Autor Wątek: Strzela na gazie i sie dławi  (Przeczytany 16176 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Strzela na gazie i sie dławi
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 28, 2012, 10:26:13 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Elektrozawór w parowniku wygląda na sprawny, nie widać "zaolejenia" w środku. parownik kupiłem w listopadzie 2008 roku.
Wtedy został zamontowany i od tamtego czasu nie było problemów.

Po pracy założę parownik i podłącze z pominięciem elektrozaworu z filtrem.
Wadliwy elektrozawór zdemontuję i przejrzę w domu, obecnie u nas jest -10 więc jakaolwiek praca na dworzu nie należy do przyjemnych...

Tak sobie przypomniałem teraz, że obudowa filtra też lekko się szroniła, nie było tego widać, ale jak przejechało się palcem, to było czuć.


EDIT,

zamontowałem parownik, poluzowałem i dokręciłem też wejście i wyjście gazu z elektrozaworu z filtrem, dociągnąłem obudowę filtra gazu. Odpaliłem, nagrzał się do ~90 stopni, kilka razy przegazowałem delikatnie do 4500 obr/min.
Obudowa filtra się nie szroni, rurka między elektrozaworem a parownikiem też suchutka.
Jutro zrobię próby drogowe - przejadę się i zobaczę co i jak :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 28, 2012, 16:34:13 pm wysłana przez BARTEK#1925 »
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Strzela na gazie i sie dławi
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 29, 2012, 17:32:43 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Dzisiaj były spore problemy z odpaleniem, w końcu wywaliłem w cholerę elektrozawór z filtrem i rurkę między parownikiem a elektrozaworem.
Okazało się też że przez własną nieuwagę musiałem uszkodzić tą rurkę, jest zagnieciona, pewnie nastąpiło to przy próbie przemodelowania rurki :( Jutro podjadę do gazowników żeby mi taką rurkę nową dorobili :)
Jakie było moje zdziwienie jak go odpaliłem, nie to auto, obroty trzyma w miarę ładnie - czyli jak zwykle.
Przyspiesza dosyć dobrze, niestety to wciąż nie jest to co być powinno, brakuje mu tego co miał kiedyś.
Jutro podmienię aparat zapłonowy na taki sprawdzony z innej dwulitrówki która siedziała w sierce.


Zastanawiam się nad zmianą wałka rozrządu na cywilny/seryjny. Doczytałem się, że wałek który mam nie jest zalecany do silników 2.0 ohc z wtryskiem. Muszę się jeszcze zagłębić w specyfikację tego wałka i drugiego, zalecanego do EFI na stronce Burtona.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja