Autor Wątek: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego  (Przeczytany 36275 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #100 dnia: Styczeń 11, 2016, 10:20:42 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5141
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #101 dnia: Styczeń 11, 2016, 11:53:18 am »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Wygląda rewelacyjnie. Pozostaje mieć nadzieję że jak kiedykolwiek będzie produkowany nie będzie przypominał tej pokraki Syreny z Kutna klepanej przez Cytryna & Gumiaka. Dobrze też by było aby przyszły Inwestor przedsięwzięcia nie chciał na siłę zrobić z Poloneza produktu super hiper premium za milion Euro niczym projektanci nowej Warszawy czy jak tam ją "New Warsaw".
Oba powyższe projekty są kompletnie do dupy, pierwszy jeżdżący (Syrena) wygląda jak jakaś chora ulepa w stylu pracy dyplomowej zrobionej z tego co akurat było pod ręką "jak z niczego zrobić coś",  nie ma nawet poduszki powietrznej (!) drugi prototyp (New Warsaw), poza tym że jest chyba niejeżdżąca makietą z silnikiem z używanego M5 poprzedniej generacji został przede wszystkim wyceniony na jakieś chore pieniądze. Już widzę bogatych inwestorów którzy walą drzwiami i oknami po New Warsaw zamiast po Pagani Huayra albo LaFerrari :D
A nowy Polonez? Stylistycznie bez zarzutu. Nie można jednak z niego zrobić "premium" bo nikt go nie kupi. To musi być bezpośredni konkurent aut typu Astra, Jetta, Octavia, Golf. Z prostą sprawdzoną mechaniką i technologią znanego producenta. Tańsza marka dużego koncernu i jeśli nie przesadzą z ceną to będzie sprzedaż.
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #102 dnia: Styczeń 11, 2016, 12:03:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13839
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
I znowu od nowego roku się zaczyna .
http://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/prototypy/news-taki-bedzie-nowy-fso-polonez,nId,1951240#pst102708724
najwyzszy czas na wyprzedaż poprzedniego rocznika  <rotfl2>


To musi być bezpośredni konkurent aut typu Astra, Jetta, Octavia, Golf.
Polonez powstal jako auto segmentu D ,a nie C, wiec nie widze powodu,zeby ewentualny nastepca byl degradowany do compakta,
compaktem moglaby byc Syrena
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #103 dnia: Styczeń 11, 2016, 17:32:03 pm »

Offline THRBB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 329
    • atu minus 97'
Predzej mi tu kaktus wyrosnie niz ujrzymy tego Poloneza. Trzeba zejsc na ziemie panowie.

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #104 dnia: Styczeń 13, 2016, 06:50:42 am »

Offline poldon82

  • Dawid
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 678
  • Płeć: Mężczyzna
    • to co w sygnaturce :)
    • mój "Borewicz" z 1982r
Już widzę bogatych inwestorów którzy walą drzwiami i oknami po New Warsaw zamiast po Pagani Huayra albo LaFerrari :D

Jakiś bogaty szejk z Dubaju ? Czemu nie ? Tam liczy się maksymalnie mała liczba wyprodukowanych egzemplarzy, maksymalnie wysoka cena, a czy to jeździ czy nie ? kogo to obchodzi ważne żeby stało w garażu posiadłości, to jak zbieranie modeli samochodów tylko że w skali 1:1 :D

A nowy Polonez? Stylistycznie bez zarzutu. Nie można jednak z niego zrobić "premium" bo nikt go nie kupi. To musi być bezpośredni konkurent aut typu Astra, Jetta, Octavia, Golf. Z prostą sprawdzoną mechaniką i technologią znanego producenta. Tańsza marka dużego koncernu i jeśli nie przesadzą z ceną to będzie sprzedaż.

Według mnie jedyna szansa to konkurencja dla Logana, Rapida czy Tipo

Predzej mi tu kaktus wyrosnie niz ujrzymy tego Poloneza. Trzeba zejsc na ziemie panowie.

dokładnie... :/ oczywiście w masowej produkcji, bo 10-20 sztuk pewnie ktoś ulepi i posadzi na gotowej klatce z silnikiem tak jak hucznie zapodawana Syrena Meluzyna http://moto.pl/MotoPL/1,88389,19458092,ak-syrena-meluzyna-r-ceny-w-polsce-dla-ludzi-z-grubym-portfelem.html

"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #105 dnia: Styczeń 13, 2016, 09:25:45 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Polonez powstal jako auto segmentu D ,a nie C, wiec nie widze powodu,zeby ewentualny nastepca byl degradowany do compakta,
compaktem moglaby byc Syrena

Polonez 4369mm
Golf 4255mm
Astra 4419mm
Jetta 4644mm
Octavia 4659mm


Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #106 dnia: Styczeń 13, 2016, 14:09:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13839
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Polonez powstal jako auto segmentu D ,a nie C, wiec nie widze powodu,zeby ewentualny nastepca byl degradowany do compakta,
compaktem moglaby byc Syrena

