FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: pkpintercity w Styczeń 25, 2014, 11:37:27 am
-
Siemka , mam do was pytanie mam co lepiej dac zamiast pustego kata w wydechu bo te dzwonienie mnie dobija juz :P , i teraz lepiej dać rure i czy kupic strumienice?? opinie sa rozne na temat strumienic ogolnie nie wierze ze podnoszą moc itp. ostatni tlumik mam z WM ale ten kat psuje mi ten dzwiek ?? pomożecie
-
Tłumik przewidziany w to miejsce.
-
mówisz?? ten z gle tam wsadzic ??
-
Jak chcesz to mam do sprzedania kata lub tłumik przelotowy w jego miejsce.
-
Nie z GLE tylko oryginalny tłumik I do rovera z 94r. Zanim pojawił się kat,z fabryki wychodził z takimi tłumikami i można je wciąż kupić. Oryginał około 100zł, zamiennik połowę ceny albo i mniej.
-
Daje coś wstawienie tłumika, zamiast kata?
-
Daje coś wstawienie tłumika, zamiast kata?
Jeśli masz na myśli dodatkowych 10 KM to nie daje.
-
http://allegro.pl/tlumik-poczatkowy-polonez-caro-1-4-rok-94-95-i3877717742.html
o
-
Nie mam na myśli dodatkowych 10KM. Jest jakaś różnica w obrotach? Lepiej idzie od dołu/góry czy nie ma różnicy?
-
To zależy... jak miałeś zabitego kata to wsadzenie nowego tłumika go znacznie odmuli, ale jeśli kat jest w porządku i nie jest zapchany to jedyna różnica to będzie u Ciebie w głowie ;)
-
W takim razie, niech dalej "dzwoni".
-
aha a teraz takie pytanko.. bo chcialbym bardziej basowy dzwiek miec i teraz zeby owy miec to lepiej dac ten poczatkowy czy kawalek rury ???
-
Ja u siebie miałem różne kombinacje, aż w końcu mam taką: jednakowej długości rura, tłumik przelotowy przed mostem, strumienica obok zbiornika + silnik 1.6 i jest git. Nie jest zamulony i nie jest za bardzo odetkany. Taki sam wydech na 1.4 miał zdecydowanie mniej "basu" dlatego śmiem twierdzić na podstawie doświadczeń z 1.4 że ten silnik zawsze będzie ostro pierdział i wył sucho, bo to typowa wiertarka...
-
aha a teraz takie pytanko.. bo chcialbym bardziej basowy dzwiek miec i teraz zeby owy miec to lepiej dac ten poczatkowy czy kawalek rury ???
U mnie był przelotowy zamiast kata, rura zamiast środkowego i końcowy rzemiosło. Do 3,5k rpm buczał basowo, a potem zaczynał świstać, gwizdać itp.
-
aha a teraz takie pytanko.. bo chcialbym bardziej basowy dzwiek miec i teraz zeby owy miec to lepiej dac ten poczatkowy czy kawalek rury ???
U mnie był przelotowy zamiast kata, rura zamiast środkowego i końcowy rzemiosło. Do 3,5k rpm buczał basowo, a potem zaczynał świstać, gwizdać itp.
-
przeletowy to.moze byc ten co w linku do allegro ?? bo chyba sir zastosuje do porady ukasha a
-
a i jeszcze jedno a jak wywale komorowy jak sie zmieni.charakterystyka auta ??
-
a jeszcze takie pytanko a jakby dac kolektor z roverka oryginalny to trzeba dalej pzerabiac czy da sie go zamontowac do wydechu z poldka ?? czy wtedy musialbym robic juz caly wydech ??
-
a jeszcze takie pytanko a jakby dac kolektor z roverka oryginalny to trzeba dalej pzerabiac czy da sie go zamontowac do wydechu z poldka ?? czy wtedy musialbym robic juz caly wydech
Nie nie da się. Tak trzeba przerabiać.
Najszybciej to zastąpić kolektor żeliwny odpowiednio dostosowanym rurowcem 4w1 z rovera. Wtedy jest najmniej rzeźby bo reszta wydechu zostaje taka sama. Tyle że wg części speców poza zmniejszeniem wagi nic to nie daje a nawet pogarsza...
Wszelkiego rodzaju kolektory rurowe 4w2w1 lub inne 4w1 niż te co napisałem o rzeźba z początkiem wydechu, a jak dłubać początek wydechu to i lepiej od razu całą resztę przerzucając wydech na prawą stronę pod skrzynią. Dla mega hardcorowców polecam długi kolektor 4w2w1 według przepisu na stronie dave'a andrewsa. Resztę wydechu pogoniłbym 50mm rurami i tłumikami bo jednak fabryczny wydech trochę dusi roverka...
Dla leniwych:
best configuration for the 1.6/1.8K series is a 4-2-1 manifold with 30-32 inch primaries of 1.5inch diamter and 10-12 inch secondaries of 1.75 inch diameter culminating in a 2.25 inch system, this setup brings large gains in the low and mid range torque without affecting top end power.
-
aha a teraz takie pytanko.. bo chcialbym bardziej basowy dzwiek miec i teraz zeby owy miec to lepiej dac ten poczatkowy czy kawalek rury ???
http://www.youtube.com/watch?v=fL4vLk8tq6M tak to chodzi z rurką zamiast kata i mugenem na końcu
http://www.youtube.com/watch?v=c1rSJyr9blI a tak z tłumikiem zamiast kata i mugenem na końcu
-
przeletowy to.moze byc ten co w linku do allegro ?? bo chyba sir zastosuje do porady ukasha a
Przelotowy miałem ten na dole:
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/407/cncb.jpg
(oba są na sprzedaż :) )
a i jeszcze jedno a jak wywale komorowy jak sie zmieni.charakterystyka auta ??
Komorowy, czyli ostatni. Jak go wywalisz to będzie bardzo głośno. Dla mnie za głośno.
-
a jabkym na koniec zamiast mugena zalozyl takie cos ?? http://tablica.pl/oferta/tlumik-polonez-caro-sport-CID5-ID3FZux.html#d7dd6c07ac (http://tablica.pl/oferta/tlumik-polonez-caro-sport-CID5-ID3FZux.html#d7dd6c07ac)
-
Ten tłumik nie jest z nierdzewki.
-
to wiadomo :):) ze nie z nierdzewki moze koncowka
-
Chromowaną końcówkę to sobie może każdy założyć. Czemu nie jest napisane czy to komorowy czy przelotowy, jaka średnica. Moim zdaniem nie warto.
-
kupilem ten tlumik z allegro , ale jedno flansze sa pok katem ?? tak ma byc ?? tj . lekko obrocone
-
Tak ma być,
-
dzieki wielkie za pomoc , temat do zamkniecia