FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: JohnM w Styczeń 17, 2015, 15:13:06 pm
-
Witam, potrzebował bym kilku zdjęć Poldka od spodu, dokładnie to modeli GSI, GLI
I zdjęcia jak jest montowany pierwszy tłumik.
Dziękować.
-
Jeżeli chcesz założyć zamiast katalizatora,to po prostu ściągasz kata i zakładasz tłumik.
-
Może to Ci ułatwi
(http://www.autowak.com.pl/foto/polmo/22245.gif)
(http://p.alejka.pl/i2/p_new/47/03/tlumik-srodkowy-polonez-caro-1-od-silnika-20-05-al-6_0_b.jpg)
(http://imageshack.us/a/img10/9777/p1210258.jpg)
Przy podłużnicy pod nogami pasażera przykręcony jest wieszak "z drutu", to tego "drutu" gumowy łącznik, do łącznika "drut" od tłumika.
-
utek, dzięki.
Jeszcze kilka pytań, na łączeniu kolektora z pierwszym tłumikiem - rolę uszczelki spełnia taka "siatka", tak ?
Czy w zupełności wystarcza i spełnia swoją rolę ? (czy może jeszcze to jakoś poprawić)
I drugie, łączenie kolektora z pierwszym tłumikiem, nie mam tych sprężyn co są razem ze śrubami. Skręcić to normalnie, tylko na śruby ?
-
Jeszcze kilka pytań, na łączeniu kolektora z pierwszym tłumikiem - rolę uszczelki spełnia taka "siatka", tak ?
Czy w zupełności wystarcza i spełnia swoją rolę ? (czy może jeszcze to jakoś poprawić)
Tak, nie powinno być żadnych problemów.
I drugie, łączenie kolektora z pierwszym tłumikiem, nie mam tych sprężyn co są razem ze śrubami. Skręcić to normalnie, tylko na śruby ?
Miałem tak kiedyś zrobione i nie zauważyłem żądnych negatywnych efektów.
-
Odnośnie tej drucianej uszczelki, różnie może być. Zależy jak będzie wykonany tłumik, jak sama uszczelka itd. Dość często w przypadku marnego rzemiosła, są tam przedmuchy. Ja dawno temu, w jednym z polonezów, jak już nie mogłem sobie poradzić z "pierdzeniem", zastosowałem elastyczny łącznik/plecionkę. Ale to była wina badziewnego tłumika. Po wymianie na oryginał, problemu nie było.
-
Ja polecam tą drucianą uszczelkę przed montażem wysmarować pastą do tłumików.
-
Lub zamiast jednej wsadzić dwie i mocno skręcić.
-
Ja polecam tą drucianą uszczelkę przed montażem wysmarować pastą do tłumików.
Dokładnie! I mocno skręcić. Mam tak zrobione i cisza jak makiem zasiał ;) a koszt niezauważalny - 6zł za całą tubkę ;] a starcza na duuuużo tłumików. Inna ważna rzecz to by zmieniając tłumik dać nową siatkę - bo przy składaniu zgniatasz ją i układa się odpowiednio, a używana jest już odkształcona i już nie talk plastyczna (logiczne). Za to gdy tylko rozpinasz wydech, a tłumik i kolektor zostaje ten sam - to nie ruszasz siatki (ewentualnie dajesz trochę ww. pasty) i powinno też być ok (chyba że już wcześniej pierdziało).
-
U mnie był problem z tą siatkową uszczelką, bo kupowane "rzemieślnicze" były jak ze skały. :P Dokupiłem na Allegro (w specjalistycznym sklepie) od innego samochodu mającą takie same rozmiary i wszystko działa.