguje w silniku. A jak wiadomo cylindry są smarowane rozbryzgowo, im szybciej się rozpocznie jazde tym szybciej olej się nagrzeje zapewniając prawidłowe smarowanie.,

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #96 dnia: Grudzień 22, 2009, 23:55:09 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Niektórzy docierają silniki "na ostro" właśnie ze względu na lepsze smarowanie przy wyższych obrotach... To nie takie oczywiste jak się wydaje.

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #97 dnia: Grudzień 23, 2009, 00:21:29 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Jak powszechnie wiadomo silnik najlepiej rozgrzewa się pod obciążeniem. Czyli po odpaleniu może od razu nie rura i gazu w drogę ale po krótkiej chwili można/należy już jechać a nie czekać nie wiadomo na co i gotować silnik do 90 *...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #98 dnia: Grudzień 25, 2009, 22:51:44 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Mi przy -15 Poldorover (chodzi już tylko na gazie) odpalił po drugim "kręceniu". Oczywiście, pierwsza minuta pracy to czkawka totalna, dopiero potem się uspokaja, jak silniczek krokowy przymyka przepustnicę.
Z tymże stosuję zasadę około 7 - 10 przełączeń instalki LPG na "sucho" żeby nabić parownik gazem. Po włączeniu zapłonu przerzucam na środkową pozycję, co powoduje chwilowe włączenie elektrozaworów gazowni na jakąś sekundę. Wyłączam zapłon, przerzucam przełącznik na benzynę, włączam zapłon i jw. W lato wystarczą dwie-trzy takie "rundki", w zimę więcej. I pali z samego gazu. Co mnie zastanawia, po początkowej czkawce, silnik przechodzi do stabilnych obrotów skokowo, a niemożliwe jest, żeby się przez te kilkanaście sekund nagrzał, to nie jest nawet minuta. Podejrzewam, że gdybym zrobił mu porządną regulację gazowni (od lat reguluję go na "czuja", z tendencją do przykręcania gazowni), to paliłby stabilnie od razu.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Jak pomóc silnikowi odpalić przy -20° ?
« Odpowiedź #99 dnia: Grudzień 25, 2009, 22:56:56 pm »

Barnii

  • Gość
Coś masz nie tak z tym gazem. Ja jeśli nawet swojego odpalę z gazu, chociaż zdarza się to bardzo rzadko to odrazu chodzi równo, a wraz z wzrostem temp spadają tylko wolne obroty z 1100 na 900. Odpala odrazu po przekręceniu kluczyka bez żądnego przełączalnia 15 razy gaz/benzyna.