FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => CAŁA POLSKA => Wątek zaczęty przez: S3BA w Czerwiec 11, 2017, 02:15:37 am

Tytuł: Silnik 2.3DOHC 16V ze Scorpio w Poldolocie
Wiadomość wysłana przez: S3BA w Czerwiec 11, 2017, 02:15:37 am
Co sądzicie o przeszczepie silnika 2.3DOHC 16V 147KM z Forda Scorpio do Poloneza? Jest całe Scorpio, więc mam cały osprzęt.
Tytuł: Odp: Silnik 2.3DOHC 16V ze Scorpio w Poldolocie
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Czerwiec 11, 2017, 08:14:14 am
Z tym pytaniem do elwooda...
Tytuł: Odp: Silnik 2.3DOHC 16V ze Scorpio w Poldolocie
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Czerwiec 11, 2017, 08:21:40 am
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=33154.msg572632#msg572632
Tytuł: Odp: Silnik 2.3DOHC 16V ze Scorpio w Poldolocie
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Czerwiec 16, 2017, 00:26:20 am
Generalnie mocno słabo to wygląda po kilku latach od kupna i pomiarach  - skrzynia ma sterowanie hydrauliczne wiec albo kombinacje albo MT75 z wersją na linkę. Ja jednak kombinuje nad zastosowaniem skrzyni od 132 która mam  - odpada problem sterowania wału i prędkościomierza i pasuje w tunel. Problem jest jednak taki ze rozrusznik forda wypada w miejscu otworu który powinien centrować skrzynie fiata na flanszy a następny ze na wieloklin skrzyni fiata  pasują tylko tarcze 200/215/228mm a ford stosuje w 2.0 i 2.3 240mm. Jedynie zwykłe 2.0 8V ford miało 215mm ale patrząc na fakt ze np w   bmw E36 tarcza 215mm pada jak mucha przy M43B19 które ma raptem 105-117KM i około 180Nm i seryjnie w E46 już 228mm na pewno jej nie zastosuje tylko idę w kierunku 228mm - tyle dla przykładu  ma R6 M52B25 Które ma około 170Km i około 240Nm czyli wartości parametrów zbliżone do 2,3 16V na kompie RS2000. Dodatkowo rozrusznik koliduje z belka zawieszenia :/  Kolejna sprawa ze z osprzętu scorpio praktycznie nie pasuje nic :(  Kolektory nie wchodzą, komp to dramat jeżeli chodzi o instalacje i czujniki. Generalnie to jeżeli chodzi o ten motor najlepiej chyba  kupić RS2000 i słupek 2.3 oraz skrzynie N9 i wtedy ładować do FSO. Niestety opcja kupna za grosze i taniej i szybkiej przekładki jak mi się wydawało parę lat temu nie wypali w tym wypadku, ale jako ze już mam silnik i całego DF to w bliżej nie określonej przyszłości się tym zajmę i posadzę w 125p :D. W ładzie siada toto bez problemu - tyle ze tam sprzęgło jest już hydrauliczne o komora szersza i wszystko wchodzi jak by stamtąd było...  Jak coś się urodzi to oczywiście info się pojawi  w temacie dotyczącym 2.3. Temat na pewno nie umrze tylko czasu brak
Tytuł: Odp: Silnik 2.3DOHC 16V ze Scorpio w Poldolocie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Czerwiec 16, 2017, 01:54:50 am
w niektorych DF'ach byly sprzegla sterowane hydraulicznie, wiec masz szanse trafic taki komplet pedalow,
jak masz skrzynie z dohc'a to ja sprzedaj i kupisz sobie za to ze trzy skrzynie fordowskie - dopasowywanie innej skrzyni do silniaka ktory fabrycznie mial skrzynie do RWD nie ma najmniejszego sensu
Tytuł: Odp: Silnik 2.3DOHC 16V ze Scorpio w Poldolocie
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Czerwiec 16, 2017, 08:04:44 am
Założyć pompę do pedaliery lukasa nie jest problemem na tyle dużym, by zaprzątać sobie głowę pomysłami zmiany skrzyni.
Gorzej,  ze wiele innych elementów układanki sprawia problemy