FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: wkliw1874 w Wrzesień 26, 2012, 13:36:45 pm
-
Poszukuję schematu układu wtryskowego jednopunktowego. Chciałbym przeszczepić wtrysk do mojego silnika.
Dawcę myślę że znajde na szrocie bez problemu.
Może ktoś ma to jakoś ogarnięte żeby wszystko pospinać?
nie chciał bym targać wiązki z auta na szrocie tylko poobcinać wtyki i zrobić wziązki samemy od podstaw.
-
Wiazka jest bardzo łatwa do wyjecia z komory silnika w całosci a w przypadku kiedy bedziesz ja miał do podpiecia jest raptem 5 przewodów. Dorabianie wiazki to duzo dobrej i niepotrzebnej roboty. Jak chcesz całego abimexa to Kondrat#1927 ma wszystkie(albo wiekszosc) gratów bo u niego teraz rover siedzi
-
jakbyś chciał boscha, czyli komp, wtrysk kompletny oraz wiązkę to odezwij się na PW.
-
ja zakladalem abimexa do duzego fiata 1.5, wiązke robilem sam.. zabralem sie najpierw za przekladke z abimexa ale jakos mi nieszlo a tak to kilka chwil i pospinane.. schema jest w ksiąze" sam naprawiam"
-
a zaplon chcesz zostawic z GLE,czy zalozyc od GLI ?
-
Witam jestem nowy w temacie ale chce zrobicz podobną adaptacje.
Który wtrysk jest lepszy Boscha czy Abimex? Który lepiej założyć czy sa jakieś różnicę w mocy eksploatacji?
-
lepszy jest bosch, ale lepsze osiagi ma abimex
-
Dzięki.
Czytałem że łatwiej go przeszczepić, a czy da rade podrasować mape w Boszku lub zwiekszyć jakoś dawkowanie? mysle o mocniejszym wałku rozrządu oraz poprawie niedoróbek w głowicy, planowaniu i kolektorach wydechu GSI.
-
jak poprawisz napelnianie cylindrow,to bosch sie sam dostosuje, bo pracuje w petli zamknietej caly czas,
wlasnie z tego powodu,ze nie wchodzi w petle otwarta jest ma gorsze osiagi ,bo abimex i multec na WOT dawkuja bogato ze sztywnej mapy ,a bosch dawkuje stechiometrycznie,
ale mozna go oszukac emulatorem sondy lambda i wymusic bogata mieszanke
-
jak chcesz dłubać silnik, to zostaw gaźnik. a najlepiej wrzuć lpg z blosem.
-
No właśnie, wtryski, wytryski a i tak najlepiej chodzi na LPG.
-
Dzięki
No własnie myślałem o boschu i LPG sekwencyjnym, Ale czytałem o tym Blosie i widze że to jest dobre rozwiązanie, Działa jak motocyklowy gaznik podciśnieniowy :) Ale jak to zamontować w Polonezie miedzy gaznikiem a filtrem? Chyba trzeba by zrobić króciec na gaźnik (puszke z wyjściem na Blosa) i podłączyć inny filtr np z GSI, bo jakoś inaczej tego nie widzę. I czy blos jest lepszy od sekwencji? No napewno prostrzy. A jak cenowo? i jaki tam parownik do tego dać?
-
Skolei Blos nie pozwoli zachować orginalnego filtra i wyglądu silnika na czym mi troche zależy
-
Dzięki
No własnie myślałem o boschu i LPG sekwencyjnym, Ale czytałem o tym Blosie i widze że to jest dobre rozwiązanie, Działa jak motocyklowy gaznik podciśnieniowy Ale jak to zamontować w Polonezie miedzy gaznikiem a filtrem? Chyba trzeba by zrobić króciec na gaźnik (puszke z wyjściem na Blosa) i podłączyć inny filtr np z GSI, bo jakoś inaczej tego nie widzę. I czy blos jest lepszy od sekwencji? No napewno prostrzy. A jak cenowo? i jaki tam parownik do tego dać?