Polonez 4369mm
Golf 4255mm
Astra 4419mm
Jetta 4644mm
Octavia 4659mm
Golf 2/3  3985/4020mm
Astra F hatch/sedan 4086/4239mm
Jetta 1/2 4200/4385mm
Octavia - nie ma adekwatnego rocznika
BMW e30 4325mm

jezeli patrzysz tylko na dlugosc to BMW seria 3 jest w segmencie D od zawsze ,a e30 jest wymiarami bardzo zblizone do PN,
sama dlugosc to jednak slabe porownanie ,bo pastuch B6 (segment D) jest dluzszy od Kappy (segment E) tylko dlatego,ze jest duzo nowszy,
tylko co z tego,skoro jest sporo wezszy,a miejsca w srodku ma mniej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #107 dnia: Styczeń 13, 2016, 15:02:27 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6612
  • Płeć: Mężczyzna
A jakie wymiary miał Passat B1?

Nie widzę w ogóle rynkowych możliwości dla tego samochodu, chyba że byłaby to małoseryjna albo wręcz budowana na zamówienie zabawka, np. coś pomiędzy Bristolem, a TVRem. Właściwie to szkic koncepcyjny Poloneza z prostokątnymi reflektorami z 74 roku wygląda na tyle świeżo że można by go spokojnie skopiować, można by mu tylko rozdmuchać trochę błotniki, dodać spoilery z B grupy i byłaby fajna zabawka.

https://youtu.be/CvRdD86slcQ?t=57s
« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2016, 20:04:14 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #108 dnia: Styczeń 13, 2016, 19:56:40 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Golf 2/3  3985/4020mm
Astra F hatch/sedan 4086/4239mm
Jetta 1/2 4200/4385mm
Octavia - nie ma adekwatnego rocznika
BMW e30 4325mm

jezeli patrzysz tylko na dlugosc to BMW seria 3 jest w segmencie D od zawsze ,a e30 jest wymiarami bardzo zblizone do PN,
sama dlugosc to jednak slabe porownanie ,bo pastuch B6 (segment D) jest dluzszy od Kappy (segment E) tylko dlatego,ze jest duzo nowszy,
tylko co z tego,skoro jest sporo wezszy,a miejsca w srodku ma mniej

Będziesz się cofał w czasie i uruchamiał produkcję poloneza czy ma konkurować z współczesnymi autami?

Długość nie wiele mówi o klasie. Np Octavia jest w klasie C, a błędnie porównywana jest z Passatem D. Polonez tez od kiedy pamiętam był w klasie C, tylko był przerośnięty jak Octavia. Gdy 20 lat temu w czasopismach były np porównania i np statystki sprzedaży, Polonez był w tabeli z Astrą, Escortem, Golfem itd.

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #109 dnia: Styczeń 14, 2016, 01:12:13 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13839
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Polonez tez od kiedy pamiętam był w klasie C,
Polonez byl w klasie D,
dlatego tez,zeby zachowac ta klase to dzisiaj musialby urosnac ,bo wszystkie samochody w danej klasie rosna,
dlatego porownuje z autami ,ktore wyszly razem z Polonezem,
nie musze sie cofac w czasie,zeby uruchamiac produkcje Poloneza,bo w przeszlosci juz to zrobiono - to ze produkowano go przez 24lata i z segmentu D spadl do segmentu C ,to nie znaczy,ze w przyszlosci nalezy otwierac produkcje nowego Poloneza w segmencie C ,zeby po 10latach spadl do segmentu B
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #110 dnia: Styczeń 14, 2016, 08:59:40 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Żeby rozpoczęcie produkcji miało jakikolwiek sens, należałby wyjść z poziomu Dacii Logan i tej klasy.

W jaki sposób Polonez pojawiający się na rynku miałby konkurować z Passatem, Superbem, Mondeo, Avensis,Insignią, Mazdą 6? Kto kupi w ciemno auto z niezbyt chlubną historią?

Ursus zaczął wskrzeszanie marki od ciągników małej i średniej mocy, pomimo że w okresie świetności miał bardzo dobrą serię ciężką. I nawet w obecnej sytuacji klienci podchodzą nieufnie, pamiętając jakość maszyn z ostatniego tchnienia oryginalnej produkcji.

