FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Opony Felgi Śruby => Wątek zaczęty przez: LU6803S w Sierpień 03, 2011, 12:18:56 pm
-
Witajcie,
Oczywiście zanim zacznie się lawina postów, że temat już był, albo poszukaj sobie w necie, to od razu piszę, że szukałem i KONKRETNEJ odpowiedzi nie ma.
Otóż.
Chce założyć odwrotnie felgi stalowe w FSO polonezie Atu.
Moje pytania:
1. Czy ktoś z Was jeździ na odwróconych felgach (nie wycięty środek i przespawane) tylko odwrócone i założone
2. Czy ktoś wie/sprawdził łopatologicznie wytrzymałość takiego zestawu.
(Proszę nie robić z tego dyskusji czy to jest bezpieczne, czy to jest ufo czy coś - konkretne pytania)
Z góry dziękuje
Pozdrawiam
-
Na cultstyle.pl ostatnio ktoś poruszał ten temat, nie widziałem ani jednego głosu na tak. Szkoda Ci 300zł na poszerzenie stalówek, że chcesz stosować takie bądź co bądź ryzykowne patenty?
-
na którymś z forów czytałem że w FSO nie pyknie taki manewr bo felga będzie zawadzać o zacisk, ciężko będzie przykręcić i będzie za bardzo wystawać.
-
Poszerzenie stalówek kosztuje 40zł sztuka.
Idź do pierwszego lepszego typa który produkuje boilery :)
-
http://www.onio.republika.pl/tuning%20poloneza.htm - tak jak tutaj ? ale co kto lubi....
-
Ja tak jezdzilem, mielismy kilka maluchow do "stuntu". W sumie to dzialalo ale na ulice bym tak nie wyjechal.
-
Poszerzenie stalówek kosztuje 40zł sztuka.
To wysyłał do Ciebie kasę ze stalówkami + flaszke i mi za te pieniądze poszerzysz ok ?
-
Na http://wheel-wide.com/ poszerzenie felg 13 kosztuje 70zł.
-
Ja poszerzałem za 150zł/szt ale przywiozłem ze szrotu złom 14 za 20zł/sz (wyprostowali wypiaskowali poszerzyli wyważyli i pomalowali proszkowo) felgi wyglądają jak z fabryki
na którymś z forów czytałem że w FSO nie pyknie taki manewr bo felga będzie zawadzać o zacisk, ciężko będzie przykręcić i będzie za bardzo wystawać.
no jak byk nie da rady tak założyć na odwrót bo po 1 zacisk przeszkadza po 2 felga ma wypuklenie po tej stronie
chyba że masz bębnowe, ale to i tak ciężko będzie, trzeba by było dołożyć dystans żeby zniwelować tą przerwę między otworami a wypukleniem.
http://www.onio.republika.pl/przerobki%20felgi.htm
to jest gra nie warta świeczki.
Poszerz stalówki będzie bezpieczniej
-
Ja mam inny patent w borku. Co prawda nie ja go robiłem ale śmigam tak już dobre 4 lata. Felgi zostały odwrócone ale nie na płaszczyźnie mocowania do piasty a same "obręcze" zostały odcięte i wspawane ponownie "na lewą" stronę. Efekt tego jest taki, że koło ma piękny parapet, ET sporo na minusie (P -10, T -18) i opony zakładane od środka... Minus jest taki że to tylko 6" felga. Patrząc na borka trudno uwierzyć że ma on wąskie zawieszenie. Skołowałbym sobie jeszcze z jeden taki zestaw ale nie znalazłem nikogo kto by się tego podjął. Chyba skończy się na poszerzaniu zwykłej stali aby zrobić sensowe zimówki....
-
Ci co poszerzają to robią takie zabiegi jak Ty masz bo i tak musza przeciąć felgę w pół przy talerzu. Jak dawałem do poszerzania to gość się mnie pytał czy chcę zmienić ET czyli wychodzi na to że też odcinają samo "koło" wewnątrz felgi i przesuwają, stąd też mogą odwrócić i przyspawać odwrotnie
-
To wysyłał do Ciebie kasę ze stalówkami + flaszke i mi za te pieniądze poszerzysz ok ?
Po co mi flaszka ?
Pokryj koszty wysyłki i koszt dowozu do typa (gośc mieszka jakies 22km odde mnie)
Czyli 4x22km razem 88km.. = 100km.... jakieś dyszke gazu. czyli 25zł.
wyślij mnie felgi ja zawiozę , poczekasz pare dni.. odbiorę i odeślę.
Podaj tylko szerokość o jaką mają być poszerzone i w która strone (ET+ czy ET-)