FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Fobik w Marzec 19, 2018, 10:58:42 am

Tytuł: Wiatraki chłodnicy diesel/rover
Wiadomość wysłana przez: Fobik w Marzec 19, 2018, 10:58:42 am
Przed montażem 2 wiatraków zapytam - które są lepsze? Które ciągną mniej prądu te z  Poloneza 1,9 (ciężkie jak cholera ;-|) czy te krótkie z Poloneza rovera?
Tytuł: Odp: Wiatraki chłodnicy diesel/rover
Wiadomość wysłana przez: Maćko w Marzec 19, 2018, 11:07:52 am
XUD i K16 mają takie same silniki wentylatorów chłodnicy (krótkie/płaskie). Różnica to ew. stelaż mocujący do chłodnicy, w dieslu jest metalowy na dwa wentylatory.
Tytuł: Odp: Wiatraki chłodnicy diesel/rover
Wiadomość wysłana przez: paweł1989 w Marzec 19, 2018, 15:43:16 pm
Zwykłe od ohv ciagną ok 8A, rover/GLD to 12-13A. Mam 2 płaskie i nie narzekam :)
Tytuł: Odp: Wiatraki chłodnicy diesel/rover
Wiadomość wysłana przez: Macfly w Marzec 19, 2018, 18:27:50 pm
Co masz na myśli "lepsze" czy to że żrą mniej prądu czy to że są bardziej efektywne ? bo jeśli to 2 to klekot/Rover . Tylko pamiętaj że jeśli  chcesz je pchać do swapa lub OHVki to przemień we wtyczce przewody bo wiatrak wtedy się kręci w inną stronę . W FSO się je**i . Ugotowałem przez to 2 silniki w Maluchu  zanim się połapałem ...  (tak  , tak nie pomyliłem się w Maluchu ) W instalacji poldoroverovej są dopiero dalej kable przemienione żeby to dobrze śmigało .
Tytuł: Odp: Wiatraki chłodnicy diesel/rover
Wiadomość wysłana przez: Trojan w Marzec 19, 2018, 20:06:57 pm
Tylko pamiętaj że jeśli  chcesz je pchać do swapa lub OHVki to przemień we wtyczce przewody bo wiatrak wtedy się kręci w inną stronę
Rozumiem że w 1.4 fabrycznie dmucha na silnik ?
Tytuł: Odp: Wiatraki chłodnicy diesel/rover
Wiadomość wysłana przez: Multec w Marzec 19, 2018, 20:11:09 pm
Z ciekawości aż sprawdziłem. Mam dwie instalacje, nowa z GSi i nowa z Poldorovera i obie mają identycznie ułożone przewody we wtyczce.
Tytuł: Odp: Wiatraki chłodnicy diesel/rover
Wiadomość wysłana przez: Gomulsky w Marzec 19, 2018, 20:30:18 pm
Bo zamiana była nie we wtyczce od strony kabiny, tylko przy samym wentylatorze, przynajmniej tak nakazywałaby logika.

Tylko pamiętaj że jeśli  chcesz je pchać do swapa lub OHVki to przemień we wtyczce przewody bo wiatrak wtedy się kręci w inną stronę
Rozumiem że w 1.4 fabrycznie dmucha na silnik ?
Zawsze dmucha na silnik i dlatego wentylator zawsze jest od strony wydechu (jeśli są 2 to ten od strony wydechu włącza się pierwszy), ponieważ nie chłodzi tylko samej chłodnicy, ale również mniej lub bardziej udolnie ma też schłodzić ukł. wydechowy. Poza tym powietrze spoza komory silnika zawsze jest chłodniejsze, a więc sam proces chłodzenia jest bardziej efektywny.
Tytuł: Odp: Wiatraki chłodnicy diesel/rover
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 19, 2018, 20:56:49 pm
Tylko pamiętaj że jeśli  chcesz je pchać do swapa lub OHVki to przemień we wtyczce przewody bo wiatrak wtedy się kręci w inną stronę
Rozumiem że w 1.4 fabrycznie dmucha na silnik ?
kazdy dmucha na silnik jak jest prawidlowo podlaczony,
podlacz odwrotnie (tylko k16/xud) to zobaczysz co sie stanie podczas jazdy  ;>
ja juz wiem,bo w GLE jakis baran zle zlozyl silnik wentylatora i wial on na chlodnice - dobrze,ze mialem na przycisk zrobione (padl bimetal) ,bo bym na zlot nie dojechal ,a zorintowalem sie dopiero w polowie drogi po jednym przegrzaniu,
wczesniej sie dziwilem, ze bratu czesto sie przegrzewal, po tym odkryciu tajemnica sie wyjasnila