Do Boscha nie założysz sekwencji bo to jednopunkt. Blos montuje sie tam gdzie mikser, czyli przed przepustnicą, możliwie blisko niej. Jak masz gaźnik to i tak masz zwężki Venturiego, których wymaga zwykły mikser, a których nie ma Blos. Jak do gaźnika to mikser dwupalnikowy bedzie pracował podobnie co blos, tylko jest 10x tańszy. A jak już chcesz Blosa, to najlepiej wyrzucić całkiem gaźnik i dać samą przepustnicę wtedy będą najmniejsze straty miejscowe przepływu
-
do boscha mozna zalozyc IVgen LPG ,a do abimexa nie mozna,
z kolei BLOS nadaje sie do wilopunktow ,a przy jednopunktach to tylko wielka rzezba z dolotem wychodzi,a korzysci żadne,
do boscha mozna dobrac mikser tak,ze nie bedzie dlawil dolotu i bedzie elegancko pracowal na gazie,
do boscha IIgen to najlepsze rozwiazanie ,bo do IVgen to trzeba dobrze sie znac ,zeby czesto osobiscie nanosic poprawki ,a blos nie ma sensu
-
Czyli wracam do punktu wyjącia Bosch i mikser co nie dławi przepływu z IIgen, to najlepsze rozw?
Co do Blosa to wiem ze sie go montuje miedzy gaznik a filtr tylko nie zrobisz tego ze standarowym filtrem bo ci wyjdzie komin i nie zamkniesz maski trzeba by dorobic puszke (kruciec) pod kątem nad gaznikami i wsadzic inny filtr ale to skolei pociaga zmiane wygladu a mi zalezy aby mimo przeróbek była możliwie fabryczna.
-
Co do Blosa to wiem ze sie go montuje miedzy gaznik a filtr tylko nie zrobisz tego ze standarowym filtrem bo ci wyjdzie komin i nie zamkniesz maski trzeba by dorobic puszke (kruciec) pod kątem nad gaznikami i wsadzic inny filtr ale to skolei pociaga zmiane wygladu a mi zalezy aby mimo przeróbek była możliwie fabryczna.
Albo założyć dekielek na wtrysk od golfa 3 i filtr powietrza z GSi, ale BLOS nie ma większego sensu bo i tak przy OHVce nie wykorzystasz jego pełnych możliwości, a w dodatku montując go tak daleko od przepustnicy bezwładność układu będzie delikatnie rzecz ujmując mało satysfakcjonująca, poza tym strojenie instalacji z BLOSem to spore czaso i paliwochłonne wyzwanie. Lepiej zapakować II gen na niemulącym mikserze, spokojnie wystarczy.
-
tak Blos to dobre rozwiązanie ale nie w tym przypadku. Tylko zastanawiam sie czy przy szybkim wałku 290 taki gaz bez wtrysków zda egzamin bo podobno przy tym wałku nieda sie jezdzic na zwykłej instalacji LPg. Ponoć do lpg powinien byc maxymalnie 276 czy tp. no ale 290 jest najlepsza 126p jezdził na nim jak nie to auto i robił niejedno auto a do tego palił mniej :) (oczywiscie miał jeszcze inne przeróbki) Musze dopytac fachowca co miał na mysli mówiac ze na 290ce nie bedzie pracował na LPg chodziło o wystrzały chyba czyli pewnie niestabilna mieszanke. Dlatego myslałe,m o sekwencji, ale dopytam jeszcze bo on bedzie mi robił wałek do tego.
-
walek hydro ma 268* i nie ma problemu z praca na LPG ;>
praca na LPG nie ma nic wspolnego z krzywkami walka, tylko praca silnika w ogole sie zmienia,
podejrzewam,ze na 290* nie utrzymasz wolnych obrotow na poziomie 1000rpm i nie ma znaczenia sposob zasilania ,bo przy kazdym wtrysku kolektor jest wypelniony mieszanka,
tzn. na MPI sekwencyjnym przy wolnych obrotach paliwa jest malo ,ale to nie jest tak ustawione,ze wtryskiwacz sika bezposrednio na otwarty zawor ssacy,
przy polsekwencji i fullgroup w kanale ssacym czeka sobie paliwko z poprzedniego wtrysku ,wiec niewiele to sie rozni w wypelnieniu mieszanka kolektora od SPI i od gaznika (LPG I i II gen pracuje jak gaznik)
-
z obrotami nie powinno być kłopotów malec trzymał je pieknie i był bardzo żywy w pełnym zakresie obrotów, Moze mu chodziło o mieszalnik ze dławi przepływ i nie bedzie to działać tak jak powinno, w sesie uzyskania pełnego efektu. Też sie nad tym zastanawiałem i jesli chodzi o dawkowanie gazu to cuz to ma za znaczenie skoro widziałem sportowe auta na gazie, to i tu musi działać. No ale własnie chcasc obejsc mieszalniki to myslałem o sekwencji ale to jeszcze zobacze pomalutku:), Ale dzieki za Podpowiedzi :)