FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: wrb#1974 w Luty 21, 2017, 23:19:11 pm
-
kupiłem tłoki 80, 60 nowego typu. muszę skrócić stare długie sworznie- nowe, krótkie są grube i ciężkie. jakim sposobem? w jednym warsztacie mówią żeby ciąć szlifierką i szlifować końcówkę. jak daleko od "rzazu" materiał sworznia się rozhartuje? czy szukać warsztatu który obetnie je laserem?
-
Włodek normalnie w świecie odcinasz na tokarni i po sprawie... Końce zaokrąglić. Jak masz stary pasujący to mierzysz ile uciąć i po problemie. Sprzęt i głowę na karku masz :) Można je tez odchudzić jak w książce usprawnienia poloneza - wytoczyć stożek w środku. Nic więcej nie trzeba. Co "spece" chcą szlifować jak sworzeń jest utwardzany powierzchniowo i chromowany ? Szlifierka to niech sobie łeb utną..
-
dzięki Michał.
-
szlifierka ciac, czyli diaxem z reki ? -szlifierka katowa :d
bo inaczej to jakos mi sie nie widzi zaprzegac do ciecia prawdziwe szlifierki
-
szybkoobrotowa tarcza jak w szlifierce ale w ramie na zawiasie, nie z ręki. byłem u tokarza popatrzył i nie chciał nawet próbować. moja tokarka stołowa za słaba do takiej roboty.
-
za twarda powierzchnia dla noża ? powiedzial,dlaczego nie chce tego robic ?
-
może mu się nie chciało, jutro zaniosę do firmy w której zrobią to tarczą i oszlifują końcówki na magnesówce, w pryzmach szlifierskich.
-
szybkoobrotowa tarcza jak w szlifierce ale w ramie na zawiasie, nie z ręki. byłem u tokarza popatrzył i nie chciał nawet próbować. moja tokarka stołowa za słaba do takiej roboty.
Stawiam raczej na to że mu się nie chciało.. Za dawnych czasów jak pracowałem na tokarce, to się nawet rowki w łożyskach wytaczało na pierścienie ustalające do skrzyń biegów....