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #111 dnia: Styczeń 14, 2016, 14:02:31 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13839
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie ma sensu wskrzeszanie modelu autem innej klasy, bo nie bedzie ani nawiazania do historii, ani dobrych skojarzeń,
mniejszy samochod mozna nazwac inaczej w ramach marki FSO, nazw jest sporo do wyboru,
to co proponujesz zrobila skoda dwa razy,
raz jeszcze sie jakos udalo - wyciagneli nazwe historyczna pelni podniecenia,ze beda klepac golfa4sedan,
jako, ze nazwa z lat 50'tych, gdzie auta nie byly segmentowane,a widzialem na zywo stara Octavie i za duza to ona nie byla (2d sprawial wrazenie wielkosci Syreny) to do golfa4sedan jeszcze jakos pasuje,
ale druga proba z Rapidem to wyszedl smiech na sali

a nowy Polonez wcale nie musialby byc nie wiadomo jak dlugi,bo to sie robi jakas domena szmelcwagenow - maja kompleks krotkiego,czy cos takiego,
to Ty zastosowales kryterium dlugosci jako przyaleznosci klasowej,
Octavia3 jest 3cm krotsza od Kappy i 1cm wezsza od Kappy,
Avensis3 jest 1cm dluzsza od Kappy, ale 0.5cm węzsza od ... Octavii3
Avensis3 i Kappa maja ten sam rozstaw osi (pedzio 406 tez)  ,ale to Kappa jest najwieksza w przedziale pasazerskim,

mam tez wisienke na torcie : Laguna1 jest 15cm krótsza od Octawii3 , jest tez 5cm węższa i ma taki sam rozstaw osi ,a maja kabiny pasazerskie tego samego rozmiaru rowniez na szerokosc,
czyli auto segmentu D o 20 lat starsze niz auto segmentu C ma takie samo wnetrze mimo ze jest krotsze o 15cm i wezsze o 5cm - mozna? mozna!
i Polonez wlasnie tak mogl, bo ma wnetrze wieksze niz konkurenci tych samych wymiarow zewnetrznych ,a niekiedy rowniez wieksi (np bmw e36),
jest to zasluga odpowiednio uksztaltowanych boczkow (jezeli chodzi o szerokosc) i odpowiedniej konstrukcji montażu kanapy tylnej (jezeli chodzi o dlugosc),
pod wzgledem kanapy Polonez i Kappa maja bardzo podobna konstrukcje,bo oparcie jest bardzo zblizone do tylnej osi,
zreszta Charade tez zawdziecza duzo miejsca w srodku jak na takie malenstwo temu rozwiazaniu - niby tej samej wielkosci CorsaC wywoluje klaustrofobie po przesiadce do niej,
Laguna z kolei ma oparcie kanapy daleko od tylnej osi jak w przewazajacej wiekszosci samochodow i dlatego na dlugosc jest tyle samo miejsca jak w Octavi3 ,bo maja taki sam rozstaw osi
« Ostatnia zmiana: Styczeń 14, 2016, 14:05:50 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #112 dnia: Styczeń 14, 2016, 16:25:08 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
to Ty zastosowales kryterium dlugosci jako przyaleznosci klasowej,

Abyś był łaskaw zauważyć jakiej długości są dzisiejsze auta klasy C i nie ma sensu pchać Poloneza do D.


Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #113 dnia: Styczeń 14, 2016, 17:14:01 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6612
  • Płeć: Mężczyzna
Nie ma sensu produkowanie Poloneza
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #114 dnia: Listopad 29, 2016, 10:32:47 am »

Offline poldon82

  • Dawid
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 678
  • Płeć: Mężczyzna
    • to co w sygnaturce :)
    • mój "Borewicz" z 1982r
Główny projektant odszedł z zespołu  <lol2> <lol2> <lol2> <lol2> <lol2> <lol2> <lol2> <lol2> <lol2> <lol2> <lol2> <lol2> <lol2> <rotfl2> <rotfl2> <rotfl2> <rotfl2> <rotfl2> <rotfl2> <rotfl2> <rotfl2> <rotfl2> <rotfl2> <rotfl2>

info z: http://www.facebook.com/polonez2015/

"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #115 dnia: Listopad 29, 2016, 11:51:35 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6612
  • Płeć: Mężczyzna
Śmieszne nie jest to, że nastolatek był z obiektywnych względów naiwny, tylko to że telewizja potraktowała ten "projekt" poważnie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #116 dnia: Listopad 29, 2016, 21:29:50 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6612
  • Płeć: Mężczyzna
Napisałem im parę rzeczy i chyba miałem rację, bo zamiast nazwać mnie hejterem, skasowali mi posty i dali bana  <lol2>
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #117 dnia: Grudzień 23, 2016, 09:51:42 am »

Offline poldon82

  • Dawid
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 678
  • Płeć: Mężczyzna
    • to co w sygnaturce :)
    • mój "Borewicz" z 1982r
Ciekawe wizualizacje z Włoch :D
http://www.savelancia.it/?p=151

"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #118 dnia: Grudzień 23, 2016, 10:12:45 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ach te nowoczesne gry komputerowe... wszystko można narysować.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polonez rok modelowy 2015 - Co powiecie o projekcie Pawła Zareckiego
« Odpowiedź #119 dnia: Maj 30, 2017, 08:04:42 am »